De aanhouder wint, hopelijk.
Racing Point F1 heeft zojuist bekendgemaakt dat het nog even vasthoudt aan Sergio Perez. De Mexicaanse Formule 1-coureur heeft zojuist een contractverlenging aan de haak geslagen waar menig collega jaloers van zou worden. Checo blijft tot en met 2022, dus voor de komende drie jaar, gekleed in het roze.
Het mag duidelijk zijn dat Racing Point F1 momenteel de voorkeur geeft aan een solide basis om door te groeien. Het team is sinds een jaar in handen van miljardair Lawrence Stroll en probeert zijn weg terug te vinden naar de kop van het middenveld. Zo is het bijvoorbeeld bezig met de ontwikkeling van een nieuwe fabriek om zijn auto verder te verbeteren, iets waar nu ook meer geld voor is.
Over de familie Stroll gesproken, het is als vanzelfsprekend dat de huidige Formule 1-coureur Lance de komende jaren eveneens voor de roze renstal uit zal komen. Samen met Perez moet hij “een jong en ervaren duo” vormen.
In een ver verleden was Sergio Perez de volgende belofte voor in de Formule 1. In de juniorklassen maakte hij korte metten met zijn tegenstanders en kon hij rekenen op steun van Ferrari en later McLaren. Na een hoopgevende periode bij Sauber kwam hij terecht bij de Britse equipe, maar daar kwam hij niet goed uit de verf. Sinds 2014 rijdt de Mexicaan voor Force India, de formatie die nu Racing Point F1 genoemd dient te worden. Perez heeft vijf podiums gescoord voor het team.
Dutchdriftking zegt
Nu nog een sponsor voor een knappe kleur. Dit ziet er nog altijd niet uit.
vaakbenjetebang zegt
@dutchdriftking: Smaken verschillen, ik vind het juist gaaf!
jaapiyo zegt
@dutchdriftking: qua kleur eens, maar het is wel een lekkere sponsor voor zo’n middenveld team. Ze doen heel veel in de racerij en je weet dat je je geld krijgt. Niks mis mee.
lekkerlinksrijden zegt
@dutchdriftking: het valt op dus is het commercieel aantrekkelijk
jaapiyo zegt
Bijzonder goede coureur trouwens die Checo. Hij is afgebrand op dat jaar bij McLaren wat achteraf bezien helemaal niet zo slecht was. En het is ook een baasje dus topteams die ‘m niet als eerste rijder zien willen ‘m ook niet hebben als tweede rijder. Dat is dan weer het voordeel voor de Bottassen en Barrichello’s van deze wereld.
toniominestrone zegt
@jaapiyo: gewoon een modale coureur met een op zijn tijd kort lontje, eentje van het kaliber 13 in een dozijn.
jaapiyo zegt
@toniominestrone: hij heeft Giedo geknakt in de GP2. Een seizoen gereden en tweede plaats in kampioenschap. Daarna Kobayashi verslagen, Hulk verslagen, Ocon verslagen. Podia voor Sauber. Podia voor FI…Noem het maar niks.
Edge zegt
@jaapiyo: Perez is echt zwaar ondergewaardeerd. Hij is snel, hij is consistent en hij is misschien wel de allerbeste coureur van het veld als het aankomt op bandenmanagement. Ik hoop echt dat het geplande 2021-reglement het veld wat dichter bij elkaar brengt, zodat hij zich wat vaker kan meten met de grote jongens en hopelijk ook eens een overwinning op zijn naam kan schrijven.
toniominestrone zegt
@jaapiyo: Nou dat is best een imposante palmares welke je weet op te lepelen, not.
FB_100001036415374 zegt
@toniominestrone: Ik raad je aan om eens naar de “Beyond The Grid” podcast te luisteren van Sergio Perez. Echt een heel bijzonder verhaal hoe hij uiteindelijk in de F1 is geraakt. Hij is hals over kop, helemaal alleen op 15 jarige leeftijd(!) naar Europa gegaan om Formula BMW te gaan rijden. Hij sprak geen woord Engels en woonde in het restaurant van de team eigenaar waar hij op de bank sliep. Op het vlak van opofferingen en risico’s nemen is dat toch wel next level.Natuurlijk is het geen Verstappen talent, maar Verstappen had zoveel meer voordelen in zijn zelfontwikkeling als coureur dan menig ander coureur op de grid, zeker Perez. Dat maakt Verstappen zeker niet minder indrukwekkend, maar het zegt ook veel over Perez. Als je dan even naar zijn track record in de F1 kijkt, zie je toch een ijzersterke coureur. Hulkenberg verslagen, Ocon verslagen, Kobayashi verslagen, 8 podiums met Force India en zoals edge als zei is hij fantastisch in banden management. Ook bij Sauber heeft die weergaloze dingen laten zien. Zijn Mclaren jaar was niet zo goed, dat geeft hij zelf ook toe en hij zegt in de podcast ook dat hij eigenlijk te vroeg bij een topteam is terecht gekomen want hij was er nog niet klaar voor. Ik ben er zeker van dat als je Perez in een Ferrari langs Vettel zou plaatsen, of in een Mercedes langs Hamilton, hij het meer dan behoorlijk zou doen. Als Bottas pole’s en overwinningen kan halen, dan Perez ook.
toniominestrone zegt
Zoals jij omschrijft zijn heel veel coureurs begonnen vanuit hun heimat vertrokken naar Europa om hun geluk te beproeven, ik blijf erbij wanneer hij niet door staatssteun (onduidelijke geldstromen) en een grote sponsor zou zijn gesteund dan reed hij nu zijn rondjes in een Mexicaanse clubrace.