Spyshots, concepts, teasers en gelekte persfoto’s, ze kwamen van de nieuwe BMW X1 allemaal al een keer voorbij, dus een enorme climax is dit niet, maar de X1 is nu echt officieel.
BMW had nog een gaatje gevonden in hun modellen gamma. Weliswaar geen groot gat, maar tussen de X3 en de 3-serie Touring was nog een kleine leegte die de X1 mag opvullen.
BMW onderstreept het sportieve karakter van hun nieuwe telg, door voor de X1 als eerste uit de X-lijn sDrive achterwielaandrijving beschikbaar te stellen. Hiermee komt het aantal X1 varianten uit op zes: een xDrive28i, xDrive23d, xDrive20d, sDrive20d, xDrive18d, sDrive18d. Overwegend diesels dus, maar in 2010 zal het aanbod met meer benzine varianten worden uitgebreid. Het topmodel, de xDrive28i, gaat in 6,8 seconde naar de 100 km/u. Zie onderstaand persbericht voor full specs.
Alle X1 modellen zijn standaard uitgerust met zaken als 17-inch lichtmetaal, airco, Adaptive Brake Lights en op de optielijst staat nog genoeg om de prijs van je nieuwe X1 flink te spekken. Nu eerst nog even half september de introductie op de IAA in Frankfurt, waarna hij in oktober bij de dealers staat.
De nieuwe BMW X1: zakelijk verantwoord op avontuur
- sDrive achterwielaandrijving of xDrive vierwielaandrijving
- Verhoogde zitpositie en dynamisch weggedrag voor optimale controle
- Ruim en praktisch interieur met in drie delen neerklapbare achterbank
- Groene energielabels dankzij EfficientDynamics incl. Auto Start Stop functie
München/Rijswijk. BMW presenteert de nieuwe BMW X1. Een mix van een sportieve SAV (Sports Activity Vehicle) en een elegante Touring. Daarom komt de auto ook in aanmerking voor een Europese Type goedkeuring in de categorie “Touring/Sedan”. Daarnaast is dit het eerste X-model dat met achterwielaandrijving geleverd kan worden. Dit samen met de voordelen van de verhoogde zitpositie, het praktische interieur, het dynamische weggedrag en de efficiënte motoren maakt de BMW X1 ook tot interessant zakelijk alternatief voor de leaserijder. De BMW X1 wordt leverbaar met drie dieselmotoren (18d, 20d en 23d) en twee benzinemotoren (18i en 28i). De eerste modellen van deze nieuwe BMW zullen in oktober bij de dealers staan.
Maatvoering: tussen BMW 1 Serie en 3 Serie Touring
De BMW X1 sluit aan bij de andere X modellen door zijn hoge zitpositie en stoere uiterlijk. Door een uitgekiende vormgeving is de luchtweerstand opvallend laag met een waarde van 0,32 Cw. Met zijn lengte van 4,45 m is de BMW X1 maar liefst 21 cm langer dan de 1 Serie hatchback maar tegelijkertijd slechts 7 cm korter dan een 3 Serie Touring. De hoogte van de auto is met 1,67 m maar liefst 12,5 cm hoger dan bij genoemde 3 Serie Touring maar tegelijkertijd bijna 13 cm lager dan bij een BMW X3. Deze maatvoering laat goed zien dat BMW met de X1 een nieuwe plek heeft gevonden tussen de bestaande zakenauto’s. De grote wielbasis van 2,76 m zorgt bovendien voor een verrassend ruim en veelzijdig interieur in vergelijking met andere auto’s in het segment.
Praktisch interieur
Het veelzijdige interieur blijkt ook uit de in drie delen (verhouding 40-20-40) neerklapbare achterbank. Met alleen het middendeel omgeklapt passen lange voorwerpen eenvoudig in de auto. Zijn alle zittingen neergeklapt dan groeit de bagageruimte van 420 liter naar 1.350 liter. De rugleuning van de achterbank is bovendien 31 graden kantelbaar. Met de leuning in de meest verticale positie bedraagt het laadvolume 490 liter.
