Het bewijs dat meer pk’s niet altijd beter is.
De Grand Sport is, zoals je waarschijnlijk al verwachtte, juist meer gefocust op circuitgebruik. En daar is wegligging minstens zo belangrijk als oempf op het rechte stuk. De GS zou (met Z07-pakketje) dan ook 1.2 g aan laterale acceleratie moeten trekken en da’s helemaal geen verkeerde waarde.
Lichtgewicht is het toverwoord bij deze versie van de C7. Sterker nog: op GM’s eigen Milford Proving Ground is de nieuwe Grand Sport slechts 1 seconden langzamer dan de vorige Corvette ZR1, een beest van een auto. De GS wordt geleverd op Michelin Pilot Super Sport-banden en Brembo verzorgt de remmerij.
Het blok is nog steeds NA en levert ruim 460 pk, net als in de gewone Corvette C7. De motor is gelinkt aan een handmatige ‘bak met zeven verzetten, maar komt ook met een flappy paddle 8-bak. Tot slot is het exterieur verfraaid met een andere grille, bredere spatborden en andere zaken die de C7 net effe wat meer track focus geven.
Personaliseren staat bij de Grand Sport echter hoog in het vaandel, dus elke klant kan z’n dikke ‘Vette helemaal naar wens samenstellen. Amerika krijgt ‘m ietsje eerder, in Europa is de GS vanaf de herfst bij de dealer te bewonderen. Overigens komt er ook nog een Collector Edition van de Grand Sport met bijzondere lakkleuren en afwijkende leersoorten voor in het interieur.
v60polestar zegt
Aaahhh dit ding is gvd lekker!!
baasbenz zegt
Heerlijke bak! Mooi dat er nog fabrikanten zijn die zich niet fixeren op alleen maar meer pk’s. Laat maar komen!
guusboum zegt
@baasbenz: haha, nou dit is ook een van de eerste keren voor Corvette ;)
Edge zegt
Als dit geen “Fuck yeah, MURCIA!” schreeuwt weet ik het ook niet meer. Heerlijk!
bmwtouring zegt
@Edge: Murcia???
Edge zegt
@bmwtouring: Oeps! Murica, niet Murcia natuurlijk.
henkhupelschoten zegt
@bmwtouring: Stad in Spanje…
hight96 zegt
Lekker hoor!
zeevink zegt
Heerlijk. Zet maar voor de deur. ??.
mrrallycross zegt
Lekker dat lichtblauw!
toyotafortuner zegt
Nog een reden om een liefhebber van Amerikaans te zijn. Gewoon keiharde peurno dit!
ronin1130 zegt
Damn die is lekker!!
Was de “Grand Sport” van de C6 geen roadster btw?
gtwillem zegt
@ronin1130: C6 Grand Sport kon je als Coupe en Cabrio krijgen. C4 Grand Sport alleen als coupe volgens mij.
biohazardracer zegt
Blijft een vette wagen ? alleen die lelijke stripes op de flanken mogen ze van mij weg laten en wat is dat toch tegenwoordig met meer en meer verzetten, dan doel ik op de flappypadle 8-bak?!?! Zijn 6 verzetten niet genoeg? (zeker voor op het circuit)
knipperlichtje zegt
Kortweg is deze Corvette dus alles wat de 911R eigenlijk had moeten zijn.
dutchcorvette zegt
Wat een geweldige wagen!
jandespotter zegt
Altijd al een geweldige auto gevonden die corvette. Maar dit is wel de lekkerste/mooiste die er is
kle500 zegt
‘Lichtgewicht is het toverwoord bij deze versie van de C7.’ wat weegt dat nu dan zo’n Vette en in verhouding tot de gewone?
agdesigns zegt
Hiervoor zal mn muslie-lease-diesel wel plek maken… Zelfst de vrouw des huize vind m mooi!
berlinetta zegt
Cool ding. Zo zie ik sportwagens het liefst. Niet van die pk-pakhuizen, maar voldoende power, lekker laag gewicht en gericht op rijplezier. Deze auto voldoet aan alle eisen. Heerlijk!!
Dutchdriftking zegt
Wat blijft zo`n Corvette toch geweldig!
marieke zegt
Geile bak!
pinut187 zegt
De Amerikanen beginnen het steeds beter te begrijpen, Mooi dik en (licht) aggresief design en steeds betere prestaties op de weg.
mazdarx zegt
Corvettes zijn de uitzondering op de regel dat Amerikanen geen fatsoenlijke sport auto’s (meer) kunnen maken. Erg vet, zo’n C7, en in Amerika (of andere benzine-slurper vriendelijke landen) niet te evenaren kwa prijs / fun verhouding (80k voor 650HP in de Z06…). Gezien ze zo gefocussed zijn op licht gewicht ben ik ook wel benieuwd wat dit nu weegt, de standaard C7 weegt 1,496–1,577 kg wat ik erg veel vind…