





Daar is ‘ie, de track only LaFerrari waar we stiekem supernieuwsgierig naar waren. Dit is de overtreffende trap van bruut!
Ferrari’s nieuwe circuitspeeltje voor de superrijken legt 1.050 pk aan de dag: 860 paarden uit de 6.262 cc V12, en nog eens 190 stuks uit de elektromotor. Het maximumkoppel overschrijdt de 900 Nm. Op het stuur kent de Manettino 4 KERS-standen:
1. Qualify, for maximum performance within a limited number of laps;
2. Long Run to optimise performance consistency;
3. Manual Boost for instant maximum torque delivery; en
4. Fast Charge, for a fast recharge of the car’s battery.
De 2.051 mm (!) brede FXX K (met de ‘K’ van KERS) is uitgerust met Pirelli P-Zero slicks in de maten 285/650 – R19 x10.5 (voor) en 345/725 – R20x13 (achter) met hierin carbon-keramische Brembo’s in de maten 398 x 223 x 36 mm (v) en 380 x 253 x 34 mm (a). De staart is hoger t.o.v. de stadaard LaFerrari en wanneer de dynamische spoiler volledig is uigeklapt wordt de achterkant met nog eens 60 mm verlengd.
De prijs? Ik zou het niet eens durven vragen…Maar ‘enkele mljoenen en je eerstgeboren kind’ komt aardig in de buurt. Volgende week wordt de FXX-opvolgende FXX K onthuld op de Ferrari Finali Mondiali in Abu Dhabi. Zou Seb Vettel ook van de partij zijn?
Tot slot de details van de elektronische hulpjes. Het zegt me niet altijd wat, maar het klinkt snel:
ESC stability control
High perf ABS/EBD Performance anti-lock system/electronic brake balance
EF1-Trac F1 electronic traction control integrated with the hybrid system
E-Diff 3 third generation electronic differential
SCM-E Frs magnetorheological damping with twin solenoids (Al-Ni tube)
Dat is een heeel vet beest!
Ziet er nog lelijker uit dan het origineel..
@dimglor: en het is nóg minder relevant dan bij het orgineel..
@lambo4all: idd dat gezeik om lelijk of niet altijd. Hij wordt in de windtunnel gezet en daar creëeren ze de beste mogelijke vorm uit. En proberen hem ook nog een beetje knap te maken. Lukt niet altijd. Who cares.
@rolov: Zou jij dan een lelijke auto kopen?
@Dimglor: kijk naar al die mensen die een 911 hebben gekocht….
@Dimglor: in jou ogen misschien wel… Smaken verschillen gelukkig anders wilde we allemaal het zelfde wijf…
@3246cm252kw: Niet enkel in mijn ogen blijkbaar… En idd gelukkig!
Wauw.. Gewoon wauw.
Dit is wel een hele mooie creatie! Ben benieuwd naar meer specs! :-)
deze ziet er naar mijn mening beter uit als het orgineel
@logistiek: Beter dan.
@Robbert89: neeeeee beter hè
@jeaup: hehe, ik denk dat veel lezers jouw reactie niet snappen :’)
@bierbuik: ik denk van wel :)
Nog steeds geen schoonheid, maar het is een verbetering ten opzichte van de straat versie, en dan met name de achterkant, met die ronde lampen deed het me meer aan Sid denken uit Ice age.
http://images4.fanpop.com/image/photos/22600000/Sid-ice-age-22617668-500-500.jpg
Wow
Prachtig, vooral de achterkant is lekker dik!
btw @sir_smokalot: hij heet gewoon FXX K
Yup, was in de haast de ‘F’ vergeten
@sir_smokalot: Mierenneukerij hoort er ook bij he ;)
Ciao Bugatti
@mrcy335d: ?
@mrcy335d: ken je er mee naar de McDonalds? Nee, dus is het geen concurrentie voor de boegattie feeronnie.
@mrcy335d: leg die eens uit.
Geweldige wagen!!
Bruut ding, al was hij zonder die electro meuk sneller op het cricuit geweest.
Veiliger ook voor hun cliëntele….
Bazzers is er niks bij
@wolfssjrd: Of Brazzers?
@sebasjuhh: Edit knop zou handig geweest zijn
@wolfssjrd:
Lastig typen met een hand…
Geweldig ding!
Jammer… hij heeft geen spoiler…
Gewldige uitstraling! Maar waar staat K voor?
@kaeser: Voor ‘Kijk eens in de tekst onder de titel’
@kaeser: knullig
Allemachtig wat gaaf; en die spoilers!!
