Vorige week lekten de eerste beelden van een strakgetrokkken Chevy Cruze uit, en vandaag bevestigt het concern dat de auto er komt, met 4G Hotspot en in een kek blauw kleurtje.
De nieuwe Cruze is helemaal 2.0 (behalve de motor, da’s een 1.4), omdat het een auto is in een prijsklasse die een enkele jongere nog kan betalen. Niet in Europa waarschijnlijk, daar verdwijnt het merk in 2016 van de markt, afgezien van een handjevol performancemodellen.
In de rest van de wereld vliegt hij echter nog de toonbank over, en in deze nieuwe Cruze krijg je onder andere SMS-Alerts, integratie voor Apple Siri en de eerdergenoemde hotspot. Als ook het contactslot nog deugdelijk is, heb je potentieel een aardige middenklasser-sedan.
Bovendien hoef je je oude Cruze nu ook niet meer met S-Line-badges op te leuken, om hem bij de tijd te laten zijn. Het model debuteert later deze week op de New York Auto Show.
Tom Coronel
Nederlands bekendste Cruze-rijder (hij ruilde zijn 3 Serie weer in voor Chevrolet), Tom Coronel, beleefde een slecht WTCC-weekend in Marrakech. Door een onbezonnen actie van Honda-racer Mehdi Bennani kon hij zijn bolide afschrijven. De race eindigde overigens in een Citroën C-Elysée 1-2, met Sebastien Loeb op het hoogste schavot.
riddertevoet zegt
Dit is overigens al de tweede Cruze facelift die we voor de kiezen krijgen, maar dit geheel terzijde.
cargeeksnl zegt
Wow…herken em bijna niet meer terug :S
jack_abarth zegt
Leuke en nette wagen om te zien, voor waarschijnlijk een nette prijs.
Je zou er een best goede deal aan kunnen hebben alleen jammer dat de restwaarde naar verloop van tijd ruk is, of je moet ‘m helemaal op rijden.
sydney zegt
Volgend jaar zijn we er gelukkig vanaf.De importeur zelf geloofde er een jaar of drie geleden al niet meer in het merk want ze zelf vertegenwoordigde.
mashell zegt
Knappe photoshops. Nu lijkt het net of een Koreaanse auto door de VS rijdt.
riddertevoet zegt
Wel een faal overigens om een foto van de achterkant bij dit artikel te plaatsen, want de wijzigingen zitten alleen aan de voorkant en in het interieur.
gregorius zegt
Je hebt vervoersmiddelen en auto’s. De Cruze is een prima vervoersmiddel met wat opties die erin moeten slagen om jou het idee te geven dat je je in luxe en relaxed van A naar B verplaatst. Doel van GM geslaagd.
Maar je kan hoog of laag springen. Als je erin zit, je rijdt ermee en je hebt ooit in een echte auto gezeten, dan kan je niet met een strak gezicht verklaren dat deze bak dezelfde maatstaven haalt.
En nee, klopt, ik heb er nog niet ingezeten; maar op het moment een van deze vervoersmodellen zo goed en mooi worden; dan koop ik er ook 1. Nu eerst maar deze zomer genieten van de 330i cabrio die ik net voor mijn vrouwtje heb aangeschaft.
sydney zegt
@gregorius: Ach, op zich rijdt het niet eens zo heel slecht.Het is een beetje een grijze muis, daarom staan ze bij ons in de showroom ook altijd op 19″ Maar voor iedere auto is er een klant.Je moet ‘m alleen nog even zien te vinden.
gregorius zegt
@sydney: heb er toevallig van Aidelaide via Melbourne naar Sydney in gereden (Sydney, toeval). ’t kwam nauwelijks de heuvel op, de airco kon t nauwelijk aan en de standaard boxen zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Sturen ging wel aardig direct.
Is ie lelijk? Nee, op zich ziet t er goed uit voor een sedan.
sydney zegt
@gregorius: off topic; wat een mooi land is het hé!?
gregorius zegt
@sydney: heerlijk land. Met het juiste budget zou ik er zo heen verhuizen (zelfde geldt voor Kaapstad & Florida ten zuiden van Orlando).
Voor alle 3 gebieden geldt echter: er is een overschot van geskillde (locale) arbeiders daar.
Ach, wieweet, ooit.
pauleardez zegt
Wooooooow!! Dik!!
norge zegt
Blijft een auto die de meeste hier niet kunnen betalen..
OT Leuk bakkie heur.
sydney zegt
@norge: En speciaal voor die mensen,en andere die hun geld nog liever eventjes op de bank willen houden bestaat er de 50/50 deal ;)
jrk68 zegt
@sydney:
Alsof je geld op de bank houden zo’n goed idee is. De inflatie is hoger dan het rentepercentage en als compliment gooit de belastingdienst er nog even een vermogensrendementsheffing overheen.
Nee, wie slim is betaald hem gewoon gelijk of ziet van de koop af.
sydney zegt
@jrk68: ik zeg niet dat het slim is hé
tupperware zegt
@sydney:
Klopt, slim is 3 jaar oud kopen, dan betaal je ook 50% maar dat is het dan ook..
sydney zegt
@tupperware: Maar is het ook leuk?
tupperware zegt
@sydney:
Dat ligt er aan wat je koopt, ik kan gigantisch genieten van een 3 jaar oude Lotus of Porsche..
sydney zegt
@sydney: Natuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in.Ik ook.Maar wees eerlijk; liever koop je ‘m nieuw.
tupperware zegt
@sydney:
Ik heb in mijn loopbaan 3 auto’s nieuw gekocht en ik ben wel genezen.
Auto’s van 3 jaar zijn net zo goed als een nieuwe, maar wel 10 duizenden euro’s goedkoper en dat heb ik niet meer over voor die 0 ( die in de praktijk eerder 10 dan 0 is) op de teller.
gregorius zegt
@sydney: 50% nu betalen en de andere 50%; met 4,7% rente over 3 jaar?
O ja… en dan vragen de klanten niet om hun 10% korting op de nieuwprijs?
BTW: wat is er tegenwoordig uit te handelen aan korting bij de GM dealer op een nieuwe auto?
sydney zegt
@gregorius: Korting heeft altijd te maken met het type auto,de voorraad(en de daar aan gekoppelde rente),verkoopdoelstellingen binnen het bedrijf en de afspraken die met een importeur zijn gemaakt.Bij inruil komen er nog veel meer factoren bij kijken.
Over het algemeen elke transactie uniek.