Lamborghini zal in totaal 20 exemplaren van de Sesto Elemento gaan bouwen, haast je overigens vooral niet om er eentje te bestellen.
Waarom je geen haast hoeft te hebben om er eentje te bestellen?
a) Waarschijnlijk heb je het geld niet om er eentje te kopen
b) Ze zijn allemaal al verkocht
c) Je mag er toch niet mee op de openbare weg rijden
Uiteraard zal deze exclusieve Lamborghini, net als de Reventon, over enige tijd massaal te koop staan op allerlei websites waar dure auto’s worden aangeboden. De Sesto Elemento gaat overigens in productie omdat klanten zo graag wilden, aldus Lamborghini.
De Lamborghini Sesto Elemento Concept werd vorig jaar in Parijs onthuld en is opgetrokken uit carbonfiber. Mede daarom is het gewicht slechts 999 kilo. En met behulp van de 570 pk sterke 5.2 liter V10 moet je daarmee in 2,5 seconden naar de 100 kunnen sprinten. De eerste geruchten over het eventueel in productie gaan doken eind vorig jaar al op.
UPDATE 13-09-2012 // Lamborghini spreekt over een prijs van 1,5 miljoen euro en de auto’s zullen pas in 2013 gebouwd worden.
Dan heb ik een nieuwe lievelingsauto!
-Licht, v10, mooi om te zien, tikkie futuristisch.
ik denk omdat ie al uitverkocht is ;)
Had Autosalon Singen dus al die tijd gelijk? Die hadden al een aantal in hun aanbod staan…
@HDM: linkje altijd fijn: http://www.autosalon-singen.de/de/moderne_listem.html?marke=Lamborghini&modell=Sesto+Elemento+Concept
@HDM: die hadden ze “te koop” staan zonder dat ze die dingen hadden of dat er een order was.
Je kan elke auto namelijk te koop aanbieden, ook auto’s waarvan nog niet eens zeker is of ze in productie gaan.
@HDM: UPDATE 13-09-2012 // Lamborghini spreekt over een prijs van 1,5 miljoen euro en de auto’s zullen pas in 2013 gebouwd worden.
Autosalon Singen liep dus gewoon een potje te speculeren.
20? lol
Jaja “20” stuks…
vind het maar nix, liever toch weer een aventador of een (zeer toekomstige ?) estoque !
hij staat al op autosalon singen te koop, of stond
@robbie: @ricardo: maken jullie extra uren vandaag, rustig aan man, te veel artiekelen voor één dag.
vandaag hebben jullie volgens mij vandaag alleen al evenveel topics geplaatst, als jullie normaal in 3 dagen doen …. shit man, rustig aan…
@bigcar: Wellicht is het je niet opgevallen, maar momenteel is het VAG Event gaande aan de vooravond van de IAA. Dan komt de hele VAG-groep met alle nieuwtjes naar buiten. We zouden mooie klootzakken zijn als we jullie nu niet van alles op de hoogte zouden houden. 8)
@ricardo: Sommigen zijn jullie er ook erg dankbaar voor.
@ricardo: oke, daar heb je een punt….
En de prijs? :D
@amazinglaurent: volgens auto salon singen ruim 2.2 miljoen, in duitsland… zie mijn eerdere reactie.
@HDM: maar over deze hoeft geen beaslting betaalt te worden lijkt mij, hij si dan toch neit straat legaal.
@meneersander: Oops, verkeerde pilletje geslikt? Hahaha!
@amazinglaurent: Als je dat moet vragen is hij te duur. Nooit bij een juwelier naar binnen geweest?
Waarom zit er dan de mogelijkheid op de bovenste foto om er een kentekenen achter op te hangen als hij niet op de openbare weg mag? Strange.
@Kvgorp: Omdat men de optie ophouden wilde bij het concept..
Wat ik mij altijd afvraag, met een laag gewicht zoals dit (999kg) en veel vermogen, op een begeven moment zit je toch op een omslagpunt dat een auto teveel PK/KG heeft dat hij te weinig gewicht heeft dat de auto naar beneden drukt om goed te acceleren?
