Na alle teasers, spyshots en gelekte foto’s hebben we dan eindelijk de echte foto’s van de nieuwe Opel Astra voor jullie. Naar dit moment kijk jij natuurlijk al maandenlang uit!
Opel heeft in elk geval meer werk gemaakt van de nieuwe Astra dan Volkswagen van de nieuwe Golf. Want deze Astra kan je toch echt wel omschrijven als compleet anders dan zijn voorgangers. Je kan duidelijk zien dat Opel sinds de Insignia het juiste design pad aan het bewandelen is. De nieuwe Astra is gebouwd op het Delta platform van GM en daar staat bijvoorbeeld ook de Chevrolet Cruze op en in de toekomst zullen hier ook de Chevrolet Volt en Opel Ampera op gebouwd worden.
Onder de motorkap vinden we een hele range benzine- en dieselmotoren. De vier benzinemotoren met een inhoud van 1,4 of 1,6 liter bieden vermogens tussen 100 pk en 180 pk. Een nieuwe, downsized 1.4 Turbo met 140 pk vervangt de huidige 1.8-motor. Daarnaast zijn er 1.3 tot 2.0 liter diesels (95 pk tot 160 pk). Filmpje!
Door uitstekende Duitse engineering te combineren met een vloeiend, gebeeldhouwd design en toegankelijke, innovatieve technologieën, sluit de nieuwe Opel Astra zich aan bij de filosofie die de Insignia al snel tot de meest verkochte sedan uit de middenklasse in Europa maakte. Opels nieuwe compacte middenklasser beleeft op 17 september aanstaande zijn première op de autotentoonstelling (IAA) in Frankfurt als een elegante en dynamische vijfdeurs hatchback. De nieuwe Astra profiteert van het beste dat Opels engineering te bieden heeft en garandeert een opwindende rijervaring.
De nieuwe Astra-generatie introduceert vele comfort- en veiligheidselementen in de compacte klasse, die de Insignia als eerste introduceerde in de middenklasse. Uitzonderlijke technologieën zoals het volledig nieuwe mechatronische chassis, het meest geavanceerde verlichtingssysteem, een camera die verkeersborden herkent en stoeltechnologieën met de best ergonomie komen beschikbaar.
“Opels unieke kennis om nieuwe technologieën beschikbaar te maken in de compacte klasse wordt duidelijk benadrukt met deze tiende generatie. Bovendien vertaalt de nieuwe Astra het karakter van de Insignia naar het compacte segment met een ongekende passie en belofte voor uitmuntendheid,” aldus Alain Visser, Vice President van Opel.
Met zijn lengte van 4,42 meter en een 71 mm langere wielbasis biedt de nieuwe Astra zowel voor- als achterin meer ruimte en comfort voor de inzittenden. De designers en aerodynamica-ingenieurs werkten nauw samen om een ranke en verfijnde carrosserie te ontwerpen voor maximale efficiency, waarbij de auto maar liefst 600 uur in de windtunnel doorbracht.
De elegante proporties geven hem een sterk ‘cab-forward’-design met een steile voorruit en een naar achteren toe aflopende daklijn om het conventionele hatchback design meer visuele uitstraling te geven. De nieuwe designtaal van het merk – een mix van beeldende kunst en Duitse precisie – krijgt hierdoor een nieuwe interpretatie.
“De designthema’s die in de Insignia werden geïntroduceerd, zoals het vleugelmotief en de karakterlijn op de flanken, kregen een frisse en vernieuwde interpretatie in de Astra, want het is belangrijk dat elk Opel-model een eigen identiteit krijgt,” aldus Mark Adams, Vice President Design bij General Motors Europe. “Daarom zijn er dubbele vleugels in elk van de achterlichten en een dynamische, omgekeerde karakterlijn op de flanken, die de krachtige lijnen van de achterruit en de C-stijl met elkaar verbindt.”
