Zeker met de zeldzamere Lexan ramen is deze Ferrari 360 CS op Marktplaats aan de prijzige kant.
Is het veel geld of is het duur? De prijzen van exclusieve Ferrari’s zijn de laatste jaren door het dak gegaan. De eerst hardcore Ferrari straatauto op basis van de V8-modellen was de 360 Challenge Stradale. Daarna kwamen de 430 Scuderia, 458 Speciale en de 488 Pista. Een populair recept dus.
Je zou het bijna vergeten dat je enkele jaren geleden nog een Challenge Stradale voor onder de twee ton kon kopen als occasion. Tegenwoordig is dat wel anders. Hoe zeldzamer de uitvoering, hoe hoger de prijs. Zoals deze Ferrari 360 CS op Marktplaats. Dit is een zeldzamere uitvoering, want met het Lexan glas zie je ze niet vaak. Dat is terug te zien aan de prijs.
Deze modern classic heeft bijna 30.000 km op de teller staan. Toch wil de verkoper er €389.740 voor vangen. Een flinke som geld voor deze uit 2004 afkomstige Ferrari. De hoopvolle investeerder ziet de prijs alleen maar toenemen. Het is echter moeilijk te zeggen wat zo’n auto gaat doen. Een 360 CS voor een half miljoen euro over een jaar of 10? Of zitten we dan weer in een volgende crisis en tankt de prijs terug naar twee ton.
Wie zal het zeggen. Als je de centen hebt moet je gewoon rijden met dat ding. Maar misschien is het dan beter voor een voordeliger exemplaar te gaan zonder de Lexan ramen. Digitaal kwijlen met deze Ferrari 360 CS doe je op Marktplaats.
MaartenD zegt
vragen kan altijd….
petroldrinker zegt
Een vd best klinkende ferraris ooit, en de meest rauwe vd wat meer hardcore v8 modellen, dat zorgt wel voor een waarde stijging ja…
ericc zegt
Liever een 360 Modena en even langsgaan bij Edo-competition. Krijg je dezelfde beleving en geen boze verzekeringsagent die niet wil dat je buiten komt met je speeltje.
Thieuke zegt
Je kan vragen wat je wil, of je het krijgt is een tweede.
Aan de andere kant, er hoeft maar 1 “gek” te zijn die het er wel voor wil neerleggen….
Voor mij hoeft deze niet voor dit geld (niet dat ik het heb liggen hoor, maar toch…)
Robert zegt
FYI, Lexan is een merknaam voor de kunststof polycarbonaat; een materiaal wat standaard wordt toegepast in de racerij als lichtgewicht vervanging voor gelaagd glas en bijvoorbeeld ook in veiligheidsschermen, helmvizieren, veiligheidsbrillen, enz.
sportevo zegt
En eigenlijk hetzelfde verhaal als bij bijvoorbeeld ‘Walkman’, ‘Bahco’ en ‘Spa’ waarbij de merknaam in de volksmond de omschrijving voor het product wordt.
leaper035t zegt
Je zou bijna een lening aangaan om een topmodel van Ferrari, Porsche, … te kopen om er vervolgens wat WE- en vakantietrips mee te doen en later met winst te verkopen.
Jochen zegt
Is dit dan zo’n wagen waarbij je heerlijk naar windgeruis kan luisteren Ipv de schreeuwende V8 ?
Jochen zegt
Is dit dan zo’n wagen waarbij je heerlijk naar windgeruis kan luisteren Ipv de schreeuwende V8 ?