De Duitse autofabrikanten zijn allen met een groots modellenoffensief bezig, iedere niche in de markt lijkt te moeten worden opgevuld. Zo ook bij BMW, die nog wat troefkaarten in de mouw heeft verstopt. Voor het einde van het jaar zal BMW nog een drietal nieuwe modellen onthullen.
Na de recente komst van de driedeurs 1-serie Sportshatch, wachten we op de 1-serie coupe (E82) en 1-serie cabriolet (E88). Voor beide varianten zal een wat meer upmarket motorenaanbod beschikbaar komen. Voor de dieselaars is er straks de 204 pk sterke 2.0d twinturbo in de 123d. Benzine-verslaafden kunnen genieten van de zescylinder roffel in de 125i.
SUV-liefhebbers kunnen straks ook hun slag slaan: de X5 komt er als 286pk X5 3.0sd en nog spannender: voor het eind van het jaar zal BMW het doek van de X6 (E71) af trekken!
Goed nieuws is er ook voor de fans van BMW’s ubersedan, de M5. Deze zal een upgrade krijgen van de standaarduitrusting, bijvoorbeeld de heads-up-display zal daar aan worden toegevoegd. De BMW engineers zijn bovendien hard bezig meer pk’s uit het V10 blok te peuren. Het zal een bescheiden upgrade worden naar 520-530 pk, maar iedere pk telt in de race tegen aartsrivalen E63 en (R)S6. Wanneer de M5 een upgrade krijgt, is overigens nog onbekend.
jurrian zegt
:) goed nieuws voor deze mooie vrijdagochtend.
die 123D gecombineerd met de versterkte korting op zuinige auto’s is erg interessant, nu hopen dat ze het mogelijk maken om er een sper diff op te bestellen dieseldriften :)
Kio zegt
Dit is zeer mooi nieuws voor de M5 hahaha lekkere upgrade:)
RS6 zal qua technologie en uiterlijk nauwelijks in de buurt komen van de positieve eigenschappen van BMW. Wees zelf eerlijk, Audi’s zijn mooie auto’s maar voor echte performance moet je toch een BMW hebben met rwd.
JLJ zegt
Waarom noemen ze ‘m 123d en niet 120sd bijvoorbeeld, het is toch een 2 liter? Wat doet BMW (maar ook Mercedes) toch altijd moeilijk met hun typeaanduidingen. Een 523 heeft een 2,5l; een 525 een 3l, een 535 ook…??
jan zegt
Wordt alleen maar beter en beter bij BMW.
Keep up the good work.
Gek op Wielen zegt
Die BMW 123d lijkt me wel aardig vooruit gaan! Kijk ik wel naar uit!
Zijn de 1-serie coupé en cabriolet nou ondertussen ook bevestigd? Ben wel benieuwd of die er daadwerkelijk gaan komen. Krijgt BMW dan niet te TE veel eigen concurrentie in huis? Ze hebben dan de 1-serie cabriolet, de 3-serie cabriolet en de Z4 cabriolet + al deze varianten in een coupé-versie.
Wouter zegt
“Zijn de 1-serie coupé en cabriolet nou ondertussen ook bevestigd?”
Officieel niet, maar voor het eind van het jaar zijn ze onthuld. Daar heb ik net de bevestiging van gekregen.
aston v8 zegt
ik denk niet dat er een 1 serie cabrio komt daar is ie klein voor
Gek op Wielen zegt
Audi kwam trouwens ook met een cabriolet van de A3, dus het is inderdaad aannemelijk dat BMW hierop volgt met een cabriolet op basis van de 1-serie.
YK zegt
XD Net een X5 gekocht, konden ze dat niet eerder vertellen van die X6???
autoblogger zegt
@YK: waarschuwingen genoeg zo ik zo zeggen:
http://www.autoblog.nl/index.php?tag=x6
Alfa Male zegt
Komen deze motoren (x23d/ x25i) niet beschikbaar in de 3 Serie? Weet iemand trouwens wanneer de nieuwe 170 pk 2-liter (nu al beschikbaar in 3 Serie Cabrio/Coupé) in de sedan en touring uitkomt?
Tx
Tombnolz zegt
Die X5 3.0sd wordt sowieso een topper. De ideale motor ervoor.
Wat moet ik begrijpen onder 1-reeks coupé/cabrio? Is daar hoegenaamd nood aan en vraag naar???
jurrian zegt
natuurlijk komt er van de 1serie een cabrio, van de focus en golf enz hebben ze toch ook cabrio’s?. met de coupe 1 gaat het gelukkig een beetje terug naar de oude 3 serie’s nu de nieuwe 3 serie bijna 5 serie formaat heeft aangenomen.
