Waar Bentley zijn V8 ‘S’-modellen heel lafjes 20 extra Engelse pk’s (hp’s) geeft, zijn er altijd tuners die de positiehaag tussen V8 en >W12 willen doorbreken. Het Ierse Onyx bijvoorbeeld, dat de Conti meteen 30 mm breder en 10 mm lager op zijn pootjes zet.
ONYX noemt zijn nieuwe creatie de Bentley GTVX. De coupé beschikt over 610 pk (600 bhp) en moet de 0-96 in 4 seconden kunnen klaren. Ter vergelijking: de W12 (640 pk) doet hier 4,3 seconden over. Naast het andere innerlijk wordt ook het uiterlijk met de tuningstok geslagen, een bodykit met veel carbon en polycarbonaat en gesmede 22 inch shenkies zijn het resultaat.
Vanzelfsprekend zijn ook interieuraanpassingen mogelijk, maar aangezien dit maatwerk is adviseren de heren hierover maar eens te mailen of te bellen. Langskomen mag ook.
Is dit beter dan hun vorige creatie, de Continental GT Platinum GTO (2011-versie)? Je mag rustig stellen dat Bentleys hun favoriete tuningsobject zijn.
honeyhanger zegt
Foto 4.. Banden lijken me wel erg aan de dunne kant
towi1989 zegt
@honeyhanger: Daar is niets vreemds aan. De rolomtrek van je wielen moet gelijk blijven, dus als je grotere velgen monteert houdt dit vanzelf in dat je banden minder hoog moeten zijn.
Simpson zegt
Paarlen voor de voetballers. Stiekum wel knap dat ze iets met een dergelijk gewicht zo snel kunnen maken, maar mocht ik zo goed kunnen voetballen, dan zou ik toch voor iets anders gaan.
thomcarspotter zegt
doe maar niet…
mout zegt
Ik vind het er goed uitzien. Vooral die hoogglans lak staat ‘m goed. Maar op de wielen na (zulke platte banden wil je op geen enkele auto – ook op een circuit niet) zien de aanpassingen eruit alsof Bentley zelf een sportievere versie wilde maken.
Ik snap alleen niet waarom er van die uitsparingen zitten in de spatbordverbreders. Moeten daar nog USA-style reflectors in?
towi1989 zegt
@mout: Pfff dat is gwoon eerodinamies
gash zegt
Die tupperware ziet er fraai uit, maar worden er überhaupt nog Bentley Coupé’s verkocht? Beetje bejaard model inmiddels….
ar156sw zegt
Weinig subtiel, maar niet verkeerd op zich… maatje kleinere velgen mag wel op zich. Lak lijkt me best mooi (moeilijk te beoordelen met zo bewerkte foto’s). De keuze voor een W12 wordt wel steeds een vreemdere, je moet dan wel héél veel overhebben voor een “soepeler” blok (tussen aanhalingstekens, omdat ik denk dat je met een 600+ pk V8 waarschijnlijk ook niet van een blok kan spreken waar je niet “soepel” mee kan rijden…)
solmatje zegt
Ik wil hem hebben!
baap zegt
Schitterend om te zien zo’n dwarsdoorsnede! (Foto 15)