• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabel

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 juli 2019 om 22:05 – 33 Reacties

Afbeelding Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabelAfbeelding Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabelAfbeelding Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabelAfbeelding Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabelAfbeelding Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabelAfbeelding Oké, zo vinden we de Toyota C-HR acceptabel

Oké, zo vinden we de Toyota CH-R acceptabel
Komt het toch nog goed.

In het gamma van Toyota vinden we een boel auto’s, maar slechts een paar modellen springen eruit alszijnde aantrekkelijk. De C-HR hoort niet zozeer thuis in deze groep, alhoewel hij wel degelijk een markant en bijzonder exterieur heeft. Echt overtuigen doet hij dan weer niet qua looks. Gelukkig is alles op te lossen met een behandeling die prepareert voor het betere rallywerk.

Zo heeft het Cusco World Rally Team de Toyota C-HR deze week gefixt door hem een kleine make-over te geven. Het team heeft prototypen van de auto de afgelopen maanden uitvoerig getest en presenteert deze week het resultaat.

Cusco heeft besloten een rallyversie van de C-HR te ontwikkelen aan de hand van data dat het heeft verzameld met zijn Yaris 4WD. In zekere zin is de C-HR een doorontwikkeling van de compacte hatchback, die door het team wordt gebruikt in verschillende rallyklassen.

Dat gezegd hebbende, de C-HR van Cusco is zeer zeker zijn eigen auto. Alle onderdelen voor de ophanging en de differentiëlen zijn nieuw ontwikkeld door het raceteam. Daarnaast heeft het de tweeliter turbomotor in de Toyota opgewaardeerd naar waarden die voldoen aan de standaarden van het Asia Pacific Rally Championship, ofwel het APRC. De motor produceert ongeveer 300 pk en is gekoppeld aan een sequentiële versnellingsbak met vijf verzetten. De Toyota C-HR van Cusco kan zoals hij hier is te zien worden gekocht, al is de prijs niet bekend.

Ook interessant!

  • Toyota bungelt onderaan
    Toyota bungelt onderaan tevredenheidsonderzoek
  • Toyota C-HR facelift
    Toyota C-HR update voorkomt boete van meer dan 300 euro
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

c-hr, Racing, rally, Toyota

Vorig bericht: « Marko: “hebben straks door Gasly geen onderdelen meer over”
Volgend bericht: Autoblog Garage: Project Suzuki Swift 1.4 Sport Boosterjet »

Lees Interacties

Reacties

  1. potjak zegt

    26 juli 2019 om 22:26

    Ziet er niet uit zo, het origineel vind ik juist één van de mooiste Toyota’s van dit moment. De overige modellen zijn dodelijk saai….

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      26 juli 2019 om 23:00

      @potjak: nieuwe Corolla vind ik prima te pruimen persoonlijk.

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        27 juli 2019 om 00:38

        @sirprize: ben ik met je eens maar wel een stuk behoudender zeker als je in ogenschouw neemt dat de C-RH alweer 2 a 3 jaar op de markt is.

        Login om te reageren
        • potjak zegt

          27 juli 2019 om 00:38

          @potjak: C-HR…

          Login om te reageren
    • sdv zegt

      27 juli 2019 om 01:24

      @potjak: klopt helemaal! Het is onbegrijpelijk dat zo’n “groot” merk als Toyota niet in staat is een paar fatsoenlijke modellen met dito interieur op de markt te zetten! Laat ze een Italiaanse designchef aanstellen oid???

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 juli 2019 om 11:50

        @sdv: de Supra heeft anders een heel aardig interieur ;)

        Login om te reageren
        • daniel1975 zegt

          27 juli 2019 om 19:02

          @mashell: alleen het exterieur is niks, lang niet zo dik als de vorige!

          Login om te reageren
  2. miata93 zegt

    26 juli 2019 om 22:29

    Die kruiwagenwielen horen er niet echt bij, mag wel 3-4” groter.

    Login om te reageren
    • dees zegt

      26 juli 2019 om 22:47

      @miata93: Is omdat het een rally auto zou moeten zijn

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        27 juli 2019 om 10:56

        @dees: dat zal wel, maar dat maakt ‘m er niet mooier op.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 juli 2019 om 11:56

        @dees: met zulke lieve wieltjes kun je toch niet offroad?

        Login om te reageren
  3. shibby zegt

    26 juli 2019 om 22:32

    Met die kleine wieltjes is het net een RC auto…

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      27 juli 2019 om 10:19

      @shibby: hoeven we over de naam niet lang te dubben: de Toyota H-RC

      Of toch RC-H?

      Login om te reageren
  4. 2wheeler zegt

    26 juli 2019 om 22:37

    Waar ik een normale CHR echt wel kan waarderen (ook zo’n beetje in elke kleur!) vind ik dit hok met z’n skelter wieltjes niet om aan te gluren.

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    26 juli 2019 om 22:42

    Keizer Cusco’s racemonster..

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    26 juli 2019 om 22:50

    Wheelgap 3.0!

    Login om te reageren
  7. erce zegt

    26 juli 2019 om 22:57

    Man man man, heeft ikschrijfookoverautos weer aan de pretsigaretje gezeten? Dit is toch niet om aan te zien?

