Iets met open deuren.
Na de introductie van de nieuwe Bentley Continental GT (rijtest) wisten we natuurlijk direct al dat de auto op een gegeven moment ook een cabrioversie moest gaan krijgen. Immers, Bentley heeft de Continental altijd in verschillende carrosserievormen op de markt gebracht. Desondanks heeft de Britse autobouwer nog relatief lang gewacht met de onthulling, want ruim een jaar na de komst van de GT volgt pas de GT Convertible.
Zodoende is tijd voor alweer de derde generatie van de open Continental GT om de harten van welvarende cabrioliefhebbers te veroveren. Zij die zich kunnen vinden in het ontwerp van de gesloten Continental GT kunnen ongetwijfeld ook de GT Convertible waarderen, want afgezien van het overduidelijke verschil zijn beide modellen praktisch gezien hetzelfde. We zeggen expres geen ‘GTC’ meer, want dat is de benaming van de vorige twee generaties. Vanaf nu aan het de auto ‘Bentley Continental GT Convertible’. Ten opzichte van zijn voorganger gaat hij er gelukkig wel op vooruit, zeker voor wat betreft zijn lengte. De wielbasis van de nieuwe GT Convertible is bijvoorbeeld 13,5 centimeter langer dan die van zijn voorganger. Check HIER onze vergelijking.
Gesproken over die overeenkomsten, uiteraard heeft ook deze variant van de Continental een behoorlijk potente motor in zijn lange neus liggen. Net als de coupé heeft de cabriolet een zesliter twinturbo W12 met cilinderuitschakeling. De krachtbron levert 635 pk en 900 Nm en daarmee is de cabrio 0,1 seconde langzamer dan zijn dichte broer. De cabriolet heeft 3,8 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken en zijn topsnelheid ligt op 333 km/u. Die toupée kun je dus wel thuis laten, want op topsnelheid waait je haardos vrolijk weg.
Het spreekt voor zich dat de Continental GT Convertible standaard alle denkbare luxe voorzieningen in huis heeft. De auto kan geleverd worden in zeventien kleuren en nog eens zeventig accenten. Daarnaast is het dak, dat zich onder de 50 km/u in 19 seconden kan openen, uit te rusten in zeven kleuren. Oer-Britten zullen zich hierbij de vingers aflikken, want een van de dakkleuren is tweed. Klanten kunnen hun GT Convertbile overigens nog uitrusten met twee optiepakketten, City Specification en Touring Specification. Daarbij kunnen ze terecht bij Mulliner om de auto sportiever voor de dag te laten komen.
Het is vooralsnog niet bekend wanneer de nieuwe Continental GT Convertible op de Nederlandse markt wordt gebracht, of hoeveel de auto precies moet kosten. Prijzen van de Continental GT vind je HIER.
UPDATE: er is nu ook beeld van de auto. Bekijk de video op Autojunk.nl
Nog meer lezen? Bekijk HIER onze rijtest met de Continental GT Supersports.
fransananas zegt
Dit is zo gaaf!
bussie88 zegt
Ik ben eigenlijk vooral heel benieuwd hoe de nieuwe Flying Spur eruit gaat zien.
deeberton zegt
@bussie88: verkeerde topic
HzR zegt
@bussie88: beetje strakker als de voorganger, net als deze.
berlinetta zegt
Derde generatie?
ikschrijfookoverautos zegt
@berlinetta: ja?
thomcarspotter zegt
@berlinetta: De eerste (nieuwe) GTC kwam in 2006, en die werd in 2012 vervangen door de tweede generatie.
porschepdk zegt
@thomcarspotter: ik heb die eigenlijk altijd beschouwd als een facelift.
Loek zegt
@porschepdk: tsja, veel meer was het ook niet. Toch vind ik de tweede gen veel mooier dan de eerste op een manier. Precies zoals Jeremy Clarkson zei bij de aflevering in Australië: 10 jaar lang vind je hem ‘meh’ en op een dag denk je ineens: wauw, wat is die Continental gaaf!
berlinetta zegt
@porschepdk: Ik heb het eigenlijk ook altijd als een facelift beschouwd.
drdre1 zegt
@porschepdk: weet je wie pas facelifts doet?? Porsche!…. met z’n PDK’s… ?
smoked zegt
Velen zullen het met mij oneens zijn, maar wat is deze kar blubberdik!
bakkertjes zegt
@smoked: ik ben het EENS hoor
Dutchdriftking zegt
Is gaaf, maar toch liever de Coupé.
