Deze directe afgeleide van de Aircross Concept is een “People Minded SUV”.
Het belangrijkste nieuws omtrent deze Aircross is het Advanced Comfort-pakket met als wereld primeur de Progressive Hydraulic Cushion-vering. De Fransen beloven dat de Aircross ongekend comfortabel en smooth over het asfalt glijdt, zoals we van Franse auto’s gewend zijn. De C5 Aircross komt in de tweede helft van dit jaar op de Chinese markt en verschijnt pas richting het einde van 2018 bij Europese dealers. De auto is dan ook vooral bedoeld om het PSA-merk wereldwijd op de kaart te zetten.
Het interieur kreeg een 12,3 inch scherm voor de boordcomputer en in het midden van het dashboard vind je nog een 8 inch HD touch screen voor het betere infotainmentwerk. Daarnaast worden inzittenden optimaal beschermd tegen kwade invloeden van buitenaf dankzij het Air Quality System. Dit koolstoffilter houdt stofjes tot 2,5 µm buiten de deur. De bagageruimte meet trouwens 482 liter. De auto zelf is 4,5 meter lang, 1,84 meter breed en 1,67 meter hoog.
In China krijgt de C5 Aircross de beschikking over benzinemotoren met 165 of 200 pk. Ook komt er een PHEV, die z’n ding doet met een benzinemotor (200 pk) en twee elektromotoren, waarmee het systeemvermogen uitkomt op 300 pk. Daarmee is het ook meteen de sterkste in serie gebouwde Citroën ooit.
2wheeler zegt
Fraai hoor! Nu nog airbumps op de zijkant en dan kan hij over 4 jaar de Cactus opvolgen
Dutchdriftking zegt
Wel heel herkenbaar als Citroën.
Gulli zegt
@dutchdriftking: zeker, ik keek naar de Double Chevrons en wist het meteen!
;)
berlinetta zegt
Lijkt me een heerlijke reisauto!! Ik wil hem wel zo. Fraai ding.
str8six zegt
Gave bak!
janmetdelangeachternaam zegt
Vet interieur ook
trustmeiamanengineer zegt
Best wel een mooi familiehok! Binnenkant ziet er ook gaaf uit. En eindelijk weer het Citroën veercomfort terug, in plaats van die misplaatste “Duitse” hardheid. Ik moet het alleen niet hebben, want werd als kind altijd kotsmisselijk in onze BX….
tenaci zegt
Kek ding hoor! PSA is lekker bezig.
lekkerlinksrijden zegt
Waarom zitten er 2 ‘uitlaten’ in de voorbumper?
lekkerlinksrijden zegt
@lekkerlinksrijden: en aan de zijkant ook al
autodrome zegt
Zo iedereen is positief hier zeg …. Beetje een voetbalschoen vd voorkant, toch handen op elkaar voor Citroen, ze durven wat anders te brengen ….
viezefreddyw zegt
@autodrome: Een voetbalschoen? Ik zie een hoop dingen in auto’s, maar een voetbalschoen?
2wheeler zegt
@viezefreddyw: moet je eens en profil naar een e87 1 serie kijken. En daarna naar een Nike Dunk Air :’)
viezefreddyw zegt
Leuk en een typisch Citroën dingetje. Ik vind hem wel mooi. Mooie neus en een fraai interieur. Laat maar komen.
gertjano zegt
Goed gelukt! ?? Leuk dat accent met die chromen strip bij de c-stijl. Lijkt trouwens net of hij een badass sidepipe heeft ?
mercedesclk350 zegt
Dit is een concept car waarvan niemand zou durven om hem ongewijzigd de markt op te gooien. En Citroën doet het gewoon. Ik kan dat waarderen.
rufctr01 zegt
Laat maar komen! Dit ziet er gewoon goed uit! Het interieur is ook schitterend!
danmar zegt
Toch typisch dat ze deze onder het Citroën-label brengen en niet het DS-label.
kara zegt
Doe mij maar een Peugeot 3008 GT
allesmetturbo zegt
Ziet er erg fraai uit, zowel interieur als exterieur!
pomoek zegt
Wilde er eigenlijk iets lelijks over zeggen want een SUV. Maar vind ‘m wel oke eigenlijk.
mrrallycross zegt
Grote luchthappers. +10 pk
fordnut zegt
Der automobiele equivalent van de crocs? Het zal best lekker rijden/lopen, maar ik wil er niet in/op gezien worden.
fordnut zegt
@fordnut: Der = de
Esprit_de_Flandre zegt
@MauritsH: In de tekst verwijs je met je Aircross-link naar de C-Aircross concept, een compact model op basis van de C3.
Deze C5 Aircross is afgeleid van de C-loze Aircross concept:
http://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-citroen-aircross-concept-76033
Author zegt
@esprit_de_flandre: Correct! Dank voor de heads up, we passen het aan :)
gokartmozart zegt
Mooi! Een niet suffe suv
rve007 zegt
Ziet er heel goed uit. Eindelijk niet meer 1 model met 3 verschillende snuitjes. Of beter gezegd, 1 Mitsubishi met 2x een beter getekende voorkant dan het oersaaie origineel.