Voor het Midden-Oosten is deze dikke BMW ideaal vervoer. Guitige grille ook.
Zijn we al gewend aan de giga grille van BMW? Echt fraai is het niet, maar zo op een M3 of iets dergelijks kan het wel. Soort van. Bijna. Nou ja, ik weet het niet. Het went wel, maar als je dan weer naar wat van die fraaie oude BMW’s kijkt, dan zijn die toch een stuk mooier. Enfin, het maakt de tongen in ieder geval wel los. Alleen al vanwege de controversiële designs heeft BMW relevantie in de automarkt. Toch belangrijk als je core strength het maken van verbrandingsmotoren is, maar alles elektrisch wordt. Het lijkt wel alsof ze het erom doen…
Over elektrisch gesproken, dat is ook deze bizarre buggy. Hij wordt de BMW Dune Taxi genoemd en het is een projectje van BMW Middle East. Onderhuis is het stiekem geen BMW, maar een Extreme E bolide. De specs zijn exact hetzelfde als die van de Odyssey 21, de auto waarmee de Extreme E teams door zandbakken heen jagen. De aandrijflijn met 544 pk komt van Spark Racing Technology en dus niet uit de BMW i7.
Wat wel van BMW komt, is het design. Dat is vormgegeven door BMW Group Designworks. Het is ook wel een beetje zichtbaar. De gapende gaten in de grille hebben eindelijk een auto gevonden waar ze op passen: een soort Mad Max-achtige buggy voor in de woestijn.
Het is alleen een beetje de vraag wat BMW er nu mee wil. Het lijkt wel of de Münchenaren een beetje in hun maag zitten met hun broeders uit het Midden-Oosten. BMW kan niet heftig genoeg benadrukken dat het niet de Extreme E wil betreden. BMW Middle East zegt erover:
The Dune Taxi symbolizes BMW’s ambition to challenge the status quo. That also goes for the BMW X, i and M cars on and off the road. Whatever the Dune Taxi can do in extreme conditions, the BMW X6 M, the BMW iX M60 and ultimately the upcoming BMW XM can do every day on tarmac, gravel, sand or snow.
Osama El Sherif, BMW bro
Nou ja goed, weten we dat ook weer dus…Waarvan…
sportabgasanlage zegt
Ik vraag me serieus af waar die marketing boys en girls leren dit soort inhoudsloze teksten te schrijven,in de overtuiging dat de potentiële koper denkt: “Goed verhaal, ik ben overtuigd! Doe er maar een!”
SpeedGeek zegt
Is dit een grap BMW?
sportabgasanlage zegt
BREEK!!! DE VRIES NAAR ALPHA TAURI
vetnek zegt
Bron?
Wolflow zegt
Omdat hij één gesprekje met Helmut gehad heeft?
Of omdat de gele raaf het verkondigt?
Voor zo ver mij bekend is er nog geen contract met handtekeningen er onder
Edge zegt
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al iets minder fel tegen die grote BMW nieren ben dan voorheen. Op een straatauto vind ik het nog steeds niet passen, zelfs niet op een M3 of M4, maar op op een raceauto vind ik het eigenlijk wel gaaf. Die dingen zijn vaak zo breed dat ze dat net even wat beter kunnen hebben dan een straatauto. De M4 GT3 kan het goed hebben, maar ook deze BMW Dune Taxi niet-Extreme E auto kan het goed hebben.
En dat brengt me ook meteen bij het punt van de Extreme E. Het is jammer dat BMW niet mee gaat doen, want iets meer visuele verschillen tussen al die wagens zou de serie goed doen. De auto waarmee het team van Ganassi rijdt wordt aangeprezen als GMC Hummer EV en heeft daarom een frontje dat gebaseerd is op dat van de nieuwe Hummer EV. Daar knapt die Odyssey 21 echt enorm van op.
Los daarvan vind ik dat dit wel fraaie beelden oplevert. Hoe Feghalli dat ding over de weg tussen het verkeer door, en daarna door de duinen gooit en smijt ziet er gewoon hartstikke cool uit.
saxoke zegt
Mss een lokaal projectje om mee te doen aan Dakar