Het echte werk is vandaag gepresenteerd.
Een gevalletje Hate it or Love it, deze GT-R50 door Italdesign. De Italiaanse coachbuilder nam een concept mee naar het Goodwood Festival of Speed, eerder dit jaar in Engeland. Kort daarna werd bekend dat de auto in productie zal worden genomen en vandaag heeft Nissan foto’s vrijgegeven van het productiemodel.
Het productiemodel is zeer getrouw aan het eerder gepresenteerde concept. Van de Nissan GT-R50 by Italdesign zullen 50 stuks gebouwd worden. Voor 990.000 euro scoor je er eentje. Let wel: dit is de prijs exclusief belastingen en opties. Onderhuis is het een Nismo GT-R, die in dit geval 720 pk pompt uit de welbekende 3.8 twinturbo V6.
De twee partijen hebben dit feestmodel gecreëerd met een reden. Zo bestaat de benaming ‘GT-R’ 50 jaar in 2019, terwijl Italdesign alweer 50 jaar in het vak zit. Het concept was grijs en goud van kleur, maar het staat de klanten vrij welke kleur (en combinatie) er wordt gekozen. Hetzelfde geldt voor het interieur.
De eerste leveringen zullen begin 2019 plaatsvinden. Het 50ste exemplaar van de GT-R50 rolt naar verwachting ergens in 2020 van de band.
jk1993 zegt
Wat een lelijk gedrocht met die uitpuilende achterlichten, de prijs is ook absurd.
rijnounsdoor zegt
@jk1993: de designer werkt op 640×480 scherm, en had wat gedoe met de 3Dfx kaart (zie achterkant). Best aardig gelukt dan toch?
kennone zegt
Ik denk dat je hem in het echt moet zien..
rollingstoned zegt
@kennone: ik heb hem al eens in het echt gezien…
https://goo.gl/images/56GswC
fmgarcia zegt
Ziekelijk dik in real life. Weet ik zeker
damster zegt
Harder & Dikker wordt het niet! https://www.instagram.com/p/BqTtnYllR0Z/
jules713 zegt
Fantastisch apparaat, maar de prijs is een grap.
gokartmozart zegt
@jules713: nee hoor en hij zal in no time uitverkocht zijn.
Een Icoon.
Jochempie zegt
Een miljoen voor een GT-R met een bodykit??
Ram-G-maN zegt
Is dat Bayside Blue (TV2)?
cossiekiller zegt
Ziet er wel speciaal uit, maar niet 10x speciaal tegenover een normale GT-R. Als je die laat chippen en een andere uitlaat ga je ook richting 700pk…
rolov zegt
@cossiekiller: het gaat dan ook om de buitenkant
kniesoor zegt
@cossiekiller: daarmee alleen red je het niet, voor 700 pk moeten de turbo’s ook nog flink gemodificeerd worden. Maar goed, da’s een stuk goeikoper dan wat deze byItaldesign kost, dat dan weer wel.
mondeoscti202 zegt
@amghans: Standaard zit er 600pk in en dat is nog redelijk behoudend voor wat er uit gehaald kan worden. Haltech ecu er in, 3 inch uitlaat systeem en je bent er wel ongeveer.
kniesoor zegt
@mondeoscti202: 600 pk is een Nismo, de basisversie zit daar een stukkie onder. Het vermogen met dik 25 procent opschroeven met alleen een aangepaste ECU en een pijp met grotere diameter ? Klinkt niet erg realistisch.
ikleesookoverautos zegt
@amghans: dit is ook onderhuids een Nismo
str8six zegt
Ik vind hem heel erg dik maar niet 990.000 euro dik.
gove zegt
prachtig ding, maar 990k s wel erg overdreven, helemaal omdat de normale nismo 150k kost,
dan lijkt het nergens op dat ze voor een beetje extra metaal en plastic 840k vragen, stelletje schooiers
rolov zegt
@gove: 2 ton maar idd een hoop geld
gove zegt
@rolov: ex bpm in beide gevallen
duckmefaddy zegt
Lijkt me net een Gran Turismo 3 render voor mijn PS2
VeniVidiVici zegt
@duckmefaddy: Zit je nog op de PS2 ja? Je kunt binnenkort een PS4 Pro vragen aan de Kerstman ;-)
Tonnie zegt
@venividivici: retrogaming is hot. Al heb ik de ps2 net zo snel weer verkocht als dat ik ‘m gekocht had. Viel me toch ziek tegen.