Groene energielabels
De EfficientDynamics-aanpak bewijst andermaal zijn kracht. De BMW X1 sDrive18d en 20d zijn de eerste in hun klasse met een CO2-uitstoot onder de 140 g/kilometer. Het gemiddeld verbruik van deze auto’s komt uit op 5,2 l/100 km voor de sDrive18d en 5,3 l/100 km voor de sDrive20d. In Nederland is dat beide goed voor een groen energielabel B. De xDrive-varianten van deze diesels halen energielabel C. De handgeschakelde versies van de BMW X1 hebben een Auto Start Stop functie met een schakelindicator. Bij alle uitvoeringen wordt remenergie geregenereerd om de accu op te laden en om stroom aan het boordnet te leveren.
Breed motorenpallet
Bij de introductie in oktober zal de BMW X1 xDrive28i de rol van topmodel op zich nemen. De hoogst moderne zescilinder-in-lijn met 3,0-liter inhoud, variabele kleptiming VALVETRONIC en dubbele VANOS nokkenasverstelling levert 190 kW/258 pk vermogen. De viercilinder dieselversies BMW X1 xDrive23d, xDrive20d en xDrive18d leveren respectievelijk 105 kW/204 pk, 130 kW/177 pk en 105 kW/143 pk. Laatstgenoemde twee versies zullen ook leverbaar zijn met sDrive achterwielaandrijving. In het voorjaar van 2010 volgen dan nog een X1 sDrive18i en xDrive 18i. De 28i en 23d hebben standaard een zestrapsautomaat met Steptronic. De andere versies van de BMW X1 hebben een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Complete standaarduitrusting
De BMW X1 is standaard voorzien van onder meer airconditioning, 17 inch lichtmetalen wielen, hoofdairbags, driepuntsgordels op alle zitplaatsen en Adaptive Brake Lights die extra waarschuwen bij een noodstop. Ook zijn er talrijke opties om de standaarduitrusting verder aan te vullen. Opvallende zaken zijn onder meer de Adaptive Headlights – in bochten meedraaiende koplampen – een elektrisch bedienbaar panoramadak en een harman/kardon Surround Sound System. Optioneel is ook een Business of Professional navigatiesysteem met een in de console geïntegreerd display en nieuwste generatie iDrive.
Door zijn stoere uiterlijk te combineren met elegante proporties biedt de BMW X1 rijplezier voor alle dagen. Handzaam in de stad, comfortabel onderweg en praktisch en avontuurlijk op vakantie.
TYPHOON zegt
zeer mooi
York zegt
Speciale lijnen en niet iedereen zal ervoor te vinden zijn.
Maar heeft wel een stoere look die veer 3’ers zullen overtuigen.
peter zegt
lijkt me eigenlijk meer upmarket dan de X3
Birger zegt
Hee, zag ik dit topic gisteren niet ook al?
W115 zegt
hij is wel leuk, alleen vind ik de mistlampen ongelukkig geplaatst
Sjappoo zegt
Tot nu toe is iedereen best positief ;-)
Hij is ook wel lekker eigenwijs… Moet je van houden… ik vind het wel mooi!
Ze durven in ieder geval wel! Geen standaard model! dus kan best wel eens gaan verkopen..!
creative zegt
zowel gister als vandaag een mooi idee!!!
Waxweazel zegt
Heel laag koppel bij die diesels.
Alle andere concurrenten hebben een hoger koppel.
De Renault 2.0dCi heeft 150pk en 360Nm koppel en de 180pk variant heeft er 400NM aan koppel, met een enkele turbo dan nog.
Kijk naar de waarden van Peugot, Mazda of Ford, die zitten ook rond deze koppelwaarden, een pak hoger dus.
Lopen die bij BMW zo achter hierop ??
Dev zegt
“Tot nu toe is iedereen best positief ;)”
Laat ik dan maar het begin maken; Weg met dat gedrocht. Weer een auto in een segment dat geen serieus persoon overweegt.
