De Koenigsegg CCR is al een heel zeldzame bolide, maar er is er slechts één die onder handen genomen werd door Edo Competition. Juist dat exemplaar staat nu te koop.
We hebben het over de Koenigsegg CCR Evolution, die we in 2011 voor het eerst voorbij zagen komen. De CCR haalt standaard 827 pk uit zijn twin-supercharged 4.7-liter V8 van Ford, maar na het bezoekje aan Edo Competition werden dat er liefst 891. Niet dat je daar veel van zult merken, maar het klinkt in ieder geval indrukwekkend.
De CCR Evolution staat te koop bij het Duitse Amian Cars en moet 580.000 euro opbrengen. We beseffen dat je daar wat voor terug wilt zien en dat krijg je ook zeker. De bolide in kwestie heeft namelijk slechts 11.500 kilometers op de teller en heeft een top van 390 km/u. Tel daarbij op dat er slechts 14 CCR’s gebouwd zijn en dit de enige is met een upgrade van Edo en je snapt waarom je er een dergelijk bedrag voor moet neerleggen.
Mocht je het niet zo op Koenigsegg hebben en liever een ander exclusief karretje aanschaffen, dan doe je er nog steeds goed aan eens langs te gaan bij Amian Cars, want onze Oosterburen hebben onder andere een Ferrari F40, Pagani Huayra, Aston Martin DB2/4 en een hele vloot Porsche Carrera GT’s in de verkoop.
henkhupelschoten zegt
Koopje
nvn1993 zegt
Heb mijn stufi van deze maand nog niet opgemaakt dus ga hem morgen cash afrekenen.
3246cm252kw zegt
@nvn1993: ohhh ben je er zo één!
jag00 zegt
Lijkt me toch relatief goedkoop, bij Ferrari betaal je 3x meer voor dezelfde exclusiviteit
kapiteinaudi zegt
Die oudere Koenigseggs gaan toch voor minder dan ik dacht. Staat op autoscout24.eu nog eentje uit 2004 voor € 380k.
marussia zegt
@kapiteinaudi: in Engeland staat er eentje koop voor nog minder. Ongeveer 3 ton. Ze gaan wel voor erg weinig tegenwoordig…
henkhupelschoten zegt
@kapiteinaudi: @marussia: Particulier zeker haha
gijsso zegt
Lekker nog zelf mogen roeren tussen die versnellingen!
Vind het met Koenigsegg echt een heel mooi merk met een fantastische filosofie, eentje die ik als werktuigbouwkunde student echt kan waarderen. Alleen jammer dat het interieur toen nog niet op zo’n niveau is als het exterieur en mechanica van de auto.
japancars zegt
@gijsso: Het mooiste is dat Koenigsegg zijn eigen blok bouwt en niet meer gebrui maakt van Ford motoren. Pagani is ook indrukwekkend, maar Koenigsegg dwingt bij mij meer respect af, doordat zij alles zelf willen bouwen. Daarnaast vind ik CvK ook sympathieker ogen dan Horacio waardoor ik het Koenigsegg het van harte gun.
japancars zegt
Koenigsegg maakt een van de bruutste hypercars, heb liever een Agera, maar ja die is stukken duurder.
Lexus LF-A
Nissan GT-R
De Pagani Huayra in deze uitvoering graag http://www.autoblog.nl/nieuws/gespot-prachtige-fotos-van-een-rode-pagani-huayra-696
E34M5Touring zegt
Dit, of een nieuwe Ferrari F12 en een S63 AMG oid. Ik weet het wel. Als je die Koenigsegg naar NL haalt komt er ook nog belasting bij dus ben je nog meer kwijt. Vind het niet echt een mooie auto, techniek is wel beestachtig.
amg65 zegt
@E34M5Touring: Gelukkig hoeven kopers van zulke hypercars hier niet over na te denken :).
lambo4all zegt
@E34M5Touring: de dit óf etc etc vraag is bij dit soort auto’s altijd nutteloos. Niemand die in markt is voor dit soort auto’s hoeft die keuze te maken. Die mensen denken in “en”, niet in “of”
E34M5Touring zegt
@lambo4all: Als je 5 miljoen op de bank hebt en je besluit 10% daarvan stuk te slaan op auto’s kan ik me zo voorstellen dat dit een afweging is die je maakt. Niet iedereen met veel geld is 10x multi miljardair… En ook mensen met een paar miljoen kunnen besluiten een groot deel daarvan stuk te slaan op auto’s.
carmasterr zegt
De naam alleen al, CCR.
Een krankzinnige Zweedse hypercar met dubbel gesuperchargede brul V8, vernoemd naar een van de beste bluesrockbands ooit?
Yes please.
MaartenD zegt
Wel jammer dat er van de waarde van een koenigess weinig overblijft. .niet echt een verzamel object voor de toekomst. .mist toch echt de pedigri die merken als porsche..ferrari en Lamborghini wel hebben. ..
SimonMc zegt
@maarten020: Zou het merk daarvoor niet wat jong zijn? Wie weet dat binnen een paar deccenia, deze modellen zeer gegeerd zijn. De laatste der mohikanen.
SimonMc zegt
@SimonMc: *decennia dus…
carmasterr zegt
@SimonMc:
*Begeerd ook
MaartenD zegt
@SimonMc: daar heb je wellicht een punt. De tijd zal het leren…
carmasterr zegt
@maarten020:
Koenigsegg bestaat nog geen twintig jaar, waarvan tien in bekendheid.
Een fractie van de andere merken die je noemt. Dan is het natuurlijk niet zo vreemd dat de Zweden niet kunnen rekenen op race historie en andere “pedigree” gevoelskwesties.
Ze hebben het geprobeerd destijds, in de GT1.
Maar toen werd geheel toevallig een reglmentswijziging die ingevoerd diie de homologatie-eis sterk opschroefde Dit ging de productie van Koenigsegg ver te boven ging. En dus werd de CC-GT een vergeten weeskindje.
carmasterr zegt
@carmasterr:
– een keer “ging” op het eind.
carmasterr zegt
@carmasterr:
Duidelijk nog niet post ready dit, met 3x die in een zin.
Die grote poten van mij ook..
MaartenD zegt
@carmasterr: daar heb je een punt. Ook al is het niet in het voordeel van het merk dat het uit Zweden komt, nou niet het land dat bekendstaat om zijn historie en naam in het fabriceren van snelle auto’s met emotie.
MaartenD zegt
@maarten020: Meer het land van de degelijke en veilige (lees SAAI) auto’s…. (en nu wachten op de reactie vd Saab of Volvo liefhebber)
woot zegt
Had ik de centen maar… Ben toch wel een beetje verliefd op Koenigseggs.
dutchcourage86 zegt
Wel leuk dat ze ook brandstofverbruik erbij vermelden. De F40 doet het nog relatief netjes!
MaartenD zegt
De types die iedere keer reageren om een spelfout te corrigeren mogen wat mij betreft een andere hobby uitkiezen. Serieus, hoe vermoeiend!
dinobreezy zegt
Ik heb hier in Juli al een foto van geplaatst op autojunk http://www.autojunk.nl/2014/07/koenigsegg-ccr-edition-edo-competition
soes750 zegt
Ik vond de Carrera GT altijd een bijzondere auto, maar nu ik er hier 21 te koop zie staan begin ik toch te twijfelen. Wel leuk spul verder bij de mannen van Amian Cars