De nieuwe Scirocco heeft een ongekende aantrekkingskracht op tuners. Oettinger was er als eerste bij, nu heeft ook ABT zich aan Volkswagens mooiste vergrepen.
De gehele carrosserie is ‘verfraaid’ met ABT-plastic. Wil je als petje niet uitgelachen worden dan mogen de de standaard 15″ velgen niet blijven zitten onder je Scirocco 1.4. Ter vervaning zijn er bij ABT zowel 18, 19 en 20 inch lichtmetalo’s te bestellen. Zelf raden de Duitsers bij de die fraaie nieuwe bodykit AR of BR-type velgen aan. Om het af te maken kan vervolgens de VW met maximaal 3cm verlaagd worden. Voor de volledige bodykit, verlaging, 19 inch velgen en sportuitlaat vraagt ABT 5990,- euro.
Om alle uiterlijke vertoning vervolgens wat kracht bij te zetten heeft ABT motor-upgrades klaar liggen. Op het moment kunnen de 1.4 TSI en de 2.0 diesel van wat extra koppel en vermogen voorzien worden. Later in het jaar kan je ook met de 2.0 TSI bij ABT langs. Voor de 1.4 TSI ligt een upgrade klaar die het vermogen van 160 naar 200pk brengt. Voor de diesel is er een vermogenskuur mogelijk die 30 pk extra oplevert, de Scirocco heeft dan 170 in plaats van 140pk. De upgrade voor de 2.0 tsi, later in het jaar, levert 40pk extra op. In plaats van 200pk krijgt de tweeliter dan 240pk.
ABT Sportsline 2008 – press release calendar week 40
The new ABT Scirocco – more dynamics for the sports coupe“The very first Scirocco was the absolute star amongst compact sport coupes”, reminisces
Hans-Juergen Abt. The manager of the renowned car tuner is just as fascinated with the greatgrandson
of the Wolfsburger trend-setter: “The Scirocco looks really dynamic and the handling
is very agile.” All the more so with the Kempten modifications. They really make a storm out of
a desert wind: The ABT Front spoiler makes the unmistakable face of the coupe even more
distinctive. Even while stationary it is clear, who the “king of the ring” or the street is, as the ABT
Scirocco seems to virtually lie in ambush of the kilometres ahead of it. This impression is
supported by the lines on its sides, where the ABT Side skirts absorb and continue the sleek
design. The indicated air inlets and edges in the doors underline the verve of the bodywork
which rises at the back. The ABT Scirocco looks aggressive and very dynamic. The view from
behind is also impressive: The ABT Rear skirt set, consisting of a rear skirt and a diagonally
attached 4-pipe rear muffler, forms a sporty unit together with the ABT Rear wing and the
ABT Rear panel. ABT Sportsline recommends either its BR or AR alloys as an ideal
complement to the extravagant body kit of the shooting star. The wheels are available in 18 to
20 inch and of course with fitting tyres and wheel spacers.ABT also has, of course, springs in its product range. They make the Scirocco up to
30 millimetres lower – and thereby even more agile – on the road. The complete Upgrade Kit
consists of the design pack, the 4-pipe rear muffler, the springs and complete wheel sets
(19 inch AR alloys, diamond-machined and black, plus tyres and wheel spacers) is available at
the launch of the ABT Scirocco in January 2009 for a reasonable 5,990 Euros.
Anything that has such dynamic charisma must also have convincing performance. ABT has
therefore also developed power refinements for the VW engine. The 1.4 TSI now offers 200 hp
(147 kW) on the road with ABT Power instead of 160 hp (118 kW), and the turbo diesel with
two litre capacity 170 hp / 125 kW (standard: 140 hp / 103kW) The ABT Scirocco will be
available with these upgrades from the start. Later on in the year the compact sports coupe will
also be available with an increased-power 2.0 TSI. With it the car has 240 hp / 177 kW
(standard: 200 hp / 147 kW).The brake pads of the ABT Braking system are able to cope with any situation, and with a
diameter of 345 mm always grip powerfully. As is normal at ABT, all the details fit perfectly
together and thereby result in a fascinating top range car. You can see that it comes from the
very top of the range and want to drive it straight off.
arjan zegt
VET
Omar Pasha zegt
Beetje overdereven…
roberto zegt
Lekker bommetje, en de het extra vermogen klinkt lekker aantrekkelijk!
JOnas zegt
oetinger viel nog mee, dit is echt lelijk!!!
michielh zegt
Beetje overdone imho, al vind ik die diffuser aan de achterkant wel vet. (Die IS-F style uitlaten daarentegen..)
