Dit is em dan! De nieuwste conceptcar (met nadruk op concept) van Lamborghini: 570 pk, 540 Nm, 999 kilo en heeeeel veel carbonfiber (zelfs de velgen).
Met deze conceptcar wil Lamborghini laten zien dat ze (naar eigen zeggen) de wereldwijde leider zijn op het gebied van CFRP (carbon-fiber reinforced plastics) technology. De auto is feitelijk een Gallardo, maar dan helemaal van carbon gemaakt. Het design is daarbij (eigenlijk) even van ondergeschikt belang.
Want dankzij het enorm lage gewicht sprint deze Sesto Elemento in slechts 2,5 seconde naar de 100 km/u. Maar wat wil je anders met een power-to-weight ratio van 1,75 kilo per pk. Lekker hoor.
De de eerste live foto’s kan je HIER en HIER bekijken.
Jochempie zegt
Mooi hee! Nu nog wat plaatjes op de voorpagina. En zoals ik al zei vorige week, 999 kg.
Svenska Aeroplan AB zegt
0-100 km/u in 2,5 seconde???
Holy shit, da’s best snel!
Erg knap om hem net onder de 1000 kg. te houden, alhoewel ik dat dan wel weer Italiaans verdacht vind…
;)
xilver zegt
@Svenska Aeroplan AB: zoals de Veyron dus, ben benieuwd naar zijn top, hoewel het hier meer om de sensatie van acceleratie gaat.
birra zegt
tss het is net of ie krongetrokken is ofzow.. en hij is gewoon echt té erg overstyled.
kevinc3 zegt
kan nou niet zeggen dat ik em echt geweldig vindt.. :S het interieur lijkt wel op een oud computerspel.. met een vierkant stuur.. wel knap hoor dat cf.. alleen niet mooi
tom smits zegt
aan de ene kant is het een ontzettend brute auto, maar aan de andere kant zijn er toch wel dingen die ik tegen vind vallen, het dashboard, de achterkant en de luchthappers e.d. aan de bovenkant, maar wat hebben ze die stoelen mooi gemaakt!
sacha zegt
Wakosda?
Flamingo zegt
Lotus Reventon Gallardo nouja had er meer van verwacht maar hijs ook weer niet lelijk ofzo. en 999kg en 2,5 naar honders met v10 is prachtig!
KaCh1ng zegt
iets te veel show, maar prestaties bevallen mij echt!
birra zegt
krongetrokken=kromgetrokken
Bumer zegt
Interieur ziet er niet uit, maar is dan ook een concept hea. Vind hem er van de buitenkant wel aardig gelikt uit zien.
tom smits zegt
maar gelukkig is het een concept car, dus die dingen zoals het dashboard(dat er voor de helft niet is) en de open deels open kont zullen er niet komen.
stijnfolkers zegt
dan was die ”tankdop” dus toch het embleem van de velg
vreemd, zon lege ruimte waar normaal het dashboard zit
woutert zegt
in een woord prachtig, meteen uitbrengen! dit is de toekomst!
Rob zegt
Ze hadden ‘m beter ‘Lamborghini Origami’ kunnen noemen!
Anton zegt
http://www.facebook.com/pages/Lamborghini/148159348543941
Met de officiële press release!
BananaFlip zegt
CFRP, interessant. Was dat niet ook het spul waarvan ze enorme koepels over steden wilden maken?
jack_abarth zegt
@BananaFlip:
Simpsons the movie?
Sheep zegt
@jack_abarth: sweet memories…
D-Racer zegt
Lamborghini Gallardo + Lamborghini Reventon = Lambo Sesto Elemento
911GT2 zegt
Mag ik een tijltje, mijn god dit is echt wanstaltig!
Airwave zegt
Ik vind de voorkant erg mooi, de achterkant vind ik niet zo heel veel aan.
Als ik de Jota ernaast zet, dan lijken er wel een beetje overeenkomsten te zijn, dus die kant zal het wel opgaan! Ben heel erg benieuwd :)
Flamingo zegt
(wtf de faceliftpassat is op autobild)
beetec zegt
Tering!
Ik dacht dat een 458 overstyled was maar dit slaat echt alles.
999kg is impressive though. Licht en lelijk!
fant zegt
Ik word hier niet blij van… Lijkt alsof een of andere smakeloze Duitse tuner iets teveel biertjes op had en een Reventon heeft zitten verneuken.
Martin Verboom zegt
Moet er echt even aan wennen. Ook aan het feit dat Lamborghini ervoor kiest om deze kwaliteit (beginnend 3d ontwerper kan hetzelfde) 3d afbeeldingen door te sturen. Andere fabrikanten doen hun best nog als ze 3d afbeeldingen naar buiten brengen van een nieuwe concept.
Dan maar wachten op de foto’s van het prototype.
joohn zegt
Tis wel een lillekerd.
Laurens zegt
999 kg gaat ook een stuk beter door de bocht. Als dit soort auto’s (onder invloed van milieueisen?) eindelijk weer wat lichter worden, top.
WoutJan15 zegt
Mooi? zeker niet, bruut? heel erg!
RND zegt
een beetje bijschaven en dan ga ik wel weer eens langs de volkswagen dealer
NLBUURMAN zegt
niet mooi :(, wel snel :) 999kg, waarschijlijk hebben ze dat gebruikt om te zorgen zodat ze kunnen zeggen: “ja, onze auto weegt minder dan 1000 kg!”
