De liefde tussen Red Bull en de Franse constructeur is weer opgebloeid, want niet alleen Red Bull, maar ook Toro Rosso rijdt de komende twee jaar met Renault-krachtbronnen.
Zojuist heeft Red Bull naar buiten gebracht dat het een tweejarige deal met Renault heeft gesloten over de levering van motoren. Volgens Red Bull is de vooruitgang die Renault heeft geboekt met haar motor genoeg reden om ook in 2017 en 2018 met de Franse krachtbron te gaan rijden. TAG Heuer blijft overigens in naam verbonden aan de motoren. Geruchten over het eventuele gebruik van Mercedes-AMG-motoren kunnen hierdoor dus definitief in de prullenbak.
Niet alleen Red Bull Racing, maar ook satelietteam Toro Rosso gaat weer terug naar Renault-motoren. Hiermee reden ze in seizeon 2014 en 2015, om voor dit seizoen over te stappen naar een jaar oude Ferrari-blokken. Hoewel ze daar nu nog aardig mee kunnen meekomen, zal de concurrentie gaandeweg het seizoen updates krijgen en dus sneller worden. Stilstand is achteruitgang en dus is besloten volgend jaar toch weer een Renault-motor achterin te lepelen.
viezefreddyw zegt
Dit is niets anders dan de beste keuze! Dat gezeik vorig jaar van de kant van Red Bull naar Renault toe ging nergens over. Nu hebben ze een competitieve motor en alles is weer goed. Ik had ook niet anders verwacht dat Renault weer terug zou komen en ik verwacht dan ook dat ze vanaf nu weer volop mee gaan doen om de prijzen!
HZW zegt
Zo kan je zien dat de F1 zo veranderlijk is als het weer.
Eerst dreigt Renault uit te stappen, dan weer RedBull/STR , en nu gloort er weer een mooie toekomst voor beide.
sjeppie156 zegt
@HZW: ook beetje omdat ze bezig waren met lotus
peug206 zegt
Ik ben benieuwd hoe de Renault/Tag Heuer motoren zullen presteren onder de nieuwe regels… denk dat Honda /mclaren sterk zullen zijn volgend seizoen, en of ze dat kunnen volgen….
treinrukker zegt
@peug206: haha McLaren ze zouden wel even laten zien wat een progressie ze hadden geboekt in Monaco, die kwamen van een koude kermis terug, ze gingen concurreren met Ferrari
W115 zegt
Snap niet zogoed waarom dit rendabel voor Renault is. Tag heuer in de spotlights zetten
Dizono zegt
@w115: die motoren moeten ze sowieso al maken voor hun eigen team. Dus aan twee extra teams je blokken slijten is alleen maar gunstig voor de kosten.
W115 zegt
@dizono: dat begrijp ik, doen Mercedes en Ferrari ook. Anders dan bij Red bull staat er op de Williams “powered by Mercedes”. Slechte onderhandelaars bij Renault dus.
piebepost zegt
@W115: Wat weet jij daar nou van? Misschien verkoopt Renault ze dan wel voor 2 keer zoveel.
debunker zegt
@w115: als red bull gewoon betaalt voor de motoren zie ik niet waarom het niet rendabel is?
debunker zegt
@debunker: dinozo was me voor
Dizono zegt
@debunker: wie?
debunker zegt
@Dizono: jij dus ;)
lambo4all zegt
@debunker: zeker eerste jaar dat je formule 1 volgt? gebrek aan kennis spat er vanaf.
Vorig jaar heeft Red Bull er een sport van gemaakt om Renault zo veel mogelijk af te zeiken. Na nog wat extra gezeik verkondigde Red Bull trots dat ze Renault aan de kant hadden geschoven en wel even een Mercedes motor voor dit jaar zouden regelen.
Mercedes: ehh nee vriend denk het niet.. ik heb al meerdere teams en kijk hoe je Renault hebt behandeld.
Ferrari: ehh nee vriend denk het niet.. ik heb al meerdere teams en kijk hoe je Renault hebt behandeld.
Honda: ehh sorry maar Mclaren wil dat niet.
Red Bull: jullie spelen vals! ik wil een motor.
paar maandjes later, Red Bull op haar blote knietjes terug naar Renault of ze toch maar een motor wilde leveren voor komend jaar. Renault wilde zich niet openlijk verbinden aan Red Bull en vice versa, dus staat er nu Tag-Heuer op en zit er een Renault in. De marketingwaarde die tag heuer nu krijgt is waarschijnlijk wat Tag Heuer betaalt en Renault.
Maar laten we even eerlijk zijn, jij denkt met wat natte vingerwerk op een zondagochtend te oordelen dat een deal met twee van enorme multinationals over tientallen miljoenen euro’s van één kant overduidelijk slecht onderhandelen is geweest? Dan kan je je hard ervoor in het vuur steken dat je niet goed geïnformeerd bent, wat dus overduidelijk zo is.
debunker zegt
@lambo4all: ik gok dat deze reactie niet aan mij bedoelt is?
toyotafortuner zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
desjonnies zegt
MANNEN, nog erger dan wijven !
Vrouwen hebben de naam maar dit, dit la’maar !
trustmeiamanengineer zegt
Mooi! Renault heeft zo te zien enorme stappen gemaakt.
martijn11 zegt
Goede keus
pinut187 zegt
Tenminste weer rust in de tent, goed zo.
Rick-dos zegt
Vorig jaar, of eigenlijk dat jaar daarvoor al, was een politiek spel om onder het contract met Renault te komen in de veronderstelling dat ze met een Audi (of een ander VAG naam) zouden rijden dit jaar.
Die strategie is faliekant misgegaan voor RB dus nu zijn ze ineens weer beste vriendjes.
Nothing personal strictly business. Alleen kleine kinderen blijven rancune hebben om dingen die gebeurd zijn. Die zien meestal ook niet het groter plaatje.
Vraag mij wel af of TR dan nog als tweede team beschouwd kan worden gezien hun resultaten de laatste twee jaar. Ze maken het de RB’s knap lastig in ieder geval.
Dutchdriftking zegt
De beste keuze! En dan weer eens wat vaker een RB of een Ferrari op het podium graag.
jeppie zegt
Nu Renault de aansluiting met de top weer gevonden heeft is het wachten op Honda
naamloos3 zegt
vraagje!
waarom staat er aston martin logo voor op de red bull van max?
het gaat dus om een renault, aangepast door tag heuer met de vriendelijke groeten van aston martin of zo?
MrShifra zegt
Gratis Ziggo live: https://ontdek.ziggo.nl/sport/formule-1/gp-monaco/?_ga=1.58046058.1530467526.1464239903
mrrallycross zegt
Ik denk goede keus. Zeker nu renault zelf ook een team heeft waardoor er toch meer druk is om een goede motor te produceren
thomasthomas zegt
Twingo power!