Voor de snelwegtijgers met een abonnement op post uit Leeuwarden ongetwijfeld niks nieuws, maar voor een ieder ander toch fijn om te weten waar je het beste het gas even kunt lichten.
Kregen we vorig jaar nog een lijstje met meest gefotografeerde snelwegen voorgeschoteld van de helden van Flitsmeister, dit jaar is het lijstje een stuk specifieker. Handig, want dat op de A2 van Amsterdam naar Maastricht (216 km) het meest geflitst wordt, da’s geen verrassing. Vaak staan de fotografen van de Politie op vaste plekken. Ergens waar een parallelweggetje ligt bijvoorbeeld, zodat je niet met je onopvallende flitsbus vast komt te zitten en je rustig en ongestoord uit het zicht een broodje kunt nuttigen of even je facebook kunt checken, terwijl een verdekt opgesteld statiefje geld aan het verdienen is. Zo’n >kek Fries kantoor moet ergens van betaald, toch? Oh wacht, daar zijn alleen de juist weer verhoogde administratiekosten voor bedoeld natuurlijk.
Anyway, leer de volgende 25 plekken even uit het hoofd of installeer gewoon even Flitsmeister op je telefoon.
#1 A29 – HMP 14.9 – Rotterdam richting Dinteloord – bij Heinenoord – 127 keer
#2 A16 – HMP 31.3 – Rotterdam richting Breda – bij Zwijndrecht – 116 keer
#3 A7 – HMP 143.5 – Zaanstad richting Groningen – bij Heerenveen – 97 keer
#4 N7 – HMP 119.0 – Beide richtingen – bij Sneek – 88 keer
#5 A13 – HMP 15.0 – Rotterdam richting Rijswijk – bij Rotterdam – 81 keer
#6 N322 – HMP 8.3 – Ewijk richting Nieuwendijk – bij Almkerk – 79 keer
#7 N33 – HMP 11.2 – Assen(A28) richting Eemshaven – bij Nijlande – 79 keer
#8 A50 – HMP 150.8 – Emmeloord richting Eindhoven – bij Ewijk – 66 keer
#9 A50 – HMP 152.1 – Eindhoven richting Emmeloord – bij Herveld – 66 keer
#10 A2 – HMP 37.6 – Maastricht richting Amsterdam – bij Abcoude – 66
#11 A28 – HMP 93.8 – Utrecht richting Groningen – bij Zwolle – 60 keer
#12 N11 – HMP 15.8 – Leiden richting Reeuwijk – bij Alphen Aan Den Rijn – 56 keer
#13 A50 – HMP 150.6 – Eindhoven richting Emmeloord – bij Ewijk – 54 keer
#14 N370 – HMP 3.4 – Ring Groningen noord-west richting de N46 – bij Groningen – 51 keer
#15 N702 – HMP 12.0 – s106 Almere richting s101 – bij Almere – 50 keer
#16 A15 – HMP 56.0 – Rotterdam richting Tiel – bij Rotterdam – 49 keer
#17 N230 – HMP 4.8 – (A27) richting Ring Utrecht (A2) – bij Utrecht – 49 keer
#18 N11 – HMP 9.7 – Reeuwijk richting Leiden – bij Alphen Aan Den Rijn – 49 keer
#19 N702 – HMP 5.3 – s106 richting Almere s101 – bij Almere – 46 keer
#20 A4 – HMP 20.9 – Halsteren richting Amsterdam – bij Nieuw-vennep – 44 keer
#21 A12 – HMP 65.2 – Den Haag richting Arnhem – bij Bunnik – 44 keer
#22 A28 – HMP 92.5 – Utrecht richting Groningen – bij Zwolle – 44 keer
#23 A8 – HMP 4.4 – Amsterdam richting Beverwijk – bij Oostzaan – 43 keer
#24 N302 – HMP 82.8 – Beide richtingen – bij Lelystad 43 keer
#25 N202 – HMP 4.2 – IJmuiden richting Amsterdam – bij Velsen-zuid – 42 keer
Foto: bermkassa op zijn kant langs de A15, uit dit artikel.
87sandyd zegt
Mooi, lekker wegblijven uit het oosten??
ettie zegt
@87sandyd: op de A35 staan ze redelijk vaak. In de richting van Enschede bij die 2 afslagen/opritten met 2 banen.
cpp1 zegt
Wat zou zo’n troosteloos figuur dan eigenlijk de hele dag doen in z’n achterlijke busje….youporn checken?
alcantara zegt
@cpp1: Hetzelfde als andere troosteloze figuren: Autoblog checken…
singer911 zegt
@cpp1: Zij doen ook maar hun werk..
cpp1 zegt
@singer911: onzin, deze mensen hebben er bewust voor gekozen om dit “werk” te gaan doen en zodoende mensen te naaien. En jij noemt dit werk…laat me niet lachen man.