Gulli zegt
@duckmefaddy: nou idd, heb wel eens mooiere renders gezien. Niet dat ik het beter kan maar van een gerenommeerd ontwerpbureau verwacht je toch meer
Loek zegt
Tsja ik vind het een gaaf ding. Maar de GT-R is zo’n auto die wat minpunten heeft, maar vergeleken met rivalen qua aanschafprijs het best lijkt te zijn. Bij de Nismo gaat het al fout, want die is (in de VS of Japan) al bijna 200k. Deze is bijna 1 miljoen, dan is de magie van de GT-R er wel af vind ik. Ook al is deze wel gaver en sneller, nog steeds delft hij het onderspit tegen de 812 Superfast, bijvoorbeeld.
mopar70 zegt
Leuk uitloopmodelletje
thomasthomas zegt
Interieur is echt voorruit gegaan wow ?
Dutchdriftking zegt
@thomasthomas: Klopt, nu met heuse CD speler!
Mixpower zegt
Waarom niet gewoon de echte foto’s erbij vermelding inplaats van de photshop versie?
In het echt een stuk mooier! https://www.nismo.com/gallery/nissan-gt-r50-by-italdesign-at-goodwood/
Volvo_440_turbo zegt
Eerst zien dan geloven of ie uitverkocht raakt tegen die prijs? Of over 30j misschien als het een youngtimer is…
spotkoningvdaal zegt
Artikel vermeldt het niet maar zit een tankpas met een tegoed van 750.000 euro bij waarschijnlijk! Dus kan je een jaar of twee mee vooruit. Indien niet het geval, dan moet het euroteken worden
spotkoningvdaal zegt
Omgewisseld voor Franse franken
w0o0dy zegt
Is de hele body uit carbon opgetrokken? Is het interieur 50 kg lichter? Anders snap ik de prijs niet zo. Maar goed, misschien weten ze al dat ze de hele run makkelijk kwijt kunnen voor t geld en is de prijs dus gewoon geen issue voor de kopers?
fouadski zegt
Ineens kan ik heel trots zijn op mijn Nissan micra
Graafke zegt
Zal geen probleem zijn om hier 50 beleggers voor te vinden
pier zegt
Wordt er een keer een bijzonder model gemaakt loopt iedereen weer te miepen. Het is toch gewoon gaaf dat ze dit maken, over smaak valt te twisten maar beter dan de zoveelste tamme Duitse SUV.
thomassnelweg zegt
Zonde van de mooie auto. En deze auto zo duur maken is als vloeken in de kerk.
spykerboy zegt
ach, lelijker dan het normale productie model konden ze hem toch al niet maken…. ik wacht op het moment dat ze een mooie nieuwe GTR gaan uitbrengen, dan kan de R35 eindelijk naar de eeuwige jachtvelden…
kevindb zegt
Het zal wel saai zijn maar ik zou hem bestellen in 1 kleur, en wel midnight purple van de R34 GTR en niet die rare two tone kleurstelling.
allesmetturbo zegt
Gadver wat een gedrocht
ghost zegt
Oliesjeik speeltje, niets meer niets minder. Voor mij dan gewoon een blauwe R35 van na 2012 (dus zonder slechte automaat) en een andere ecu en uitlaat. Dan ben je een eind in de buurt en rijdt net zo prettig.