Je kunt dan ook vrij eenvoudig heel erg veel goud meenemen. Dat mag ook wel. Want deze bestelwagen is één van de duurste van Marktplaats.
In de wondere wereld van bedrijfswagens komen we een hoop aparte dingen tegen. In veel gevallen is de keuze qua opbouw een stuk uitgebreider dan bij personenauto’s. Denk aan de verschillende carrosserievarianten, wielbases, hoogtes en ga zo maar door.
Maar meestal heb je met een personenauto het voordeel als je er echt iets diks van wil maken, dat dat kan. In veel gevallen is een bedrijfsauto toch meer een rationele keuze en zie je bij reguliere personenauto’s meer individualiseringsmogelijkheden. Maar de ene bestelauto is de andere niet. Waar je bij Mercedes-Benz een hoop keuze hebt om je personenauto wat aan te kleden naar je eigen smaak, kan dat ook met de busjes.
Bestelwagens zijn goud geld waard
In dit geval gaat het heel erg ver. Want ook bestelwagens zijn goud geld waard. Dat blijkt uit de vraagprijs voor dit ‘busje’. De auto in kwestie is uiteraard een Mercedes-Benz. Ook qua bedrijfswagens kun je kiezen uit das Beste oder Nichts.
De bus is voorzien van items als climate control, cruise control, boordcomputer en een groot navigatiescherm. Dat klinkt allemaal erg gewoontjes, maar op veel bussen zul je het alsnog zonder moeten doen. Ook handig zijn de parkeersensoren rondom. En met rondom bedoelen we écht rondom, want overal kun je zien wanneer je iets gaat raken.
Zwart
Verder is de zwarte bus uitgevoerd met zwarte wielen, zwarte treeplanken en een zwarte grille met de kenmerkende verticale spijlen. Onder de kap is het een ook een vrij dikke uitvoering. De motor is een 3.0 V6 diesel met in dit geval 190 pk. Vandaar de naam ‘319’ (een versie met 170 pk heet 317 en een versie met 110 pk 311). Deze is gekoppeld aan een automaat.
Dan de prijs, want die is fors. De bus kost namelijk 69.900 euro. Dat is heel erg veel geld voor een auto en heel erg veel geld voor een bus. We moeten er wel bij aantekenen dat deze Sprinter uit 2021 komt en slechts 3.743 km heeft gelopen. Dus je kunt nog een hele tijd vooruit met deze Sprinter.
De advertentie van de dikke Sprinter kun je hier bekijken!
mylvan zegt
Ja het is een bak geld maar heb je al gekeken wat een 319CDI sprinter nieuw kost met de bovengenoemde opties? Ik rijd een 114cdi VIto met leer, led en een hoop automatisch en dat ding is nieuw bijna 65K! Das wel met alle belastingen en die betaal je als ondernemer niet, maar toch.
EJS zegt
Dat – en volgens mij is de V6 inmiddels ook niet meer leverbaar in de Sprinter.
admiajfe zegt
die V6 staat nog wel in de lijst. Dat ding loopt zooooo mooi.
Ik heb zelf een Vito 119CDI (met alles erop) en jammer genoeg is dat een lijn als je naar het mooie rondlopen van het blok kijkt, voor het verbruik is die 119 Lijn wel beter dan een V6.
406_v6 zegt
@admiajfe: V6 wordt niet meer gebouwd voor Europa. Als ik het goed heb sinds augustus al niet meer. Vervangen door een 2L 4-pitter met eveneens 190 PK.
Staat ook niet meer in de prijslijst die V6.
civicfk3 zegt
@admiajfe: voor mijn werk rij ik in een v-klasse met 2.0 bi-turbo met 240pk en ik moet zeggen dat ik erg twijfel om prive een c-klasse met hetzelfde blok te gaan rijden ipv mijn 530d. Die 2.0 is zuinig, en onderin genoeg koppel door de kleine turbo.
admiajfe zegt
ik rij de Vito 119 ook prive en op vakantie neem ik de Vito liever mee dan onze andere wagen (Mini Clubman). En 194 pk is echt voldoende, maar mocht het ooit nog zover komen dan komt er een V300d op grijskenteken.
dailydriver zegt
@admiajfe: en door een tussenschot dus een DC van te maken, heb je nog meer belasting voordeel.
admiajfe zegt
DC niet nodig, 2 stoelen zijn meer dan genoeg :)
Ledlichten zijn standaard identiek aan de Vklasse voor en achter, een bak licht niet normaal, zeker tov de w639 versies
dailydriver zegt
@admiajfe: Met 250 pk en V klasse ledlichten? Wel een banden vreter met 18″ of hoger maat velgen. Zijn wel dikke bussen de V6 vito’s geen twijfel over mogelijk.
ArnoldH zegt
Advertentie door gestuurd aan mijn werkgever. Dit is toch wel een erg dikke bus 😇😁
Dutchdriftking zegt
Lekker busje wel. Als je nu eens voor accenten in geborsteld aluminium zou gaan, en mooie donkerblauwe lak IPV dat eeuwige zwart op zwart, zou fijn zijn!
AudiRS zegt
Met veel busjes zo… VW Transporter personenbus lang 2.0 tdi 150pk, met electrische ramen, basis navi, cc en handbediende airco gaat al richting 85k.
kevertje zegt
Al monteer je er nog ‘plastiek’ gouden handgrepen op, een bus blijft een bus. Die prijzen zijn ronduit waanzin, wat ‘mooi oogt’ is haast niet meer dan duur betaald plastiek. Maar ik krijg tegenwoordig met heel wat spul op 4 wielen dit gevoel. Heel wat van dit speelgoed betekent voor velen gemiddeld een paar netto jaarsalarissen.
gamma81 zegt
Zal geen merk en model noemen met al deze MB fanboys hier, maar kocht een nieuwe L2H2 bus in augustus in dezelfde klasse, met 9 traps automaat, cruise, automatische airco, navi, camera etc, dan wel weer wit met stalen wieltjes, inclusief betimmering etc 24.000 euro, nieuw. Nog ff naar een specialist in Houten geweest en nu ook 180+ pk. Maar ja, geen zwarte Mercedes he.
BerlingoHdi zegt
@gamma81: Een transit? Wel benieuwd naar de betrouwbaarheid van andere busjes tegenover deze sprinters qua hoge kilometerstanden.
gamma81 zegt
Nee, nog lager op de maatschappelijke bouwvakkers ladder, een Ducato… Ben met Fiat diesels niet zo heel bang voor hoge km standen, en ze roesten minder dan Sprinters.
zesinlijn zegt
En dan nóg stoffen bekleding….
edward330d zegt
@zesinlijn: op zo’n ijzeren frame zitten is ook niet alles… Alhoewel bij een Mercedes merk je amper het verschil.
dailydriver zegt
De”3″ in de type aanduideling staat voor tonnage. 3 tons uitvoering. De 519 valt onder zware bestelwagens. Het beste en mooiste blok wat je in een Sprinter kan hebben. Heerlijk en loopt zo mooi rustig. Aanhangers eracgter is ook geen enkel probleem vermogen genoeg beschikbaar.
gamma81 zegt
precies dat, het kunnen spellen van erachter”: is MB en VW fans niet gegeven