We zagen onlangs al het nieuws over een LPG-powered Hartge 1-serie, nu is AC Schnitzel aan de beurt. En aangezien de IAA groen is (zucht) zal de Duitse tuner een 3-serie coupé op LPG presenteren. Maar dat is niet alles, onder de kap vinden we namelijk de getunede V10 uit de M5/M6!
Deze V10 heeft een ACS-upgrade gekregen naar 552 pk en 540 Nm. Naast de 60-liter benzinetank ligt er ook een 80-liter gastank in de dreier. Er kan op elk moment gewisseld worden tussen LPG/benzine, en qua acceleratie maakt het volgens de Duitsers niets uit! De sprint naar de 100 km/u gaat in 4,5 seconden, de 200 km/u wordt na 13,9 seconden aangetikt. Pas als de teller rond de 320 km/u staat stopt de auto met trekken.
Dit geeft aan dat LPG een zeer interessante toekomst heeft, jammer dat onze oh-zo milieubewuste regering daar niet aan mee wil werken.
Alleen de bodykit is wat twijfelachtig, maar dat is slechts een kwestie van smaak. Zie hieronder voor meer afbeeldingen en de exacte specs…
Performance Upgrade:
Replacement of the standard engine by an upgraded M5/M6 engine with 406 kW / 552 HP and 540 Nm; Control Unit programming including Vmax increase; bivalent combustion, full sequential LPG system with two parallel switched 5-cylinder vaporizers and 80 litres-LPG fuel tankExhaust:
AC Schnitzer exhaust manifold system with special catalyst; sports rear silencer incl. tailtrim, centrally placedBrakes:
AC Schnitzer 8-pot fixed calliper brake system on the front axle with brake discs in 374 x 36 mm (perforated/ventilated)
AC Schnitzer 4-pot fixed calliper brake system on the rear axle with brake discs in 350 x 24 mm (perforated/ventilated)Chassis:
AC Schnitzer racing suspension, height adjustable
AC Schnitzer special sway bar, setWheels/Tyers:
AC Schnitzer Racing Wheels Type VI
front: 9,0J x 20“ with tyres 245/30 ZR 20
rear: 11,5J x 20“ with tyres 315/25 ZR 20Bodywork:
AC Schnitzer special paintwork mineral green
AC Schnitzer bonnet with integrated air outlets
AC Schnitzer front skirt with integrated air intakes for brake cooling
AC Schnitzer fenders front with air outlets and chrome ribs, enlargement: 50 mm
AC Schnitzer fenders rear, enlargement 60 mm
AC Schnitzer indicators in diode technic
AC Schnitzer side skirts with integrated air intakes
AC Schnitzer rear skirt with integrated diffuser
AC Schnitzer rear roof wing with carbon centre part
AC Schnitzer boot lid with special separation edgeInterior:
AC Schnitzer 3-spoke sports airbag steering wheel “Evo“, Nappa leather
AC Schnitzer interior of bicolor leather, Nappa-Nubuk combination
AC Schnitzer interior panels painted in mineral green
AC Schnitzer instrument display with speedometer up to 330 km/h
AC Schnitzer racing seats
AC Schnitzer aluminium pedal set
AC Schnitzer aluminium foot rest
AC Schnitzer aluminium handbrake handle, black eloxed
AC Schnitzer aluminium cover for i-Drive-System, black eloxed
AC Schnitzer floor mats with GP 3.10 logo
Jonas zegt
Ok niet mooi dus, specs spreken natuurlijk boekdelen desondanks het een hippiewagen is
Arnold_GT zegt
apart issie wel, maar om hem mooi te vinden?
dat LPG vind ik wel een beetje zo zo… blijft apart om dat om zo’n auto te hebben
z1p zegt
Die uitlaat is geil:D
en die spoiler mag weg dan is ie echt mooi
Barry330cd zegt
Wat een afschuwelijke en goedkoop ogende bodykit. Wel fijn dat op gas rijden ook met een potente motor onder de huif nu mogelijk is. Nu nog graag even de accijnsverhogingen ongedaan please.
frits zegt
Zohee zelden zo’n lelijk ding gezien, Alleen to kontje is op zoals z1p zegt spoiler na erg mooi.