Ook in het interieur komen het vleugelmotief en de karakterlijn terug om een zekere harmonie tussen interieur en exterieur te garanderen. Er werd ook veel aandacht besteed aan de vele flexibele opbergoplossingen.
“Opels missie om hoogtechnologische innovaties beschikbaar te maken, is succesvol gebleken in de Insignia. Voor de nieuwe Astra werden de doelstellingen nog ambitieuzer doordat Opel de meeste van die technologieën ook in de compacte klasse wilde aanbieden,” aldus Hans Demant, Managing Director van Opel.
De Opel Astra, die in het Duitse Rüsselsheim werd ontwikkeld, krijgt ook een volledig nieuw chassis. De langere wielbasis werd gekoppeld aan een grotere spoorbreedte en een nieuwe achteras om de wendbaarheid en stabiliteit te garanderen zonder enige concessies te doen op het vlak van comfort.
Het chassis van de Opel Astra werd ontwikkeld als een mechatronisch systeem dat de mechanische functies en elektronische bedieningselementen volledig integreert. Net als bij de Insignia kan het worden gecombineerd met Opels elektronische chassissysteem FlexRide en dat is een zeldzaamheid in deze klasse. Het biedt bestuurders de keuze tussen drie rijstanden (standaard, Sport en Tour) en het past zich volledig en continu aan aan wijzigingen in rijstijl en bochtsnelheden.
Andere innovatieve technische voorzieningen die de nieuwe Astra in de compacte middenklasse introduceert, zijn:
* de nieuwe generatie van het AFL+-systeem (Advanced Forward Lighting)
met bi-xenonkoplampen die hun intensiteit en bereik aanpassen aan de actuele weg- en rijsituatie door middel van negen verschillende
lichtfuncties;* het ‘Opel Eye’ camerasysteem dat verkeersborden herkent en de bestuurder
waarschuwt wanneer deze onverhoeds zijn rijbaan dreigt te verlaten;
* de ergonomische voorstoelen, ontwikkeld voor een optimale ondersteuning
van de rug en een maximale veiligheid.
Het motorgamma concentreert zich op zuinige prestaties en omvat acht Euro V-motoren.
Die zijn – op de minst krachtige versies na – allemaal gekoppeld aan een zesversnellingsbak. Tevens debuteert er een nieuwe compacte versnellingsbak met ‘Active Select’-functie.Het gamma CDTI-turbodiesels omvat vier common-rail motoren met meervoudige injectie, een cilinderinhoud van 1,3 tot 2,0 liter en vermogens van 70 kW/95 pk tot 118 kW/160 pk. Ze zijn allemaal standaard uitgerust met een dieselpartikelfilter. Uiteraard zal het gamma ook een ecoFLEX-versie met uitzonderlijk lage verbruiks- en CO2-waarden omvatten.
De vier benzinemotoren met een inhoud van 1,4 of 1,6 liter bieden vermogens tussen 74 kW/100 pk en 132 kW/180 pk. Een nieuwe, downsized 1.4 Turbo met 103 kW/140 pk vervangt de huidige 1.8-motor. Dankzij enkele uitzonderlijke technologische toepassingen ontwikkelt de 1.4 Turbo 14 procent meer koppel terwijl hij aanzienlijk minder brandstof verbruikt.
De Astra is stevig verankerd in het compacte middenklasse segment, die Opel in 1936 in het leven riep met de Olympia Kadett, en behoort in Europa steeds opnieuw tot de meest verkochte compacte middenklassers; een segment dat ongeveer 27 procent van de volledige automarkt uitmaakt. De Astra is goed voor een derde van de totale Opel-/Vauxhall-verkopen met een jaarlijks volume van bijna 500.000 exemplaren.
Vimme zegt
Mooi, Opel is goed bezig.
Sam325 zegt
Die is echt niet mis! Good job, Opel!
kiwi zegt
mooi! opel gaat de goede kant op
slk zegt
Niet verkeerd>een stuk levendiger als de nieuwe golf.