Als je dan zonodig een BMW moet hebben koop je een 3serie touring (met opties) of een X3 (en zelfs de X3 is eigenlijk overbodig).
Maja, badge-snobs kennende zal ik er snel wat rond zien rijden.
Eric zegt
sDrive20d zal ik wel aan mijn vrouw kunnen slijten. Haar 320d is toch afgeschreven eind 2009. Met het autosalon in Brussel kunnen we dan ééntje bestellen voor volgend jaar. Zo zijn de kinderziektes uit een nieuw model van de baan. Zonder 4-wielaandrijving weegt deze auto 50a70 kg minder wat goed is voor het milieu.
peter zegt
@Eric: dan moet je mij is uitleggen waarmo je die wagen zou kiezen boven een 320d ?
Die verliest toch op elk vlak
veel minder goede wegligging (kan niet anders)
stuk trager
hoger verbruik
minder ruimte
Eric zegt
Hoewel ik de zwarte lijsten onderaan de deuren en bumper zou meespuiten in de carroserie kleur.
En we nemen de sDrive want we gaan toch niet off-road moest het xDrive zijn.
316i zegt
Niet verkeerd ik zie me zelf er wel in rijden ,niet dat dat zo snel gaat gebeuren maar toch mooie auto
Eric zegt
@peter,
Wat afmetingen betreft. Ik kan de grote minder inschatten op foto. Mijn vrouw betaalt want haar auto gaat weg, niet de mijne. En mijn vrouwtje wil iets SUV-achtig. Een Freelander mag ze van mij niet kopen omdat ik Land Rover onbetrouwbaar vind.
En wat het meerverbruik betreft= tanken op kosten van de zaak.
PS. Een 320d verbruikt 7,2l/100km dus zuiniger is de X1 volgens de bovenstaande tekst wel.
Woette zegt
Toch wel een echt dikke beierse koe da ze daar aant (uit)melken zijn zenne…..
Freewarefreak zegt
Mooie auto! Dezelfde reactie als gisteren. Laat maar komen.
@Waxweazel:
Zo veel scheelt het toch niet? De 2.0D met enkele turbo: 177 PK 350 NM, das maar 10 minder als de Renault motor. De 2.0D met twinturbo: 204 PK en 400 NM. Dus… bovendien dat Renault dat doet met een enkele turbo en de BMW met een twin-turbo, da’s een keuze van de fabrikant. Niks mis mee toch?
M-lover zegt
@Waxweazel:
een bmw-diesel heeft int algemeen wel een mooiere koppelcurve, niet een die piekt en dan wegvalt… dat hadden ze bij bmw al door sinds de tds!
RW zegt
Op de site van BMW lees ik het volgende:
“De BMW X1 wordt leverbaar met drie dieselmotoren (18d, 20d en 23d) en twee benzinemotoren (18i en 28i).”
Foutje? Of krijgen we in Nederland toch de 18i direct bij introductie?
tibor zegt
heey een audi Q5! oowneee het is de (nieuwe) bmw x1! hoe had ik die 2 nou kunnen verwarren, deze is veel lelijker…
Waxweazel zegt
@ M-lover
Nog nooit met een Renault diesel gereden zeker ? ;)
Die zijn het toonbeeld van zachtheid en soepelheid qua koppel. De koppelcurve is juist veel mooier dan die van BMW en het koppel komt geleidelijk maar toch krachtig. Hetzelfde voor de diesels van Peugot en Ford.
Mercedes is zelfs nog een pak beter op dat vlak, met nog hoger koppel.
Maar die zijn dan ook buiten categorie :D
bmw zegt
Lelijk, overbodig en bovenal: way overpriced. Wie is er nou zo gek om hiervoor zoveel geld neer te leggen? Zolang BMW dit aan de man/vrouw kan brengen, is het officieel geen crisis.
pieter zegt
We gaan hier toch echt niet beweren dat Renault-diesels net zo goed zijn als BMW-diesels, hè? Best wel soepel, krachtig en stil (en betrouwbaar zal ook wel), maar hopeloos achterlopend als het om verbruik en emissies gaat.
bmw_tuning zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Sjappoo zegt
@ bmw;
Reken er dan maar op dat er geen crisis meer is!
