Sinds onze midnight encounter met de matblauwe MF5 ClubSport wachten we op de straatversie van deze bolide. Vorige maand stond deze straatversie op de autoshow van Genève en inmiddels is er wat meer officiële info. Afgelopen weekend was namelijk de opening van de nieuwe Wiesmann fabriek in Duitsland en uiteraard kon men daar ook de nieuwe BMW V10-powered straatversie bewonderen.
Zoals we weten krijgt de MF-5 de beschikking over de welbekende V10 van de BMW M5 / M6. Met 507 pk onder de kap moet een top van dik 310 km/u mogelijk zijn, terwijl de sprint naar de 100 k/u slechts 3.9 seconden in beslag neemt!
De enorm dikke banden onder de lage body zijn inmiddels een sterk stijlkenmerk van Wiesmann geworden. De MF5 heeft een leeggewicht van 1380 kg en een aluminium monocoque. De auto is 4,3m lang, 1,95m breed en 1,17m hoog. De volledige specs staan hieronder…
Chassis:
aluminium monocoque, glued and riveted
Body: high-quality, glass fibre reinforced composite material, diffuser, rear wing, enlarged air intakes, green tinted windows
laminated windscreen, side and rear windows made of safety glass, free choice of external paint finishesEngine:
front-mounted V10 mid-engine with three-way catalytic converter, petrol injection, stainless steel twin exhaust pipes
Cylinders/valves Number 10/4
Engine capacity: cc 4,999
Bore/stroke mm 92/75.2
Nominal power output/
Nominal engine speed: kW/hp/rpm 373/507/7750
Maximum torque/
engine speed: Nm/rpm 520/6100
Maximum engine speed: rpm 8,250
Compression: 12:1
Fuel grade/
octane number: RON 95-98Fuel consumption:
combined 14.8 l / 100 km
urban 22.7 l / 100 km
extra-urban 10.2 l / 100 km
CO2 emissions: combined 298 g/km
Emissions level: EU 4Gearbox: 7-speed sequential manual gearbox (SMG)
Gear ratios: I/II/III/IV/V/VI
3.99/2.65/1.81/1.39/1.16/1/0.83/R 3.99
Rear axle ratio: 3.62
Differential: variable differential lockTop speed: km/h 310
Acceleration, 0-100 km/h: 3.9 secs.Petrol tank capacity: approx. 70 l.
Suspension/wheels
Front suspension: Double wishbone, anti-roll bar
Rear suspension: Double wishbone and trailing link, anti-roll bar
Front wheel rims: 8.5 x 19″, BBS RS-GT alloy wheels
Rear wheel rims: 10.0 x 19″, BBS RS-GT alloy wheels
Tyre dimensions: 245/40 ZR 19 – front
275/35 ZR 19 – rear
Front brakes Dual-piston sliding callipers with perforated composite brake disks
374 diameter x 36 mm
Rear brakes Single-piston sliding callipers with perforated composite brake disks
370 diameter x 24 mmSafety:
Integrated side impact protection
ABS (Antilock Braking System)
DSC (Dynamic Stability Control)
Height and reach-adjustable safety steering column
BMW security system incl. recognised electronic immobiliser (EWS lll)
Three-point seat belts
Hydraulic power steering
C30CDIAMG zegt
brabus velgen?
C30CDIAMG zegt
Oh nee, ik spreek weer te snel voor m’n beurt. Dit zijn 7-spaak en brabus heeft 6-spaak velgen. Never mind… ’t Blijft een lelijk ding…
jurrian zegt
Die heeft R8’s for breakfast. dat zal een aardig beest wezen, alleen ben ik niet zo dol op de styling, ik vind de vorigem modellen van Wiesmann een stuk stijlvoller
Bramzel zegt
Leuke techniek, maar jammer dat ze gelijk de slanke lijnen moesten verpesten met die bodykit. Doe mij de ‘oude’ maar.