JamesBond007 zegt
635pk standaard… pfff… bizar
kroon zegt
Supernetjes en strak ziet dit eruit. Goed gelukt.
Dat zie je nog wel eens anders bij erg dure luxe cabrio’s.
pielemuis zegt
Jup! Doe maar in het donkergroen met Hèrmes oranje interieur, met de aluminium lijsten!
Of vrijwel iedere ander configuratie vind ik ook wel best.
2wheeler zegt
Wat mooi zeg! Één van de weinige auto’s die ik als cabrio mooier vind dan coupé.
jpoers zegt
Hoe kan het dat de wielbasis van deze cabrio 4cm meer is dan de coupebroer?
drdre1 zegt
@jpoers: omdat ie langer is
jaapiyo zegt
Heel fraai geworden zeg. De vorige vond ik aan de verkeerde kant van fout maar op een of andere manier graaf ik deze een stuk meer. Vind de cab ook wat mooier dan de coupé, vooral omdat ‘ie meer op het speed 6 concept lijkt.
viezefreddyw zegt
Als coupé is hij toch echt een stuk fraaier als je het mij vraagt. Dat vind ik een chique Bentley. Lang geleden dat ik dat kon zeggen.
bakkertjes zegt
@viezefreddyw: bent u meer fan van de 80s en 90s bentleys of nog ouder?
viezefreddyw zegt
@bakkertjes: U hoeft hier niet he.
Ik ben niet zo zeer fan van Bentley, maar ze hebben natuurlijk wel erg mooie auto’s gebouwd gedurende de jaren. De laatste écht mooie Bentley is wat mij betreft de Brooklands. Ja, ook die is wel kitscherig natuurlijk, maar ik vind hem wel erg mooi. Met putdeksels natuurlijk.
https://www.bentleymotors.com/content/dam/bentley/Master/Models/Gallery/Past_Models/Brooklands/Brooklands_Gallery2_1398x699.jpg/_jcr_content/renditions/cq5dam.web.1280.1280.jpeg.image_file.618.309.file/cq5dam.web.1280.1280.jpg
Gaan we wat verder terug in de tijd vind ik de Bentley S2 Continental Coupe erg mooi.
https://i.wheelsage.org/pictures/b/bentley/s2_continental_coupe_by_mulliner/bentley_s2_continental_coupe_by_mulliner_7.jpg
sabrerator zegt
Donkergroen, oxblood of tan leer, tweed dak. Klaar.
O ja, op mijn oprit graag. Met kenteken op mijn naam.
rhellema zegt
@sabrerator: volledig casco verzekerd en een tankpas, ook op jouw naam???
sabrerator zegt
@rhellema: tuurlijk. Ander wordt het te begrotelijk en blijf ik lekker in de Jag rijden.
bakkertjes zegt
@sabrerator: wat voor een Jaguar heeft u ?
sabrerator zegt
@bakkertjes:
S-Type 2.7d.
Zwart, crème interieur.
gregorius zegt
Ik ben wel een cabrio man en van deze word ik ook blij. Ik vind de achterkant van de daklijn van de coupe niet heel erg lekker aansluiten bij de achterklep+lampies. Maar zo zonder daklijn vind ik het goed ogen. Doe mij er maar eentje!
SummerSky zegt
Ultieme cruiser als je t mij vraagt, mooi ontwerp en heerlijk motorgeluid volgens t filmpje. Toch denk ik dat de V8 begeerlijker wordt.
probono zegt
Porno op wielen
maferick74 zegt
Ja dit begint eindelijk op iets elegants te lijken… ja doe mij die maar, kobalt blauw met witlederen interieur.
bischero zegt
Wat een gaaf apparaat, ben echt even sprakeloos.
En ergens wel nieuwsgierig om er een in brg en tweed dakje te zien, kom niet meer bij ?
hiddebmw zegt
Jezus wat een gave bak blijf ik dit vinden en deze kleur is geweldig
dirkv zegt
Prachtige wagen en een subliem interieur.
Die aluminium interieur panelen!