Laue zegt
wel OK, toch had ik iets meer insignia trekjes verwacht. ik weet niet of ik dit goed of jammer moet vinden.
Benjamin1 zegt
Ik word er niet warm of koud van…
mrtn zegt
De voorkant gaat nog wel, maar de achterkant is veel te druk. Dat had ook zo een Koreaan uit het begin van dit millennium kunnen zijn.
Peter_D zegt
Ben geen Opel fan, maar kan die toch wel waarderen. Veel beter gestyled dan de saaie golf! Opel is goed bezig! Maar ik vind die achterkant wel echt een grote fout, die vind ik echt honds lelijk!
Henkie zegt
Valt me wat tegen, niet zo spannend gelijnd als de Insignia.
Hoop dat de GTC of de sedan er wat beter uitziet.
@ autoblog: “grite” zal wel “grote” moeten zijn?
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
W1ck3D-78 zegt
Zelfde reactie als Benjamin1 eigenlijk: ook ik word er niet warm of koud van.
Afwachten tot ik de wagen in het echt gezien heb, maar in het algemeen vind ik Opels toch maar passieloze wagens.
Race_Kees zegt
Als hier nou stond dat het een nieuwe Mazda was had ik het ook gelooft.
BmwMPower zegt
Veel mooier dan de huidige Golf, of A3.
Of wat er dan ook in dat segment valt. Mooie lijnen, nu hoop ik dat er ook nog een vette OPC variant komt.
Tommy zegt
Hmm… Oogt opzich niet verkeerd, had erger verwacht. De voorkant ziet er iig een stuk beter uit dan die van de Insignia hoewel het me wel een beetje aan Mazda doet denken.
Maarja het blijft een Opel he! :P Uit technisch en kwalitatief oogpunt zou ik dan toch voor die, volgens jullie “saaiere” Golf gaan. Ook omdat daar veel leukere dingen bestelbaar zijn. :D
mrtn zegt
Overigens zijn dit wel rare foto’s. Zo klopt het typeplaatje van de CDTI niet echt op foto 4 en lijkt het wel of een lilliputter achter het stuur zit.
JanJansen zegt
Het leven is al saai genoeg in het land van de middelmaat, waarvan deze waggie het boegbeeld is.
Je maakt met deze wagen wel een statement;
dat je in je avonduren de Douwe Egberts punten van je vrouw zit te tellen.
Ary zegt
“Je kan duidelijk zien dat Opel sinds de Insignia het juiste design pad aan het bewandelen is.”
@ Robbie, je bedoelde sinds de astra van de huidige generatie? Toen zei autoblog al dat ze het juiste pad in hebben geslagen qua design!
Hardleers zegt
Ik moet zeggen dat opel goed bezig is; toch is er iets met die modellen dat het niet spannend genoeg voor mij maakt; de insignia ook in het echt, toch iets te bol en lijsig ofzo. Er klopt iets niet.
VonStroke zegt
Afschuwelijk zeg, het zijn precies nog photoshops die volledig uit verhouding zijn.
Vanquish zegt
Helemaal niet slecht! De Insignia blijft m.i. mooier, maar deze past mooi bij de Corsa. Opel gaat lekker^^.
opelsintrafreak zegt
ziet er leuk uit vooral die achterkant is erg apart :P
Guido zegt
What! Zowaar een best mooie wagen!
Citrofiel zegt
Dit doet Opel erg goed. De eerste indruk is prima. Maar ik vraag me af of het nog steeds leuk is als ze bij bosjes, in leasegrijs en met 15 inch wieldoppen de wegen verstoppen…
racerx zegt
De voorkant is strak, de zijkant een beetje anoniem en de achterkant een tikkeltje Koreaans… Vind ik dan.
bramwillemse zegt
Logisch, doch saai. Dit soort auto’s maakt iedereen tegenwoordig!
Maar oké, net wat beter dan een Ford Focus of een Mazda3, totdat daar weer een nieuwe van uitkomt?