Want deze gaan vast verkopen. Mooie instap SUV voor als je het breed hebt, maar niet breed genoeg voor een X5.
en ik geloof ik niet dat de diesels van Renault net zo goed zijn als die van BMW. Zijn echt wel goede motoren… maar beter???
Race_Kees zegt
Dit prachtige dak wordt dus door een Nederlands bedrijf gemaakt he!!
SDM zegt
Waarom noemt iedereen dit een gedurft model!?
Deze auto ziet er EXACT hetzelfde uit als alle andere BMW’s van dit type.
Over smaak kan je niet discuseren, maar dit design is voor een bmw absoluut niet gedurft.
rikkon zegt
Ho maar! Stop maar!
Dat ding is lomp en lang niet fraai, dat verander je niet op door meer foto’s en video’s te bekijken dat los je alleen op de tekentafel op. Liefst even met een blanco scherm/vel beginnen.
Sorcerer zegt
Le-lijk. Ik zei het al eerder, maar qua lelijkheid komt dit dicht in de buurt van de X3, het op dit moment lelijkste model van BMW dat je kunt kopen…
Ook qua motoren is het al niks… 6,8 sec naar de 100 doe je het namelijk ook al niet voor :P Achterkant lijkt bovendien een beetje op die van de ook al lelijke Q5 (een van de weinige auto’s die er op foto’s beter uitziet dan op de weg).
Dus, tja, next!
Glo95 zegt
Wat een ontzettend lelijk hok zeg
Femme zegt
Wat betreft het koppel van de 2,0 liter twinturbo van de X1 23d: in het Engelse persbericht stond een een waarde van 360Nm tussen 1750 en 3000rpm. Volgens [url=http://images.paultan.org/uploads/2007/03/bmw_2liter_twinturbodiesel_2.jpg]deze vermogenskromme[/url] is er (zoals je mag verwachten) geen sprake van een constant koppel tussen 1750 en 3000 toeren en is het werkelijke maximum 400Nm bij 2000 toeren, gelijk aan de Renault DCi 180. Het verschil met het dieseltje van Renault is dat de BMW bij 4500 toeren nog circa 320Nm koppel overheeft, terwijl het koppel van de Renault dan inmiddels naar 260Nm is gezakt volgens [url=http://www.ae-plus.com/Car%20companies/Renault%20pics/dCi_180_torque-curve.jpg]deze grafiek[/url]. De BMW haalt daardoor een hoger maximum vermogen bij een hoger toerental en heeft een redelijk linaire vermogensopbouw die uitnodigt tot het maken van toeren. Aangezien de power band van een diesel ruk is het wel fijn dat toeren maken pas vanaf 4400 ipv 3800rpm contraproductief is.
hubert zegt
@race-kees,
en hetzelfde dak komt ook in de nieuwe X3 en Rolls Royce ;-)
zesinlijn zegt
Met dank voor de Mega-gallery, hoe vet is die!
Van voren weer een echte BMW (die stompe neus zal waarschijnlijk ontwikkeld/nodig zijn voor de voetgangersveiligheid bullcrap, daar zijn we voorlopig dus nog niet vanaf…) alleen de achterkant vind ik een beetje Cayenne/Audi. We hebben zelfs Audi dakrails.
Met andere woorden, als je het BMW logo van de achterklep haalt zal niet iedereen (misschien wel bijna niemand) roepen; Hé een BMW!
En dat vind ik als BMW liefhebber wel een beetje jammer.
Los daarvan wordt dit ongetwijfeld een succesnummer! Mark my words…
Sofa zegt
Hoe kunnen jullie nou zeggen dat dit een lelijk hok is? Het is wederom weer een prachtig auto met echte BMW lijnen aan de zijkant. Ook de neus is weer een juweeltje.
