Performanceliefhebbers die smachten naar een BMW M2, en deze in september op de IAA hoopten te zien moeten hun adem nog even inhouden. BMW toont in Frankfurt al de nieuwe 7 Serie en X1, en wil voorkomen dat een M2 zou verzuipen.
Bronnen binnen BMW melden bovenstaande aan BMW Blog, en het klinkt legit. BMW zelf heeft de M2 nog niet aangekondigd, en over een model dat officieel nog niet eens bestaat kan het ook moeilijk uitspraken doen. De verwachting is echter dat we de M2 later dit jaar op een andere show gaan zien, in Los Angeles (november) bijvoorbeeld.
///M-nieuws is L.A. niet vreemd, vorig jaar beleefden de X5M en X6M nog hun wereldpremière in de Stad der Engelen. Volgens insiders staat de marktintroductie van de M2 voor maart 2016 gepland (effe wachten nog).
M235i Track Edition
Wie niet kan wachten, en gek genoeg is om € 83.000 neer te tellen voor een powerversie van BMW’s kleinste coupé, kan wellicht met de M235i Track Edition uit de voeten. BMW Nederland presenteerde dit tot 12 exemplaren gelimiterde (en genummerde) speciaaltje begin deze maand officieel. In feite is het – de naam zegt het al – een M235i met veel M Performance opsmuk, waardoor het model nog lichtvoetiger een circuit (of een bochtig bergweggetje) over kan boenderen.
In 2011 deed BMW Nederland een soortgelijk kunstje met de E92 M3 Track Edition, gehuld in een Frozen Gray-mantel.
We hoorden bovendien het gerucht dat de engineers ook stiekem de turbodruk een tandje hoger hebben gezet, waardoor er nog iets meer dan 326 pk naar de achterwielen wordt gestuurd. Indien de M2 inderdaad 370 pk krijgt wordt het verschil zo wel erg klein.
Deze M Performance onderdelen zitten er op de BMW M235i Track Edition:
BMW M Performance frontsplitter
BMW M Performance nieren, zwart
BMW M Performance sideskirts
BMW M Performance diffusor
BMW M Performance carbon achterspoiler
BMW M Performance uitlaat
BMW M Performance sperdifferentieel
BMW M Performance wielset 405 M Bicolor 19-inch
BMW M Performance stuurwiel carbon/alcantara met display
BMW M Performance handremgreep carbon/alcantara
BMW M Performance versnellingspook carbon
BMW M Performance inzet versnellingspook carbon
BMW M Performance aluminium voetpedalen
UPDATE 29-07-15: Bij monde van een BMW-meneer zouden we januari ‘iets leuks te zien krijgen’. Of dat ook echt deze M2 is, blijft nog even in het midden, maar ’t zou goed kunnen.
Rhyo zegt
Helaas. Wat lijkt me dit een fijne auto! Nog even geduld.
clarkson zegt
@Rhyo: Ga je hem kopen dan ?
Rhyo zegt
@clarkson: Ja. De 2 rijdt nu al top. rs3 8v is hierdoor “on hold”. De 8p valt me tegen, teveel onderstuur op het circuit.
clarkson zegt
@Rhyo: Hou ik je aan. Verslagje uploaden op autojunk aub. Lijkt me wel leuk om te zien!
gregorius zegt
itt @Rhyo.
Prima: wat een overbodige auto. M4 is mooier en cooler. Interieur van 3/4 is net aan de goede kant van chique, waar interieur van 1/2 voornamelijk nog erg naar het oude 1-interieur neigt: oud en veel plastig.
Ja, M2 zal lichter zijn. M2 is wat hoe de M3 ooit lang lang geleden was bedacht.
Liever een 440i voor mij als een M2 (zal met opties ergens in de zelfde range komen toch?).
Rhyo zegt
@gregorius: eens, qua prijs zou het inderdaad niet veel schelen. Een 4 heeft meer ruimte, oogt misschien wat mooier, maar Ik vind de (M)4 net wat te groot en log. Het interieur van de 1/2 vind bevalt me uitstekend. Ik zoek in een auto het “speelse”, compact en snel. Een 440i zal qua beleving onder doen.
gtwillem zegt
@gregorius: ik vind de 2-serie aanmerkelijk symphatieker en lichtvoetiger dan de M3/4. Daarbij is ie ook een stukje kleiner.
trustmeiamanengineer zegt
Zal wel kneiter duur worden, als die M235i al 83k moet kosten. Kom je al bijna in de buurt van een M3/M4. Bovendien blijft het toch een beetje een raar dik karretje, ondanks dat ze hem als ‘coupe’ proberen te slijten. Dikke 1 serie zou logischer zijn, om te concurreren met A45 AMG en RS3 enzo.
philipf zegt
Doe mij maar een M4!
ds3thp zegt
Denk dat de M2 niet heel veel duurder zal zijn als een RS3
Dus prijs zal wel rond de €75k tot €80k zitten!
Daarmee prijst BMW NL gelijk de track Edition uit de markt en zullen die wellicht een stuk goedkoper worden. Er staan er (nog steeds) iets van 5 te koop!
desjonnies zegt
Is BMW niet langzaam aan het verzuipen, ik bedoel maar , de modellen lijn met die ‘nieuwe’ 2 en 4 series, daar snijden ze toch voor een groot gedeelte mee in eigen vlees?
Of niet soms?
Ik vind dat een net zo vreemde strategie als Audi die met een A3 sedan eigenlijk het meeste de A4 sedan dwars zitten.
Of mis ik iets?
lekkaah zegt
@desjonnies: nieuwe 4 serie is (relatief) enorm gegroeid tov de oude 3 qp, stuk volwassener, qua rijden is de 2 idd misschien wel de nieuwe 3, echter vind ik het design (opzettelijk) ‘jong’ gehouden
peterkuipers5 zegt
@desjonnies: correct, maar laat je eigen modellen maar lekker elkaar de tent uitvechten, de klant blijft in ieder geval binnenshuis. Dat zal de redenering zijn bij de Duitsers..
thezonda zegt
Ligt het aan mij of duurt het nu enorm lang voor deze auto te maken?
gtwillem zegt
Ik ben benieuwd. De M235i is een van mijn favorietste auto van dit moment. Het is dat ie nu boven budget is, maar die M235i gaat er gewoon ooit komen.
De M2 is een leuke aanvulling. Ik ben benieuwd of het een gewoon een extra M model is of dat het net als de 1M een tijdelijk model is (ik denk het eerste).
cedio911 zegt
Ik was vorige week bij BMW Welt en heb daar gesproken met iemand ‘uit hoge rangen’. Hij zei net hetzelfde als bovenstaand. Toen ik in München-stad was zag ik ook verscheidene gecamoufleerde 740e’s rijden, dus ik vermoed dat dit model de ‘grote’ onthulling zal zijn. Heel jammer, want ik heb mijn ticket voor de IAA speciaal voor de M2 gekocht… Gelukkig zal er ook ander moois te zien zijn!
GeoBem007 zegt
(Belgische) dealers zouden deze week hun demo M2’s hebben kunnen bestellen. Zouden in maart 2016 geleverd worden. Onthulling zal dan niet meer te lang op zich laten wachten denk ik?
http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1155718
thierryvth zegt
Alleen op motorfietsen hebben ze nog geen M geplakt of … Zitten ze daar ook al op imiddels.
LMV zegt
-BMW M Performance sperdifferentieel
Het enige wat echt zijn geld waard is, rest is maar wannabe M meuk imo
991gt3rs zegt
Two-tone uitlaten extra optie?