Ook nu kwam Aston Martin na Red Bull, want dat team presenteerde gisteren al hun nieuwe auto voor komend seizoen.
Je zult de komende dagen nog wel vaker berichtjes als deze onder ogen krijgen. De presentaties van de nieuwe F1-auto’s voor komend seizoen vinden namelijk deze weken plaats. Was het gisteren al de beurt aan Red Bull, vandaag volgde Aston Martin.
En ook dit jaar is de nieuwe Aston Martin een pareltje om te zien, mits je van British Racing Green houdt dan. Dat is wederom de overheersende kleur op de nieuwe auto. Verder vallen natuurlijk de nieuwe vleugels op, evenals de grote 18 inch velgen.
Aston Martin houdt hetzelfde rijderstrio
Zoveel als er aan de buitenkant -en vast ook onderhuids- is veranderd aan de auto, zo saai is het aan het rijdersfront. Dezelfde poppetjes zullen namelijk achter het stuur plaatsnemen. De vaste krachten zijn net als vorig jaar Sebastian Vettel en Lance ‘Zoontje van de Baas’ Stroll.
Op de reservebank bij Aston Martin zit niemand minder dan Nico Hulkenberg. De man die beter Nederlands spreekt dan de meeste Nederlandstalige rappers anno 2022 mag ook dit jaar hopen op een uitvalbeurt van Seb of Lance. Je kunt slechtere derde rijders hebben, lijkt ons.
Twee grote sponsors op de wagen
Qua geld zit het komend jaar wel goed bij Aston Martin.Ook op de nieuwe auto staan namelijk de namen van Aramco en Cognizant GROOT te lezen. Mocht je je afvragen wat die bedrijven doen; Aramco is een flink uit de kluiten gewassen olieboer en Cognizant doet het niet onverdienstelijk in de computers enzo.
Als laatste nog een shoutout naar het meest opvallende van de hele presentatie, te weten het haar van Sebastian Vettel. Onze @jaapiyo kan er niet over uit, zijn ogen blijven maar wijd open gefocust op de weelderige dos van de sympathieke Duitser. Daarom, namens Jaap de dringende vraag; knip het niet af, laat het groeien en schud ermee alsof je Daniëlle Overgaag bent. Deal?
Oh ja, wil je het filmpje van de onthulling (van de nieuwe auto, niet het haar van Vettel) bekijken, dat kan hieronder!
Veel plezier ermee!
sportevo zegt
Dit lijkt wel een serieuze presentatie van de nieuwe auto. Zit er nu ruimte tussen de ‘nosecone’ en de vleugel? En de louvres op de sidepots vind ik ook wel een aparte ontwikkeling.
Richmond zegt
@sportevo: louvres zijn stickers, neus zit vast op de vleugel, maar de kleuren combi van groen met zwart geeft een zwevend effect..
sportevo zegt
Die stickers ben ik met je eens (waarom zouden ze daar dat soort stickers plakken?) maar de onderste plaat van de voorvleugel ‘hangt’ echt onder de neus als ik op de foto’s op andere sites inzoom. Maar we zullen zien wat er straks op de baan komt!
mrB zegt
Eindelijk een auto waarop te zien is hoe het drs systeem op de nieuwe vleugel zit! Betere onthulling dan die van RBR in ieder geval. Interessant hoe het eerste element van de voor vleugel er soort van onder hangt. En ook grappig dat ze met stickers doen alsof er koelgleuven op zitten. Ben benieuwd hoe die gaat presteren, hij zit er goed uit in ieder geval!
maarteno zegt
@nicolasr volgens mij moet je het woordje ‘Ook’ er voor weghalen…. 🤣 volgens mij zijn ze pas de eerste die echt een 2022 auto hebben getoond. Tevens blijkt dat ze en masse de F1 2022 show car hebben gekocht bij de FIA. Of met de woorden van de legendarische Admiral Ackbar te spreken, trap er niet in want “It’s a trap!”
harrie zegt
Ziet er wel heel fraai uit.
De achterkant is niet bepaald slank, is dat Mercedes blok zo breed geworden?
Vreemde zwarte rechte vlakken ook naast de inlets op de sidepods.
sportevo zegt
Die zwarte vlakken vielen mij ook al op. Alsof ze die nog weg kunnen halen voor extra koeling.
cloverleaf zegt
Seb is ook ff naar Turkije geweest, net als Lewis. Niks mis mee, staat hem goed!
jaapiyo zegt
Wel snel gedaan. Twee maandjes…
Edge zegt
Vorig jaar al. Daarom liep ‘ie de eerste seizoenshelft van 2021 continu met een petje op
jaapiyo zegt
Op het podium in Hongarije nog niet…
Edge zegt
Jawel joh, hij heeft het alleen langer laten groeien. Die transplantatie heeft vorig jaar ergens tussen z’n eerste dag bij Aston Martin en de seizoenstart plaatsgevonden. Ter illustratie: Zo verscheen ‘ie bij Aston Martin: https://pbs.twimg.com/media/Eswe8HTXcAEX-xP?format=jpg&name=large
mashell zegt
Is Turkije the place to be voor een haar transplantatie? Ik vraag dit voor een vriend…
ghini zegt
Ondanks dat ook aan deze auto nog een hoop gaat veranderen was ik wel even verbaasd. Ze laten toch een aantal opvallende dingen zien. Kiest AM om wat verwarring te zaaien ipv een soort showcar? Benieuwd wat er van overblijft..
harrie zegt
Geen pushrod rechtsvoor, geniaal, scheelt luchtweerstand!
mikespek zegt
Dit is de 3de auto al, Haas heeft als eerste zijn prototype (net als red bull niet de echte auto) onthuld
flyerbunch zegt
Dit zou zogenaamd de echte auto zijn van AMR? Er zal vast wel iets kloppen aan het design, maar denk niet dat ze zo moedig zijn geweest om gelijk al hun kaarten op tafel te leggen. Pull rod vs push rod is idd blijkbaar nog een issue aangezien beide kanten verschillen aan de voorkant.
flyerbunch zegt
Schijnbaar een foutje geeft AM toe in de render. We zullen zien hoeveel verschil er zal zitten tussen dit model en de auto die aan de start zal verschijnen.
Calimero zegt
Ze scoren alvast punten op de livery. Deze vind ik erg geslaagd.
Gelukkig is het roze van BWT er af. Wat ik nu zie is meer in lijn met de periode waarin Lotus en later Caterham met een soortgelijke livery rondreden in de F1.
Ik hoop dat AMR een auto neer weet te zetten die qua prestaties goed mee kan (blijven)doen binnen de top 5.
Altijd leuk de presentaties van de nieuwe F1 auto’s, dan begint de kriebel te groeien en weet je dat de dagen naar de start van het eerste F1 raceweekend snel kleiner worden.