Er is eindelijk nieuws vanuit Hyundai over de productie van de N Vision 74: het gaat toch gebeuren!
Je had het waarschijnlijk niet in je agenda staan, maar het was vandaag Hyundai CEO Investor Day. In dat kader ontvouwen de Koreanen hun toekomstplannen. Zo schreven we eerder vandaag dat ze meer gaan focussen op hybrides en EV’s met een range extender. Er is echter meer nieuws. Heel goed nieuws.
We hebben nu eindelijk bevestiging dat de N Vision 74 in productie gaat. Hier waren heel lang tegenstrijdige berichten over. De auto zou niet in productie. Of toch wel. Of toch niet. Maar vandaag is het dan officieel: de auto werd genoemd als een van de 21 modellen die Hyundai tussen nu en 2030 gaat introduceren.
Dat is goed nieuws, want de N Vision 74 was een van de gaafste concept cars van 2022. Eerst en vooral vanwege het heerlijke retrodesign, met jaren ’80-invloeden. Het is een soort moderne DeLorean, ook al noemt Hyundai zelf de Pony Coupe Concept als inspiratie. Toevallig was ook die auto ontworpen door ene Giorgetto Giugiaro.
De N Vision 74 is echter niet alleen een showauto, het is ook een rijdend prototype met bijzondere techniek. Het is een hybride, maar niet zoals we gewend zijn. De N Vision 74 is een combinatie van een waterstofauto en een batterij-elektrische auto.
Gaan we die techniek terugzien in de productieauto? Dat zou een bijzondere keuze zijn, maar volgens de geruchten is dit wel het geval. Daarmee zou deze sportwagen nog eens extra onpraktisch worden, omdat je ook nog waterstof moet tanken. Overigens noemt Hyundai de auto onder het kopje ‘High Performance EV’s’, dus het zou ook nog kunnen dat het gewoon een EV wordt.
Hyundai maakt verder geen woorden vuil aan de N Vision 74, dus we moeten maar even afwachten wat ze precies van plan zijn. Het is ook nog niet bekend aan wat voor aantallen we moeten denken. Waarschijnlijk zal de auto in een gelimiteerde oplage gebouwd worden.
brammetjedeb zegt
Gran turismo 7 en hun veelal deuzige vision GT concept cars, kijken jullie mee?
Poulusma zegt
Bedoel je Gran Turismo ’the real driving simulator’? Dat spel met karrenvrachten aan fictieve auto’s? 😂😂😂
Ik ken weinig bedrijven die hun eigen slogans zo onderuit halen 🤣🤣🤣
brammetjedeb zegt
Ik speel het nog steeds met veel plezier, maar hoeveel onzin auto’s daar niet inzitten die je beter kan vervangen door vette jaren 70, 80 en 90 racers is niet normaal. Voorbeeld infinity: hebben toch best wat toffe auto’s gemaakt in het echt, enige auto in gt7 is een nietszeggende concept car. Da’s toch geen reclame voor je merk? Zal allemaal met rechten en contracten te maken hebben, maar jammer is het wel.
okdoei zegt
😱😱😱😱😱
bietje zegt
Die voorkant / neus is echt bad-ass : )
martijnev zegt
Deze wil ik er graag bij in mijn garage
i3bestuurder zegt
Koop dan!! En dan opgeven voor de rubriek mijn auto😁👍🏼
audirs3 zegt
Heel gaaf, en hopelijk komt hij zonder de nutteloze waterstof toevoeging die je toch nergens wil of kan tanken
RutgerK zegt
Mooi model om in een gelimiteerde oplage de eerste solid state accu’s in de markt te zetten.
notsobig zegt
Vind het wel een beetje wat weg hebben van een Toyota AE86, nice!!
Jammer dat er niet gewoon een leuke benzine motor in komt te liggen die de achterwielen aandrijft… Want naar mijn inziens heeft die dat wel nodig om de titel van dit artikel waar te kunnen maken…
Gulli zegt
Stiekem is die Hyundai Pony Concept waar hij op gebaseerd is ook geen lelijk model, je vergeet nog wel eens dat het merk dat in de jaren 80 en 90 rijdende slaaptabletten maakte ook zulke auto’s gemaakt heeft. Nou ja, iemand heeft ingehuurd om het voor ze te bedenken, maar dat doet Ferrari aan de lopende band dus dan mag het.
petroldrinker zegt
Ik dacht “Gaaf”, tot ik las dat het wss een EV wordt, weg was alle enthousiasme voor de auto…
Hier moet gewoon een leuke benzine motor inliggen die de achterwielen aandrijft om het de gaafste hyundai ooit te maken, dan maakt het ook de titel van dit artikel wat meer waar.
madmarky zegt
Ik zou toch iets minder van die benzine drinken, misschien gaan je ogen dan ook open voor andere gave concepten.
mrrobot zegt
Iets van Tjaarda’s design van de Pantera. Vooral de neus maar ook rond rond C-stijl. Kan aan de foto’s liggen. Dat waterstof-hybride verhaal maakt het wel zeer interessant.