Ozan zegt
@cpp1: ze kiezen de functie, niet de taak…
lekbak zegt
@ozan: is dat een excuus? Ik snap werkelijk niet hoe mensen het over hun hart kunnen krijgen om langs een snelweg te staan en mensen een buitensporig hoge boete te bezorgen die de verkeersveiligheid niet eens bevordert in 9 van de 10 gevallen. Ik zou er slapeloze nachten van hebben en mezelf met mensen vergelijken die een 3letterige afkorting hebben…
awesome zegt
@lekbak: hetzelfde geldt voor barkeepers.
Mensen vol gieten met drank, een buitensporige rekening voorschotelen en gewoon weer de straat op sturen wat de verkeersveiligheid in 9 van de 10 gevallen niet bevordert.
Ik zou er slapeloze nachten van krijgen.
Er zijn nu eenmaal mensen die werken om te kunnen leven.
Zoals al aangegeven accepteer je een functie. Dat men daarna de inhoud van die functie aan past, betekent niet voor iedereen dat je die functie dan maar niet langer uit gaat voeren…
Mijn werkgever vraagt ook wel eens iets dat ik niet leuk vind om uit te voeren. Maar he, de kachel brand hier wel…
lekbak zegt
@awesome: ik ben schipper van beroep, bij de politie heeft me altijd een erg interessant beroep geleken omdat ik dan goede dingen kan doen. Echter is er één reden dat ik er toch niet voor heb gekozen. Ik kan het niet tegenover mezelf verantwoorden dat ik iemand anders een boete zou moeten geven terwijl ik daar niet achter sta. Of dat ik iemand zou moeten bekeuren voor een kleinigheid terwijl het boetebedrag geen kleinigheidje meer is.
Als mijn werkgever van mij vraagt een andere schipper te verklikken omdat die andere zich niet aan de vaartijd of diepgang beperkingen houdt neem ik ontslag, en wel per direct. Het is een keuze, altijd!
ruzzz zegt
@lekbak: Als politieagent heb je alleen de verplichting om in te grijpen bij misdrijven. Bij overtredingen, waar jij waarschijnlijk op doelt, is er altijd de discretionaire bevoegdheid van de agent om niet in te grijpen of slechts af te doen met een waarschuwing. Uiteraard heb ik het hier dan niet over de man in de flitswagen, maar over de ”standaard” agent op straat of op de weg.
lekbak zegt
@ruzzz: iets in me geeft me een naar gevoel over jou. Het zal ongetwijfeld onterecht zijn maar ik moet denken aan een aantal jaar geleden toen ik eventjes stil stond op een bijna lege parkeerstrook. Daar heb ik toen een parkeer boete gekregen omdat ik eventjes aan het bellen was, daar had ik dus voor moeten betalen volgens meneer de parkeerwacht. Ik had maar beter moeten weten dan de wet te overtreden.
Een politieagent die alleen bij misdrijven ingrijpt is geen goede agent, noch houdt die het werk vol omdat zijn collega’s zo anders zijn. Maar ga jij lekker de letter van de wet volgen, dan leef ik wel volgens de geest van de wet.
Wij zullen het waarschijnlijk nooit eens worden. Jij zult mensen zoals ik waarschijnlijk nooit snappen, en vice versa.
ruzzz zegt
@lekbak: Zwaar overtrokken reactie. Iedereen die te hard rijdt neemt bewust het risico dat hij af en toe een berichtje uit Leeuwarden kan verwachten. Als je dat niet wilt hebben is het heel simpel; houd je lekker aan de maximale snelheid. Als ik er een op de mat krijg betaal ik hem en ben ik kwaad op mijzelf en ga ik mij niet primitief af zitten geven op een politieagent die simpelweg zijn werk doet.
lekbak zegt
@ruzzz: je mist volledig mijn punt. Ik zeik niet over boetes. Die betaal ik vloekend omdat ik zo stom ben geweest de flitser niet op te merken, al ben ik al een twee jaar boete vrij.