Jelle zegt
Hmm doet mij eigenlijk vrij weinig, vind de huidige Astra mooier. Insignia deed me ook al vrij weinig. Jammer want heb opzich wel een beetje symphatie voor Opel, die voorzien tenminsten VW nog van wat repliek, daarom ben ik ook wel blij dat veel anderen ‘m wel mooi vinden.
Robert zegt
Mooi hoor! Frisse verschijning, krachtige designtaal. Deze auto klopt van alle kanten. Als 5-deurs is het gewoon een bijzonder nette wagen, elegant en misschien een tikkeltje ingetogen, dus ben heel erg benieuwd naar de GTC.
michielh zegt
Beter dan dat lelijke hok wat ze nu bouwen.. Maar ik prefereer nog steeds de Golf.
DonSei zegt
Als Fiat met de Bravo niet door kan breken dan kopen ze gewoon Opel en boeken ze succes met de nieuw Astra ;)
Want wees nu eerlijk heb nog nooit zo’n mooie astra tot nu toe gezien, het exterieur is gelikt en het interieur straalt klasse uit…
Kyanite zegt
Dit wordt eng, nu ga ik voor de tweede keer in korte tijd zeggen dat ik een model van Opel mooi vind, eerst de Insignia en dan nu de Kadett ehmm sorry Astra.
#Lennard zegt
Opel is goed bezig! Eerst al de Insignia, nu deze Astra en straks nog de Ampera.
Ze hadden alleen die Astra naam moeten laten vallen een een nieuwe (orginele) naam moeten bedenken
xaray zegt
een vriend is recent een astra gaan halen, astra H opc-line Wit en da vind ik toch nog altijd VELE malen schoner als deze astra I?
victortje zegt
moet wel erg wennen aan die achterkant, en die achterlichten zouden ze die zo houden want ik vind ze erg concept achtig..
Dan zegt
Sind wanneer kijken wij uit naar een Opel Astra, waarvan het uiterlijk al 2 maanden niet meer spannend is??
alfaaa zegt
t’is toch weer wat geworden!
insignia blijf ik ook mooi vinden, fiets er elke morgen langs en toch kijk er elke ochtend eventjes naar, gewoon om weer een leuk detail te ontdekken ofzo. hoop dat dat ook bij deze astra ook zo word!
maar het ziet er tot nu toe perfect uit!
Emerald_Green_Jag zegt
Zo vanaf het plaatje ziet het er aardig uit, alleen nog een andere C stijl.
Ik was ook aangenaam verrast toen ik de Insignia op een plaatje zag, maar in het wild vind ik het toch weer een net-niet ontwerp. Ik ben bang dat dit ook voor deze nieuwe Astra gaat gelden. Maar goed, dat zou op de muziek vooruitlopen zijn.
Een ding weet ik zeker: al worden het nog zulke mooie auto’s, ik zal nooit Opel (willen) rijden…
Wollie zegt
Design is helemaal niet verkeerd, al is het duidelijk dat ze van ongeveer ieder merk gejat hebben.
Nu hopen dat de Astra-chauffeurs in dezelfde richting evolueren. De tokkie-associatie is voor mij nog steeds reden n° 1 om nooit een Astra te kopen.
Jeroen zegt
Tja, ik zal nooit een Opel gaan rijden en dit model/design bevestigd dat alweer. Wat een nietszeggende auto die Astra.
Simpson zegt
*gaap* is er nog koffie?
op en top opel, lijkt op vanalles en is toch saai. hoe krijgen ze het toch iedere keer voor elkaar. Niets innovatiefs, borduren gewoon verder op de oude motoren.
Ik bedoel, de enige innovatie die opel heeft laten zien zijn de fietsendrager in de corsa en de draaiende koplampen in de insignia.
prima ideeen overigens, daar niet van. Maar een DSG variant of aansprekende diesels wacht ik nog steeds op (nouja, ik ben niet zo’n opel-man, maartoch)
Matt zegt
Mooie Mazda 3!
florisw zegt
Het is te herkenbaar als Opel. Alleen daarom al pas ik ervoor..
