Dat zijn nog eens leuke geruchten! Als we de tamtam mogen geloven dan zal Bentley op de autoshow van Parijs een hele interessante auto onthullen. Vergeet de logge auto’s die ze momenteel bouwen, in Parijs moet een echte sportauto staan te shinen!
In 1999 onthulde Bentley de Hunaudières concept. Een strakke supercar met achterin een 8 liter W16 met een vermogen van 632 pk/760 Nm. Uiteindelijk ging deze auto niet als Bentley in productie, maar als Bugatti Veyron. Wel was het een ‘voorproefje’ op het feit dat Bentley in 2001 terugkeerde naar Le Mans met de Speed 8.
En gezien het feit dat er al geruime tijd geruchten zijn dat Bentley weer wil gaan racen zou het zomaar kunnen dat de sportauto die straks in Parijs staat een voorproefje is voor een nieuw Le Mans avontuur.
Het zal in elk geval leuk zijn om eens iets anders te zien dan een SUV van Bentley. (via: caranddriver.com)
bbroek zegt
Ja, maak die supercar!, maar rot op met die SUV!
druon zegt
“Vergeet de logge auto’s…” LOG ?
Ik zou eerder zeggen: “luxueuze auto’s met een sportief karakter”! Maar zeker niet log.
OT: Zou wel welkom zijn in de racewereld!
jzaero zegt
@druon: gewicht blijft gewicht, hoe superieur je onderstel ook is. Je voelt het altijd ongeacht je set up.
robbie zegt
@druon: jij noemt 2.300+ kilo voor een coupe lichtvoetig?
Kvgorp zegt
@robbie: Een CL 65 AMG weegt ook 2145 kg
Vanquish zegt
@Kvgorp: Niet alleen Bentley maakt logge auto’s.
Kvgorp zegt
@Vanquish: Precies wat ik wil zeggen. Men roept allemaal wel de Contineltal GT is te zwaar omdat ene JC hier over begint. En hij heeft gelijkt hij is zwaar maar de GT is echt niet de enige. de nieuwe M6 weegt ook bijna 1900 kg de Veyron weegt ook over de 1900 kg Overigens weegt de W12 uit de GT 2320 zoals @robbie wist te vertellen en met de nieuwe V8 weegt hij net geen 2200 kg. -125 voor een ander blokje. Het is allemaal een beetje overtrokken door JC vind ik.
Vanquish zegt
@Kvgorp: Alle auto’s die je noemt zijn log en niet bepaald lichtvoetig. Heb je het over auto’s als de Lotus Elise, dan heb je het over lichtvoetig. Er is hier overigens niemand die beweert dat alleen Bentley’s log zijn.
Kvgorp zegt
@Vanquish: en toch zal hier iedereen graag een bentley mee naar huis willen hebben voor een weekendje
integralechubasco zegt
@Kvgorp: nope, wil er niet in gezien worden… verschrikkelijk en Duits braadworstbak tot en met… doe mij maar een jag voor een weekend…
SimonMc zegt
@integralechubasco: Moest je nu zeggen dat je er teveel VAG elementen in terugziet ( zoals Lamborghini) , zou ik nog zeggen…maar dat is ook niet zo. Anders kan ik ook beginnen dat Jaguar niet meer Brits is, maar Indiaas.
Niet iedereen is even enthousiast dat ze met hun topmodel af zijn gestapt van hun klassieke dubbele koplampen look, en dat de achterkant er te Aziatisch uitziet.
SimonMc zegt
@integralechubasco: Want of onderstaand interieur heus zo’n verbetering is tegenover bovenstaand?
Sommigen noemen het bovenstaande oubollig, ik noem het charmant. En net dát trok me aan in Jaguar. Wil ik een auto met zo’n modern, “Duits” interieur, zal ik wel naar Audi/BMW/Mercedes gaan.
druon zegt
@robbie: Het verschil tussen een Bentley z’n gewicht en bijvoorbeeld het gewicht van een CL, M6, etc etc.. zit hem in de luxe. Elk van de opgenoemde auto’s zijn snel maar de auto die er volop bovenuit steekt is toch de Bentley! Alleen al de kunde om zoveel luxe in de auto te kunnen steken en hem nog steeds zo snel te kunnen maken is een prestatie op zich.
Een voorbeeld: Moest je in een M6 evenveel luxe steken als in een doorsnee Bentley dan zou die M6 véél meer wegen en zijn prestaties zouden er véél minder zijn.
Daarom dat ik een Bentley niet echt “log” wil noemen. ;-)
Carreza zegt
Om dan uiteindelijk weer als Bugatti te bouwen?
bullgod76 zegt
Bentley en een supercar??
Dat zal dan wel weer een samenwerking zijn tussen Audi (R8), Lambo (Gallardo) en Bentley.
