• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Fiat 500C cabrio

Auteur: Alwood, gepost 16 februari 2009 om 09:54 – 40 Reacties

Afbeelding Officieel: Fiat 500C cabrioAfbeelding Officieel: Fiat 500C cabrioAfbeelding Officieel: Fiat 500C cabrioAfbeelding Officieel: Fiat 500C cabrio

Dakloze Italiaan
Eindelijk! De Fiat 500 cabriolet is net voor het openen van de deuren van Genève ontsnapt. Verbazend genoeg ziet het dakloze 500’je er net uit als een Fiat 500, maar dan met een open-te-schuiven canvas waar ooit blik zat.

De verkopen moeten later dit jaar beginnen. Als Fiat het een beetje handig aanpakt rollen de eerste exemplaren nog voor de zomer van de band. Net zoals bij de standaard 500 zal Italië zelf waarschijnlijk de eer van de eerste exemplaren krijgen, het is dan ook veel leuker om open te rijden in een mediterraan land.

Waar de normale 500 al hét modeaccessoire is, zal deze open variant dat imago flink overstijgen. Iets zegt mij dat de volgende “Gay Car of the Year” nu al wel bekend is. Om zeker te weten dat de Fiat bij je haar kleurt, is het dak in drie varianten beschikbaar. Het dak is in rood, zwart en ivoorwit canvas leverbaar.

Motorisch stelt het allemaal niet heel veel voor en wijkt het ook niet heel erg van de normale 500 af. Er zijn nog geen Abarth’s bekend, slechts twee benzine blokjes en een dieseltje. De benzine varianten hebben een inhoud van 1.2 of 1.4 liter met een te verwachten vermogen van 70pk en 100pk. De kolencentrale is met een inhoud van 1.3 liter beschikbaar, de welbekende Multijet.

Nieuw: Fiat 500C

De Fiat 500C is een homage aan het ‘open top’-model uit 1957. Tijdens de Autosalon in Genève beleeft de Fiat 500C zijn wereldpremière.

De nieuwe Fiat 500C is uitgerust met een innovatieve softtop en is qua omvang exact even groot als het basismodel 500 (3,55 x 1,65 x 1,49 m). De compacte Italiaan is leverbaar met drie zuinige en milieuvriendelijke motoren; een 69 pk sterke 1.2 en een 100 pk sterke 1.4 benzinemotor èn een 75 pk sterk 1.3 turbodieselblok. De twee benzinemotoren zijn te koppelen aan een gerobotiseerde versnellingsbak waarmee desgewenst handmatig of automatisch geschakeld kan worden.

Om uitstoot en brandstofverbruik te beperken is de 500C leverbaar met het Start&Stop-systeem. Als de auto tot stilstand is gebracht, schakelt het mechanisme automatisch de motor uit. Als de rit wordt voortgezet start de motor automatisch weer.

De Fiat 500C is ontworpen door ‘Fiat Centro Stile’ en wordt geproduceerd in de Tichy-fabriek in Polen. De auto bezit alle sterke punten en kwaliteiten van zijn succesvolle gesloten ‘broer’ namelijk veiligheidsfeatures van het hoogste niveau, ruimte voor vier personen en veel kofferruimte. Dit laatste ook met het dak open. De elektrisch te openen softtop kenmerkt zich door verfijnde afwerking en hoge kwaliteit. Deze is voorzien van een glazen achterruit en een ingebouwd derde remlicht. Dankzij de drie kleuren waarin het dak leverbaar is (ivoor, rood en zwart), is er voor elke bodykleur een passende top. Speciaal voor dit model zijn twee nieuwe kleuren beschikbaar: ‘Briljant Pearl Red’ en ‘Warm Grey’.

Dankzij de kwaliteit en het gemak waarmee het dak te openen is, is de Fiat 500C geschikt voor elk weertype. De vele en speciale features maken dit model de ideale open auto voor in het ‘city car’-segment.

Ook interessant!

  • Fiat 500X is er nu ook als 'cabrio'
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

500, Cabrio, Fiat, geneve-2009

Vorig bericht: « Porsche binnenkort ook een treinfabrikant?
Volgend bericht: Actiemodelletje: Ford Fiesta Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jesper zegt

    16 februari 2009 om 09:57

    Noem het een gay car als je wilt, maar ik wil hier van de zomer best in scheuren met 100pk hoor. Mat zwart, zwart dakje, en op naar Noordwijk :)

    LOL @ het bijschrift trouwens; “dakloze Italiaan” :lol:

    Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 februari 2009 om 09:58

    Erg leuke auto zo.
    Van het originele rugzakje was toch ook zo’n ‘sardienblik-versie’??

    Login om te reageren
  3. Nanning zegt

    16 februari 2009 om 09:58

    Ze kunnen het toch wel hoor: leuk wagentje!!