Dit is toch een geweldig alternatief voor mensen die een 3serie rijden maar die deze net te laag vinden. Hij zal zo ongeveer in dezelfde prijsrange zitten en qua afmetingen scheelt het ook bijster weinig. Ik vind het jammer dat ik nog 2 jaar met mijn 3 serie moet doen, ik zie toch graag daarna de X1 xDrive 28i voor mijn deur staan.
Heb nog nooit in een Renault diesel gereden, maar ik durf toch wel te zeggen dat ze heel gek hun best moeten doen willen ze een BMW diesel evenaren. Niet voor niets natuurlijk dat BMW de afgelopen 3 jaar, op dit jaar na, Engine of the Year heeft gewonnen.
Moet ik nog even door gaan of zijn jullie overtuigd?
jurrian zegt
De meeste van mensen hebben ditmaal er voor gekozen dit artikel over te slaan en niet te reageren over hoe een afzichtelijk gevaarte dit is.
Sofa zegt
@ Sorcerer,
Lekker bezig!:S
Noem is een auto die jij mooi vindt dan?
bmw zegt
@race-kees: wist je dat de ventieldopjes van een Belgisch bedrijf afkomstig zijn? En dan zwijg ik nog over het verbandkistje.
GerreLekker zegt
Spuuglelijk, overbodig en overpriced… zolang er maar een BMW badge opzit is het allang goed voor de meesten hier. Had er iets anders opgestaan dan waren waarschijnlijk 90% van de reacties zo
bmw zegt
@Sofa: “Heb nog nooit in een Renault diesel gereden, maar ik durf toch wel te zeggen dat ze heel gek hun best moeten doen willen ze een BMW diesel evenaren.”
Misschien was je beter gestopt bij het woord “gereden”. Niemand ontkent de kwaliteiten van de BMW-motoren. Helaas ontkennen sommigen de kwaliteiten van andere merken, zodanig dat hun eigen zekerheid en overtuiging niet in het gedrang kan komen.
GerreLekker zegt
@Sofa: ja met deze ongeloofelijke knalargumenten doe je mij direct een BMW kopen…. NOT!
Sofa zegt
@ BMW,
Haha, ja dat is waar. Wat ik bedoelde eigenlijk is dat wanneer je kijkt naar de directe concurrenten van BMW (VAG, Mercedes) dat die er toch al een aardige kluif aan hebben om ze volgen (qua vermogen – koppel – verbruik – CO2 – etc), dus ik kon me niet voorstellen dat een renault dit wel zou kunnen.
Maar dan heb je alsnog gelijk hoor, mijn verhaal was nergens op gebaseerd:)
Sofa zegt
@GerreLekker: LOL. Nee maar ga deze auto nou maar gewoon in het echt zien, dan zal hij alles meevallen:P:P
Benjamin1 zegt
hmm, wordt toch moeilijk deze
Nope, de X1 is zo mogelijk nog lelijker dan de X6.
Maar er staat bmw op, dus hij is hier bij voorbaat al geliefd!
Vroeger, 1990-2000, toen waren de bmw’s mooi, E39, E46, oude 7 serie.
Tegenwoordig is het allemaal veel te dure meuk….
Frank zegt
Lijkt wel een Nissan Qashqai, wat een compliment voor Nissan is denk ik zo.
CSL zegt
Erg vette bakie. Nu even een M uitvoering van maken met die 555pk sterke Twinturbo V8.
Think-Tank zegt
Sofa; ergens heb je gelijk. Mensen die een 3-reeks bezitten en met meer dan 2 zijn zitten als sardienen in de auto en zouden daarom wel eens kunnen uitkijken naar deze prachtige traditie-BMW. :roll:
Je kan ook gewoon een 4-deurs kopen waar je voldoende plaats in hebt ipv dit rijdend kippenhok.