Nick zegt
Mooi auto, zonder meer!
autoblogger zegt
UPDATE: de officiële informatie van Opel is toegevoegd aan het bericht…
Lustigson zegt
Ziet ‘r goed uit. Van voren en van de zijkant een mooi ontwerp. Maar net als bij de Insigna vind ik de achterkant niet je van het.
MLTB zegt
@ florisw
Ja en alle Audi’s lijken op elkaar, en BMW’s kan je herkennen aan hun ‘nieren’. Dus :P?
Ik vind hem best geslaagd moet ik zeggen! Vooral de achterkant eigenlijk, bij de voorkant moet ik aan een Mazda denken.
Komen er trouwens geen 2-liters of TDI motoren?
Gieltje zegt
Wel aardig, maar zeker niet mooier als de nieuwste Golf.
Veel te veel Mazda 3.
florisw zegt
@MLTB
Oftewel: Ik twijfel niet aan de kwaliteit van de auto’s, maar zolang ik het op een Opel vind lijken hoef ik het niet
Pixed zegt
Dit zal wel aanslaan, want de zoveelste grijze muis in rij…
Met dat verschil dat het Duitse design nu vooral de Aziatische toer blijkt op te gaan.
Denk dat de designers van de Mégane en de Focus op hun twee oren kunnen slapen.
Unknown zegt
Op zich niet verkeerd, ben benieuwd hoe dit er in het echt uit ziet..
stokvis zegt
geinig Kadettje, maar ik vind de Golf meer klasse uitstralen.
autoblogger zegt
UPDATE: een eerste video van de nieuwe Astra:
http://www.autojunk.nl/clips/view/157391
PCCB zegt
Die ziet er degelijk uit! Nu nog het interieur bekijken, want ik vind dat daar de Astra net steken laat vallen, qua fijne materialen e.d. Maar de buitenkant ziet er strak uit. VW mag er jaloers op zijn!
Racekees zegt
Wat een saaie auto zeg! Het had een auto van elk merk kunnen zijn. Geef mij dan maar een golf of een C30.
KEV9 zegt
Opel Astra binnenkort Lopel Astradus. Auto voor kamaraden
Jurrian zegt
@ PCCB
Vind je dat echt? de huidige astra vergelijkend met de vorige golf of de leon vind ik weinig mis met de interieur materialen en bouwkwaliteit. al moet je wel een business edition hebben voor dat mooie pianolak in de middenconsole.
Henk zegt
Prijzen?
autoblogger zegt
@Henk: die komen altijd later, de auto wordt sowieso pas op 17 september officieel onthuld…
BloodSeaker zegt
Ziet er me leuk uit, maar ik wil vooral de binnenkant wel eens zien :/
tss68nl zegt
Veel positieve reacties, maar het design doet me werkelijk helemaal niets. Saaie voorkant, saaie achterkant. Zelfs in zilver komen de vormen er niet echt uit. Ik weet het niet.
Eerlijk gezegd vond ik de ‘oude’ astra GTC een stuk mooier. Nu maar hopen dat ze zo’n zelfde uitvoering van deze astra gaan maken.
Jeweetwelwie zegt
Je kunt lullen wat je wilt maar dit is gewoon een mooie auto! Mits er een redelijk formaat velgen onder zit.
Ben benieuwd hoe de GTC er uit gaat zien. De huidige vind ik nog altijd erg leuk. Eigenlijk jammer dat je ze niet zoveel ziet.
Ollie zegt
Saai en anoniem!! Gooi er een Kia/daewoo/chrevolet/vauxhall badge op en iedereen denkt dat het een Kia/daewoo/chrevolet/vauxhall is, niemand die denkt: He, een Opel met een Kia/daewoo/chrevolet/vauxhall badge, wat vreemd.
dat is het probleem met deze auto: hij moet te veel markten bedienen met meerdere merken dus het is een mengsel van meerdere merken in 1. Daarnaast is dat zo bij de hele GM range.