Maarten zegt
Immer Freude am fahren……
Bradley zegt
als X5 benzine rijder moet ik jammergenoeg vaststellen dat bezine het toch ah verliezen is tov diesels. Mijn volgende X zal wrschl een diesel worden, ze zijn gewoon performanter op zon auto.
funcup zegt
ik kan u bevestigen dat de cabrio van de 1-reeks maart – april 2008 wordt voorgesteld. de 125i is voorbehouden voor de coupé versie (cabrio) de 123d komt in de 3 en 5 deur en de coupé.
de 143 pk 318d en de 177 pk 320d berline en touring, alsook de X3 2.0d 177 pk en de 520d 177 pk zijn voor 09/2007.
piston zegt
“Komen deze motoren (x23d/ x25i) niet beschikbaar in de 3 Serie? Weet iemand trouwens wanneer de nieuwe 170 pk 2-liter (nu al beschikbaar in 3 Serie Cabrio/Coupé) in de sedan en touring uitkomt?”
BMW ‘stelt zijn productie om’ in maart en september, dus ik veronderstel dat efficient dynamics en nieuwere motoren in september in sedan en touring komen.
MurcieBoy zegt
SPANNEND!! ;)
funcup zegt
23d niet voorzien voor 3-reeks, 25i vanaf september, nu al in 3-cabrio.
20i 170 pk vanaf september ook in de 5-reeks
bmwF zegt
@ jurrian, het sper differentieel voorkomt net dat je drift…
Pordon zegt
nu is mijn vermoeden bevestigt, ik heb vorige week in Oostenrijk, Kaprun een zwaar gecamoufleerde BMW gezien, en die was echt groot… maar nu weet ik welke het was. Damn wat was die groot.
Wordt een concurrent voor de GL.
bartholomeo zegt
netjes, de M5 is toch al wat ouder dan die hagelnieuwe RS6. Hij zal het nodig hebben. :)
Wel klote voor degene die al een “oude” m5 van voor de update hebben.
Alfa Male zegt
@ piston & funcup: bedankt!
m5 zegt
moter upgrade wat een onzin het lijkt audi wel
Rick dos zegt
De 1 serie coupé gaat lekker worden…..
Rick dos zegt
Rick dos zegt
Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar de X6.
Menno zegt
De nieuwe disign-taal van BMW vind ik maar niks. Ik was eerst fan van BMW maar nu neemt dat toch wat af…integenstelling tot audi! De m5 kon dan natuurlijk met een “schamelijke”;) 507 pk niet achter blijven bij de RS6 en E63.
@ Rick dos
Die 1-coupe ziet er idd leuk uit, maar niet wat smal? en waarmee zou ie dan moeten concureren? dat c-coupeetje van mercedes? dan verkies ik toch deze daarboven;)
phantom zegt
520/530 pk in de m5, dat is inderdaad bescheiden, dan kunnen ze over een paar maanden hem alweer gaan upgraden naar 550pk doe het dan gewoon in 1 keer dan weten audi en mercedes gelijk wat ze te doen hebben.
Rick dos zegt
@Menno
Smal? Nee toch? Het is volgens mij wel in verhouding met de rest van de auto. Het is overigens volgens mij wel een hele slimme zet van BMW. De 3-serie is nu op zo´n prijsniveau gekomen dat er ruimte onder de 3 serie is ontstaan. Ruimte die een full range van de 1 serie wel kan invullen.
Volgens mij zijn er op dit moment geen èchte concurrenten. Maar die zullen geheid nog wel komen. De C coupe zie ik persoonlijk meer als concurrent voor de 3 compact.
Mark zegt
Hmm idd, 120sd lijkt me logischer, gezien het bestaan van de extra sterke 3.0d als sd. Trouwens, met dat Efficient Dynamics oid lijkt me het iig een vlot en zuinig bakkie :). Scheelt weer BPM…
Onehp zegt
@BmwF: sorry, maar Jurrian heeft gelijk, kan de uitleg geven als je wilt.
123d: vooral benieuwd naar de gasrespons. Perfecte jeckell en hyde auto, rustig pendelen aan 4,5l/100km, groen en economisch, en toch een heel behoorlijk sportief potentieel (330d -> 123d heeft zelfde pk/kg én lichter). Mijn volgende auto ;-)
Steef zegt
De x5 3.0sd heeft mijn dealer al 3 maanden geleden een bevestiging gekregen
Menno zegt
@ Rick dos
ja 3 compact, maar die is er nu niet meer…of zijn daar wel plannen voor? lijkt me een beetje overbodig al deze 1-coupe echt komt.
myke zegt
Er staat ergens dat je voor performance en kwaliteit een bmw moet aanschaffen.
Maakt mij niet veel uit maar de ervaring leert dat bmw kan brullen op straat en in de media tot aan in d’r eigen folder maar presteren niet de helft van wat er beloofd word. het is een merk voor mensen die een schreeuwerige auto moeten hebben omdat ze zelf geen uitstraling hebben.sukkels wanneer een bmw rijder kwaliteit of stijl gaat erkennen en herkennen, zal ie spoedig bmw rijder af zijn.
myke zegt
zonder een sterke persoonlijkheid in de toekomstige generatie zal bmw floreren, een auto voor de graag bekeken onderkant van de maarschappelijke ladder een auto die zijn meerderheid vertoont in volkswijken en probleem buurten. een auto blijft toch een weerspiegeling van je ware aard. rijdt je een bmw ben je het bijna, bijna raak oftewel helemaal niets.