Deze stier is net iets wilder.
De Huracán was in zijn oorspronkelijke gedaante vierwielaangedreven, maar ook leverbaar met enkel achterwielaandrijving. Nu krijgt ook de geëvolueerde versie van Huracán zo’n variant. Er circuleerde online al een foto, maar Lamborghini heeft nu officiële informatie en beelden van de Huracán EVO RWD de wereld ingestuurd.
De achterwielaandrijving is niet de enige verandering. De auto heeft tegelijkertijd een vermogensvermindering gekregen. Dit zagen we ook gebeuren bij de eerste versie van de Huracán RWD en de Gallardo. Waar de vierwielaangedreven Huracán EVO 640 pk produceert, krijgt de RWD er 610. Dit is dus 30 pk minder. De eerste Huracán RWD had 580 pk, waar de reguliere er 610 had.
De auto is ook iets lichter geworden: de Huracán weegt nu 1,389, waar dat normaal 1.422 kg was. Desondanks is de RWD iets langzamer dan de normale Huracán EVO. Een sprintje naar de 100 duurt nu 3,3 seconden in plaats van 2,9. De topsnelheid is 325 km/u. Volgens Lamborghini zou de vierwielaangedreven Huracán nog iets harder kunnen, maar veel maakt dat niet uit. Dat is ook niet de voornaamste focus van deze variant.
De meest autofabrikanten maken qua uiterlijk geen onderscheid tussen vier- en achterwielaangedreven varianten. Lamborghini doet dat wel, hoewel het geen grote wijzigingen zijn. Desondanks is de voorbumper duidelijk anders. Bij de normale EVO was deze vrij druk, maar de RWD heeft een strakkere en scherpere neus gekregen. Aan de achterkant is de RWD lastiger te herkennen, maar de gewijzigde diffuser geeft toch weg dat het hier niet om een reguliere Huracán gaat. Dit is vooral goed te zien als deze meegespoten is.
De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend, maar reken er op dat deze onder de normale Huracán EVO zullen liggen. Vanwege de lagere uitstoot zal de BPM ook minder zijn. Daarmee wordt dit dus het instapmodel van Lamborghini, maar het rijplezier zal er niet minder om zijn.
str8six zegt
Knapt wel op met dat nieuwe frontje.
mennok zegt
Toch eigenlijk hoe een Lambo hoort te zijn, goed gek. Gewoon 600+ pk op de achterwielen, resulterend in mindere cijfers. Gewoon doen.
tortuga zegt
@mennok: liefst ook nog zelf roeren met de lepel als het kan!
hotze zegt
@tortuga: niet ‘liefst’, het is een vereiste ?
vaakbenjetebang zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
P1m zegt
Deze voorbumper vind ik veel mooier, ziet er super uit zo!
ArnoldH zegt
De neus is met deze voorbumper een stuk rustiger en daarmee ook veel fraaier!
banderas zegt
Fijn een artikel zonder een hoog Dumpert-gehalte qua schrijven! De voorbumper is een stuk strakker en mooier, maar jammer dat praktisch elk merk zo’n rechthoekig vormpje in de bumper heeft incl. zwarte rand eromheen. Dik ding hoor.
mashell zegt
@banderas: je spreekt in raadselen, kon je bij rechthoekig vormpje niet op het woord kentekenplaat komen of was je net die dag dat het verschil tussen rechthoek, driehoek en trapezium werd uitgelegd ziek?
HZW zegt
Het uiterlijk ziet er ook beter uit IMHO.
De voorbumper is een stuk cleaner, en de diffuser in kleur is ook wel gaaf.
iphonistvongates zegt
Ik durf te voorspellen dat we minimaal 8 Autoblog postings krijgen waarin melding wordt gemaakt van toekomstige eigenaars van deze Lambo uitvoering, die allemaal dachten/denken dat ze Sebastian Loeb race-DNA hebben en gecrashed zijn.
Dit is een equivalent van de (997 – widowmaker) Porsche 911 GT2 RS vermoed ik.
langejohn zegt
@iphonistvongates: Denk dat het wel mee zal vallen. Ferrari’s en dergelijke vliegen ook niet massaal uit de bocht.
tvklarenbosch zegt
Dit is Lambo die je moet hebben momenteel
RiKe zegt
Saai, zelfde auto, andere aandrijving. Totaal geen vernieuwing bij Lamborghini. Net als de Aventador wordt deze tot in den treuren gerecycled, maar met iets nieuws komen…? Vergeet het maar. De Urus was de grootste verassing van zo’n beetje de afgelopen 6 jaar
Stefje zegt
@rike: daardoor beperk je de afschrijving wel heel erg. Dat vinden de eigenaren juist weer prettig. McLaren verliest daar veel rijders mee bijvoorbeeld.
RiKe zegt
@stefje: Misschien, maar dat maakt de het merk niet bepaald spannender
vaakbenjetebang zegt
Die wielen lijken overigens wel ontzettend veel op een wiel dat jen nog wel eens onder het laatste model Polo ziet. Goed, het aantal wieldesigns is natuurlijk eindig, maar een ietsje origineler dan dit had toch wel mogelijk moeten zijn.
phaeton zegt
@vaakbenjetebang: Lol, de nieuwste Polo? Dit design ken ik al sinds de S-Max minstens tien jaar geleden, mogelijk is het nog ouder.
vaakbenjetebang zegt
@phaeton: Ja, daar zeg je wat. Vooruit, om mezelf wat punten toe te kennen: op de S-Max waren die velgen nog (zoals het hoort) in één kleur, toch? Zonder van die ‘hippe’ diamond cut-toestanden met contrasterend zwart?
phaeton zegt
@vaakbenjetebang: Jup, toen nog wel. Dat diamond cut begrijp ik ook niet zo. Toevallig net nog op het hippe Instagram _:)_ een 2003 X5 voorbij zien komen met hetzelfde velgdesign. Matig van Lamborghini om dit design te gebruiken inderdaad, zeker als mede VAG Polo het design gebruikt onder een huidig model.
thomasthomas zegt
Nou dat is dus alleen wielspin, laat maar een auto met de helft van het vermogen is al een ellende op de achterwielen.
unknown32 zegt
@thomasthomas: 300pk op de achterwielen is geen ellende. Tenzij je misschien met kale banden rijdt:-) 600pk op de achterwielen is nog goed te doen, in de regen moet je wel stevig gaan opletten!
Dutchdriftking zegt
Wat kan een auto opknappen van een andere voorbumper!! Altijd deze nemen dus.