Het is niet pluis in de Grüne Hölle.
De Duitse autosportbond ligt onder vuur, na de recente bekendmaking van nieuwe regels omtrent de racerij op de Nürburgring. De eerdere snelheidslimieten werden opgeheven en daarvoor in de plaats kwam geneuzel over geknepen vermogens. Daar zit inderdaad geen racefan op te wachten, maar de veiligheid staat voorop.
Raceteams (waaronder Manthey Racing, Black Falcon, Car Collection en het geniale Frikadelli Racing) zijn het niet eens met de gang van zaken en willen dat er een akkoord komt tussen hen en de racebond. Zolang dat niet gebeurt zijn de ploegen bereid om de 24h van de Nürburgring en andere VLN-races te boycotten.
Wat de teams willen? Geen beperking van vermogens, geen snelheidslimieten, meer gebruikmaking van zogeheten ‘Code 60 periods’ en minder bureaucratie. Wat de Code 60 periods betreft: dit zijn momenten waarop niet harder gereden mag worden dan 60 km/u, een soort virtuele safetycar. Maar wat maakt het uit, ik heb trek in een frikadelli.
Foto via Autojunk
Tonnie zegt
Frikadelli racing :’) gelukkig kan Manthey absoluut wel serieus genomen worden.
Traxxas zegt
@Thijsj: Hoezo kun je Frikadelli Racing niet serieus nemen?
killbugsfast zegt
@Traxxas: Frikadelli Racing heeft voor velen haar geloofwaardigheid verloren nadat ze in hoger beroep zijn gegaan tegen de boete die ze aan Kroketti Autosport moesten betalen.
9114life zegt
@killbugsfast: LMAO
evogt3 zegt
@thijsj: getuigd van een gezonde dosis humor als je de grootste frikadellenboer (niet te verwarren met de bij ons bekende frikandel) van Duitsland bent en je noemt je raceteam vervolgens Frikadelli Racing. Die gasten zijn overigens erg professioneel en rijden met nagenoeg hetzelfde materiaal als Manthey.
Edge zegt
@evogt3: En ringkoningin Sabine Schmitz rijdt voor Frikadelli, niet te vergeten
evogt3 zegt
@Edge: Klopt. Sabine is de vriendin van de eigenaar van Frikadelli racing. Patrick Huisman rijdt ook bijna alle wedstrijden mee.
rijnounsdoor zegt
@Edge: Sabine berijdt een Frikadelli… Classy.
evogt3 zegt
@rijnounsdoor: hahaaaa. Ja klopt.
850t5r zegt
@rijnounsdoor: aWeten we meteen wat voor saus ze erbij wil…
Tonnie zegt
@evogt3: helemaal mee eens, even puur om de naam he;)
csx3000 zegt
Als het toch niks uitmaakt, waarom schrijf je het dan?
meneer zegt
zo’n code 60 is superleuk voor ná het dodelijke ongeluk dat de bond wil voorkomen.
norge zegt
Het is maar gevaarlijk dat racen…
VeniVidiVici zegt
En gelijk hebben ze! Ik word een beetje moe van al die saaie regels voor veiligheid. F1 gaat ook kapot daardoor. Het is heel simpel… Autoracen is NIET zonder gevaren! PUNT! En als je dat niet fijn vind als coureur gaat hij of zij maar lekker Rummikub spelen…
gremalibur zegt
@venividivici: zoals de vader van een speler van Go Ahead altijd zei: Moet je maar op dammen gaan!
thefmanl zegt
@gremalibur: dat zij een speler zelf ?
lpgbarrel zegt
Frikandel in je *!
robert110 zegt
@lpgbarrel: mond, frituur, mayonaise, koffie, turbo? Kom op nou wil ik weten waar die frikandel in moet ook!
lpgbarrel zegt
@robert110: zie het als tanken! De juiste frikandel in het juiste gaatje! Anders moet je wachten op de ANWB..
koeckenbacker zegt
@lpgbarrel: sabine schmid(?) reed voor frikandelli racing
(Correct me if i’m wrong)
leemster zegt
Wel jmmr dat ze in hun jubileum jaar geen frikandelli speciale editie gebouwd hebben :p
2fast4you zegt
waarom wordt er toch zo’n groot probleem van gemaakt? autosport is en blijft gevaarlijk… wil je dat risico niet nemen? blijf dan lekker thuis ipv allemaal onzin regels invoeren
Dutchdriftking zegt
Hmmm als je veilig wil rijden hebben we daar toch de openbare weg voor?
csx3000 zegt
@dutchdriftking: Mits er geen Golfje in de buurt is,
clarkson zegt
Toch naar op afstand bestuurbare racewagens maken?
e1000bmw zegt
Of ze zorgen gewoon dat het publiek verder van de baan afstaat…
Of hogere en stevigere hekken/vangrails…
Edge zegt
@e1000bmw523i: Dat lijkt mij ook het beste. Gewoon een wat langere uitloopstrook of grindbak op die plek maken, fatsoenlijke hekken plaatsen en het publiek op gepaste afstand zetten. Dan heb je en je veiligheid voor het publiek, en de karakteristieke Nordschleife zonder restricties.
evogt3 zegt
@Edge: dat is nou juist 1 van de meest karakteristieke eigenschappen van de Nordschleife, (bijna) geen grindbakken en uitloopstroken.
evogt3 zegt
@evogt3: en een vangrail die op de meeste plekken erg dichtbij het asfalt staat.
e1000bmw zegt
@evogt3: Andere tijden, andere prioriteiten (en dus circuitontwerpen)…
evogt3 zegt
@e1000bmw523i: circuit is ruim 90 jaar geleden ontworpen. Een Nordschleife met mega grindbakken en uitloopstroken is geen Nordschleife meer.
wilbertg zegt
Misschien zijn verkeersdrempels een optie
reistje zegt
Kunnen ze niet een LMP1 achtige oplossing doen met gaten in de wielkasten en wat aanpassingen aan de onderkant van de auto’s?
Hupke zegt
Een gek idee maar mss hier en daar een boompje minder en wat extra grind op strategische plekken.
Gulli zegt
Ze moeten niet zeuren, wat als er spelende kinderen oversteken? Hebben ze daar wel eens aan gedacht? Die gasten gaan veel te hard allemaal :(