Range Rover stelde ons geduld aardig op de proef, maar wat in het vat zit verzuurt niet. Hier is de Evoque Convertible, een unieke dakloze SUV.
Meer dan vier jaar geleden slingerde Autoblog het idee er als eerste in: een dakloze Evoque. Op de Britse ontwikkelafdeling keek men er naar en zag er heil in, en dus werd er in 2012 een concept gemaakt. Hierna verdween de Evoque Cabrio gruime tijd van het prioriteitenlijstje, maar dood was het project niet, want hier is het productiemodel, dat begin 2016 wereldwijd in de verkoop gaat.
Drie viercilinders
Range Rover rust de zwemgrage Evoque Convertible uit met drie verschillende viercilindermotoren. De benzineversie wordt aangedreven door de Si4 met 176 kW (240 pk).
Dieselen kan met de 110 kW (150 pk) of de 132 kW (180 pk) variant van de 2.0 Ingenium dieselmotor, deze verstookt 5,1 liter satanssap per 100 kilometer (149 g/km CO2). Beide krachtbronnen zijn standaard gekoppeld aan een 9-trapsautomaat.
De Evoque Convertible maakt zijn debuut op de Los Angeles Auto Show, later deze maand. Een introductievideo met poëtische teksten staat op autojunk.
peidur zegt
Fantastische marketing; een Landrover cabrio in de sneeuw. Ik blijf het knap vinden dat ze een mode accessoire als de Evoque nog altijd het Landrover idee kunnen meegeven
lekbak zegt
@peidur: een van de leukste dingen die ik eens gedaan heb als tiener was in een saab 900 cabrio in de sneeuw (mee)rijden. Dakje open, radio aan en met drie pubers sneeuwballen gooien naar andere jeugd. Wat een lol hadden wij, en de omstanders ook want het zag er volkomen belachelijk uit.
henkhupelschoten zegt
@lekbak: Heb altijd al zoiets willen doen voor bijvoorbeeld wintersport, mutsje op kapje open en knallen maar door de dolomieten. Gewoon voor 1 keer. Heb alleen geen cabrio dus dat gaat Me nooit lukken..
jochempie zegt
@henkhupelschoten: ik doe dat met m’n mx-5, koffer achterop, lekker warm aankleden en lekker van dorpje naar dorpje driften tijdens de wintersport. Laat ik het maar zeggen: ja, het is zo leuk als je denkt!
lekbak zegt
@henkhupelschoten:
http://link.marktplaats.nl/m976579109
Apk?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=81810 tot na de winter, winterbandjes scoren en ff wat vloeistoffen vervangen en je bent voor nog geen duizend euro klaar voor je avontuur. Na de winter gewoon weer verkopen, maar dan voor die duizend euro.
baardmijt zegt
@lekbak: Gelukkig is ie al verkocht. Zelfs in een Swift cabrio zou ik me meer op mijn plek voelen…
gtwillem zegt
@henkhupelschoten: is heel goed te doen, zelf een keer met een A5 gedaan. Stoelverwarming is dan wel erg lekker, net als de airscarf (afgekeken van MB ;-)). Maar je kan vaker open rijden dan je van te voren zou denken. Met name door de bergpassen is erg leuk rijden. Volgens mij kun je bij Sixt relatief goedkoop een weekje een BMW 2-serie Cabriolet huren. Die hebben er nog wel eens een leuke actie mee in de winter.
beefcake zegt
@gtwillem: ja, maar die hebben nogal extreme voorwaarden. Ooit gekeken naar die 2-serie huren. Als hij gejat wordt, moet je de complete auto terugbetalen. Of je sluit natuurlijk een verzekering af die het allemaal lekker duur maakt.
martinus zegt
@peidur: accesoire of niet de 4×4 doet het aardig offroad. En veel goede cabrio’s om ook echt de natuur in te gaan zijn er niet.
Wegligging is goed, interieur is volwassen, motorisering wat minder, en het uiterlijk lijkt de clientèle ook blij mee te zijn.
Dus wat mij betreft is deze cabrio een fijne toevoeging aan ons nl wagenpark.
lekbak zegt
@martinus: off-road in Nederland kan met elke cabrio die niet erg laag ligt. Serieus off-road wil je toch niet met een dergelijke kwetsbare dure auto. Daar kan je beter een oude suzuki voor pakken. Goede aanwinst voor de pc hoofdstraat dus.
martinus zegt
@lekbak: Met 1700KG aan aluminium heb je toch wel een stevige Landrover hier.
Als je een Landrover hebt, waarom hem dan ook mee het terrein in nemen? Helemaal fijn als het dakje er ook af kan.
lekbak zegt
@martinus: dus gewicht is goed?
Een dergelijke auto is leuk voor wat zandpaden. Voor het echte werk wil je toch wat meer hardcore. Stugger, zwaardere assen, minder gewicht (!) minder kwetsbaar. Een suzuki jimny met een paar duizend euro aan spulletjes erop dus. Dan rij je elke landrover lachend voorbij.
baardmijt zegt
@lekbak: Precies. Dakloos offroad stoeien zonder angst voor krasjes is ook nog betaalbaarder. Kun je de rest besteden aan een auto voor op asfalt die ook nog goed stuurt.
baardmijt zegt
@baardmijt: Suzuki sj 413 4×4 bj 1985 oldtimer regeling
€ 950,00
http://link.marktplaats.nl/m983679290?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=81810
PeugeotGTI zegt
Als er een plek is waar dingen die in het vat zitten verzuren is het de autoindustrie wel….