Die voorbumper en velgen :kotssmile: en de kleur is ook niet je van het.
niek zegt
Op de eerste foto zie hij er geslaagd uit, maar voornamelijk de achterkant (de voorkant is niet mijn smaak maar kan ermee door) trekt mij niet zo.
Verder is een lpg sportauto natuurlijk een zeer intressant project. Krijgen we hier wellicht millieusubsidie op?
Greg zegt
Damnit… wat een brede banden zitten daaronder zeg!! (onderste foto)
Bramzel zegt
Die Schnitzer kits worden ook steeds lelijker, erg jammer. Interessante techniek, dat dan weer wel.
MJ zegt
Lelijke bodykit, en die uitlaat is wel een beetje wannabe-Bugatti-Veyron. Die velgen zijn wel vet…:-D
Diek zegt
Die body kit is niet alles, maar die uitlaat is echt fout (met de velgen trouwens)!!
Motortuning btw. is altijd welkom. Ben alleen benieuwd waar ze die 80(!) liter tank voor LPG gelaten hebben, want die past vast niet meer in het reservewielcompartiment.
P@ zegt
Dit is een mooie bodykit voor onze ‘medelanders’! Die kunnen hun bmw ook altijd zo mooi verkrachten.
Overigens is de CSL uitgevoerde achterklep wel weer mooier dan wat bmw op zn testmule had.
sjaak lombok zegt
hahaha dat F1 ding op t dak. geniaal.
vind t wel een bliste bak. alelen loopt de voorkant iet wat te schuin af/ of op, ligt eraan hoe je t bekijkt;)
Alec zegt
Die pijp in het midden…….
briljant!
rvo zegt
hehe die bodykit vind ik inderdaad ook 3 x niks, maar er zal vast een markt voor zijn. feit is dat die prestaties er niet om liegen!
mashell zegt
Grappig. Ze voorzien de 3 serie coupe van een ontzettend lelijke bodykit en om het af te maken doen ze er die ook ontzettend lelijke M3 spiegels op.
Ik vraag me af waarom? Waarom die V10 er in proppen als de gewone M3 met V8 al te zwaar is om echt sportief te zijn? Waarom die bodykit? Waarom LPG?
OWD zegt
1 zo’n poepgat in het midden vind ik lelijk. doe mij maar 4 subtiele 80 mm pijpjes links en rechts, komt veel sportiever over.
skip zegt
prachtige body
clijde zegt
Ik vind hem best gaaf, de kleur mag spierwit, de voorbumper mag wat minder, oogt een beetje goedkoop. De specs. zijn natuurlijk waanzinnig.
MarcO zegt
Tja .. BMW.. ’t blijft toch een merk dat onvervalst in de sjonnie merken top 3 vastgeroest zit. En dan hebben we hier te maken met de übersjonniebak.
Maar begrijp me niet verkeerd: op motorisch vlak zijn de heren van BMW wereldklasse.
RenJie zegt
OMG! :D
Tupperware kitje, alles erop en deran! Hoewel.. De specs zijn inderdaad goed, maar dat icm met die “bodykit” vind ik het toch een beetje slapjes, zeker van AC Schnitzer
stefan zegt
nee die veyron look-a-like exhaust vind ik maar nix doen er dan 4 of 6 straid out of the pipe exhaust :P
pelezinho zegt
die uitlaat is zo fout, wa is er nou mooier dan de 4 uilaatpuipen vn M-model
en de bodykit zou passen bij een supra of weetikveel maar niet op een bmw
bmw mag geen sjonniemerk zijn :(
gilein brouwer zegt
ik vind die achterkant juist wel mooi maar de rest van die bodykit kan bij het vullis
bmw power zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Wout_pel zegt
@iedereen: Het speciale aan deze auto is nauurlijk de LPG installatie en niet de bodykit :( Dit laat zien dat LPG zeker een brandstof van deze tijd is en ook geschikt is voor performance cars. Niks “jammer van die LPG”. Milieuvriendelijkere brandstof is natuurlijk top.
autoblogger zegt
Wout_pel heeft gelijk!