    Login om te reageren
  4. Headhunterz zegt

    16 februari 2009 om 10:01

    tonijn in blik :P
    OT: ziet er leuk uit, daar mag je ingezien worden ;)

    Login om te reageren
  5. MichaelNizet zegt

    16 februari 2009 om 10:03

    Leuk bakkie:D! echt geslaagd, vind het echt een kak bakkie:D!

    Login om te reageren
  6. erce zegt

    16 februari 2009 om 10:03

    zo dan, die wil ik er best graag bij hebben. geweldig!

    Login om te reageren
  7. ace_dave zegt

    16 februari 2009 om 10:12

    Ook goeie morgen. Dat ziet er wel lekker strak uit. Ik vind het opzich wel hip deze versie. Iets anders dan alle CC geweld tegenwoordig. Hoewel, als ik het zou overwegen, ik toch zou wachten op een volledige cabrio. Nu voelt het een beetje hetzelfde als het elektrisch open dakje van mijn bravo… Het net niet cabrio gevoel…

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    16 februari 2009 om 10:12

    Veel mensen denken dat cabriorijden pas leuk is als het 30 graden is, in werkelijkheid is dat al snel te heet en verbrand je levend. Cabrio’s zijn leuk vanaf 10 graden als het zonnetje maar schijnt. De italiaanse zomer zal vaak te heet zijn om cool te toeren met het dak open.
    Verder wel lollig maar niet echt boeiend deze nieuwe versie.

    Login om te reageren
  9. hans zegt

    16 februari 2009 om 10:15

    veel te dicht voor een cabrio. Althans, dat vind ik. Als ik een cabrio zou kopen, zou ik er ook eentje kopen die je echt het gevoel geeft in de open lucht te rijden.

    Login om te reageren
  10. Bert zegt

    16 februari 2009 om 10:27

    Hoe knap is het om van zon klein autootje zon kicke karretje te bouwen.
    Echt wel heel knap dus naar mijn mening.
    En zo is ie alleen nog maar meer knuffelbaar met dat 2CV tapijtje :)

    Cabriorijden met 30 graden is ook nog wel leuk hoor, je moet alleen wel aan de zon gewend zijn idd. Anders ben je net een gamba.

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 februari 2009 om 10:32

    @ WOoOdy: precies! Veel mensen verkijken zich hierop…

    DE Cabrio-landen van Europa zijn Nederland en Groot-Brittannië. Hier worden verreweg de meeste Cabrio’s verkocht!

    Login om te reageren
  12. VonStroke zegt

    16 februari 2009 om 10:33

    Dit ding zal niet aan te slepen vallen.

    Login om te reageren
  13. Karaya zegt

    16 februari 2009 om 10:33

    Eigenlijk is het een landaulette.

    Bij Maybach ben je daar meer voor kwijt.

    Login om te reageren
  14. Oxymoron zegt

    16 februari 2009 om 10:43

    Volgens mij zie je niets meer in de binnenspiegel met het dak open (op een hoge vrachtwagen op je achterbumper na dan). Vindt de EU dat wel goed?

    Login om te reageren
  15. Vamos zegt

    16 februari 2009 om 10:44

    Gay car of the year zal de 500 niet worden… Hij heeft nou niet echt de uitstraling/looks van een MiTo…

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    16 februari 2009 om 10:49

    @Vamos

    Heu?

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    16 februari 2009 om 10:53

    Niks gay, dit is gewoon een geweldige auto! Hebbe Hebbe!

    Login om te reageren
  18. johnny t-jet zegt

    16 februari 2009 om 10:54

    tja , je bromfietscertificaat maakt wat los….

    Login om te reageren
  19. Victortje. zegt

    16 februari 2009 om 10:55

    leuke auto, veel leuker dan een mini cooper.
    of ie gay is tja, cabrio’s zijn meestal vrouwen dingen, maar toch vind ik deze mooi!

    Login om te reageren
  20. Tinos zegt

    16 februari 2009 om 10:59

    Jammer dat het dak zo rommelig in de weg ligt. Het ziet er uit alsof het al bij 20 km flink gaat liggen klapperen.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    16 februari 2009 om 11:13

    Nostalgie… Net zoals bij het oude 500’tje. Prima werk, Fiat!

    Login om te reageren
  22. Breinstein zegt

    16 februari 2009 om 11:15

    wat ze tegenwoordig al een cabrio noemen. dit is niks met die bestaande stijlen zo.

    Login om te reageren
  23. Zoepie zegt

    16 februari 2009 om 11:20

    Dan vond ik de impressie die hier opstond met het volledig wegklapbare dak toch mooier :)

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2009 om 11:31

    Gay… Het zou wat… Ik wil hier best in rijden.
    Enne… Cabrio rijden is leuk wanneer de zon schijnt, bij een temperatuur tot maximaal 25 graden. Bij -10 is ’t ook geweldig, al is het alleen vanwege de uitdrukking op de gezichten om je heen :lol:

    Login om te reageren
  25. Trobken zegt

    16 februari 2009 om 11:36

    Zoals ik eerder al eens had gepost: …volgens mij is het koetswerk van de Fiat 500 niet stijf genoeg om de stijlen volledig te verwijderen.