Maar ja, de net-niet-genoeg-welgestelde moeders die graag een Range Rover, Cayenne of Q7 zouden rijden hebben er na de Q5 weer een alternatiefje bij…
Tuurlijk zegt
Waarom geen LCI pook? (joystick)
406_v6 zegt
Ik zie liever de 1 met een andere letter ervoor… Z1 !! (Z8 mag ook…. ;) )
Dirk zegt
JA ik blijf het herhalen !!!!!!!!!!!!!
Kleef er een Toyota logo op en niemand wil hem.
De 1 serie is zowaar de lelijkste auto in zijn segment en daar doet de X1 nog een schepje bovenop.
Het rijplezier zal middelmatig zijn en de afwerking BMW onwaardig en dat is bij de 3,X3 en de 1 serie ook zo.
Wie is er zo gek om daar zoveel voor te betalen? Ik denk allen de merkfreaks die door een paardebril kijken.
peter zegt
de 1 serie vind ik absoluut niet lelijk. Een toyota logo op plakken is ridicuul gezien dynamisch karakter & RWD. Zeg dan lexus..
peter zegt
@Dirk je lulut uit je nek.
De X3 is idd zeer lelijk. Van de 3 en de 1 vind ik van niet maar das persoonlijk.
Maar de 3 & 1 moeten absoluut niet onderdoen in bouwkwaliteit tov andere bmws. Ik dacht zelfs dat ze beter waren. Ik kan je uit persoonlijke ervaring zeggen dat een 3 serie E90 opvallend veel beter in elkaar gezet is als een Z4 coupé van vorige generatie.
Potver7 zegt
Vanwaar die mega-gallery en overdaad aan filmpjes? Om aan te tonen dat het een lelijk hok is, van welke kant je hem ook bekijkt? Of in de hoop dat er ergens een plaatje tussen zit waarvan je denkt: mmm, misschien is het toch nog wat…?
Sharp zegt
Altijd wel grappig. Knulletjes hier die even voor iedereen bepalen wat mooi of lelijk is en/of bepalen de redenen van een aankoop. Gelukkig, is de grote mensenwereld toch net even anders en telt de mening van een knul met een computer dat toegang heeft tot internet niet.
Sjappoo zegt
@ Dirk;
Je weet blijkbaar niet waar je over praat. Lees een keer een autoblad en je ziet toch echt dat een 1 serie beter rijd als andere auto’s van zijn klasse en met rijplezier wint hij de meeste tests. De afwerking is ook heel erg netjes!
Weet het uit eigen ervaring, heb geregeld in een 1 serie gereden en zodra mijn portemonnee het toelaat komt er eentje voor de deur te staan. Want wat rijden die dingen lekker!
Waarom verkoopt een 1 zo goed als hij zo lelijk is?
Dus kom even met cijfers of echte argementen voordat je iets zegt.
Sjappoo zegt
@ Sharp;
Helemaal mee eens. De meeste hebben nog niet eens in zo’n dergelijke auto gereden.
Edo zegt
@Dirk
Wat een gezever van je, beweren dat de afwerking van de 3, x3 en 1 serie BMW onwaardig is. Jij bent in ieder geval geen BMW rijder dus stap maar gewoon rustig weer in je panda
Ivo zegt
@ Waxweazel: Je valt in herhaling. Zie post van gister over Renault diesels (die niet kunnen tippen aan de vermogens-/koppelafgifte en souplesse van een BMW diesel)
@ Benjamin: Je valt in herhaling. We weten nu echt wel dat je de X1 en de X6 niet mooi vindt. Lekker belangrijk…
mashell zegt
Een ezel stoot zich in het algemeen niet 2x aan de zelfde steen. BMW daarintegen… Bij de X3 waren er veel klachten over de goedkoop ogende zwarte bumpers. Dat hebben ze bij de facelift ook aangepakt. Nu lanceren ze de X1… met grote stukken goedkoop zwart kunststof op de bumper. Is er dan niemand die in München roept: Nein, so geht das nicht!
clubbtraxx zegt
Dat front!!! Hilarisch gewoon… Zou zo bij een chinees van de tekentafel kunnen komen en dan vond iedereen ‘m lelijk. Nu het een BMW is vinden de meesten hem prachtig. Nou ikke niet, wat een hok. Doe mij dan maar een dikke Kuga als je toch een compacte suv wil rijden.
mastertjen zegt
Dat model is gewoon niet om aan te zien! Ik snap niet wat velen hier mooi aan kunnen vinden. Zo chinees als het maar kan zijn idd. Ze zijn er ook nog in geslaagd om dit nog lelijker te maken dan de X3. Proficiat.
