Uiterlijk vrijwel ongewijzigd maar nog meer een Porsche 911 killer dan ooit. En opgeleukt door vrolijke Nissan meisjes, ook dat nog.
De Nissan GT-R is voor 2012 opgefrist en is daarbij voorzien van liefst 550 pk. Daarmee schijnt de GT-R naar de honderd te kunnen sprinten in een verbijsterende 2,84 seconden. Dat zijn supercar prestaties in een soort van betaalbare sportwagen.
Afijn, het potentieel van de nieuwe GT-R ten opzichte van de vorige kennen jullie als trouwe lezers al, en anders kan je het allemaal makkelijk teruglezen. Zie hier de foto’s die we voor jullie knipten in Genève!
kaasboerin zegt
Ongelofelijk dik, en dan die prestaties..
rijbewijzer zegt
Blijft heerlijk dat Nissan zo´n ´betaalbare´ auto met supercar cijfers in de markt heeft gezet :)
zie hiernaast een adv. staan van een 2e hands gtr voor 80k, nou dan heb ik die 100x liever dan die A1 van gister à 70k
toyotafortuner zegt
@rijbewijzer: true that man!
OT: Fear the GODZiLLA! Now even more!
GTR=Baas!
Carreza zegt
Heerlijke wagen!
Ik ben eens benieuwd hoelang Nissan nog met deze GT-R doorgaat… ik hoop alvast nog enkele jaren.
lincoln zegt
dat ding degradeert samen met de Corvette ZR1 alle “concurrentie tot sneue handtasjes ..
bpc zegt
de bovenste luchtinlaat vanvoor staat ondersteboven tegenover het vorig model en hij ziet er gelijk een stuk agressiever uit , mooi gedaan nissan
barry zegt
Super brute wagen! Ben niet zo een fan van de buitenkant maar wat erin ligt gelepeld is buitengewoon maf voor zen prijs.
TSI-tje zegt
Blijft dik. Jammer dat het zo lang geduurd heeft dat Nissan de ‘Skyline GTR’ eindelijk met het stuur aan de goede kant naar Europa gebracht heeft. Ik had graag zo’n R34 willen kopen, maar ja, dat stuur rechts…hmmm, nee. Gelukkig zien ze nu toch het markt potentieel in. Mooie toevoeging aan het Europese auto gamma !
Joerek zegt
@TSI-tje: Lekker boeiend. Daar wen je zo aan
TSI-tje zegt
@Joerek: Moet je eens proberen op een landweggetje een tractor in te halen. Daar zit je dan met je snelle bolide, met 20Km/u. achter een trekker. Ik rij regelmatig in de U.K., maar het stuur aan de ‘verkeerde kant’ voor het overige verkeer went absoluut, maat blijft naadje ! En zeker als je 40K neer moet tellen voor zo’n ‘oude’R34.
Dus toch maar een 2003 RS6 geworden. (Nu alleen nog ff opbouwen, kán nog even duren ;) )
mrs250 zegt
Tja, de buitenkant is nou niet mijn smaak, maar de prijs/performanceverhouding van dat ding is wel erg goed. Weinig Porsche’s die het je echt moeilijk kunnen maken, maar wel voor minder geld.
Ram-G-maN zegt
Sinds de update in 2011 heeft de GT-R achterlichten waarbij alle vier lichtunits oplichten zodra je verlichting aanzet. De voorgaande GT-R deed dat alleen bij het remmen zodat bij de reguliere verlichting uitsluitend de buitenste twee lichtunits verlichtte. Het ziet er nu dus stukken beter uit! :D
Bovendien kun je nu kiezen voor blauwe interieuraccenten i.p.v. rood voor de Black Edition uitvoering. Staat wel zo goed met het nieuwe blauwe exterieur kleurtje. ;)
james125 zegt
Als ze slim waren geweest, hadden ze er Japanse banes bij gezet!
jeffreym3 zegt
Haha lach me dood hier!
Eigenlijk moeten de heren bij porsche, ferrari, lamborghini zich dood schamen toch. BMW, Mercedes, Audi reken ik niet eens mee. Die worden helemaal zoek gereden.
robinhoewt zegt
@jeffreym3: Yup Yup! Nissan doet het met een ‘simpele’v6 met twinturbo’s, terwijl de concurrenten er v8 en v10en in wippen… en die hebben meestal ook nog wat pk’s meer. Nissan is lekker bezig! Volgens mij kan Nissan het nog wel beter doen :) Zoiets als de Veyron? Dat zal wel leuk zijn.
robinhoewt zegt
Het is alleen zo jammer dat deze wagen zo belachelijk duur is hier in Nederland. In België of Duitsland heb je een 2e hands GT-R voor 40k-80k… Is nog wel aardig wat geld maar toch!
mellie zegt
dit is ook weer typiche in wagen waaraan het uiterlijk niet veel hoefd te veranderen om spannend te blijven. nice work nisan
janklaassen zegt
Doe dan tenminste een nummerbord/oid op de voorkant!