Waar veel professionele drifters kiezen voor het vernuft van een achterwielaangedreven Japanner doen de heren van HGK racing het even helemaal anders. Ze pakken een Duitser, zetten daar de slijptol in en maken er een eigen voor- en achterkant op. Oh, en er werd een GM V8 ingebonjourd. Blij-dat-ik-glij-filmpje na de klik!
Op het eerste gezicht lijkt het een doodnormale 3 Serie met een foute bodykit uit een prachtwijk. Totdat je dichterbij komt en opeens geen naden ziet tussen de motorkap en bumpers, om maar wat te noemen. De voor- en achterkant zijn dan ook vervangen door een stuk klik-plastic met daaronder een zelfgemaakt buizenframe. Het resultaat: een drifter met een gewicht van tussen de 850 en 900 kg.
Voorin ligt een LS3 6.2-liter V8-blok dat na de nodige aanpassingen 500 pk in plaats van de standaard 430 paardjes levert. Want ‘standaard’ is een woord dat niet voor lijkt te komen in de vocabulaires van dit Letse driftteam.
Bekijk de video van dit glijmonster op Autojunk!
pinokotsbeer zegt
Haha, wel lekker voordelig in de wegenbelasting ;)
sirmustang zegt
hoeveel zou het kosten om zo’n ding te maken?
towi1989 zegt
@sirmustang:
ik gok dat je met n ton à anderhalf een heel eind komt
jack_abarth zegt
@towi1989:
Gezien een crate-engine niet zo gek duur is, en een e46 ook niet meer, denk ik dat je het nog wel onder de 80.000 kunt houden mits je technisch aangelegd bent.
E34M5Touring zegt
-edit: check!-
OT ziet er wel dik uit en pk’s genoeg zo te lezen.
censored zegt
-edit: check!-
BestwelMichel zegt
@censored: komt wss door adblockpro dat de video niet laad op autojunk.
censored zegt
@BestwelMichel: ok thnx, dacht dat ik em uitgeschakeld had, maar dat was alleen op AB
jobh zegt
Die vlammen uit de uitlaat aan de zijkant vind ik echt zwaar vet. Die wil ik ook
E34M5Touring zegt
Zo die voorwielen gaan bijna haaks, super dikke bak gaaf ook om alleen een chassis dwars te zien gaan.
krari zegt
heel goed bedacht, echt dikke bak zeg!!
DennisS65B40 zegt
Wat een kneiterdik topapparaat!!!! Als je de centjes hebt, dan laat je toch liever zo’n ding bouwen dan dat je weer de zoveelste Porsche koopt…
dotternetta zegt
Jammer van de muziek
carmasterr zegt
Heel vet.
Maar welk gedeelte is eigenlijk nog BMW?
Ik zie alleen een BMW silhouet op een buizenframe met GM-blok…
Jokkebrok zegt
@carmasterr: Dacht ook al, wat is er nog origineel aan die auto?!
Esprit_de_Flandre zegt
@carmasterr éJokkebrok: De deuren zijn duidelijk BMW…
norge zegt
Gefeliciteerd met de muziek keuze.
Tjee al die verbouwingen ,en hij drift bijna net zo goed als een Jappanner.Maar lijkt me wel een leuk speeltje hoor.
Ruben00 zegt
Als je minder schuin gaat, ben je veel sneller.
Wanneer krijgen ze dat nou eens door?
nilze21 zegt
@Ruben00: Wanneer krijgen ze nou eens door dat driften niet gaat om snelheid alleen?
OT: leuk project, erg veel geld in gestoken :o
Ruben00 zegt
@nilze21: Snap je het nou echt niet?
gordongekko zegt
Is wel iets voor onze hollandse driftking!
dennisr zegt
kek wagentje! natuurlijk de mooiste BMW voor gekozen.. :mrgreen:
ferrari94tr zegt
voor dat geld heb je ook een ferrari en die gaan ook leuk dwars
http://www.youtube.com/watch?v=clqc4gyoRXs&feature=related
bpc zegt
@ferrari94tr: denk je nu echt dat je met een standaard ferrari (458)
a) mag meedoen aan een (drift)race (geen rolkooi etc)
b°even goed drift als deze speciaal door specialisten omgebouwde 3serie
brinky zegt
Je neemt een BMW, haalt die uit elkaar en legt er een GM motor in?
Raar volk.
Flatfour zegt
Maar waarom geen V8 uit de Beierse schappen?
SpeedGeek zegt
je kan ook gewoon een aardige Nissan 180SX kopen en er een RB26DETT inleggen, dan kom je al een heel eind