De Honda Jazz is voor mij een niet zoveel zeggende auto. Je ziet ‘m zelden rijden, of hij valt gewoon niet op, of ik let niet goed op. Hoe dan ook, er komt een nieuw model. Dit is de nieuwe Honda Jazz zoals de Japanners ‘m volgende maand op de autoshow in Tokio zullen presenteren. De foto’s zijn zoals zovaak weer eens gelekt voordat deze officieel zijn vrijgegeven.
De Japanners zelf noemen deze auto de Honda Fit, maar wij kennen hem dus als de Jazz. De vijfdeurs hatchback is ook bestemd voor Europa, maar het is nog niet duidelijk wanneer de Fit als Jazz onze kant op komt. Houd rekening met najaar 2008.
Officiële informatie ontbreekt vooralsnog, maar we kunnen wel al vertellen dat hij in alle dimensies is gegroeid. Met 3,90 meter is hij 5,5 centimeter groter dan zijn voorganger. Hij is 1,7 centimeter breder en de wielbasis nam met 5 centimeter toe. Onder de kap zullen we een nieuwe 1,3 liter VTEC motor aantreffen, goed voor 100 pk of een 1,5 liter VTEC met 120 pk. Het officiële persbericht zal waarschijnlijk niet lang meer op zich laten wachten. (via: carscoop)
Koen zegt
voorkant ziet er ok uit:)alleen peugeotachtige groter is beter maar die achterkant vind ik dus niks
D.D.B. zegt
Nieuw? Lijkt eerder op een grondige facelift. Wel een geslaagde overigens.
Robin zegt
Hmm aan de eene kant wel tof. Van binnen is goed, achterkant is aardig, voorkant ook goed. Alleen had van mij wat breder gemogen en minder hoog.
Vooral dat laatste.
maarten zegt
Mijn eerste indruk als ik deze snuit zie is..Mitsubishi Grandis (vooral die lichten!!). Alleen is deze Jazz een ‘beetje’ korter.
ford freak zegt
ok de buitenkant valt mee, maar over die binnenkant, daar ga ik niet te veel woorden aan vuil make gwn weg LELIJK!
PieterA zegt
Ziet er geslaagd uit maar hij staat idd wel wat hoog op zn poten.
jela zegt
precies iets wat te grote koplampen, de seat altea vind ik toch leuker (en de toledo ook dus)
ML zegt
Het chrome stripje in de voorbumper, en de witte achterlampen komen denk ik niet op de standaard versie. Want dit is een Fit RS.
@Ford Freak…
neej, zeer mooi interrieur juist, sportief stuurtje.
Chrisjuh zegt
Het is net of de achterkant een muur van dichtbij heeft bekeken, ik vind het niks…
toyota freak zegt
echt honda een een beetje space achtig
Scar zegt
Niet lelijk voor een kleine auto. Ik ben benieuwd wat de prestaties van de 1.5 vtec gaan zijn. Lijkt een beetje op een verkleinde FR-V.
Timmie zegt
Het stuur lijkt mij een beetje overmaats…
smaakversterker zegt
wat lelijk, moeten ze daarom een nieuw model uitbrengen??
lelijker of ervoor… overtreffende trap van lelijkheid
VJP zegt
achterlichten van frv
Luc zegt
beetje a-klasse van achter, maar de hele auto vind ik niks
saai design
Tenck zegt
Ik vond het ook gelijk een mini Grandis maar dan met een vleugje A-klasse aan de achterkant.
audi racer zegt
honda fr-v achterkant?
PatrickE zegt
Ik vind de voorkant een beetje weg hebben van een, om het zo maar te zeggen, een hamsterneus :P Voor de rest niet echt een bijzondere auto…
Jan zegt
kan erdoor
Chief_S5 zegt
Leuke auto. 120 pk? Kijk, zo moeten ze motoren leveren in dit soort autotjes. En niet van die zielige 85pk dingetjes.. :P Nu nog een Type R. :D
mashell zegt
Wat is die erg grote ronde knop midden op het dashboard?
Robin zegt
Gelukte facelift. Niet teveel veranderen, het model was reeds goed.
Heb de Jazz een paar keer tijdelijk gereden. Een zeer kwalitatief autootje met veel meer ruimte dan je aanvankelijk verwacht als je hem zo ziet staan…
Oi! zegt
Ik weet niet of iemand eens de vorige versie heeft gereden. Ik heb er een paar dagen gebruik van kunnen maken en ik vind het een zeer aangename auto. Die eerste versnellingen zijn fantastisch. Stoplichtsprintjes zijn echt té cool met zo’n ding.
