Een echte man koopt een V8 die 1:2 loopt en likt alleen aan lollies die allemaal individueel verpakt zijn in een plastic wrapper. Wait…what?
De titel zal ons dezer dagen waarschijnlijk niet in dank afgenomen worden door quinoa-knagers en/dus de LGBTQA-Z++BBQ-gemeenschap, maar dit artikel over een serieus probleem. Misschien. Uit onderzoek gepubliceerd in het Journal of Consumer Research (link) blijkt namelijk dat mannen minder geneigd zouden zijn om milieuvriendelijke producten te kopen dan vrouwen, daar deze producten ‘voor vrouwen’ zijn. Dit laatste zou mannen tegen de harige borst stuiten, daar volgens de onderzoekers mannen hun (man man man) gender-identiteit serieuzer nemen dan vrouwen. Anders gezegd: dudes vinden het belangrijker niet vrouwelijk (nsfw) gevonden te worden dan andersom.
Het onderzoek onder 2.000 mensen uit Amerika en China concludeert op basis van zeven verschillende experimenten dat zowel mannen áls vrouwen milieuvriendelijk producten feminien vinden. In een van de expirementen omschreven bijvoorbeeld zowel mannen als vrouwen iemand die naar de supermarkt gaat met een herbruikbare canvas tas als vrouwelijker dan iemand die bij de kassa een plastic tasje regelt. Dit ongeacht de sekse van de persoon in kwestie.
Bij een ander experiment werd de invloed van het bedreigen van de mannelijkheid getest. Twee groepen mannen kregen de opdracht een lamp, een rugzak en batterijen te kopen met een credit card. Het enige verschil: de ene groep kreeg hiervoor een reguliere credit card en de andere groep een roze credit card met bloemetjes erop. Het bleek dat de mannen die de roze kaart moesten gebruiken ter compensatie vaker milieuonvriendelijke items kochten als de mannen met de gewone credit card.
Het moge duidelijk zijn dat dit ook in de autowereld een ernstige zaak is. Immers kopen echte mannen op deze manier nooit een Tesla of een Nissan Leaf en gaat de wereld ten onder. Gelukkig draagt de Scientific American ook meteen de oplossing aan voor het probleem: marketing. Er is zelfs een term voor bedacht (man man man…): ‘Men’-vironmentally-friendly producten.
Ik hoor je/mezelf denken: deze nonsens kan alleen maar door een vrouw bedacht zijn. Maar de wetenschap zegt dat het werkt. Chinese, mannelijke BMW klanten die een advertentie van een hybride met extra masculiene termen te zien kregen, waren eerder geneigd de auto te kopen dan klanten die de standaard advertentie te zien kregen. En het fictieve goede doel Wilderness Rangers, met een blauw-zwart logo inclusief een huilende wolf, mocht op meer donaties van mannen rekenen dan het fictieve goede doel Friends of Nature, met een boom in het lieflijke pastelkleurige logo. Schokkende revelaties!
De belangrijkste conclusie van dit verhaal mag echter duidelijk zijn. Vrouwen vinden je geen echte man als je milieuvriendelijke producten koopt. Dus koop snel die benzineslurper, eet elke dag een berg rood vlees en bovenal: neem NOOIT een canvas tas mee naar de supermarkt.
Image-Credit: deze man geeft het goede voorbeeld op autojunk
nopetrolnofun zegt
Bij mannen die in een Nissan leaf/Prius rijden krijg ik al kriebels.
pomoek zegt
@nopetrolnofun: in je erogene zones?
jeroenwz zegt
@nopetrolnofun: zoeits als dit https://www.youtube.com/watch?v=x5HYy6n_RL4 ?
toyotaprius zegt
@nopetrolnofun: #metoo
harrie zegt
Hans Teeuwen wist dit al jaren, linkse meisjes worden *warm* van rechtse praatjes.
joostie zegt
*zet kettingzaag uit* Ja, vind ik ook!
potver7 zegt
Alsof een herbruikbare canvas tas de enige manier is om milieuvriendelijk boodschappen te doen… Een echte vent heeft geen tas nodig voor die krat bier en die stapel diepvriespizza’s…
dampu020 zegt
@potver7: geen afval maken doe je ook niet; statiegeld is hard nodig en de pizza doos is je bord. Meer mensen moeten zoals U zijn
dawwg zegt
@dampu020: En de rest verbrand je in de fakkel in de achtertuin na het BBQen …
rrvliet zegt
Godverdomme, dan blijft er niks over van mn ballen als mn diesel de deur uit gaat. Lekker dit.
tommycooker zegt
En door…
kennone zegt
@tommycooker: ben toch benieuwd wat jij rijd
tommycooker zegt
@kennone: NOx en fijnstof sjoemelende 320d van het duitse kartel?