OT: Het nichespook slaat weer toe. Wat een gedrocht….
agera zegt
Lijkt me wel grappig als ze nu een nieuw segment hebben bedacht en dat ze 1000x gekopieerd worden door andere bedrijven
robert110 zegt
@agera: Het is niet helemaal nieuw, Nissan heeft het al eens gedaan met de Murano
rolov zegt
@robert110: die heb ik wel eens zien rijden in Utrecht.wat een afgrijselijk ding.
porsche928 zegt
@robert110: ja, Land Rover zelf heeft natuurlijk helemaal gedn historie met cabrio SUVs.
lekbak zegt
@porsche928: de defender een SUV noemen is een belediging voor alle terreinwagens. Een SUV is een zandpadridder, een terreinwagen kom je overal mee.
griffendahl zegt
@porsche928: Als een auto een soft top heeft, is het naar mijn idee nog niet automatisch een cabrio.
dutchcorvette zegt
@robert110: vraag niet hoe….
viezefreddyw zegt
Dit kan toch niet?! Sorry, maar dit vind ik er echt niet uitzien. Maar er zal wel markt voor wezen.
scottishcarspotter2000 zegt
Wanneer leren die designers nou eens dat bepaalde modelcombi’s gewoon niet kunnen…
mashell zegt
@scottishcarspotter2000: sinds het volk masaal 4 deurs coupe’s koopt en 4 deurs SUV coupes niet aan te slepen zijn geldt: hoe gekker hoe beter.
jag00 zegt
Benieuwd naar de achterkant met dak erop, maar dat is niet fotowaardig blijkbaar?
Duell zegt
@jag00: ben ook benieuwd naar de kont met de volledige naam er op :
” Land Rover Range Rover Evoque Convertible 2.2 SD4 4WD Autobiography”
scott5701 zegt
Ik vind het wel wat hebben, zet maar op de oprit neer!
lincoln zegt
Zo zo .. Een cabriolet ..
Echte petrolheads zijn massaal verontwaardigd ..
Een auto zonder dak is een volstrekt nieuwe uitvinding voor die luitjes ..
dwersbongel zegt
Met het dak dicht moest ik aan een A3 denken…
reggie-boy_rood zegt
Als dit nou een succes word verwacht in ook een GLA Cabrio!
centho zegt
Rijdende badkuip:-)
branko zegt
Ik vind helemaal mooi. Als cabriorijder en liefhebber van range rovers is dit echt een wagen die hoog op het lijstje staat.
Dutchdriftking zegt
Eigenlijk gewoon een heel gaaf ding! En stukken beter dan het zelfde idee van van Nissan een aantal jaren geleden.
zoraul zegt
Wie rijdt er nou met open dak in de sneeuw ( foto 5 )
baardmijt zegt
@zoraul: Nu je het zegt! Scherp! Dat was verder niemand opgevallen.
paganizonda760nc zegt
Best een geinig ding. Een beetje offroaden met open dak.
w0o0dy zegt
Barbieauto
gtwillem zegt
Ik begrijp deze auto niet echt goed. Ik vind het wel geinig, maar zal het nooit kopen. Zelfde geldt voor die S60 Cross Country. Geen idee voor het gebouwd is, maar hij staat in de showrooms.
Edge zegt
@gtwillem: Die S60 Cross Country schijnt vooral in Scandinavië heel erg fijn te zijn, als ik mij een reactie van @norge goed herinner. Wat ‘ie bij ons in de showrooms doet weet ik ook niet, maar ik snap best dat er plekken op aarde zijn waar er behoefte aan is.
norge zegt
Met schaamte geef ik toe dat ik dit een leuke auto vind….Just kidding….
clarkson zegt
Ik vind hem gaaf. Ik begrijp ook niet waarom andere merken geen suv cabrio’s meer maken. Volgens mij is zo’n altijd overal erg leuk.
beefcake zegt
Het is maar waar je als verveelde Gooise hockeymoeder je geld aan wilt uitgeven…
tdu2zonda zegt
Ik vind hem wel gaaf! Alleen de prijs is weer goed op zijn Range Rovers… In Nederland van 67000 euro en in België vanaf 52000 euro :)
kets zegt
@tdu2zonda: Deze gaat wél in 9 sec. van 0-100
.
..
…
…..
600 NM ‘
GR SAM
lacker zegt
Het segment SUV-cabrio had 4 jaar tijd nodig om bij te komen van het Murano-cabrio-effect. Dit is wel goed gelukt. Het kan dus wel!
fconderkantlat zegt
verkakte moeders en volledig ondergetatoeerde indo-hipsters van +/- 25 jaar jong met geen zuivere koffie verdiende geld zie ik als veelvuldige eindgebruikers van dit product worden
Klassiekerrally zegt
Dus het is eigenlijk jullie schuld dat dit gedrocht de wegen gaat ontsieren? Bedankt…
730ld zegt
Doe mij maar een V8
ederooij zegt
op de co.uk site al samenstellen met een vanafprijs van 47.500 pondjes sterling.
http://rules.config.landrover.com/jdxl/en_gb/l538/?_ga=1.15246195.472816371.1447106086
Mika_Hakkinen zegt
Ik zou me kapot schamen als ik in deze door het dorp moet rollen langs de terrasjes.. kan toch niet, koop gewoon een mooie lage cabrio ipv zo hoog er boven uit steken.. beetje gay is oke, maar damn
naamloos3 zegt
ik wil er mee op wintersport!