@joosthoeve: 999 kg lijkt me nog ruim voldoende om het door jouw beschreven fenomeen te vermijden.
De moment dat een wagen accelereert, komt er automatisch meer gewicht op de achterwielen te staan. In dit geval zal het merendeel van het gewicht reeds op de achterwielen staan, gezien de benzinetank, de motor en het merendeel van de aandrijflijn zich meer naar de achterzijde bevindt.
Ook is het zo ( zeker bij Lamborghini’s ) dat het merendeel van het vermogen bij het accelereren, naar de achterwielen wordt gestuurd, en de voorwielen “helpen” mee.
Ook kun je nog altijd iets zachter rubber gaan gebruiken voor meer grip enz…
@joosthoeve:
Daarom ook een dikke spoiler, traction control en breed, plakkerig rubber. Bovendien gewoon enigszins met beleid de eerste meters afleggen en hem daarna pas gelijdelijk planken, dan hou je die grip wel.
@joosthoeve: klopt, maar de aerodynamica lost dat voor je op. Een F1 auto heeft meer vermogen en een nog lager gewicht maar is zonder vleugels niet te rijden (vraag dat na afgelopen Zondag maar aan Mark Webber. Deze Sesto heeft een groot oppervlak en echte spoilers voor en achter.
Als ik een Lamborghini zou moeten noemen die ik het minst mooi vind, is het deze. Ik had vèèl liever de Estoque gehad.
@error: *véél :p
Je moet zo denken, Lamborghini is al tijden bezig met carbon door te ontwikkelen ( ze hebben een gespecialiseerde afdeling daarin ) en ze moeten de resultaten toch op één of andere manier kunnen tonen, niet?
Wel dit is zo’n voorbeeld.
Die Estoque is meer “de markt aftasten”.
http://www.lamborghini.com/en/models/gallardo/lp-570-4-super-trofeo-stradale/overview/
Dit lijkt me ook wel belangrijk nieuws ( gerelateerd)
De allerlaatste Gallardo!
@jarnoheynis: Heb je stront in je ogen ofzo?
@Ruben00: Hahaha, bedankt! Portie lachen weer gehad voor aankomende 10 minuten. +3!
DIBS!!!!
Ik heb niks gezegd ik zie hem al staan tussen de items.
Gaaf ding die Sesto . Zal helaas wel weer een museumstuk worden ..
Als je me had vertelt dat deze speciaal gemaakt was voor Bruce Wayne had ik het ook geloofd. Behoorlijk batmobile-erig!
Er zitten veel erg mooie design elementen in, alleen de motorkap en koplampen bevallen me niet.
“in productie omdat de klanten het graag willen”
tja .. da,s een belangerijke eigenschap van producten in het algemeen ..
@lincoln: Soms denken ze wel eens na bij Lamborghini ;-)
@xilver: zo’n teken van gezond verstand is toch vooral een teken dat Audi de beslissingen neemt. Echte Italianen hadden de auto gebouwd omdat ze dat zelf graag wilden.
Lamborghini komt wel langs met heel gezellig nieuws de afgelopen uren ;-). Overigens… zou het moeilijk zijn om dat ding weglegaal te maken?
@xilver: Vast niet. Lijkt me een kwestie van lichtafstellingen en uitlaatrestricties.
Als EDO dit straatlegaal krijgt zal dit wel geen probleem zijn? :
http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/09/maserati-mc12-edo-competition-op-de-openbare-weg
@SimonMc: Heeft Maserati zelf niet een straatlegale versie uitgegeven van de MC12? Of is dat enkel EDO die dat heeft gedaan?
@xilver: Er was ook een straat legale mc12
@xilver: Dat weet ik eigenlijk niet, maar dit is in ieder geval niet de “gewone” MC12, maar wel de Corsa.