R zegt
Volgens mijn kennis heeft LPG een lagere energiewaarde dan benzine. Hoe krijgen zij het dan voor elkaar om hier wel hetzelfde vermogen uit te halen. Daar ben ik toch echt zeer benieuwd naar!
Bender zegt
@ Wout_pel je neemt de woorden uit m’n mond!
De la marche zegt
hoe is da mogelijk, als ik bij mijne maat zijne chevy de LPG uitzet en op naft ga, voel ik een groot verschil van kracht dat toeneemt, dus lijkt het mij niet logisch dat men het zelfde krijgt
mattie zegt
wel jammer van die lpg. Want nu is de auto zwaarder geworden en heb je minder ruimte in de kofferbak. De actieradius wordt zo wel extreem groot. Zou zelf liever voor bio-ethanol gaan, geeft meer vermogen, is CO2 neutraal en je hebt geen extra brandstof tank nodig.
Biel zegt
hah! Schnitzel! LOL
Henk Timmer zegt
in het zwart mag die wel komen :)
Racer X zegt
AC Schnitzel, hahahaha!
Ik dacht dat LPG voor vermogensverlies zorgde in vergelijking met benzine?
Erik zegt
Helemaal de weg kwijt, die Schnitzels… dit is echt een gevalletje ‘jammer’.
MrSelected zegt
@Racer X: Tegenwoordig niet meer.
Schnitzel heeft een mooie manier om met een dure auto goedkoop te rijden gevonden..
Rvh zegt
hmmm niet echt geweldig mooi ofzo..maar die velgen!!!! jummie : )
bramwillemse zegt
van neus tot (veel te grote) staart is ie lelijk.. De kleur staat ‘m ook totaal niet, geef ‘m dan een feloranje kleur oid, dan heb je tenminste nog een leuke kleur om tegenaan te kijken (met zonnebril op, of beter: oogkleppen).
tsja.. schnitzer heeft nog altijd niet echt een gevoel voor stijl…
Jos zegt
ik vind hem wel erg bruut! Met LPG is het brandstofverbruik nog enigszins te betalen
Vic zegt
Brute bak hoor! Alleen de voorkant is wat minder..
Oul@ zegt
Ik denk dat het meer met de kleur van de bodykit te maken heeft.
Als je deze in het zwart zo neerzet is hij misschien nog steeds niet mooi maar misschien dragelijker om te zien.
Daarnaast zijn de specs wel GRUUW. Om op Aardpuf zo hard te gaan is wel gezellig natuurlijk
Rogue zegt
“Pas als de teller rond de 320 km/u staat stopt de auto met trekken.”
Maar de bestuurder niet! :P
Luc zegt
waar kan ik kotsen, trouwens hoezo we hebben even bij opc afgekeken met de uitlaat
Rick dos zegt
Ooit vond ik AC Schmitzer de beste mooiste (whatever) tuner voor een BMW en dan heb ik het over de E30 periode.
……maja dat was dan ook een tijd geleden…..
Johan zegt
Geef mij maar de looks van een gewone M3 met dit blok,
Eric zegt
Wat me tegenzit is de antenne op het dak en de niertjes in de voorste wielkasten.
Deze wagen zou beter staan in BMW-blauw en nog beter met mijn nummerplaat erop.