Of zou het soms weer zo’n aan obesitas leidend gedrocht zijn als de Veyron?
bullgod76 zegt
@bullgod76: Oh ja nog iets, Als ze bij deze Bentley supercar “Dik” bedoelen als in “Zwaar”, dan is dat heel goed mogelijk. Want zelf die Continental GT, is minstens 1 ton te zwaar om een echte sportauto te zijn.
zdev zegt
Als de Veyron er nou zo uit had gezien, en max 1500KG woog, was het misschien nog wat geweest!
Megakix zegt
Bentley en Bugatti en Lambo…het zijn nooit saaie auto’s geweest, en zeker niet log. Nu de invloeden van jantje-koopziek-audi voelbaar zijn, zijn helaas de karaktervolle oude lijnen en lampen verdwenen en vervangen door audi-elementjes. Alléén…en ik herhaal alléén dat heeft een smet op het blazoen van deze ‘oude’ merken geworpen.
zdev zegt
ericc zegt
@zdev: Ik vind de Bentley mooier dan de Bug!!!
Let’s wait and see!!!
stanny zegt
@zdev: Als je die auto’s in het echt ziet dan lijken ze echt niet op elkaar. Ik verschiet er altijd van hoe klein zo’n veyron is! De veyron is nog altijd een prachtig stukje techniek
KaCh1ng zegt
@stanny: ik vond het nogal groot , misschien niet zo lang, mr dat ding is breeeed
kjeld zegt
dit moet dus het nieuwe prof-voetballer snoepje worden. En de rappers moeten er ook vast een naast de olie Arabieren. Mooi dan de rest in mooie auto’s rijden.
jordy14 zegt
Ik hoop dat ze hem bouwen, maar dan moet die wel mooier worden dan dat ding uit 99
bullgod76 zegt
@jordy14: Dat die mogelijke supercar mooier moet worden dan dat ding uit ’99, daar ben ik het 100% mee eens.
Dat zijn namelijk de typisch dodelijk saaie VAG lijnen, die het de looks van een vrouwenauto geeft. Een supercar hoort stoer en mannelijk te zijn met rechte strakke lijnen.
ej20g zegt
@jordy14: ik vind “dat ding” uit 1999 eigenlijk best wel mooi…
jordy14 zegt
@ej20g: ja, smaken verschillen.
beiersmonstercocksyndroom zegt
@jordy14: party like it’s ’99
undifined1 zegt
wordt dit gewoon een veyron met een ander logo? Gewoon rebadgen om de levensduur van de Veyron te verlengen?
jrk68 zegt
@undifined1:
Dan zal het eerder zijn om de geplande productie van de Veyron te halen…
Alfarobert zegt
Ik vindt de Bentley veel mooier als de Bugatti.Moet eerlijk zeggen dat ik die hele Veyron nooit mooi heb gevonden ongeacht z’n prijs.Eem Maserati van 2 ton klinkt zelfs beter als een Veyron van bijna 2 miljoen.
Emile_Benz zegt
Dik…ding zal vooral heel PLAT zijn en daardoor dik LIJKEN…
Dikke auto’s bouwde ze sowieso al…
Emile_Benz zegt
* PLAT = LAAG
Emile_Benz zegt
* bouwden ze…
glashelder zegt
Dus VAG behandelt het topsegment net als hun huis tuin en keukenmerken VW, AUDI, Skoda en Seat:
Zelfde techniek, ander kapje, andere badge, ander prijskaartje.
Dan maar een McLAren
matthisl zegt
@Robbie
Ik heb altijd gedacht dat dit de concept was voor de Continental GT… Komt qua design en prestaties dichter in de buurt dan de Veyron. Heb je misschien een bron?
SimonMc zegt
@matthisl: Wat dacht je van de motor die uiteindelijk in de Veyron is terechtgekomen + 4 turbo’s?
mrvporsche zegt
@SimonMc: de turbo’s heeft de veyron ook al standaard hoor dus weet niet maar
SimonMc zegt
@mrvporsche: “+” als in ” en daaraan nog toegevoegd”.
jrmpower24 zegt
Bentley supercar?…. ben benieuwd!
fadje104 zegt
ben benieuwd, de auto op de foto ziet er i.i.g veel belovend uit.
masterstig zegt
@fadje104: Dat is uit de jaren 90, kan je niet echt veel belovend noemen…
dubhead zegt
W16?
Men neme de Veyron aandrijflijn. Men scheid de versnellingsbak en de motor via een stevige cardan as, men plaatse de motor vooraan, men blaast Bentley geschiedenis nieuw leven in.
Men neme deze aandrijflijn, men maakt de Bugatti sedan die men aan het maken was zowiezo.
dubhead zegt
Nog beter, neem de Veyron aandrijflijn. Draai hem om. Steek een volwaardig AWD diff of laat het gewoon RWD. De versnellingsbak in de neus is een leuke referentie naar de Bentley Blower. En je krijgt een middenmotor met Torsen AWD mogelijkheid.