RenJie zegt
-California-style-
Abt-velgen kunnen echt niet.. ik vind ze spuug, maar dan ook spuuglelijk! :D De asfaltlikker van Oettinger ziet er beter uit inderdaad.
corrado vr6 slc zegt
Die van Oettinger is idd veel mooier, deze vind ik zelfs een beetje saai..
vla zegt
Tuners zijn nooit mijn ding geweest, maar ik ben best benieuwd naar dit ding! Tijd voor een rijtest en een vergelijking met de oude Scirocco? :P
VonStroke zegt
Ziet er niet uit, gewoon afblijven lijkt met beste.
De Wonderslof zegt
Fail. Allemaal die randjes…
Oettinger inderdaad mooier imho.
Mika_Hakkinen zegt
Nou daar rijden dus over 10 jaar alle petjes in rond haha
Timmie zegt
Natuurlijk kan Abt niet van de Scirocco afblijven. Als tuner moet je de ongeschreven regel respecteren die zegt dat je ELK model moet aanpakken!
Hanse zegt
Upgrades lijken me wel leuk:) voor de rest gewoon origineel laten. Mijn gedacht….
Z-Rider zegt
Damn….
Wat een pauper bak….. Een beetje tupperware kan ik meestal wel waarderen, maar deze kit…. Nee, ik pas…
mckroket zegt
ik kan haast niet geloven dat dit echt van ATB afkomt.. wat ik zie is een pauper sjonnie die een (slechte) fotoshop van een sirocco heeft gemaakt.
zelfs met het persbericht erbij kan ik het nog steeds niet geloven. hoaxx!
Windhoos zegt
@mckroket
Die van Oettinger was mooi, maar deze creatie van ABT is wederom VERNEUKT en niet zo’n beetje ook. Doet ABT trouwens met alle modellen hoor, heb de laatste jaren nog niet eén mooie creactie van ABT gezien om over die velgen uit het jaar 0 (zolang gaan ze iig wel al zo’n beetje mee) nog maar te zwijgen. Kijk, als die velgen nou nog een beetje om aan te zien waren, dan zou het me weinig tot niks uitmaken. Dit is echter 3x niks…..
Stephan Tast zegt
abtscheulich abtschreckend abtstoßend
johnnyt-jet zegt
nne niet johnny , maar wel eens een lancia delta of Mito met spoilers gezien ?
Nee natuurlijk niet.
Dev zegt
Ze moeten een betere fotosoeper inhuren, dit is echt té duidelijk.
Lamboer zegt
knap hoor: 200 pk uit een 1.4-tje..
Jammer van die oerlelijke verpakking..
The.T zegt
mooi man, de prijs is ook niet te veel:D
Nico zegt
opleverd ??? Foei foei !!
–edit: ahum, is gefixt, dank u–
Vette bak die scirocco, maar blijft te duur nog vind ik, anders kon ik em leasen =(
Windhoos zegt
@Dev,
Kan zijn dat ze de omgeving gesoept hebben, maar de auto zelf zekers NIET!
Jesper zegt
Één woord… kansloos :D
Diederick zegt
Motor OK, uiterlijk is echt dik verneukt….
Bert zegt
Dit gedrocht met een 1.4 motor, is dit serieus?
Svensson zegt
De versie van Oettinger ziet er nog smaakvol uit, maar wat ABT met de Scirocco heeft gedaan vind ik echt 3x niks :?
JzAero zegt
Ben ik het nou of is dit gewoon een mislukte SCHEVE photoshop waarvan de auto ook nog lelijk is.
daytona zegt
eigenlijk lijkt ie op een lancer en een civic gecombineerd.
Davidov zegt
Ik vind hem oké, in deze kleur doet ie me wat denken aan een Skyline R34 GT-R :P
Windhoos zegt
@Bert,
Wat is er in hemelsnaam mis met een 1.4 TSI als deze standaard al 160pk oplevert. Eigenlijk kan ik (behalve het geluid) eigenlijk alleen maar voordelen op noemen hoor…….
dennis zegt
Wat een verkrachting…. VRESELIJK!!
Richard Brunsveld zegt
Hoe vet ziet deze er uit!
Die uitlaat maakt het af :)!
gerardo zegt
Die Duitsertuners zijn net pedo`s, ze kunnen hun kleffe handjes niet thuishouden!
Waus zegt
Deze is dan weer net niet mooi.
Tof petje ben je als je 38.000 eurootjes op kunt hoesten.
audi-fan zegt
man man man wat een mooie VW heb er vandaag een zien rijden bij eindhoven (ring) een witte 2.0 tSI aan het schakel gedrag te hooren met een DSG bak (maar weet nie zekker of het standaard is een DSG)
2good4you zegt
deze wagens gaan dezelfde weg op als de volkswagen golf , binnen een jaar rijden er allemaal van die gepimpte gedrochten rond .