De wielkasten zijn zoals bij de nieuwe RS6 van Audi en daar is niks verkeerd aan!!!
nick zegt
die uitlaat is vreselijk verkeerd, doe dan 2 dikke pijpen aan elke kant, daar word de auto veel breder door, en dat spoilertje ziet er niet uit
doe er dan gwoon een op de kofferbak, dat vind ik veel mooier, maar dat blijft mijn mening
danny zegt
LPG is schoon, mileuvriendelijk, alleen maar voordelen en zet je dan zo een installatie in je auto gaat de hele motor en kleppengedoe naar de haaien
daar moeten ze toch iets aan doen !
Antoon zegt
Jammer van die vleugeltjes aan de antenne en de rare manier van opleggen van die zijverbreders. Als ze dat vloeiend vanaf de deur en op de heuplijn hadden gedaan had het er een stuk beter uitgezien. Voor de rest mag ie zo voor de deur.
En idd het motorblok op LPG is goed, alleen vraag ook ik me af hoe ze er hetzelfde vermogen uithalen als met benzine. Iemand een idee??
R. zegt
probeer aub een 3-serie niet op een bugatti te laten lijken!(achterkant)
voor de rest>mooi
Xemurai zegt
Pfff… TE mooi gewoon! Heeft iemand een vid van dees?
johan zegt
vette voorkant, vette achterkant (vooral de uitlaat!!) en heeeeelllllllleeeee mooie velgen!!
Adriaan zegt
V10 NICE! LPG, jammer..
vind de bodykit minder geslaagd.. en die velgen kan je beter onder je 700pk skyline of supra zetten ipv deze bmw…
F430Rijder zegt
Over 10 jaar is dit sjonnie-wagen nummer 1 wat betreft de body-kit, zelfde woonwagenkamp gehalte als die E36’s die nu helemaal verprutst zijn. De specificaties zijn natuurlijk om je vingers bij af te likken.
andries zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
RScosworth zegt
Aangezien ik werkelijk geen ervaring heb met LPG en ook totaal niemand ken die er op rijdt, hoe zit dat nu met die verhalen van snelslijtende motorblokken enz? Of is dat nooit geweest?
bmwF zegt
haha dat spoilertje op het dak voor antenne fenomenaal:p
Donstil zegt
ooh die veyron uitlaat is echt enorm lelijk
Doe mij maar de specs
maar dan in een normaal 330i jasje
Dennis zegt
AC Schnitzel?? :-) Sarcasme of gewoon typfoutje?
Toby zegt
Bugatti Veyron uitlaat. En een bodykit gestolen van een sjonnie met een oude 318Tds
Guus zegt
Flinke vooruitgang zo’n gasinstallatie, enkel voor de kosten. Ben pro-gas, maar anti-sjohn. Wat een afgrijselijke wagen zeg, vooral die minivleugel er bovenop!
Bam_Margera zegt
uitlaat à la LP640 :) past niet echt op een M3/3 vind ik persoonlijk :S
Paulus zegt
lijkt wel een M3 met een “centenbak”
BMW E92 335i zegt
Het mooiste vind ik het kofferbakdeksel . maar mayb deze keer is de bodykit wel een btje overdone … maar zeer apart ! jammer dat zij nie naar nederland komt :-( . De techniek is wel een applausje waard hoor .
Dragon16 zegt
Helemaal met je eens. Ben zelf ook een BMW-fan en ik vind de M3 en de M3 van AC Schnitzer zeer geslaagd
Een andere voorbumper is mijn voorkeur.
Bas zegt
Waarom zit er een zeem op t dak?
evo zegt
Op Nardo is inmiddels de officiële topsnelheid vastgelegd: 318 km/u. Ik bedoel maar….
w0o0dy zegt
maar dan wel met een 550pk versie met de nodige (lelijke) aerodynamische aanpassingen….. valt toch nog wel een beetje tegen
M6 zegt
erg mooie auto.. alleen die spoiler lijkt nergens op..
ook leuk dat die op gas loopt..