Tuners hebben hun weg naar de derde generatie gevonden.
Qua styling lukt het de nieuwe Porsche Cayenne (rijtest) maar niet om hetzelfde succes te boeken als zijn jongere broertje, de Panamera. Goed, laatstgenoemde zal ook niet de boeken in gaan als de mooiste Porsche ooit, maar de styling is een stuk minder controversieel dan de eerste generatie. Bij de Cayenne is er niet perse sprake van verbetering of verloedering, maar elke generatie is gewoon een beetje lomp.
Wat de vorige Cayennes ook bewezen is dat het dé auto werd om als handtas(je) erbij te kopen. Mocht je zo vermogend zijn dat je in ’t Gooi, Londen of Dubai alsnog eruit wilt springen (of een voetballer bent), dan bieden vele tuners manieren om de auto, laten we zeggen, opvallend te maken. Want of je de gruwels van Gemballa of Topcar mooi kunt noemen? Dat niet bepaald. Wie ook goed is in bizar ‘mooie’ Cayennes maken, is TechArt.
De geschiedenis van TechArt en Porsches toont eigenlijk alles wat je wilt weten. Elke Porsche kan een uitlaat- en performanceverbetering gebruiken, maar als je visueel ook nog wensen hebt, dan worden die met liefde vervuld. Nou ja, je wens moet wel bestaan uit de woorden ’22-inch velgen’, ‘wide’ en ‘body’. Op sommige auto’s werkt dat, op sommigen, met name de Cayenne en Panamera, werkt het eigenlijk bijna nooit. Al lijkt de klandizie daar anders over te denken.
Stel nou dat jij onder die laatste categorie valt, maar een Cayenne generatie drie hebt, dan heb je een probleem. De tuners hebben zich namelijk nog niet vergrepen aan deze nieuwste SUV van Porsche. Tot nu dan, want TechArt presenteert vandaag hun versie van de nieuwe Cayenne. Onder het mom ‘Aerodynamic package and performance kit‘ wordt de Cayenne een stukje dikker.
Opvallend genoeg zit TechArt nog in de sfeer van de vorige Cayenne, want de woorden ‘subtiel’ en ‘elegant’ komen meerdere keren voorbij. En ja, vergeleken bij de eerder gelinkte rode duivel is deze nieuwe Cayenne niet eens heel extreem. Maar bij het toevoegen van een dergelijk dikke bodykit en dito velgen is subtiliteit zeer relatief.
Het interieur moet ook je ding zijn, maar de stoelen zien er wel lekker comfortabel uit. Alleen het stofje, geleend uit een jaren ’80 interieur, roept vragen op. Onder de kap is er meer goed nieuws: extra power. De standaard Turbo perst uit zijn vierliter V8 zo’n 550 pk en 770 Nm. TechArt geeft de Cayenne 640 pk en 900 Nm. En door de vermeende extra aerodynamica heeft de Cayenne de perfecte combinatie van kracht, uitstraling en snelheid. Voor een SUV dan.
kevin82 zegt
Niet mijn kopje thee en die stoelen maken het af. Daar heeft een stagaire aan gewerkt zo lijkt het ?
lekkerlinksrijden zegt
@kevin82: voor de symmetrische vouwen moet je extra betalen, is een optie
dromedaris zegt
@lekkerlinksrijden: mooi afgekeken van Singapore Airlines
ghengiskhan zegt
Zo gek, een beetje lomp. Duh, het is een SUV. Heb je die wel, als ware het een jong lammetje, door de wei zien huppelen? Nou dan.
MAB zegt
Hebben ze zo een roldeeg hond gebruikt voor de stoelen.
HIM zegt
K foto’s, auto komt niet tot z’n recht.
isn1981 zegt
@him: ?????denk dat het niks uit maakt hoe je de fotos maakt hij zal er nooit mooi worden.
mashell zegt
@him: ik denk juist dat de wagen alleen op dit soort schemerige foto’s nog een beetje tot z’n recht komt.
HIM zegt
@mashell: zoals vrouwen met make-up en tierelantijn ….vervolgens wakker worden en ??WTF —> OMG?
krankjorem zegt
De stagiair heeft ook de achtergrond uitgekozen zie ik.
ikleesookoverautos zegt
Duidelijke foto’s ook.
cossiekiller zegt
Dan blijft de ultieme vraag; zou Boef deze verzekerd krijgen??
qvdweide zegt
Ik vind hem dik! Alleen de stoelen had van mij niet gehoeven.
wernerv8 zegt
Vind het orgineel al helemaal niks. Als er dan ook nog een tjoenert aan gaat zitten ?
sntial zegt
Vreselijke foto’s
inbedrijf zegt
@sntial: inderdaad je ziet geen lijn van de auto….