Enige tijd geleden lieten we jullie al de eerste foto zien van je nieuwe toekomstige leaseslet en vandaag hebben we alle ins en outs voor je! Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Full Hybrid Auris is exact net zo zuinig als een Prius, hij verbruikt namelijk 3,9/100 km en stoot slechts 89 gram CO2 uit per kilometer. En er is nog een overeenkomst met de Prius: de aandrijflijn. Die is exact gelijk, de Auris Hybrid heeft dezelfde 1.8 benzinemotor en elektromotor. Het totale combineerde vermogen van die twee is 139 pk (net als bij de Prius).
Prestaties heeft Toyota nog niet bekend gemaakt, maar zie zullen ongetwijfeld een stukje vlotter zijn dan die van de Prius (0-100: 10,4). Je kan met de Auris volgens Toyota maar liefst 2 kilometer volledig elektrisch rijden, maar in de praktijk bleek dat bij de Prius vrijwel onhaalbaar. Maar het idee blijft leuk.
En naast zijn lage verbruik heeft de Auris Hybrid nog meer voordelen, want je betaald geen BPM of wegenbelasting en voor zakelijke rijders is de bijtelling slechts 14%. En bijkomend voordeel is ook nog eens dat bijna niemand kan zien dat je in een hybride moet rijden. Badges eraf slopen en je bent klaar.
De Auris Hybrid komt in de tweede helft van 2010 naar een dealer bij jou in de buurt. Wist je trouwens dat de Auris gebouwd wordt in Engeland? Nee? Dan weet je dat nu.
oniwo zegt
Moest ik nu een auto kopen, zou dit zeker een zijn waar ik zou naar gaan kijken. De eerste hybride in onze streken die er schappelijk uitziet. Eindelijk…
sjonnie zegt
heel stuk minder lelijk dan de prius
EJS zegt
Dan heeft de aerodynamische vorm van de prius toch weinig zin, kunnen ze beter dit soort dingen bouwen.
jiskaP zegt
@ EJS, Prius is qua interieur en bagage ruimte wel iets groter!
En het is toch ook een beetje het parade-paardje van toyota, en dat moet high-tec zijn, ook in het uiterlijk.
EJS zegt
@jiskaP:
uhu, maar al met al zou ik liever hierin gezien worden, sneller en net zo zuinig.. Dat kleine beetje extra ruimte doet er dan niet zoveel toe.
Domien zegt
Dit is nou een leuke hybrid vergeleken met de prius…. lelijk ding…
Canguro zegt
En daar komen ze nu mee… :?
Esprit_de_Flandre zegt
Opvallen met hybride (“kijk ik ben milieubewust”) was de enige reden waarom de Prius zo’n misbaksel was. Tevens was het ook de enige reden waarom men dat aanvaardde, met een gewone motor zou niemand hem gekocht hebben.
Zouden ze die (bescheiden) facelift nu speciaal gedaan hebben om de kopers toch nog de kans te geven op te vallen?
MATSS zegt
waaw een volle 2 kilometer!!!
en dan blijkt dat nog niet te lukken ook
Vincenzo zegt
ik hoop dat deze toyota wel goed in elkaar zit!
Emerald_Green_Jag zegt
@Esprit_de_Flandre: “toch nog de kans te geven op te vallen?”
In een Toyota????? ROTFL!
Dit is zo saai als een Opel, IMHO
Donstil zegt
Denk dat de verkoop wel zal aan lopen. Ik zie geen reden tot aanschaf van een prius als dit net zo zuinig is. Dat kleine beetje ruimte extra zou ik graag voor lief nemen.
Trouwens, beetje offtopic maar wilde het toch ff delen. Wat is het ontzettend sneu als je rijd in een (nieuwe) Witte prius met zwarte velgen. Dat lijkt hier DE midlife crisis rage van 2010
Vreemdezaak zegt
En nu hebben we alle ins en outs….. behalve de prijzen….
VW T5 174PK zegt
Polo bluemotion 16.290 met trendline of voor €1000 meer de comfortline.