Ik merk slechts op dat ik niet snap hoe mensen het tegenover zichzelf kunnen verdragen andere mensen met zulke boetes op te zadelen. Dat is geen zwaar overtrokken reactie maar hoe ik er over denk. En met mij waarschijnlijk vele anderen…
ruzzz zegt
@lekbak: Dan verschillen wij erg van standpunt. Ik zie niet in waarom het je zo enorm aan je hart zou gaan om mensen met een bekeuring op te zadelen wanneer zij zelf *bewust* de keuze hebben gemaakt om dat risico te lopen.
kennone zegt
@lekbak: Ik snap dat wel. Is revanche omdat ze vroeger veel gepest zijn :p
87sandyd zegt
@cpp1: jij bent echt kansloos….
moveyourmind zegt
@cpp1: Stel je niet zo aan man,
Je bent zelf degene die het gas intrapt en te hard rijdt. Niet piepen of een ander de schuld geven, gewoon dokken en je verlies dragen als een vent.
reistje zegt
@singer911: “Ik doe ook maar mijn werk” vind ik een vreselijke opmerking. Daarmee schuif je alle verantwoordelijkheid van je af en doe je alsof je er zelf niks mee te maken hebt.
Dat bedoel ik over het algemeen overigens. Niet alleen voor politie, hoewel dat die zich er vaak achter verschuilen.
awesome zegt
@reistje: een ambulancebroeder die roept: ik doe ook maar gewoon mijn werk is een stuk toffer.
Waarschijnlijk zou die het slachtoffer het liefst links laten liggen omdat zijn hele familie om de ambulance heen ‘emotioneel’ staat te doen.
robert110 zegt
@cpp1: De boetes uitschrijven natuurlijk, kan die ze onderweg naar huis meteen op de post doen.
cpp1 zegt
@robert110: ja precies dat zal het zijn ;). Maar ik mag niet klagen, heb er in 2015 geen binnen gehad.
rvds15 zegt
@cpp1: dan heb je niet hard genoeg gereden. Of je auto kan dat gewoon niet….
cpp1 zegt
@rvds15: flitsmeister help, maar ik hou me tegenwoordig ook best goed aan de snelheid moet ik zeggen.
ukbob zegt
@robert110: gezien de belachelijk hoge ‘administratiekosten’ zou je dat haast denken..
E550 zegt
Ik had Flitsmeister op mijn telefoon, die zei dat je op de A2 na 19:00 richting Amsterdam gewoon lekker 130 kon rijden, ook bij Baambrugge. Heb ik gedaan en toch een boete kregen. Het was daar namelijk op een klein stukje van 2,9km 100. 2 weken later hebben ze het foutje op Flitsmeister veranderd in 100. Heeft mij toch lekker een boete van €148 opgeleverd. Thanks Flitsmeister. Tip: neem dus niet klakkeloos alles van Flitsmeister over.
Design_Driven zegt
@e550: Anders eens uit het raam van de auto kijken, er staan ook borden.
ukbob zegt
@e550: en wiens fout was het dus..?
hier geldt t zelfde als bij gebruik van navigatie; allemaal mooie techniek, maar tegelijkertijd ook wel f zelf blijven kijken én vooral nadenken!
E550 zegt
@ukbob: het was donker. Niet op elke meter wordt aangegeven dat het100 is. Het ‘stuk’ is slechts 2,9 km. Als je constant op de borden ziet “130 na19:00” en je flitsmeister geeft dat ook nog eens aan, dan is de fout snel gemaakt.
nicolette zegt
@e550: ik snap nog steeds niet waarom er een duitse term voor is Meister…BAH klinkt als een slechte Duitste krimi of P film
nicolette zegt
@nicolette: jawohl da is der Flitsmeister mit der grosse S……………
awesome zegt
@nicolette: ‘selfiestick’
soundgarden zegt
@e550: mensen die blindelings vertrouwen op de techniek en hun gbv niet gebruiken. Ware pareltjes
dieselaer zegt
Zijn werk doen, dat doet een agent niet voor zijn genot (neem ik aan)
tmenges zegt
@dieselaer: Zijn veelal geen echte agenten maar van die halve tamme debielen die een LOI cursus tot BOA gevolgd hebben.
clarkson zegt
@tmenges: Nou nou er zullen best vriendelijke flitsagenten tussen zitten.
werf76 zegt
@tmenges: Dit zegt meer over jou dat jij ze “tamme debielen” noemt.
s62b50 zegt
@dieselaer: ik.denk ook gewoon voor z’n boterham.
dieselaer zegt
@dieselaer: als reactie op @ccp1 ….