Draven zegt
Honda has done it again:D
Mooie wagen + die motoren, in zon lichtgewicht ding = zeer prettig
Jeffrey zegt
Leuke Jazz weer!!!
Lijkt wel erg veel op zijn voorganger!!!! Maar blijft leuk.
Achterkant wel veel weg van de FRV, het stuur komt uit de civic, maar Cker geslaagd!!!
120PK voor dat kleine ding is heeel netjes.
Eens kijken of die het net zo goed gaat doen als het huidige model.
Fred zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Mark zegt
Fijn, op deze Japanse fietsenstalling zitten we nu echt te wachten.
antichrist zegt
Wat een lelijk hok… dimensies zijn in overeenstemming met elkaar. Maar goed, er zal wel een markt voor zijn..
Floryn zegt
ziet er wel premium uit
Jurgen zegt
Wat een apendashboard.
Citrofiel zegt
Hmmm. Nou, ik ben er nog niet uit of ik het een verbetering vind, en de huidige Jazz vond ik al niet echt… Nou, niet mooi eigenlijk gewoonweg…
Dani zegt
Mwa hij is wel oke, al vind ik het vorige model leuker.
Hij lijkt in niets op de Mitsubishi Grandis.
Vergelijk m is Met de FRV daar heeft hij wel wat van weg met een beetje civic neusje.
Echt honda dus.
toons zegt
Prachtige family auto. Hier heb ik op gewacht. Hiervoor wil ik mijn Civic Aerodeck wel vervangen. Ben benieuwd naar de prestaties en verbruik van de nieuwe kleine VTEC motoren. Nog betere combinatie van zuinigheid en prestatie zou mij niet verbazen. Daarbij nog de bewezen grote betrouwbaarheid en mechanische perfectie van dit merk. Ik hoop dat het in 2008 echt bij de dealer staat.
colonne ronald zegt
wie bij de tijd is ziet dat honda toonaangevend is .
kwaliteit,bescheiden vormgeving,ergonomie,veiligheid en vooral het milieu en de techniek spreken voor zich .
wie honda koopt heeft zeer goed gekocht,waar voor zijn geld.
de tevredenheidstrofee (autoweek.nl ) onderlijnt dit .
willem zegt
Het uiterlijk van de nieuwe Jazz is nu meer in overeenstemming met zijn indrukwekkende optelsom van kwaliteiten.
Ik ben vooral benieuwd naar het brandstof-verbruik. Dat was voor mij destijds een heel belangrijk punt, met name in kombinatie met de zeer goede en praktisch-bruikbare binnenruimte.
Hopelijk is het gewicht van de auto niet teveel omhoog gegaan. Als hij onder de duizend kilo blijft zal het in kombinatie met de 100 pk-VTEC-motor al veel meer een lekker autotje gaan worden. Je kunt dan echt gaan kiezen tussen rustig en zuinig rijden enerzijds of pittig en brandstofgebuiks-onvriendelijk anderzijds. Waarschijnlijk heeft deze VTEC geen 8 bougies meer; daardoor kan het motor-geluid ook wat prettiger/rustiger geworden zijn. De motor van de oude Jazz klinkt overigens bij hoge toeren best wel leuk.
Het stuurwiel van de oude Jazz is kleiner. Volgens mij is dit mede oorzaak van het enigszins stroeve duwerige rechtuit-stuurkarakter van de oude Jazz. Hopelijk stuurt de nieuwe Jazz wat vlotter, zodat je bv ook even met 1 hand kunt sturen. De wegligging in bochten mag in de nieuwe Jazz hetzelfde blijven; die was al prima in de oude Jazz.
Hopelijk hebben ze in de nieuwe jazz een grotere accu gemonteerd, want die is in de oude jazz echt te klein. Geen enkele reserve-capaciteit (snel versleten), en te dunne polen.
O ja, de lak zou iets harder mogen wezen; vrij snel steenslag-krassen ed.
En Honda zou de prima heldere geluids-installatie nu wel eens standaard mogen gaan voorzien van twee extra luidsprekers in de achterdeuren. Daar heb ik destijds voor bij moeten betalen.
O ja, standaard Michelin energy-banden (of als niet te dure optie) zou ook een goede zaak zijn.
Kortom; de nieuwe Jazz kan echt helemaal top worden, in geval van behoud van het zeer lage brandstof-verbruik. In dat geval is de Jazz ook een prima ,zeer praktisch en goedkoop, alternatief voor een Prius of een Civic-hybrid.