Dat bewijst deze superluxe uitgevoerde Audi A8 L wat extreem veel kilometers met een PHEV geen probleem zijn.
We krijgen de vraag dagelijks binnen: “Lieve Autoblog, wij zijn op zoek naar een super complete en ruime premium Duitse auto met veel opties. Het liefst met hybride-aandrijving. We hebben ze gevonden bij de dealer, maar ze zijn zo ontiegelijk duur. Hebben jullie daar een oplossing voor?”
En ja, dat hebben we. Verleg je horizon. Premium merken benadrukken ook met de prijs dat ze premium zijn, dus je zit gewoon vast aan een hoger prijskaartje. En met een A1, A3, Q3 of andere MQB-Audi heb je een klein beetje het geval dat je betaalt voor Audi-aankleding op een Volkswagen. Dus om nu 40-50 mille stuk te slaan op een kale Audi Q2, kun je ook kijken naar een jong gebruikte ‘echte’ Audi.
Audi A8 L 60 TFSI e quattro
En kijk eens wat wij vonden: voor 46.945 euro (dat is de vraagprijs) kun je namelijk deze Audi A8 kopen. En het is niet zomaar een A8, maar een heuse A8 Lang 60 TFSI e quattro Pro Line Design Edition. Een hele mond vol. In de advertentie staat ’55’, maar dat is valse bescheidenheid.
De ’55 TFSI e’ (het blijft een rare benaming) is voor de A6 en heeft een viercilinder. De ’60 TFSI e’ (……) is voorzien van een heuse V6. Dat past veel beter bij zo’n schuit. De combinatie levert 449 pk en 700 Nm. Daardoor kun je van 0-100 km/u in 4,9 seconden sprinten en doorhalen naar een begrensde top van 250 km/u.
Het is een enorme schuit. Dit apparaat is namelijk 5,30 meter lang! De wielbasis is met 3,18 meter groter dan een A-segment hatchback strikt noodzakelijk dient te zijn. Daardoor kun je heerlijk relaxed genieten in deze A8 Lang. Het mooie van een A8 is dat het er niet dik bovenop ligt. Je kan dus heerlijk incognito genieten.
PHEV met extreem veel kilometers
Dat genieten gaat je 100% lukken met deze A8. Het apparaat is namelijk erg compleet uitgerust. Natuurlijk, er zullen wel een paar scherpe lezers zijn die aantekenen dat de velgen niet de maximale grootte hebben (je kon tot 21” kiezen uit de folder) en wellicht dat er een paar opties ontbreken, zoals een standkachel. Wellicht dat het enkel niet is aangegeven.
Maar ok, een relatief jonge Audi A8 L met alle nodige opties én een erg scherpe prijs. Dan moet er wel addertje onder het gras zitten, nietwaar? Klopt, de kilometerstand is nogal aan de hoge kant. Het apparaat heeft namelijk 393.818 km gelopen. Nu durven we bijna ons handen ervoor in het vuur gestoken dat deze auto een directielimousine is geweest die voornamelijk snelwegritten heeft gereden. Dit zijn niet typische lesauto’s, zeg maar.
Dus dan is het nu aan jou! Koop je een A8 L met een klein beetje ervaring voor de prijs van een kale Q2 met het verplichte S-Line pakket? Of dan toch liever die Q2? Laat het weten, in de comments! De advertentie kun je hier bekijken!
Johanneke zegt
Een Q2 was de lelijkste auto die je nieuw kon kopen, onlangs van de troon gestoten door de BMW ‘Multipla’ IX. Dus ik rij veel liever in deze mooie lange Audi dan in een Q2. Ondanks de kilometerstand.
Robert zegt
Oorspronkelijke cataloguswaarde: € 139.872 en de auto zal (bj. 2017) ongeveer 6,5 jaar oud zijn.
Da’s ongeveer 14-15 mille per jaar aan afschrijving bij ca. 60dkm per jaar.
Dan valt de afschrijving per kilometer eigenlijk nog wel mee.
okdoei zegt
€46k?!?