Een volkswagen is een volkswagen, en die wordt ook niet als anders verkocht! En geeft toe: de Golf VI heeft toch wel een wat scherpe lijnenspel, waardoor hij wat agressiever lijkt! De Opel/Kia/daewoo/chrevolet/vauxhall is weer een zacht eitje met zn lijnen…
Nee, zoals meerderen al hebben gezegd: ik wordt er niet warm of koud van! Anoniem tot en met!
johnny t zegt
ben het met je eens ollie, had ook een Kia kunnen zijn. Aan de andere kant , welke keus heeft Opel nog meer. Er zijn nog merken die wel onderscheiden , maar dat wil het volk veelal niet …..
Cantago zegt
Ik blijf die geknikte motorkap echt een lelijk detail vinden! Haal dat alsjeblieft weg…
mashell zegt
Dit ziet er goed uit. En is nog maar de 5 deurs, bij de Astra traditioneel de zwakke broeder als het op design aankomt.
Stefan-Venema zegt
(@ Ollie: Opel = Vauxhall ;) )
bmw zegt
LOL @ Ollie: “de Golf VI heeft toch wel een wat scherpe lijnenspel” Ik wist even niet meer waar ik het had!
henk zegt
Opel heeft in elk geval meer werk gemaakt van de nieuwe Astra dan Volkswagen van de nieuwe Golf. Want deze Astra kan je toch echt wel omschrijven als compleet anders dan zijn voorgangers.
Wat een knake journalistiek weer dit. Juist jullie bij AB zouden moeten weten dat volkswagen duidelijk aangegeven heeft dat de nieuwe golf geen nieuw model maar een update van de oude is.
–edit: easy there, dan was het wel een facelift geweest–
melvin zegt
En ja hoor de VW-bobo’s moeten weer gaan schermen met hun golfje. Doe dat nou eens niet, komt een beetje zielig over. Geef gewoon je mening over het design, want dat is het enige waar je tot nu iets van weet.
Ik vind hem in navolging van de insignia een mooie auto, en snap de beschuldigingen van dat hij op een mazda3, megane of leon zou lijken niet. De voorkant vind ik helemaal niet op een mazda lijken, en als je goed zou kijken zou je zien dat de achterkant, vanaf de zijkant gezien, zoals op plaatje 5 vooral veel gelijkenis heeft met de corsa. En dat de algehele vorm lijkt op een leon kan wel kloppen, want als ik een leon zie dan lijkt mij die toch best aerodynamisch. En als je dan leest dat dee Astra 600 uur in de windtunnel heeft gestaan zal dit wel de beste vorm voor een compacte middenklasser zijn.
Goed werk opel, nou wordt het wel moeilijke kiezen.
Erik zegt
Even mijn ouders overhalen deze te halen in plaats van een Kia Soul :(
mrtn zegt
@ Melvin
En de Opel-gabbers happen er weer op. Feit is dat de Astra de concurrent is voor de Golf en dat er dan vergelijkingen worden getrokken is evident. Maar vergelijkingen met andere auto’s zijn altijd aanwezig. Zelf zie ik er en profil een beetje een Fiat Bravo in. Maar ook ik kan 600 uur in een tunnel staan, dat wil nog niet zeggen dat het dan ook de beste aerodynamische vorm is. Lijkt mij stug, aangezien Opel dan met niets meer kan schermen met de volgende Astra.
Janjaapkarelkees zegt
Hmm
Ik vind hem dr nu al uitzien alsof hij 5 jaar oud is.. Wel een heel saai ding dit.
Vind ik de Golf toch spannender.
Spec zegt
Opel terug op het oude pad! = saai en risicoloze styling. Maar zal ongetwijfeld weer bij bosjes tegelijk verkocht gaan worden.
