Wat vriend en vijand eigenlijk al lang wisten is nu officieel bevestigd bij monde van Audi directeur van de Verenigde Staten, Johan de Nysschen: De Audi A7 gaat er komen en er wordt gewerkt aan een R8 met V10 motor.
Of de A7 ook werkelijk A7 gaat heten is echter nog niet bevestigd, maar wat zou Audi daar anders van kunnen maken? De auto moet het gat tussen de A6 en de A8 opvullen, waardoor A7 dan ook de enige logische naam lijkt. We hebben “gelukkig” nog voldoende tijd om te speculeren over z’n uiterlijk, want de auto wordt pas in 2012 verwacht. Voor die tijd zal er nog wel een officieel concept verschijnen.
Nysschen bevestigde tevens dat de engineers van Audi werken aan een V10 in de R8. Hier werd in het midden gelaten wat voor V10 blok dit zal worden, maar we houden ernstig rekening met het twin-turbo 5,0 liter V10 TFSI-blok uit de nieuwe RS6.
Tot slot zegt Audi nog niet definitief “Nee” tegen een R8 diesel en wordt ook de mogelijkheid tot een R8 cabrio nog open gelaten, waarbij we de kansen van de laatste het grootst inschatten. (via: windingroad)
Maarten G zegt
Doet me opvallend veel aan de Citroën C6 denken, die daklijn.. Niet dat ik dat erg vind overigens want net als de C6 vind ik deze A7 er aangenaam uitzien.
bartholomeo zegt
dat word kicken, 5 liter twinturbo in een lichtere auto dan de RS6 :D
ML320 CDI zegt
Ze hebben het over ‘het gat tussen de A6 en de A8’ ik zie dat niet zo. Wat zijn de concurrenten dan van bijvoorbeeld de A7? En word de A7 dan meer een A6 coupe of meer een A8 coupe?
Sjera zegt
Pffftt wat veel audi’s…
BTW. Ik erger me aan de vele interne links altijd :S
Rick zegt
Ik vind de audi modellen steeds lelijker worden, de Audi A8 die we nu op dit moment kennen is mooi de audi A4 die we nu ook nog kennen is mooi, de A3 ook de A6 ook, maar de nieuwste vind ik echt steeds lelijker worden!! (het is mijn mening)
rijk zegt
lol niks, maar dan ook echt niks aan deze auto doet mij denken aan de c6.
zal ongetwijfeld een bak worden waar de gemiddelde leaserijder een harde pieper van krijgt.
R8 is gewoon top, cabrio zeker :D
stel je voor, witte lak. Daarna 2 gouden racing stripes erover. 22″ met platte bandjes, 11mm verlaagd, zichbare boxen verwerkt in het plaatstaal. “Tupac – High till I die” uit de speakers, LSD vleugeldeurtjes, en dan effe langs de lonsdalers/gabbergolfjes rijden met kappie open natuurlijk.
1 zin: fantastisch dandy trendy
Sem zegt
r8 cabrio? niet verkeerd maar wat gebeurt er dan met die kieuwe?
ik hoop egt dat die studiemodel die lijkt op die TT word gemaakt clubsport ofzo…. egt super vet.
Kawouter zegt
A7… V10… Flinke jongens allemaal…
Audi maakt nog niet zo’n haast met die eis van ‘gemiddeld honderdzoveel gram CO2’ over de totale verkopen.
Mizze zegt
Ik vind dit een prachtige wagen,
Audi is volgens mij echt goe bezig.
Wacht maar tot de nieuwe A5 in 2.0l TDI 140pk uitkomt….
Xiphos zegt
@ Maarten G, mij doet ut eerlijk gezegd meer aan een CLS denke, of kijk ik dur nou zo scheef tegen aan :P
vla zegt
laat maar komeuh die V10!!!!!
maar haal er aub meer dan 570 pk uit!
(eigenlijk mag mijn reactie geëditeerd worden want er zitten wss geen grote koppen van Audi op deze site ;) )
Agly zegt
als ze het niveau van de nieuwste audi’s R8 – A5 – A4 staat er nog wat moois te wachten !!!
Fej zegt
Ik hoop dat Audi eindelijk eens een beetje variatie brengt in het gamma. Ben jaren lang een absolute Audi-fan geweest, maar tegenwoordig wil ik er nog geen meer omdat ze allemaal te veel op elkaar lijken. Zelfs de nieuwe A5, welke toch de mooiste is, verschilt te weinig van de rest en ben ik al een beetje beu gezien!
Zou graag zien dat ze een beetje meer risico nemen op gebied van design!!!
Alec zegt
De A7 is raar…… lijkt wel een lange A5 :S
Jos zegt
ik vind die a7 voor het eerst sinds tijden weer eens een mooie audi, ik ben normaal niet zo gecharmeerd van audi, maar dit ziet er veelbelovend uit
Luc zegt
zal wel weer een slap a5 aftreksel zijn, net zoals de a4
rroma zegt
doe normaal, ik denk toch echt niet dat die a7 er zo uit gaat zien, ik verwacht wel iets nieuws dit is gewoon een verlengde a4/a5 ..
a7 klinkt als een goed idee, wacht op betere impressies
Tiemen zegt
Wat een lelijk ding, wel goeie zaak dat er een V10 komt voor de R8. Gaat hij dan ook R10 heten :P
rubentjee zegt
ik vind hem wat weg hebben van de bmw 335i achterlampen zoiezo en de lijne aan zij kant alleen de c stijl dan niet .