Jammer van die Prodigy spoiler..
http://www.metalinjection.net/wp-content/uploads/2014/01/The-Prodigy-Musicless-Music-Video.png
@blondebolide: Had het zelfde idee, een snelle photoshopgemaakt.
[IMG]http://i62.tinypic.com/b52wbo.jpg[/IMG]
@Foramen: Dit ziet er al een stuk beter uit. Ik had stiekem gehoopt dat je die kop van The Prodigy leadzanger ertussen had gephotoshopt. Dat zou nog eens lachen zijn…..
De Ferrari is dan vast een…. firestarter (hehehe flauw)
@Foramen: 10x beter !
@Foramen: Netjes gedaan, dit bedoelde ik beneden in mijn comment ;)
@Foramen: Hmm…niet per sé mooier als je het mij vraagt.
@Foramen: Jij snapt het ;)
@blondebolide: Er zit een dynamische spoiler op die uitklapt. Die zal er dus vermoedelijk precies tussen passen.
Die spoilers op de achterkant: HolyMotherF#ckingMozes zeg!.Klein tikkie Typer-R (nieuw model) alleen dan doorgezaagd, Heerlijk.!
Van de zijkant lijkt het net een speedboot met een spoiler
Wat ik me dan afvraag; zou een normale vleugel niet voor meer downforce zorgen ipv deze stukjes?
Ot: gruwelijk dikke bak. 860 atmosferische pk’s.
@berlinetta: Klopt, maar ook voor meer drag, en dat wil je juist niet. Als je meer downforce nodig hebt zal die uitschuifbare spoiler wel in werking treden (tenminste, ik neem aan dat die hier ook op zit?)
@motoragent: Ahzo ja, het beste van beide werelden wanneer je het nodig hebt.
@berlinetta: http://media.autoweek.nl/m/ik8yf8ebeiii.jpg
Hij is erg gaaf! Dat ie niet zo prachtig is boeit me niet. Daar gaat het niet om bij racen. Zolang ie snel is!
Wow, LaF vind ik lelijk maar deze is echt een beest!
Eerst live foto’s voor een goed oordeel.
We leven in een rare wereld. Ferrari kan een auto ontwikkelen en deze voor zeg 3 mio aan man brengen. De ultieme race-versie van een straatmobiel die weer is ontworpen als, op papier, megasnelle circuit-straat-racer. Ja, zo is t volgens mij.
Deze auto moet dan een race-auto zijn. Je mag er nooit mee op de straat dus.
En wordt er ooit echt mee geracet? Lijkt me niet. Geen klasse waar ie mag racen. Dus, afgezien van wat PR-ritjes, zullen er niet nooit professionele coureurs in rijden die tegen andere racen en die 100% uit die auto kunnen halen.
En Ferrari kan dit ding dus maken en waarschijnlijk ook nog een zooi verkopen.
@gregorius: Er zijn aardig wat Ferrari-dagen op verschillende circuits waar de eigenaren mogen/kunnen rijden. Echt racen gebeurt daar niet, maar je kan wel lekker een dagje boenderen tegen wat 599XX en Enzo FXX’en
Ik vind het wel een hele vette achterspoiler of moet ik spoilers zeggen of vleugeltjes
Geen gewichtsbesparing?
Ziet er beter uit dan de straatversie, de diffuser gaat wel wat ver, er zijn boten met kleinere roeren.
Ik ben geen fan van Ferrari, vind het een naar en pretentieus poseursmerk, maar nakende rukscheet wat ziet dit er dit uit. Zal ook best hard gaan denk ik.
Blijft lelijk
Waanzinnig dik!
Dat gaat goed klinken!
Staat er nou als laatste punt dat die wagen magnetische dempers heeft?
Niet zeiken dit is gewoon supergaaf en bruut, trek die spoiler door dan is die gewoon helemaal af. Wat een bak beter dan de ‘normale’ LaFerrari, doordat de neutrale achterkant is aangepakt en dit vind ik een goede zet.
Doe die achterlampen ook op de straatversie aub
@harrie: Inderdaad vind ik ook, de achterkant van de normale LaF is zo neutraal mag wel spannender.
Die stoel is echt de beste uitvinding sinds het wiel. Vooral de hoofdsteun.
Wat ik uit de tekst haal en op de foto zie…. Dan gaat de spoiler omhoog tussen de vleugeltjes.
Wat een auto hey, alles is puur afgestemd op het rijden ik vind hem zeer geslaagd alleen moeten ze wel die spoiler doortrekken.
De achterkant doet mij denken aan de Devil :)
Just Perfect zo had de ‘”gewone'” LaF eruit moeten zien.