











Mocht er een prijs zijn voor auto’s die je het minst verwacht bij een merk dan zou de LF-A zeker tot de genomineerden behoren. Dat is niet slecht, het is wel even wennen. Het witte racemonster was ook aanwezig in Geneve, niet te nadrukkelijk, maar net iets mooier dan de andere Lexii geparkeerd.
De afgelopen jaren was Lexus natuurlijk vooral bezig met het toepassen van hybride-ditjes en milieu-datjes. Bijna de hele modellenreeks kreeg een elektromotor aan een motor gehangen die toch al niet te wensen overliet. Tot een paar maanden terug. Ineens een auto die niet op comfort, rugklachten en brandstofbesparing is ingesteld. Na een decennium van ontwikkeling heeft Lexus eindelijk haar racemonster af.
Het resultaat is een auto die dichterbij de Formule 1 staat dan menig Ferrari. Een auto met een betrekkelijk bescheiden vermogen, maar het hoogste rendement per pk. Als het niet permanent zou regenen in Groot-Brittannië zou er nu een Lexus bovenaan het Topgear-scorebord prijken.
Om in Geneve de aandacht wel goed te projecteren heeft Lexus helaas wel voor een minder vrolijk model gekozen. Voor de combo-liefhebbers misschien een tegenvaller. Wel een opsteker voor de liefhebbers van details, want het hele interieur is vastgelegd. Leuk detail is de eerste knop die je tegenkomt bij het instappen: “OFF”. Drie keer raden wat er uit gaat als je die knop gebruikt.
Als de off knop uit staat gok ik dat de remmen dan ook uit staan. Ik kan niks anders bedenken met een “toyota”.
vind de uitlaten niet echt passend bij de auto maar voor de rest een en al lof :D
when Gallardo meets R8…
Ik denk dat donker grijs nog veel beter staat, maar als ik het geld had zou ik ‘em nog steeds niet kopen want het is een Lexus dat geeft veel minder uitstraling dan bijvoorbeeld een Ferrari.
@Floc: My thoughts exactly, het is maar een Lexus :-/ voor dat geld koop je toch echt veel leukere auto’s dan een Lexus LF-A
jah maar je lacht de ferrari’s er wel mee uit
@Panamera: Alleen de daklijn lijkt op een Gallardo en de grote roosters onder de achterlichten lijken een beetje op een R8, maar daar is ook wel alles mee gezegd. Het is gewoon een origineel design hoor;)
@Alwood dé F458 Italia is de auto die het dichst bij de Formule Een staat!
F1 rijdt allang niet meer met een V10!
Enne leuk detail zijn de eenvoudige kruiskopjes.:

Maar ondertussen is dé Peugeot Eco Cup gaande!!!! -zucht-
Als in die auto je gaspedaal blijft hangen…..
ik wil niet mierenneuken, maar als je dan toch het Latijnse meervoud van Lexus wil gebruiken, moet dit gewoon Lexi zijn, geen 2 i’s. Komt van avus => avi (mannelijk woord van de 1ste klasse)
OT: ik vind dit nog steeds een extreem heerlijke wagen. eindelijk eens een echte racewagen die dicht aanleunt bij het echte werk (lees F1), en dat geluid….muziek bedoel ik :)
@trigger565: dat van Lexi als het een Latijns woord zou zijn klopt, je uitleg niet. Lexus is een zelfstandig naamwoord. Het feit dat Lexus geen oorsprong heeft in het Latijn maakt dat het klinkt als bijv. geörven. Zowel Lexus, Lexi als Lexii zijn overigens Engelse meisjesnamen.
De auto mag dan wel zeer luxe zijn en van mooie materialen gemaakt met niks geen ordinair plastic, ik vind het een schreeuwerig en onderkoeld ding tegelijk, niet in balans.
@spaak: ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Indien je Lexus opvat als mannelijk woord van de eerste klasse (omwille van uitgang op -us ) is het meervoud Lexi en niet met lexii, net zoals het meervoud van musicus musici en niet musicii is. Wel grappig, een grammaticale Latijnse discussie op en autosite :)
Perachtig, Echt waar!
@Ralph
Als je goed had gekeken zag je dat de LF-A in Geneve ze niet heeft. Dat was een Pre-productie model, lexus had het ook gezegd dat die schroeven niet op de productie model zouden zijn!
@trigger565: de declinatievorm die je bedoelt is nominativus meervoud.
Moet je wel goed mierenneuken hè :)
Mooi machine, mooie techniek maar voor die prijs? Net als de GT-R blijft het een hoop plastiek. Itailaanse flair zal het niet worden. Engelse klaase ook niet! Maar ieder zijn smaak natuurlijk!!!
@Eric: dat is dus al meerdere malen heel nadrukkelijk weerlegd… Waar de GT-R misschien nog wat plastic aandoet zijn er bij de Lexus alleen maar hele mooie materialen gebruikt. Er is op niks bespaard, en juist daarom is de auto ook zo duur. Dat het er misschien futuristisch uit ziet is iets heel anders, dat heeft misschien met auto-cultuur te maken.
gaaf interieur!;D
Heb die auto in race trim op de’Ring zien rijden bij de VLN.
Was met afstand het beste geluid. Deze auto maakt echt indruk in the flesh on the move.
Was echter niet de snelste.
wat zou ik veel voor ver hebben om dit ding in bezit te krijgen geniaal!
Drie keer raden wat er uit gaat als je die knop gebruikt
De humor van het model?
Blijft toch een mooie auto, maar wil hem graag eens zien met een normaal interieur, vind dat rode zo vreselijk…
Jammer van die mislukte voorkant, want de rest van de auto is prachtig!
Ik begin deze steeds meer te waarderen…
Het is eens iets anders van wagen… Enkel jammer dat ie zo duur is….
@Floc:
Niet de uistraling van een Ferrari? Wees blij, elke omhooggevallen patatboer met een beetje knaken rijdt zo’n ding… Wees blij dat er merken zijn die sommige exclusieve dingen nog exclusiever willen maken ;)
1 en al lof voor deze auto en deze staat op eenzame hoogte wat het geluid betreft, hulde voor Lexus
Zo bouw je een supercar. Heel veel respect voor de mensen die hier zo lang aan gewerkt hebben. Bovendien is het ook nog eens heel erg slim. Want wie wil er nu niet Lexus rijden op deze manier?
Ik vind de achterkant nog altijd niet mooi, en hij blijft vrij duur… Leuk apparaat, zeker, maar niet helemaal mijn ding. Wel dik respect voor de V10 met veel herrie!