Het klinkt wat merkwaardig, maar er komt toch echt een hybride-variant van Cadillac’s Escalade. Het aanslaan van de Toyota Prius bij popsterren en celebrities is blijkbaar bij de hoge mannen van Cadillac niet ontgaan. Ze moeten gedacht hebben dat een groene Escalade nu nog aantrekkelijker voor beroemdheden wordt. Ach ja, mode verkoopt altijd wel en je moet toch wat doen om je verkooptarget wat omhoog te krikken.
Worldcarfans meldt dat de twee elektrische hulpmotoren die de V8 ondersteunen een brandstofbesparing zullen opleveren van 25%. Niet dat de Escalade direct een zuinigheidswonder genoemd mag worden maar een nieuw gemiddeld gebruik van 1 op 8,2 is altijd beter dan 1 op 6. Het hybridesysteem kent vier verschillende standen: drie voor in druk stadsverkeer en één stand voor snelweggebruik. In de stad kun je alleen elektrisch rijden, alleen op benzine of een combinatie van deze twee. In de snelwegstand zorgt de elektromotor ervoor dat je met inhalen of het trekken van bijvoorbeeld de nieuwe ‘Joker‘ net even wat meer power tot je beschikking hebt. Alsof de 409 pk sterke 6,2L V8 het niet alleen af kon. De tweede stand zorgt tevens voor meer efficiëntie door toepassing van allerlei geavanceerde elektronica. Zo past Cadillac ‘Active Fuel Management’ toe en kan de kleptiming beïnvloedt worden.
Nederlandse geïnteresseerden kunnen in hun handjes klappen, want dit ‘zuinige’ monster schijnt ook naar Nederland te komen.
Us zegt
Die auto is toch een grap! Hybrid is een fylosofie en niet een set accu’s en electromotoren…
Dit is continue de reden waarom Amerikaanse auto’s niet aanslaan in eigenlijk de rest van de wereld buiten Amerika
cl600 zegt
beetje stom dit
nichos zegt
alle beetjes helpen vind ik, liever dat dan een gewone!
Jordey zegt
niet zo gek een hybride, dat ding is 2x zo groot als een zafira..
DAT zegt
Het is bijna cynisch van Cadillac om een hybride ‘milieuvriendelijke’ versie van de Escalade te bouwen.
Waar is dan je geloofwaardigheid als bedrijf.
mcx zegt
Dus hiermee kan ik zonder schuldgevoel in de Nijmeegse binnenstad parkeren
carfreak zegt
Die lui horen wat over hybride, knutselen op zaterdagavond een motortje in elkaar en klaar is kees, weer een oplossing op amerikaanse stijl
bradley zegt
stoere wagen :)
RubenBaeten zegt
Dit is niet zo vreemd. Amerikanen willen groot rijden, maar wel steeds minder verbruiken. Dit is weliswaar een tussenoplossing, maar 1 op 8,2 voor een auto van 5,15 meter en 2600 kg is zo gek nog niet.
Wat wel gek is, is als dit vervolgens met allerlei milieusubsidies beloond wordt.
Mairsil zegt
In Nederland valt het nog mee, daar moet je Hybrid volgens mij ook nog aan een zuinigheidsklasse B voldoen om subsidie te krijgen.
Maar in London betaal je hiermee bijvoorbeeld geen congestion charge, en met een diesel lupo wel, dat is toch wel lachwekkend.
Mark zegt
Ach een A of B label krijgt ie niet in Nederland toch niet, dus ja dan geldt: alle beetjes helpen. Iets minder milieubelastend. Maar gezien de verkoopaantallen van zulke bakken in die prijsklasse zal er vast niet meer paardebloemetjes overeind blijven..
Bassie zegt
Best kans dat dit ding een goed energie label gaat krijgen. Ze kijken namelijk naar het verbruik voor een auto in deze klasse. Het is dus nog niet standaard gezegt met hoeveel de auto verbruikt.