    Als je ’n dakloze 500 wilt en je hebt dan de keuze tussen ’n 500 die 2 keer zoveel kost en 2 keer zoveel weegt waardoor ‘m met de standaard motors niet vooruit te branden is of je hebt de keuze tussen deze budgetvriendelijke (?) oplossing?

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    16 februari 2009 om 11:37

    1. Leuk.

    2. Weer minder Mini verkopen.

    3. Cabrio’s zijn toch niet sportief, dus er hoeft niet perse een Abarth van te komen lijkt me, daar is het chassis misschien nu ook wel te slap voor ;-)

    4. Twee vragen: glazen achterruit en hoe gaat het achterklepje open. Eerste lijkt van wel, tweede zou leuk zijn als het onderaan scharniert, net als bij de originele 500.

    Login om te reageren
  27. Danny zegt

    16 februari 2009 om 11:38

    waarom nemen ze niet een van deze cabriovoorbeelden gewoon zo,n grote stang in het midden is toch mooier dan dit

    http://www.autoweek.nl/images/480/e/35c2f7d1f523fc8f9175f56e49c402be.jpg
    http://www.carshine.com.au/Pictures/VW/VW%20Golf%20IV%20Left%20Side%20Black%20Cabrio%2017%20inch%20CEC%20Type%20129%20Wheels%20View.jpg
    http://www.edmunds.com/pictures/VEHICLE/1997/Volkswagen/526/1997.volkswagen.cabrio.10679-300×189.jpg

    Login om te reageren
  28. LPJ zegt

    16 februari 2009 om 11:39

    @Trobken: dat + ik vermoed dat als het wel zonder stijlen was, het dak dichtgeklapt veel meer plaats inneemt.

    Ik vind hem wel leuk :)

    Login om te reageren
  29. johnny t-jet zegt

    16 februari 2009 om 11:54

    geen enkele auto die niet de basis heeft van een cabrio is stijf genoeg om de bovenkant maar te verwijderen. Elke auto , een cabrio, wordt hierin aangepast. Nu hoeft dat waarschijnlijk niet , ook een kosten plaatje , uiteindelijk voor de klant.

    Login om te reageren
  30. Martin zegt

    16 februari 2009 om 11:57

    Vind ik deze een stuk mooier:
    http://i62.photobucket.com/albums/h112/Porsche-Power/Fiat-500-Cabrio.gif

    Login om te reageren
  31. autoblogger zegt

    16 februari 2009 om 12:17

    Negatief koopadvies: http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/09/fiat-gaat-de-500-uitmelken-cabrio-station-en-suv ;)

    Login om te reageren
  32. Laurens zegt

    16 februari 2009 om 12:18

    Ad 4. De achterruit is van glas, lees ik nu.

    Open rijden in de vrieskou, dan loop je risico opgesloten te worden bij de gekken, maar is heerlijk als de zon maar schijnt.

    Login om te reageren
  33. GerreLekker zegt

    16 februari 2009 om 12:29

    Onze 2PK had 20 jaar geleden al zo’n dak…. niet dus, en vreselijk gay!

    Login om te reageren
  34. freek zegt

    16 februari 2009 om 13:07

    Wat jesper al zei: als mijn moeder hem in matzwart koopt met zwart dakje, dan wil ik hem best wel eens lenen om ff chill te cruisen en ff langs de mcdrive etc :)

    Login om te reageren
  35. Pizza Luigi zegt

    16 februari 2009 om 13:27

    Geniaal.

    Login om te reageren
  36. bmw zegt

    16 februari 2009 om 14:07

    Al vinden sommigen dat Fiat de 500 uitmelkt, dit is toch weer een fijn wagentje! Ik vind het wel schattig dat het maar een semi-cabrio is! En niet vergeten dat de prijs echt wel meevalt, dus hij is binnen bereik van de vele liefhebbers…

    Login om te reageren
  37. Zwitser zegt

    16 februari 2009 om 14:37

    @Svenska Aeroplan AB: ik denk dat je beter de verkoopstatistieken er even bijhaalt..

    Login om te reageren
  38. Laurens zegt

    16 februari 2009 om 15:58

    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/body/index.htm

    Voor diegenen die denken dat torsie stijfheid niets te maken heeft met sportieve auto’s.

    Meer details bij http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/14/primeur-gallardo-lp560-4-spyder-in-nederland

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    16 februari 2009 om 16:03

    Dit doet mij vaag ergens aan een blikje sardientjes denken…

    Login om te reageren
  40. Davidov zegt

    16 februari 2009 om 16:42

    Nou, mij doet het denken aan een mini Maybach Landaulet :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North