Prisma zegt
2 generaties terug had Opel nog nen mooie astra, nu is het terug een opel. Bol en annoniem.
micheloo0 zegt
Echt wel een knappe auto nu nog hopen dat het onderstel en de rijeigenschappen goed zijn in ieder geval opel is goed bezig.
Racekees zegt
Opel is echt een bejaarde mensen merk geworden! richten ze zich tegenwoordig op een andere doelgroep? Wordt tijd dat dit merk van de markt verdwijnt! Als je zulke auto’s maakt dan verdien je het niet om te blijven bestaan. Verkoop je auto’s dan maar in rusland maar blijf a.u.b. weg uit nederland.
KoFFiE zegt
Lijkt net een Mazda. Niet lelijk, niet mooi, maar niets karakter…
GTR zegt
I like!
jules zegt
Weer een Opel die er alleen écht goed uitziet met optionele en oncomfortabel grote velgen…..
ej zegt
tis net een megane 3!
Cas zegt
Lijkt een beetje op een Fiat Bravo, maar de Bravo is 10x leuker, vind ik.
JanC zegt
Niet slecht, wat sommigen al schreven, een beetje een Insignia neus en een Corsa-achtig kontje. Het werkt ook relatief goed. Maar hopen voor Opel dat het niet zo gaat als met de voorganger, die aanvankelijk best positief werd ontvangen en heel snel een grijze muis werd.
GerreLekker zegt
@Racekees: wat ben je stoer! Wat rijd je zelf? Aan je reacties te zien nog niet oud genoeg om een rijbewijs, laat staan je eerste baardharen te hebben.
Met de Insignia en deze Astra geraakt Opel een beetje van zijn duffe imago af. Het is niet superspannend, maar dat mag ook niet anders verkoop je niet genoeg. En wie een Gold spannender vindt snap ik toch ook niet. De Golf is echt wel dè grijste auto op de markt: geschikt voor bomma en bompa die naar de supermarkt tuffen als voor petjes die met el-cheapo aftermarket ledlampen denken dat ze Schumacher zijn….
Jipino zegt
Ik keek hier dus absoluut niet naar uit!
MCW zegt
Erg mooie auto. Maar te overduidelijk afgekeken van de Mazda3 en Seat Leon
MCW zegt
“Wel een heel saai ding dit.
Vind ik de Golf toch spannender.”
Wahaha ja man die is spannend gelijnd! En de details.. whoe!
JanC zegt
@MCW: nee, afgekeken van de eigen Insignia en Corsa, auto’s die heel redelijk verkopen.
jandehope zegt
Nissan?
Tommy zegt
@GerreLekker: Ga weg man, je bent gewoon een Golf-hater! De Golf is niet zeker overstyled nee maar ziet er gewoon goed uit, dat spul uit Azië, dat is grijs!
Vind auto’s in dit segment trouwens nooit erg spannend, mischien dat veel mensen net van hun fiets in een auto stapen ofzo…
Racekees zegt
@GerreLekker
Nou jij mag best een keer om mijn Audi A3 uit 2008 lopen! dan zal je zien dat er ook nog merken zijn die wel mooie auto’s maken. en loop dan ook gelijk even langs mijn vriendin dr Volvo C30. dan praat je over kwaliteit en over mooie merken.
robby zegt
ja mooi maar ik zien veel bravo stijl
Race_Kees zegt
Vervelend weer die lui die zelf geen naam kunnen verzinnen.
Racekees ga maar lekker naar je moeder om een koekje en speel nog even buiten voordat je op bed moet.
franse auto fan zegt
vind het eeen verschrikkelijke auto geworden.
Schmidt zegt
Mazstra iemand?
wroedie zegt
ik vind t geen mooie auto maar dat is voor ieder anders
achterkant lijkt op un nissan murano!!!
mark zegt
http://nl.tinypic.com/r/a1n2x5/5
ik zie geen murano
clubbtraxx zegt
Wat Schmidt zegt…
Kennelijk vonden ze bij Opel dat de laatste generatie Mazda 3 wel een mooie auto is. Copy/Paste en wat lelijk opel chroom en klaar.