    Login om te reageren
  8. reistje zegt

    26 juli 2019 om 22:57

    Zelfs in rallyspec ziet hij er nog uit als een berg kots.

    Login om te reageren
  9. michaelknight zegt

    26 juli 2019 om 23:12

    Vergelijk dit nou eens met een Celica of Delta Integrale… Serieus, deze plastic tupperware met winkelwagenwieltjes is toch echt gruwelijk?! Heb mn best gedaan om íets moois te vinden en misschien is het de meegespoten rolkooi. Maar dat verraad

    Login om te reageren
  10. hondas2000nl zegt

    26 juli 2019 om 23:12

    Laat mij ernstig denken aan een Citroën C4 WRC. Ik vind de originele CH-R nog niet eens zo lelijk. Jammer van de aandrijflijn.

    Login om te reageren
  11. michaelknight zegt

    26 juli 2019 om 23:14

    Vergelijk dit nu eenset een Celica, Stratos of Delta Integrale. Deze plastic tuppeware met supermarktwieltjes ziet er toch niet uit?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      27 juli 2019 om 06:26

      @michaelknight: wat verwacht jij dan 20” chromen velgen?

      Login om te reageren
  12. Loek zegt

    26 juli 2019 om 23:42

    Deel van mij wil die C-HR een leuke wagen vinden. Hij oogt wel lekker fris, uniek in een wereld waar al die crossovers op elkaar gaan lijken. Ik had hem mijn vader aangeraden, maar hij werd genekt door de relatief grote motoren die erin kunnen. Die 1.8 is te onvoordelig en die 1.5 hybride is privé te duur. Als ze er een 1.0 Turbo in gooien is het een serieuze tegenstander voor de Kia Stonic, Hyundai Kona, VW T-Cross, etc. Voor de privérijder dan.

    Het andere deel van mij neemt dat design onder de loep en concludeert dat hij overdesigned is vanwege het overdesignen. Want allejezus, hoeveel lijntjes per vierkante centimeter wil je op je auto hebben? Vooral de bumpers zitten vol met frutsels en die gigantische achterspoiler, die nog een klein beetje die extreem aflopende achterruit een beetje probeert te maskeren. Het ergste vind ik misschien nog wel de achterdeur met die hooggeplaatste deurgreep. Dus men stopt massaal met driedeurs auto’s kopen, enkel om auto’s te kopen waarbij het lijkt alsof ze driedeurs zijn? Dat is dezelfde gedachtegang als een M-badge op een BMW 316i plakken.

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      27 juli 2019 om 01:56

      @720s: woorden uit mijn hart. So wie so wordt deze auto, geplugt voor jonge 30ers, alleen gekocht door 60ers/70ers, en, on top of that, dit is de auto met zo’n slecht afgestelde dodehoekradar, dat mijn radarverklikker constant alarm geeft als ik er achter zit. En omdát er een bejaarde achter het stuur zit, zít ik er ook vaak achter.

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      27 juli 2019 om 02:14

      @720s: Er is ook een 1.2 turbo met handbak. Maar persoonlijk vind ik die niet fijn rijden, hij voelde erg lusteloos en sloom aan terwijl de specs niet slecht lijken. Ook is een nadeel van het design (wat ik niet eens mooi vind) dat het op de achterbank klein en claustrofobisch is. De kofferbak is ook relatief klein voor het formaat van de auto.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        27 juli 2019 om 11:49

        @reistje: Kan die in de private lease? Ik hoor het de dealer nog zeggen: alleen 1.5h en 1.8-motoren beschikbaar. Dan was hij misschien nog interessant geweest.

        Login om te reageren
  13. tge1 zegt

    27 juli 2019 om 05:38

    Succesvolle auto, want je ziet ze best regelmatig! In het wit of blauw vind ik ze erg mooi. Deze rally versie had wel wat mooier gemogen.

    Login om te reageren
  14. baklava zegt

    27 juli 2019 om 06:32

    De CHR is een van de lelijkste Toyota’s sinds tijden. Dit maakt het er niet veel beter op.

    Login om te reageren
    • hondas2000nl zegt

      27 juli 2019 om 11:51

      @baklava: heb je de prius soms gemist?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 juli 2019 om 11:54

      @baklava: de origineelste. Qua lelijkheid komt het niet in de buurt van de Prius en dan is er op schaal van lelijkheid ver daarboven nog de Yaris Verso. Die Verso zit zelfs in dezelfde lelijkheid klasse als de Fiat Multipla, Mercedes Vaneo en Plymouth Superbird.

      Login om te reageren
  15. karhengst zegt

    27 juli 2019 om 10:23

    Het origineel is een heerlijk polariserend karretje, zoals de reacties hier ook wel aantonen. Ik sta overigens aan de positieve kant, vond hem vanaf de eerste blik al cool. Gewoon gewaagd en anders, plus Toyota tech.

    Deze versie vind ik dan weer niks. Afgezien van het vermogen dan.

    Login om te reageren
  16. bernoulli zegt

    27 juli 2019 om 10:37

    Alsof ze een ramkraak op de Halfords hebben gedaan.

    Login om te reageren
  17. daniel1975 zegt

    27 juli 2019 om 19:03

    Alleen die wielen en banden zijn veel te klein… ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North