Megakix zegt
Telt dit ook mee voor de bepaling van ‘belastingdruk’?
clarkson zegt
Ik vertrouw gewoon mijn ogen. Als ik maar iets in de berm zie staan wat ik niet vertrouw stamp ik VOL op de remmen. Uiteraard ongeacht waar en met welke snelheid.
ukbob zegt
@clarkson: en zo wordt het door die controles dus een heel stuk veiliger op de weg.. Not!
reistje zegt
@clarkson: Gelukkig helpen ze zelf ook door verhoogde VW transporters te gebruiken. Lekker makkelijk herkenbaar.
Hoewel je ogen natuurlijk weinig helpen als ze ergens achter verstopt staan.
huupe zegt
Een boete krijgen is uiteraard kut, maar zie een hoop trieste reacties van in mijn ogen slechte verliezers. Wouter een keer een dagje mee sturen? ben wel benieuwd wat een agent (of inspecteur want dat zijn ze volgens mij) de hele dag doet. Daarnaast zijn veel “flitsers” op flitsmeister ANPR opstellingen die niets met je snelheid doen.
rufctr01 zegt
Je moet het maar kunnen…zeg ik altijd maar.
De wat slimmere mensen onder ons, dus de mensen met een hoger IQ dan een straatklinker, willen dit werk niet doen!
bombaliali zegt
A29, nooit geweten. Altijd veel te hard maar nog nooit een boete gehad
henkhupelschoten zegt
Emmeloord naar Eindhoven? Nooit gesnapt waarom ze dit altijd zo vermelden. Zo onlogisch eigenlijk
reistje zegt
Persoonlijk vind ik flitsen nogal flauw. Vaak in 100 gebieden waar de snelheid laag is omdat het een bewoond gebied is. Nog flauwer vind ik het als ze zich verdekt opstellen.
Bovendien is er naar mijn mening weinig leerzaams aan 120 euro betalen omdat je twee weken terug wat te hard reed.
Snelheid is gewoon makkelijk te controleren als het echt ging om verkeersveiligheid deden ze wel wat nuttigs. En bij het gros van de boetes gaat het om een kleine snelheidsovertreding waar de woorden “gevaar” niet eens te pas komen.
En als je het wilt weten, nee ik had nog nooit een flitsboete.
werf76 zegt
@reistje: Je vind het flauw dat ze verdekt opgesteld staan? Ik vind het net zo flauw dat je afremt als je ze ziet staan om vervolgens weer gas bij te geven.
flex01 zegt
Ik vind helemaal mooie dingen
maurits123 zegt
#1 A29 – HMP 14.9 – Rotterdam richting Dinteloord – bij Heinenoord – 127 keer
Dat klopt niet. Ik zie ze daar inderdaad regelmatig staan. Het is gewoon een normaal politiebusje of auto zonder lasergun. Volgens mij controleren ze daar op niet handsfree bellen etc..
siebren zegt
@maurits123: klopt. Ze staan daar meestal om de ‘foute figuren’ op te vangen.
volvo-s60-adept zegt
Ik woon precies tussen nr.1 en nr.2 in en ben het afgelopen jaar alleen door andere nummers geflitst.
Dutchdriftking zegt
Ik had er slechts een afgelopen jaar. A50 bij Nijmegen.
escort77 zegt
A4 ri Amsterdam thv 10.4, onder het viaduct.
Staat die niet in de lijst omdat het een bijna permanente controle is die als 1 telt?
toyotafortuner zegt
‘#25 N202 – HMP 4.2 – IJmuiden richting Amsterdam – bij Velsen-zuid – 42 keer’
Ja, ik snap dat je na Westpoort heerlijk kan rijden daar zo. Zonder ‘veel verkeer’, los van een enkele bus die er 2x per uur rijdt. Maar: die flitspaal staat er toch wel duidelijk daar… Laat toch t pedaal los, zet m op de cruise en geniet gewoon van t stukkie. T is tenminste hoe ik het zou doen als ik een keertje daar zou cruisen in mijn (dakloze) Amerikaan/Japanner, richting IJmuiden/Amsterdam.
christianjanssen zegt
Niemand opgevallen dat nr 8 en 13 hetzelfde zijn?
hamerhaai zegt
@christianjanssen: ze staan niet in de middenberm beide kanten op te laseren ;)
jeaup zegt
Meest*
CRX zegt
Nummers 11 en 22 liggen 1300 meter uit elkaar. Als je die bij elkaar telt kom je op 104 keer, en dus plaats 3.