Deze voormalige snelste sedan ter wereld is daarmee nog een fractie sneller.
Een Mercedes met een V12 is bijna uitgestorven. We zeggen ‘bijna’, want de nieuwe Maybach S-klasse is er toch weer met V12. Daarmee is deze auto wel de laatste der Mohikanen, want modellen als de S 600, S 65 AMG, G 65 AMG en SL 65 AMG behoren definitief tot het verleden.
Een van deze modellen uit het verleden staat nu bij Domeinen. Daar treffen we een dikke Mercedes S 65 AMG uit 2006 aan. Als je op zoek bent naar een AMG wordt je nooit teleurgesteld bij Domeinen. Althans, niet in de zin dat je er geen AMG zult vinden.
We hier praten over een auto die dik twee ton weegt, maar vergis je niet: de S 65 AMG is een waar sprintkanon. Dit was maar liefst zeven jaar lang de snelste sedan ter wereld, van 2006 tot 2013. En dan bedoelen we qua acceleratie. Met 612 pk en 1.000 Nm koppel tik je met deze S-klasse in 4,4 seconden de 100 aan. Je bent bij het stoplicht dus praktisch iedereen de baas, terwijl je in alle comfort op de achterbank zit.
Alhoewel… in dit exemplaar ontbreekt het comfort op de achterbank een beetje. Sterker nog: de hele achterbank ontbreekt. Je zou het ‘rear seat delete’ kunnen noemen en doen alsof het zo hoort. De auto verkeert verder ook niet in topstaat, want er zit bijvoorbeeld een barst in de voorruit. Maar goed, je moet bij Domeinen natuurlijk ook geen auto’s in concoursstaat verwachten.
Er is gewoon een sleutel aanwezig, dus dat is al heel wat. De kilometerstand van anderhalve ton valt ook reuze mee. Als die klopt. Een kentekenbewijs is dan weer niet aanwezig en de auto staat op Duits kenteken. Je zult dus nog wel een Nederlands kenteken moeten regelen. En een nieuwe achterbank. Anders wordt je keihard uitgelachen door je chauffeur.
dailydriver zegt
Hoe mooi ook zo’n S klasse is….. Je zit met ellende van een ander opgescheept en van het een komt het ander, als je er eenmaal aan begint kan je ook niet meer zomaar stoppen. Omdat je dan al zover bent dat er geen weg meer terug is.
pindakoning zegt
@dailydriver: je geeft ook gelijk een mooie omschrijving van het werkcircuit van de voormalige eigenaar ;)
pindakoning zegt
Wie durft dit nou te kopen? Of hij moet echt goedkoop zijn, maar daar kan je bij de domeinen tegenwoordig ook niet meer vanuit gaan. Wel een guilty pleasure
kenner zegt
@pindakoning: ok ik maak hem gewoon, over een maand bij Jet Cars
cossiekiller zegt
@kenner Een achterbank voor €50 extra valt dan toch nog reuze mee…
tjorque zegt
@pindakoning Is perfecte donor auto toch?
Als je hem in onderdelen kan verkopen, haal je het er driedubbel en dik uit denk ik.
Dieseltor zegt
Bij domeinen bieden ze doorgaans meer dan wat zo een auto echt waard is. Het is te belachelijk voor woorden.
kuip zegt
Heb ooit een keer met zo’n S65 gereden, echt gaaf met die meesterlijke v12 brul. En dan nog de manier waar op het accelereert is toch een gave beleving!
Best een guilty pleasure zo’n S65.
michelschouten zegt
Alle kerstverlichting brandt ook in het tellerhuis
kareljansen zegt
@michelschouten: IK twijfel of je nu een grap maakt of niet? 🤔
chrisvis zegt
@michelschouten: bij onze Mercedes ook, zolang je hem niet start…het lampje van de bandenspanning uitgezonderd…
raydio100 zegt
Zelfs de tank zit nog voor een kwart vol. Netjes.
Robert zegt
Niet aan beginnen, als de historie van dit soort auto’s niet van A tot Z bekend is. Het YouTube kanaal Motoren Zimmer, (van Pierre Zimmer, specialist in high performance Mercedes Benz & AMG’s) laat regelmatig dit soort auto’s zien, waar de eigenaar soms vele tienduizenden euro’s voor heeft neergeteld, maar die in potentie óf een bodemloze put blijken te zijn óf technisch total loss.
Twee recente voorbeelden:
https://youtu.be/J4d2mh4wgfI
https://youtu.be/U033s4cizgU
shellplc zegt
Ook nog een dikke E 63 AMG S te koop deze maand in de veiling, met wat schade helaas.
smijsie zegt
@shellplc: leuk, als aasgieren op de prooi. Wat zou dat doen met de belangen om iets in beslag te nemen?
smijsie zegt
Ik ben tegen dit in stand houden van het systeem van overheden die eigendommen confisqueren en vervolgens per opbod de maatschappij weer in laten vloeien. Grenst aan corruptie en het verleden bewijst dat die grens nogal vaag is. Helaas.
Goed_Koopman zegt
Wat fijn dat je dit allemaal zo goed weet en aan ons uit komt leggen.
smijsie zegt
@Goed_Koopman: met alle plezier
smijsie zegt
Het is in ieder geval nogal ongepast om naar dergelijke veilingen te sturen. Als je belangstelling hebt, de website van vadertje overheid staat wagenwijd open. Laten we onszelf er niet tot verlagen hier een ding van te maken. De meeste kavels zijn tragisch en op een haast dystopische manier tot stand gekomen
ouwedibbes83 zegt
@smijsie: leg eens uit, wat weet jij van deze S65 waardoor het zo’n tragisch verhaal is? Of van andere kavels, want ik ben best benieuwd waar je op doelt. Gaat t faillissementen waar de Belastingdienst een (te) grote rol in heeft gehad? Of moet ik in een andere richting denken?
Joseppe zegt
Zeker iets op de achterbank gebeurt of liggen rotten dat deze eruit gehaald heeft…..
Het moet voor de snelle handel zijn en de kosten niet te hoog….. anders met een grote boog omheen lopen…..
E34M5Touring zegt
S65 Superleggera