Blitz zegt
Ik vind dit ECHT een brute bak….. Lekkere “old school” styling met “new school” onderdelen!! :) V10!!!!!!!! WWIIIIEEEEE!!!
Neal zegt
HRE velgen
Mr Hyde zegt
Die velgen passen niet bij de rest van de auto, dat is een gemiste kans. Verder is het wel leuke bak, al is het weinig verrassends en erg voorspelbaar.
Gunther zegt
Vind het toch een mooie wagen. Je kan nog altijd andere velgen gaa opleggen he :)
carsofcoolhaven.nl zegt
Ze zijn alleen een M vergeten in de naam, het is eigenlijk een MMF. Staat voor Mean Mother Fucker ;-) Mijn god, wat een lekkere auto is dit zeg! Al zie ik ineens wel een hoop Porsche in de achterkant, maar dat zal wel meevallen als je de hele auto in real life ziet…
Michiel zegt
Ik vind dit wel echt een hele mooie wagen!
die spoiler is misschien wat overdreven maar toch zou ik hier geen nee tegen zeggen.
over de velgen: BBS RS-GT (staat slechts bij de specs maar ok…)
C30CDIAMG zegt
Ik vind het zo gek dat ze al die al ruimte over hebben gehad voor maarliefst 4 extra cilinders! Het kwam er dus gewoon op neer dat je voor die tijd altijd maar lucht hebt gekocht!
TBK zegt
Vind het een pracht van een wagen. En duidelijk niet ondergemotoriseerd hehe. Bruut ding.
Jimmie zegt
Zulke klassieke lijnen zo schreeuwerig maken met allerlei poespas en frutsels, ik heb er maar rare gevoelens bij…
Sven zegt
En met een handbak ! Eindelijk die V10 eens met een handbak i.p.v die flipperzooi. (Ook al is de M5 in de VS ook gewoon leverbaar met handbak)
Knorrit zegt
Die voorbumper is naar mijn mening écht mislukt. Desondanks zou ik best wel een ritje in die bak willen maken :-).
mckroket zegt
ff zwarte velgen fixen met een wit accentje/randje, en deze bak ik van mij
denny zegt
wiesmann is de bom!!
Michel zegt
Co0le bak
velgen zijn van BBS ;)
CSL zegt
Wat een beest.
lodewijk zegt
gear ratios kloppen niet, er staat geen 7de versnellig bij…
Echt een heel grave bak, wat kost zoiets nu eigenlijk?
Zouden ze er ook een cabrio versie van maken?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Awwwwwwwwww, zo jammer!
Die vorige Wiesmann was zooooo mooi…
En nu hebben ze er een platte Sjonnie-bak van weten te maken!!!
Zondeeeeeeee
VonStroke zegt
Ik vind de gewone GT met V8 pakken mooier.
MarkNauta.nl zegt
Afgelopen weekend was ik zelf ook te vinden bij de opening van de Wiesmann fabriek. Erg veel mensen waren erop af gekomen. Ook de MF5 staat natuurlijk op de foto. Bij deze 2 foto’s van de bekende grijze auto, en ook één van een zwarte MF5 op de productielijn.
http://www.marknauta.nl/extra/wiesmann/MPN_5457copy.jpg
http://www.marknauta.nl/extra/wiesmann/MPN_5646copy.jpg
http://www.marknauta.nl/extra/wiesmann/MPN_5536copy.jpg
Hier zijn nog meer foto’s te vinden die ik daar afgelopen zondag heb geschoten.
http://forum.autogespot.com/index.php/topic,8541.0.html
Falco zegt
Erg jammer van het design, doe mij toch die MF3 dan maar ;)
Klassiekerrally zegt
Nou nou… De MF5 was al enige tijd officieel hoor…
Ze hebben ‘m na commentaar van de cliëntele iets geciviliseerder gemaakt. Persoonlijk vind ik de MF4 mooier, maar deze heb ik dan helaas ook nog niet in het echt gezien.
FordGT zegt
Dit is echt een heerlijke bak. Vooral ook met deze velgen eronder.:D