Zo’n beetje elke tuner op deze aardbol heeft zich nu wel zo’n beetje vergrepen aan een Bentley uit de Conti reeks, zeker nu we Arden ook nog eens aan dat rijtje toe kunnen voegen. Deze Duitse tuner houdt zich normaal gesproken voornamelijk bezig met Jaguar en Land Rover, maar dit andere Britse merk mag natuurlijk niet ontbreken.
Arden heeft onder andere een “flying B” mascotte ontwikkeld voor op de motorkap. Wil je zo’n vet coole flying B op de neus van je Conti hebben dan moet je eventjes €980,- bij Arden achterlaten + de kosten voor montage (half uur) en belasting. Daarnaast hebben ze een setje lichtmetaal (21 inch) ontworpen voor de Conti, leuk detail is dat er een plaatje in de velg gemonteerd kan worden met een inscriptie naar keuze! Bijvoorbeeld: afblijven! Of natuurlijk je eigen naam. Ook de motor is niet vergeten, zonder(!) mechanische ingrepen weet Arden er 60 pk extra uit het 6.0 W12 blok te peuten en het koppel komt dan uit op 800+ Nm, 0-100 gaat dan in net iets minder dan 5 seconden. En uiteraard ontbreken de LEDjes ook niet…
A „flying B“ now also from Arden
Since 1972 Arden is specialized in the refinement of British automobiles. We have made ourselves a worldwide name particularly as ennobler for Jaguar and Range Rover. Now we decided to dedicate ourselves to one of the most exclusive automobiles in the world.
Arden extended its refinement program by the British traditional brand Bentley and starts the sale of the Arden Bentley radiator figure now.All hood and bonnet mascots developed by Arden engineering impress by its technically immaculate processing and the love for detail. Our brand referred bonnet mascots are manufactured exclusively in manual work from brass and plated in chromium which is being high polished afterwards.
Already since the 80’s the Arden bonnet mascots fulfill the strict safety conditions of the German TÜV by the patented safety attachment. During a collision the figure gives way and separates from the base in the case of a too strong impact in order to minimize the danger of injury, without being damaged itself. The patented quick-locking mechanism offers in addition to that an ideal theft protection, because bonnet mascot can be dismounted and mounted easily by the owner at any time.
Now also the Bentley driver can have his own Arden Bentley bonnet mascot.
Arden Bentley bonnet mascots are available for all usual models, starting at € 980, – plus 30 minutes mounting and tax.
Nick zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
GeoBem007 zegt
Velgen +
Flying B +
ECU +
Roosters & LEDs –
En de Speed? Doen ze daar wat mee? :)
Ondanks ongelooflijk populair, vind ik het toch een erg fraaie wagen!
Jan Rap zegt
Op de Rai en zo op foto’s vind ik dit een hele gave auto, maar als je ‘m in het echt op straat ziet valt ie toch wel tegen. Bij het Minervaplein in Amsterdam staat er bestwel vaak één. Dan issie opeens helemaal niet zo heel gaaf.
Doe me dan toch maar een DB9 for that kinda money.
nibor zegt
Eindelijk een tuner die de Continental niet verpest. Ziet er nog steeds erg chique uit.
wotevajjjj zegt
me likey
Michael zegt
Ehh, me no likey flying B and me hatey LED. Boo!
Rubyn zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Shenkie zegt
Erg mooie velgen, daarentegen vind ik de luchroosters in de bumpers helaas niet heel goed aansluiten bij de grille en de LED’jes hadden ook weggemogen. Desondanks blijft het een mooie auto.
Majinstar zegt
Aan een Bentley moet je niet zitten kloten.
GerreLekker zegt
Mooie velgen, mooie ‘B’ maar die achterlijke ledjes overal…
Vantegenwoordig rijdt elke johnny met zijn ‘getunede’ peugeot 106 met van die ledjes rond….
RippiN zegt
Ze hadden net zo goed schijnwerpers kunnen plaats ipv de ledjes, was nog mooier geweest :S. Maar verder erg erg mooi.
Lotus-Omega zegt
LED zijn wel mooi alleen de plek waar ze zitten niet…
Citrofiel zegt
LEDjes? Welke Bentleybezitter wil zijn auto nou weer op een Audi laten lijken? :roll:
Yeelen zegt
0-100 in minder dan 5 secs? ja het is wel juist, maar moet dat niet minder dan 4 secs zijn?
BananaFlip zegt
De flying B is wel cool!
Veel beter dan dat katje op de Jag.
De rest is een beetje patserig, maar nog niet eens zo heel erg fout.
En LEDjes? Niet op een Conti GTC. Te goedkoop.