Denk dat de Auris ook wel rond dat bedrag moet zitten anders is een polo toch een stuk aantrekkelijker…
BananaFlip zegt
Een kleine Prius? Hoeft niet, en is lelijk. Nog lelijker eigenlijk.
D-G-O zegt
Oftewel een prius in een ander hoesje! leuk hoor :S
Als ze het rem en gaspedaal deze keer maar wel fatsoenlijk fabriceren!
Mich zegt
Tsja wat moet je daar nou van zeggen.. Hij is mooier dan d Prius in ieder geval. Krijg waarscijnlijk rijles in een Auris dus de auto interesseert me opzich wel
Jochempie zegt
The match has begun! Auris Hybrid vs. Polo Bluemotion.
dirk zegt
Waarom vergelijkt iedereen de Auris met een Polo?
Een Auris is binnen ruimer dan een Golf. En hij heeft dubbel zoveel vermogen als de Polo.
Dan weet ik ook nog wel een vergelijk: een transporter en een Kangoo, zijn toch allebei busjes
Donstil zegt
@dirk: Volgens mij valt de kangoo niet onder de busjes.
Beetje Verward zegt
Ik vind de Prius (de III dus en niet de II) veel interessanter ontworpen dan deze Auris die erg lijkt op de Starlet uit de jaren 80. Ook veel leuker dan al die dertien in een dozijn auto’s (Astra’s, Meganes, Golfs etc.) die bij Jan Modaal zo in de smaak vallen.
Eigenlijk vind ik de Prius III een van de mooiste auto’s in zijn klasse. OK, precies van achteren gezien minder sterk, maar dat is ook het geval met de BMW 3 van de vorige serie, de A4 van het huidige model en de Saab 9-3 estate. Maar van opzij en (schuin) van voren: prachtig! Vooral in een lichte kleur met de juiste velgen.
Ik hoop dat deze Auris een succes wordt en er minder Priussen verkocht gaan worden. Blijft het een beetje exclusief.
Corolla G6 zegt
Jongens,
Het is heel simpel:
Wil je status, dan koop je een 1-serie (lelijke eendje) of a3 (wijvenbak) of misschien een Golfje (saaie allemansbak)
Wil je gewoon goed en goedkoop, dan koop je dus een Auris…..
Simpel toch?
:-)
Arend zegt
Echt een stuk beter als de Prius!
Megakix zegt
Geen nieuws is goed nieuws ! Maar dit is zèlfs geeneens ‘geen nieuws’ ;-)
speedlimit zegt
@ VW T5 174PK
Zowiezo geen goed vergelijk…de auris is veel groter dan die gay polo dus de prijs zal er ook naar zijn.
@ Corolla G6
Kan ’t niet beter zeggen…amen ;)
NovaStar zegt
kleiner, lichter en minder luchtweerstand en toch even (gelogen) zuinig als de grotere, zwaardere prius? WAY TO GO!
bennyb zegt
lelijk of mooi maakt niet meer uit, dit wordt onze toekomst en die 200,300 of 400 kp bakken zullen wij ons niet (of nooit) meer kunnen permiteren. durft het onder de ogen te zien; welkom in 2010
Cantago zegt
Dus WEG met de Prius!
Jochempie zegt
@dirk: als we het hebben over de verkoopcijfers in nederland wordt het auris tegen polo.
Lan_Evo zegt
@Jochempie
Beetje rare manier om te beredeneren dat het concurrenten zijn. Misschien verkoopt hij ook wel net zo veel als een grijze Hema handdoek, zijn het dan ook concurrenten? De Polo is geeneens een hybride en echt een klasse lager, Golf (geen bluemotion golf?) is meer concurrent van de Auris. Alleen zit je met zo’n bluemotion met een onderpresterende reutelende diesel, i.p.v. stilte en een fatsoenlijke benzinemotor.
Ontopic:
Eindelijk een hybride die er wel een beetje fatsoenlijk uit ziet en niet in de trant van ‘kijk mij Eco zijn’.