Ik weet niet wat de richtprijs van dit hok moet zijn maar in ieder geval lijkt mij een XC60 of een Q5 een veel betere premiumkeuze!
ralfcars zegt
JONGE.., ik hoef hier geen fcking update van, echt man, ik snap echt niet waarom er mensen zien die dit goeikoop stuk blik mooi vinden!
Gerrard zegt
Geweldig :D super gave auto! Ik rijd zelf bmw dus ik kan niet anders als een goed stuk techniek verwachten! kwaliteit zal ook uitmuntent zijn!
En tegen alle negatieve mensen ga zelf eens bmw rijden dan pas weetje waar over je praat. En nee niet een x ingereden, gewoon zelf hebben. Dan wil ik jullie erna wel eens horen. grtz
Modus zegt
Hij ziet eruit alsof ze een X3 mule op een 3-serie onderstel hebben gehangen.
Quivis zegt
wat een kleine K-Kar!
Dirk zegt
@ Peter
Jongen wordt eens wakker.
Een doordeweekse Focus rijdt beter dan een 1 serie en stop nu eens over die zever van RWD.
Citrofiel zegt
Wat een boel foto’s. Als ze dan toch zoveel tijd aan het besteden waren aan fotograferen, neem dan nog even een ander kleurtje mee…
rensc zegt
nu op de foto’s denk ik van … mwa niet mijn smaak, maar ik denk dat als ik ‘m in het echt zal zien dat ik wel anders ga reageren.
KoFFiE zegt
Achjah – als ze dan toch een lelijk gedrocht maken kunnen ze het inderdaad beter ineens ook in het kak-bruin aanbieden :)
peter zegt
@Dirk – o je spreekt over matchbox.. die opmerking van focus is gewoon surrealistisch.
ps X3 vind ik vanbinnen effectief wat minder afgewerkt nochtans zeggen net van dat model de statistieken dat hij betrouwbaar is. Anderzijds wellicht ook enige bmw op de markt waar traag mee gereden wordt.
SjoerdMini zegt
Die achterkant lijkt op een Ssangyong Kyron…
BeterWeter zegt
Wel schattig, zo’n minitractortje voor wannabees die geen X3, laat staan een X5, kunnen betalen.
Lacheuh !
Dirk zegt
@ Peter
Een Focus ,Golf, 308, Megane..enz. allemaal rijden ze minstens zo goed als een 1 zoniet veel beter en ze zijn stuk voor stuk minder duur.
De afwerking is in de Golf en in de 308 zelfs stukken beter.
De restwaarde is zeker niet hoger bij BMW zeker nu niet als ze 25% korting geven op nieuwe 1 en 3 serie modellen om van hun stock af te geraken.
Dirk zegt
Heeft nog niemand zich afgevraagd waarom dit ook in de Audi sectie is gepost, naast de frontpage en de BMW sectie ?
Is dat om te laten zien “zo maak je een lelijke auto” aan de Audi fanboys ?
Arjan zegt
Alweer een mislukte chinese x5 imitatie
Hubert zegt
Zojuist in een X1 gezeten.
En stiekum is het eigenlijk wel een mooie auto.
Vooral de binnenkant is typisch BMW.
We weinig beenruimte achterin.
X1 driver zegt
Sinds anderhalve week rijd ik nu rond met de BMW X1. Als ik mijn voet eens stevig op het gaspedaal zet krijg ik vanaf een snelheid hoger dan 160km/h een enorme fluittoon te horen, probleem met aerodynamica vermoed ik. Heeft hier nog iemand last van?