Snelle speurtocht vind ik er 1 voor €50k, jaar jonger en 3,5x minder kilometers…
minimoke1984 zegt
Exact dat.. dik 46k met bijna 4ton.. Deze kan je uit België halen en heeft nog geen 10% van deze km-stand
minimoke1984 zegt
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
https://app.adjust.com/10r8c7lf_108xmz9s?campaign=android-share-list-unknown&adgroup=List&creative=unknown&engagement_type=fallback_click&deep_link=autoscout24%3A%2F%2Fvehicle%2Fdetails%3Fguid%3D2f4c6211-f7e9-4a5e-a192-d54cd9905e55%26utm_source%3Dandroid-share%26utm_medium%3Dunknown%26utm_campaign%3Dandroid-share-list-unknown&fallback=https%3A%2F%2Fwww.autoscout24.de%2Fangebote%2F2f4c6211-f7e9-4a5e-a192-d54cd9905e55%3Futm_source%3Dandroid-share%26utm_medium%3Dunknown%26utm_campaign%3Dandroid-share-list-unknown&redirect_macos=https%3A%2F%2Fwww.autoscout24.de%2Fangebote%2F2f4c6211-f7e9-4a5e-a192-d54cd9905e55%3Futm_source%3Dandroid-share%26utm_medium%3Dunknown%26utm_campaign%3Dandroid-share-list-unknown&redirect_ios=https%3A%2F%2Fapps.apple.com%2Fapp%2Fid311785642%3Fmt%3D8%26ct%3Dandroid-share-list-unknown&redirect_android=https%3A%2F%2Fplay.google.com%2Fstore%2Fapps%2Fdetails%3Fid%3Dcom.autoscout24%26referrer%3Dutm_source%253Dandroid-share%2526utm_medium%253Dunknown%2526utm_campaign%253Dandroid-share-list-unknown
Kilometerstand: 32.200 km
Bouwjaar: 01/2020
Verkoopprijs: € 51.990,-
gilettelubbers zegt
Poeh dit ziet er nog altijd erg fraai uit. Ook dat hout in het dashboard en deurpanelen vind ik erg mooi. Vraag me wel af hoe lang zo’n accupakket van een hybride mee gaat😁
gdjnl zegt
Denk dat je met vervangen minimaal de helft van deze absurde vraagprijs kwijt bent.
banaan7 zegt
Standkachel heeft ie ook! Knopje zit boven de draaiknop van het volume😁
steephh zegt
Dus… binnenkort Willem in een PHEV?
leaper035t zegt
Veel geld voor veel kimometers. Roept 2 vragen bij me op: 1. Hoeveel kilometers kan zo,n motor nog aan? 2. Hoeveel marge pakt een handelaar op de vraagprijs?
potver7 zegt
En bij mij een derde vraag: waarom is die tweede vraag relevant?
leaper035t zegt
Ik wil een autohandel oprichten. Gewoon nieuwsgierigheid
DeWitteCondor zegt
Minstens zo belangrijk is de statijd. Je hebt een kleine 40k aan kapitaal vastzitten in een wagen die je misschien wel 2 jaar te koop hebt staan. Lijkt me behoorlijk incourant
moveyourmind zegt
Ben niet zo bang voor hoge kilometerstanden, maar zo’n complexe auto met zo”n prijskaartje. Zou ook even de reviews lezen voordat je naar Teuge rijdt.
bierbuik zegt
Goeie tip over de reviews!
Altijd vermakelijk om te lezen, net als bij Jetcars.
Nou zullen sommige mensen ongetwijfeld onredelijk hebben gereageerd, maar als het er zoveel zijn kan het geen toeval zijn.
Ook opvallend veel 5 sterren reacties vertaald uit de meest exotische talen
RobTWo zegt
Een hybride heeft een standkachel voor de accu. Die doet het beter als die een beetje op temperatuur is.
p3r0x zegt
Is wel een 55, de 60 was er toen nog niet. Heeft ook geen laadklep linksachter. Het hybrid is mild hybrid. Desalniettemin een 6 pitter. Wel veel geld voor veel km’s.