fanboy zegt
Gelukkig is alles weer op te lossen door mooie vrouwen naast de milieuvriendelijke producten te zetten. Dan kopen deze mannen, die zeer onzeker zijn over hun mannelijkheid, toch wel de producten.
pomoek zegt
Je kan dus ook zeggen: mannen die onzeker zijn over de eigen mannelijkheid kopen een auto met V8 die 1 op 2 loopt? Sorry en jawel: de open deur is ingetrapt.
jaapiyo zegt
@pomoek: niet helemaal. Het blijkt dat vrouwen dus ook onzeker raken van jouw mannelijkheid als je geen dikke V8 of andere ‘mannelijke’ producten koopt.
pomoek zegt
@jaapiyo: Dat zet ik dan op een later moment wel weer ” recht”.
e1000bmw zegt
@pomoek: moet je wel die kans krijgen. ;) Een dame die er in den beginne al twijfels over heeft, gaat je die kans niet geven. N)
pomoek zegt
@e1000bmw523i: Nou zou ik natuurlijk kunnen zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben in dames die louter vallen op mannen met dure auto’s. But who am I kidding?
racerx zegt
@pomoek: Ach, krijg zat opmerkingen over mijn auto met V8 motorisering, veelal in de richting van “Iets te compenseren?”. Meestal is mijn respons dat de andere partij dan wel een hele grote lul moet hebben…
pomoek zegt
@racerx: Dank u wel!
dawwg zegt
@pomoek: U verwart ‘heeft’ met ‘bent’ :)
pomoek zegt
@dawwg: ik vind je interesse in de lengte van mijn geslachtsdeel opmerkelijk.
alpinafanb10 zegt
Ben ik even blij met mijn V8 voel me opeens een echte man!
connielingus zegt
@alpinafanb10: Jij bedoelt 8v. Een armetierig achtkleppertje.
jje003 zegt
Die marketingtrucs zullen wel beter werken in China dan hier.. Mensen in Azië zijn erg gevoelig voor reclame en merkimago. Het is bewezen dat Westerse mannen veel minder reclamegevoelig zijn dan vrouwen, vandaar dat 3/4 vd reclames op tv aan vrouwen is gericht.
Ik denk dat mannen gewoon meer aan een dikke v8/v10/v12 vanwege het geluid icm power en dat het weinig met imago te maken heeft. De heren die weinig om auto’s geven zijn meestal al sws niet heel erg mannelijk in hun interesses.
fanboy zegt
@jje003: Het heeft alles met hun eigen imago of merkimago te maken. Vooral die figuren met snelle wagens en het niet zo gebruiken.
Ik heb zeker wel interesse in auto’s. 1 van onze auto’s is echter een saai ding, maar ik ga me daarom niet minder mannelijk voelen als ik daarin rij.
rob5nismo zegt
Gelukkig neem ik altijd een plastic tas mee naar de supermarkt om daar vanalles niet biologisch te kopen
racerx zegt
@rob5nismo: Je neemt zelfs nog een tas mee, boomknuffelaar… ;)
rob5nismo zegt
@racerx: hahaha
kut en ik voelde me al meer man door het artikel
Rick-dos zegt
Haha! Er zijn hier van die mietjes die dus boodschappen doen. Echte mannen, zoals ik, hebben daar personeel voor. In de volksmond ook wel bekend als “vrouw” of “kinderen”.
Boodschappen doen…..pfffff…..mietjes….
e1000bmw zegt
@Rick-dos: Hey Bea, ga’s bier hale!
tjorque zegt
Oei, ik heb in de lengte gesneden maar een halve V8 in de auto en in m’n motor zelfs maar een kwart V8 haaks gesneden. Wég mannelijkheid !
Jammer!
spykerboy zegt
Ik probeer zoveel mogelijk millieu vriendelijke dingen te kopen, ter compensatie van mn autos, want er komt absoluut geen millieu vriendelijk auto in mijn bezit! Wil toch het ECHTE geluid van een mooie veelcilinder horen (en dus niet via speakers ofzo)…
widodh zegt
@spykerboy: Ook jij gaat elektrisch rijden. Kwestie van tijd
spykerboy zegt
@widodh: lol, nee. Ik ga liever elke dag een boete betalen voor mn brandstof motor dan elektrisch rijden… en anders hoop ik dat ik getroffen word door bliksem dat ik het niet meer mee hoef te maken
kennone zegt
Daarom rijd ik een goed zuipende Volvo 850R zonder katalysator. #echteman
dawwg zegt
Tja, en ik vind een Mini Cooper S (R53) stiekem een heerlijk scheurijzer. En om het een mannelijkere auto te maken, is ie flink getuned en zuipt ie als een malle V8; ook compensatie-gedrag vermoed ik, maar wel een erg fijne :)