Van mij mag die zut samen met GM verdwijnen…
Janneman zegt
Dat ziet er prima uit!
des zegt
achterkant = megane coupé schiet me te binnen
BananaFlip zegt
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit!
Prima design, ik zou bijna zeggen heel erg mooi.
Deze Astra is toch een stuk beter gelukt dan de Insignia.
Goede zet van Opel, leuk autootje.
yasin zegt
ik vind de vorige niet verkeerd, maar deze wel, liever een a3 of een golf
VivelaFRANCE zegt
Erg mooi! Heeft wel iets weg van de Renault Mégane en de Fiat Bravo, wat héél erg positief is!!
Harold zegt
Erg mooi! Dit wordt een verkooptopper!
Benny1 zegt
Niet heel erg schokkend, maar zeker niet lelijk! Typische een Opel, dat wordt weer scoren bij de massa.
WieAndersDasAuto zegt
Hij ziet er wel mooi uit. Alleen zijn sommige lijnen wat uit de verhouding naar mijn mening. Maar Opel gaat wel de goede kant op.
jacob zegt
dit is een koppie van de lancia delta
b0z4 zegt
Zoals ik het al zei , een kleine Insignia ;)
Robert zegt
Mooi mooi mooi! En dit is dan nog ‘maar’ de gewone 5-deurs, die representatief moet zijn om aan te slaan in de zakelijke markt, een groot publiek moet aanspreken en dus niet al te opvallend mag zijn. De GTC zal naar verwachting een stuk spannender worden, al is de belijning van deze 5-deurs al helemaal niet gek. Zeer nette wagen, prima design. Goed werk van Opel.
ErwinLagcher zegt
Ben benieuwd naar de 3 deurs. Dit ziet er verdomde goed uit. Opel is goed bezig zo.
TedjeV zegt
Hee wat leuk, ik zie dat Deawoo weer terug is.
Ollie zegt
@tedjeV
Precies mijn punt! :)
al zegt
Dit wordt regelrecht een verkoopknaller!!! Opel heeft zeker voldoende in huis betreffende kwaliteit en ontwerp om VW in Duitsland af te troeven. Wat dat is alleen maar een arogant merk.
MCW zegt
“@MCW: nee, afgekeken van de eigen Insignia en Corsa, auto’s die heel redelijk verkopen.”
Veel gemeen met de Insignia heeft ie niet. De lijn aan de zijkant is helaas nietr overgenomen van de Insignia wat hem een eigen look zou kunnen geven. Daarbij is een vijfhoekige grille al jaren Mazda en de derde oplopende zijruit zagen we ook al in 2003 op de Mazda3 en de heup ook al eerder dan bij de Corsa. Ik snap dat ze dat hebben doorgevoerd naar de Astra met de Corsa is hun gedachte maar ze konden zelf ook wel bedenken dat er een Japanse concurrent is die er dan wel heel erg op lijkt
gijsmarree zegt
de grille al al gedateerd
Mark zegt
Best wel saai. Lijkt wel een mazda.
marco zegt
niet echt denderend maarjah ze moeten wat verzinnen om met de tijd mee te gaan, het interieur is wel mooi.
opahoorn zegt
Mooie auto die nieuwe ASTRA, MAAR WAAR BLIJVEN DE TECHNISCHE GEGEVENS VAN DE DIVERSE MOTOREN EN/OF MODELLEN.
Ik kan geen keus maken tussen Turbo en Ecotec, ook nietr tussen benzine en diesel.
Wie kan mij helpen.
Henk vd Linde zegt
Weet er misschien iemand wanneer de astra station uit komt?
Gr,
Henk
opahoorn zegt
Beste Henk,
De stationwagon komt eind 2010 op de markt.
Henk vd Linde zegt
@opahoorn: DANK U