Floating_Teacher zegt
oeff pijn aan de ogen :|
Acacio zegt
Heb het wtf momentje van de dag ook weer gehad toen ik het interieur bekeek…
Shandar zegt
http://www.motoring.co.za/index.php?fSectionId=1648&fArticleId=5410714
1.09 pk/kilo!
robbie zegt
@Shandar: dat klopt niet, aangezien mijn informatie rechtstreeks uit het persbericht van Lamborghini komt…
Johan-SV zegt
deze lijkt nog kleiner dan de gallardo maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn, ik moet er nog wel aan wennen het is niet dat ik deze meteen mooi vind
studiokloen zegt
iemand het volledige persbericht gelezen van lamborghini op facebook??
wat is het ook voor onzin dat je het niet eens kan selecteren en plakken..
vond het ook teveel om te lezen :P samenvatting iemand?
YouRockMyWorld zegt
Dit is nou zoals ze bij Top Gear zeggen: ”Madness from Lamborghini”. Lekker appart en sowieso niet saai!
itsyoup zegt
Mooi concept. Exterieur zal nog wel aan gewerkt worden. Het ging er natuurlijk meer om dat het carbon fibre was, niet de vormgeving zelf……..
ferrari599xx zegt
iets te veel , wal goei acceleratie :O
jer-ome zegt
mooi
en die acceleratie O.O
eerst zien dan geloven :x
maar die achterkant vind ik ook heel belovend
Sheep zegt
Een gallardo met anorexia. En een lelijke kont, echt niet om aan te,zien.
treser zegt
Spiegels, uitlaten, interieur, ziet er allemaal heel lekker uit.
Een heel lekkere auto.
treser zegt
nog even dit waar is het blok gebleven op de pressfoto’s?
De foto op autojunk doet een beetje aan het blok van een 288 GTO denken.
http://www.autodrome.fr/288_gto_1985.jpg
SimonMc zegt
Als je dit leest, ga je een Lotus Elise toch meer apprecieren.
Nog geen 900 kg, en dat zonder 1 vezel carbonfiber.
Maar…al bij al niet slecht omdat hier waarschijnlijk ook nog een 4-wiel aandrijfsysteem in zit en hier zit natuurlijk ook een dikke V10 in plaats van een 4-cilindertje.
Tinus zegt
Ik vind ‘m echt fantastisch! Dat kruis over de flank, die ultra korte overhang achter.. racestijl-tankdop. Van boven lijkt het net een rog..
Alleen dat interieur. brrrrrr! Gelukkig is dat vaak het gedeelte wat het meest verandert bij een concept.
jasper zegt
Die gaten onder de vooruit verpesten het echt voor mij, verder is ie ook wel wat te druk. Ik hoop dat de Jota hier niet op lijkt..
patrick zegt
Ik vind het maar niks.
Gallardo met een bodykit….
mout zegt
Dat ie vreemde looks heeft, vooral in interieur, komt natuurlijk vooral omdat ze met dit model studeren op de mogelijkheden van die carbon-dinges. Staal verwerkt men in plaatvorm, kunststof is wat vrijer, carbon heeft graag vouwen en knikjes. Anders moet je er bijvoorbeeld honing-raat structuurtje achter maken.
FieRo zegt
Een beetje te druk en krampachtig gestyled…
Alsof een KTM X-bow gekruist is met een Reventon bodykit.. nog niet af..
Jokkebrok zegt
Beetje té! Maar wel dik!
Canguro zegt
Was dit nou echt twee uitroeptekens waard?
FieRo zegt
oja..t lijkt dat die 10 gaten in de achterklep alleen voor de ventilatie zijn..terwijl je (funtioneel) misschien een ITB setup zou verwachten, en dan bedoel ik zoiets onder de klep
[img]http://www.mkb.demon.nl/motor0011.JPG[/img]
maar daar lijkt het niet op.. ;)
midasracer zegt
Duidelijk een gevalletje ontwerpers met ADHD of teveel poeder in de neus. Past prima in de psychedelische Hotwheels collectie van mijn zoontje.
GTR zegt
doet mij denken aan de lambo countach.
het was echt een lelijke auto, zoals jezza zei; ze pakten een blok metaal, en hebben het op aarde neer gesmeten en zeiden; kijk, dat is de nieuwe countach!
en toch heeft het een positieve effect, mensen zeggen; wauw!
omdat ie niet mooi was vond ik ‘m mooi hahah. maar wat ‘m echt deed was het geluid van dat ding!
en de v10 is ook zeker niet slecht natuurlijk.
ik vind het beetje reincarnatie van de countach haha.
i like!
integralechubasco zegt
De countach had een eenduidige designvisie… was nog met de hand en pols ontworpen,
Dit gedrocht met zijn 100 lijntjes alle kanten op, komt niet eens in de buurt van de countach die echt vernieuwend was…
waarom dat zogenaamde stealth stijl? is allang alweer achterhaald en ontleent zijn vorm niet aan de wetenschap van aerodynamica maar het ontlopen van radar. fake dus, op iedere auto.
Techniek lijkt me wel interessant, als ze de 1000 kg drooggewicht echt voor productieauto’s weten in te in te zetten, betekent dat ze de voorsprong die ferrari heeft op motorisch en aerodynamisch vlak daar kunnen terugpakken. ben benieuwd.
paulusrx7 zegt
ik vind hem echt doodziek wat een apparaat!!
Dimglor zegt
Wat een bruut ding dit…. Ik vraag mij wel af waarom ze vergeten zijn van er een dashboard in te zetten… ;)
Bart_V zegt
die 1000 kg moet ik nog geloven
die motor en zo’n grote auto, lijkt me sterk dat ze gaat lukken
wacht mooi af ;)
LQDI zegt
Van de zijkant ziet ie eruit alsof hij al 2 euro NCAP crashtests achter de rug heeft. Dan met name geraakt aan de achterkant
Priusje zegt
Die Arabieren gaan hun geld weer uitgeven!
Martijn zegt
Ahh,, dus hier heeft the voice of holland zijn stoelen vandaan gehaald;)