![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-033-970x545.jpg)
Eindelijk is ‘ie officieel: de Lambo Revuelto, compleet met atmosferische V12.
Miura, Countach, Diablo, Murciélago en Aventador. Vijf namen en zestig jaar aan V12-topmodellen uit Sant Agatha. Aan dat lijstje kunnen we nu een naam toevoegen, namelijk de Revuelto. Voor wie weleens in het Spaans roerei (huevos revueltos) heeft besteld, zal de naam bekend voorkomen. De eerste afbeeldingen lekten vandaag al op het internet.
Het is een soort GTA-esque creatie met McLaren 720S-achtige koplampen. Het is nu nog een beetje ‘veel’, maar zoals wel vaker met een Lamborghini moet je het teven de tijd geven om eraan te wennen.
![Voorkant](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-030.jpg)
Oh, en je moet ‘m in het echt zien. Enfin, je hebt het model al kunnen bekijken, we hebben nu ook alle specificaties voor je.
9.250 toeren
We beginnen gewoon met de motor. De 6.5 liter V12 is overgenomen uit de Aventador. Deze hoeft echter niet meer het werk alleen te doen, er is namelijk assistentie van maar liefst drie elektromotoren. Daardoor stijgt het vermogen naar 1.001 pk. De V12 is goed voor 813 pk, dat vrijkomt bij 9.250 toeren. Heerlijk! Het koppel is niet heel erg indrukwekkend: 807 Nm.
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-029.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-033-1.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-034.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-035.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-036.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-037.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-038.jpg)
Uiteraard heeft de auto vierwielaandrijving. In tegenstelling tot zijn voorganger heeft de Revuelto een automaat met dubbele koppeling, net zoals de Huracán. De Aventador was een van de weinige supercars met een automaat met enkele koppeling. Ook de Pagani Zonda en Huayra waren een uitzondering.
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-006.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-007.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-008.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-009.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-011.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-014.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-015.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-016.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-017.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-019.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-020.jpg)
Prestaties Lambo Revuelto
De prestaties zijn super. Van 0-100 km.u sprinten kost 2,5 seconden. Van 0-200 km/u duurt 7 tellen. De topsnelheid bedraagt 349 km/u. De bandenmaten zijn om van te smullen, als je een Kwikfit runt: 265/30 21 voor en 355/25 22 achter. De banden worden speciaal door Bridgestone gebouwd.
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-026.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-027.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-028.jpg)
![Revuelto](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-023.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/03/lamborghini-revuelto-2023-970-022.jpg)
Het interieur is voor een Lamborghini eigenlijk vrij modaal. Waar de Aventador een rijdende straaljager was, is de Revuelto vrij eenvoudig qua laytou. Bijzonder is dat er een scherm is voor de passagier en dat je daarmee behoorlijk veel kan bedienen. Handig, want met een V12 en 1.000 hitsige paarden onder de kap moet je je concentreren op de weg. Daarvan kun je er 180 EV-only inzetten als je door de stad rijdt.
@willeme ”De bandenmaten zijn om van te smullen, als je een Kwikfit runt: 265/30 21 voor en 355/25 55 achter. ” flinke achterbanden ;)
Dat is een verwijzing naar de historie als tractor fabrikant
Hebben ze nu ook zo´n schermpje voor de passagier?
Ik zie nog dezelfde daklijn als de Aventador? Is dit een door ontwikkeling op het zelfde chassis?
Jammer van de kleur trouwens
Dak en raampartij doen inderdaad vermoeden dat dit een “hele nieuwe generatie” is zoals de Golf 6 dat ook was ten opzichte van de Golf 5. Paar nieuwe frutsels erop (Ford GT buttreses, McLaren-achtig frontje) en hoppa, klaar is Carlo.
Toch is juist de daklijn vernieuwd en bied de auto bijna 3cm meer hoofdruimte. Handig voor ons lange Nederlanders.
Word ik gewoon oud of was een nieuwe Lambo vroeger veeeeel toffer?
Vroeger waren het slechte auto’s want VAG was de baas nog niet. Een Countach was compleet idioot en reed voor geen meter, dat was de charme die je nu mist.
@banderas: Toen dik 20 jaar geleden de nieuwe Murcíelago uitkwam was ik een stuk enthousiaster, dat is zeker.
20 jaar geleden waren we allemaal enthousiaster. Zal wel door de leeftijd komen dat we milder worden. Dat gaat namelijk 2 kanten op.
je hebt helemaal gelijk, na de murcielago ging het bergafwaarts met het merk
De zijkant is een rommeltje qua design
Idd, lijnen die veel te ver doorlopen naar achter, stuk voor de luchthapper en langs de deuren zitten ook niet lekker. Flying buttress past er ook niet lekker in en ik vind de ductail/uitlaat de achterkant heel zwaar maken.
Misschien dat het design nog went ;)
Precies het design wat tegenwoordig zo kenmerkend is voor Lamborghini. Druk, schreeuwerig en nog eens druk. Er zullen genoeg mensen die ervan houden. Ik ben zelf meer van de vloeiende lijnen van een Ferrari. Vind ik een stuk mooier.
De specs zijn wel indrukwekkend, maar volgens mij lezen wel al bijna 10 jaar dat een supercar onder de 3 sec naar de 100 gaat en een top van ca. 350 heeft. Lijkt er op alsof de grenzen voor normaal straatgebruik wel een beetje bereikt zijn.
Dat zijn ook letterlijk een beetje de grenzen van wat mogelijk is. De banden worden simpelweg de beperkende factor en boven de 350km/h heb je weer totaal andere banden nodig die je sprinttijd niet ten goede komen.
Uiteraard heb je er ook helemaal geen knoop aan want(zo goed als niemand) niemand kan dit uitbuiten op de openbare weg. En als je hiermee het circuit op wilt, dan heb je vast wel een échte racewagen waar dat veel beter mee kan.
OT: ik vind hem wel vet.
Mooi profiel van de zijkant met dat taps toelopende korte kontje. Achterkant ook mooi, wel des Lamborghini’s. Voorkant nog ff wennen zullen we maar zeggen. Maar wat een drukte kwa lijnen en inhammen, begin ik toch echt een ouwe lul te worden die het cleane van een Diablo en Murcielago meer kan waarderen.
Filmpje van TG is ook interessant: https://youtu.be/lj7ckOaVqxk
Welke YouTube-er zal de eerste hebben?
Is het niet mogelijk om deze Revuelto te bestellen zonder al dat elektrische motortje en accu scheelt veel gewicht lijkt mij en wie zit er op te wachten?
Een echte Lambo, dat is duidelijk, maar het mist een beetje de ‘ wow-factor’ qua design. De techniek is dan wel weer heerlijk eigenwijs.
Ik zal er nooit in rijden, maar ga ondertussen dit soort auto’s uiteindelijk wel missen. Een elektromotor, hoe sterk ook, heeft nu eenmaal niet een eigen karakter zoals veel brandstofmotoren dat wel hebben.
Die zijkant..
Net een Corvette met die horizontale V-lijn, kan écht niet
Ik vind ‘m mooier dan ik verwacht had. Zie veel gelijkenissen met de Sian en herken ook elementen van de Veneno & Centenario. Op insta zag ik een witte langskomen met meegespoten delen tussen de koplampen en de dagrij verlichting. Dat vind ik zelf mooier want dat breek het grote zwarte vlak een beetje
ben wel klaar met deze designtaal….nu al jarenlang hetzelfde…
dat ze de studiemodellen van de miura,asterion en estouge maar eens uitbrengen…dát zijn nog eens mooie wagens!