Bijna niet te geloven dat dit ook een VAG is .Gaaf ding ,eigenlijk zoals elke Lambo had kunnen zijn als VAG het niet genormaliseerd had.
@norge: En een Murcielago SV is maar een saai wagentje? Of een Reventon…?
@xilver: Saai ? Nee tuurlijk niet .maar vergeleken met een Countach of een Diablo in zijn tijd ja.
@xilver: vergeleken bij dit wel! Ben helemaal eens met norge (zowaar…). Dit is gewoon een ultiem monster. Ik denk dat je er niet eens de.weg op WIL! Een spatje regen en je komt geen bocht meer om… daarom echt een compromisloze raceauto!
bleh
Beetje een vraaggestuurde markt aanhalen ! Tssss….meestal dringt VAG gewoon de lulligste modellen gewoon bij je op ! Oké, deze is van uitzonderlijke kwaliteit…maar maak er dan ook gewoon een zooi van, 2000 ofzo, geen 20…
Jammer dat ie niet op de openbare weg mag! Waarom eigenlijk niet?? Geen goeie kooiconstructie ofzo??
@AudiQuatro: dan is het toch de meest waardeloze auto die je kunt kopen? net alsof je met die auto circuit race gaat doen. Wil je naar een circuit moet je die auto helemaal gaan transporteren. kun je ook nog eens een Porsche cayenne turbo s kopen + een dure trailer. kost je weer een kleine 250 000 euro… kun je beter gewoon een aventador kopen.
@maxx1: dat was met de FXX ook zo. Gewoon beetje patsen, met die auto mocht je zelfs niet meedoen aan races, volgens mij alleen speciale Ferrari shit en zo.
@HDM: Wat is daar hetzelfde aan? Waar staat dat je met deze auto alleen aan speciale races mag meedoen? Zie het niet staan..
@HDM: de FXX. Absoluut alleen verkocht aan vaste klanten. Auto’s staan vast in onderhoud bij Ferrari en volgens mij staan ze daar ook het grootste deel van hun leven. Over races weet ik niet veel, zal vast wel aan iedere race mee mogen doen.
@maxx1: als je de sesto kan betalen, (die waarschijnlijk duurder is als die cayenne en die aventador bij elkaar) dan maakt dat allemaal niet meer uit:P
Voorkant is wel stoer.. naar (gezien de prijs ook) zou hem niet kopen, achterkant is gewoon lelijk, dat je dat apparaat daar ook ziet (wat het ook is) en het hoekige ontwerp.. neh..
Snel, exclusief, maar niet mooi. Dit wordt eerder een (lelijk) kunstwerk dan een gebruiksvoorwerp ben ik bang.
Rapide..??
Leuk. Maar hij mag de weg niet op? Dan kunnen ze het hele interieur, motorblok e.a. inwendige er net zo goed uit halen. Hij wordt dan veel minder duur (goedkoper krijg ik nu ff niet uit m’n strot) en dan kun je er ook gewoon naar kijken ;)
@288gto: maar met motor, interieur etc kan deze wel het circuit op. Of rondrijden op het landgoed van de rijkaard die deze koopt. Bovendien kan de rijkaard gewoon de wet overtreden en er mee op de weg rijden, als je politie er even in laat zitten knijpen ze in de meeste landen wel een oogje toe en anders betaal je toch gewoon de boete?
Er staat 1 tekoop op jameslist 1,6 miljoen, snel bellen voor een afspraak :p
http://www.jameslist.com/advert/259682/for-sale-lamborghini-sesto-elemento
Maar waarom heeft deze auto geen type goedkeuring gekregen zodat je ‘m ook los kan laten op de openbare weg?
UPDATE // Lamborghini spreekt over een prijs van 1,5 miljoen euro en de auto’s zullen pas in 2013 gebouwd worden.
Supervet! :o Staat ‘ie ook op de IAA?
Voor dat geld zou ik toch liever een Pagani Zonda R hebben… Is al even “zinloos”… Betaal je dan ongelooflijk veel geld voor een circuit”speeltje”…