Jantje_555 zegt
wil je een saaie bompa auto die terug-roep-actie klaar is, dan koop je een Toyota
Bart_V zegt
OMG vorige maand was iedereen zeer negatief over Toyota en nu zijn er reageurs die deze Auris de hemel in prijzen.
maar ik zie een slecht marketing punt binnen toyota.
De Prius koopt iedereen omdat het een hybride is, (ik als vaste Toyota fanboy vind de Prius 2 en 3 niet de mooiste auto’s) nu komt de veel mooiere Auris met dezelfde aandrijflijn.
dat gaat kopers van de Prius kosten. maar aan de andere kant de insight rijders worden denk ik wel wakker
de prijs van de prius 3 is vanaf €25.000 en auris 1.6 vvti 125 pk (voor vergelijking en prestaties) €24.000
Ik gok dat de instapper daar niet ver vandaan zit
robe zegt
WAT een VETTE bak! Net even beter neergezet dan de oude auris! Wit is zo wie so een gave kleur. Over 1,5 jaar mag ik een nieuwe lease auto uitzoeken. auris!
Dimglor zegt
Mja als ik zou moeten kiezen tussen deze of een Pruis mja dan zou ik toch voor deze gaan hoor…
Bas zegt
Nee…dat design van die Prius….dat is speciaal zo vanwege de lage luchtweerstand….dan is ie zuiniger.
Alle hybrides komen er zo uit te zien….kijk ook maar naar de Honda…
…”de Full Hybrid Auris is exact net zo zuinig als een Prius,:…
Hee…luister eens….of het ene is dus qwatsch…of het andere is of een beetje of helemaal niet waar.
Iets klopt er in elk geval dus voor geen meter.
Laurens zegt
Het BPM voordeel dekt misschien de kosten van de dure techniek. Maar dat geldt alleen voor Nederland. Dit ding zal Toyota daarom niet terugbrengen in de zwarte cijfers…
OT: wat heeft de milieubeweging toch tegen de diesel?
Fam.Dirks zegt
En wat gaat die kosten ??????, hopelijk houden ze het schappelijk.
whopper zegt
De goedkoopste auris hybride(is een 5drs) is €23.000 excl kosten
dus alleen interesant voor de zakelijke rijder
peter280671 zegt
Heel mooi zo`n Hybride alleen wel jammer dat je er maar 0 kilo mee mag trekken dus geen aanhanger of caravan. Maar misschien in de toekomst.Dat is wel een afweging hele jaar duur rijden en dan met de sleurhut op vakantie of goedkoop en dan een caravan huren. binnenkort een proefrit maken.
peter
Wim zegt
Weer zon opgevoerde hybride stofzuiger ,blijf lekker in mijn alfa 156 V6 cruisen.Rijd 1 op 10 maar dan heb je ook wat.Kan geen hybride tegen op.
Jens zegt
Ik had bijna 5 jaar een Prius tot volle tevredenheid. Geen enkele probleem mee gehad. Ik rijd nu 2 weken in een Aurus Hybride.
Inderdaad een veel betere en geweldige auto.Ik wist ook niet dat mijn kennissen / familie de Prius zo lelijk vonden, ik vond het eigenlijk nog wel meevallen totdat ik deze auto kreeg.Ik kan hem bizonder bij jullie aanbevelen en heb geen aandelen van deze fabriek!!!
alibi zegt
@JENS
wat vindt je van de navigatie is die wel up to date?
is het makkelijk te gebruiken?
Jens zegt
Ik heb de Dynamic gekocht. Met een losse Tom Tom (MIO)
Ingebouwd is veel duurder en ik gebruik een Tom Tom haast niet. Meer gekocht omdat iedereen het erover heeft. (99,95 euro aanbevolen door Its, de verkoper had hem zelf ook en was er prima over te spreken )Maak een gratis proefrit met de nieuwe aurus, 1.8 motor, belastingvrij, die van mij loopt nu 4.5 – 100km. Ik ben een normale rijder. De prius had een 1.5 motor, het verschil is duidelijk te merken.