C63AMG zegt
zeker nice v10 in r8:), alleen het is toch zo audi is goedkoper dan de concurenten, ik denk dat het te maken heeft met design kosten enzovoort, audi a3, a4, a5, a6, a8 , allemaal dezelfde voorkant:S, wat is er nog spannend aan een audi?, het zijn allemaal mooie en uiteraard ook degelijke autos op zichzelf, maar als je alle ”verschillende” modellen naast elkaar zet moet je toch wel concluderen dat ze een beetje saai zijn, het maakt niet uit of je a3 of a4 rijd, voorkant is toch precies hetzelfde, ietsjes bredere gril , hogere , miss ander mislichtje of koplamp, maar het is toch wel zielig aan het worden, audi is gewoon een echte VOLKS-wagen geworden
Mijn mening uiteraard…., veel mensen zien dit anders , geef die visie aub miss kan ik me daar ook in vinden…
PieterA zegt
Nog meer van het zelfde dus.
BOEIEND!
AppieFlappie zegt
ik lees met verbazing de reacties. MENSEN MENSEN het is maar een uitgerekte A5. Dus Photosoeppppppp
Bam_Margera zegt
gaan de R8 en de gallardo wisselen of wat? de R8 een V10 en de Gallardo een V8 :D
PieterA zegt
@AppieFlappie: het is idd een fotosoep(je) (letterlijk) maar wat verwacht jij mss wel? Da A7 zal nog voorspelbaarder zijn dan het feit dat de zon elke dag in het oosten opkomt en in het westen wegzakt.
huub Vanderlubbe zegt
TJA, je kan het echt zo gek make als je ’t zelf wilt hebbe!!
Nick zegt
Waarom in Gods naam een R8 V10?
Kunnen ze niet de oude Diablo 5.7 motor gebruiken, en daar een typische Audi motor van maken met dry sump smeringsystemen, 5 kleppen per cilinders, variabele inlaatspruitstuk, etc?
Ik kan me wel voorstellen dat er vraag is naar een Gallardo die niet zo duur is en toch mooi én vierwielaandrijving.
D zegt
dit is dik een photoshop
F430Rijder zegt
Een Diablo is van voor Audi’s tijd bij Lamborghini. Daarbij, waarom een motorblok uit de jaren 90 gebruiken?
Trouwens wat de Gallardo betreft, dat is sowieso een overbodige auto.
F430Rijder zegt
@ C36AMG
Audi is altijd al een volks-wagen geweest, ze konden nooit tippen aan BMW en Mercedes, pas vanaf midden ’90 toen ze met de nieuwe typeaanduidingen kwamen (A4 etc) kwamen ze een beetje bij.
Bubbel zegt
Hoezow cls
Porsche Fan zegt
Welk segment komt de a7 dan ??
Casey zegt
Komt een man bij de Audi dealer:
Klant: ‘Dag meneer de Audi dealer, ik wil graag een Audi kopen’
Dealer: ‘Dat kan meneer. Welk model had u in gedachte?’
Klant: ‘Welke heeft u allemaal?’
Dealer: ‘Nou, we hebben de:
-A3 voor stelletjes zonder kinderen,
-de A4, voor een gezin met zo’n 2-3 kinderen,
-de A4 Avant, voor gezinnen met zo’n 2-3 kinderen en een hond,
-de A5, voor, tja, voor wie eigenlijk, voor mannen die iets anders willen,
-de A6, voor gezinnen met 2-3 kinderen met iets meer geld dan de gezinnen van de A4
-de A6 Avant, voor gezinnen met 2-3 kinderen en een hond met iets meer geld dan de gezinnen van de A4
-de A7, voor, tja, voor wie eigenlijk, mannen die meer geld hebben dan de mannen van de A5,
-de A8, voor, tja, voor wie eigenlijk, mannen die meer geld hebben dan de mannen van de A7,
-de Q7, voor gezinnen met meer dan 3 kinderen (en misschien nog een hond).
-de TT, voor vrijgezelle mannen en vrouwen die op willen vallen
-de R8, voor vrijgezelle mannen en vrouwen die op willen vallen en meer geld hebben dan die van de TT
-en wellicht heb ik achter nog een A2 staan…maar voor wie die is weet ik eigenlijk niet,
-en dan hebben we elk model ook nog in -tig verschillende (motor)uitvoeringen.
-U kunt trouwens ook eens gaan kijken bij VW, Seat, Skoda of Lamborghini voor gelijkbare producten.’
Klant: ‘Ow…nou, ik kijk nog wel even verder, bij BMW of Mercedes ofzo. Bedankt in ieder geval’
=p
C63AMG zegt
@F430Rijder , ok das duidelijk:), dan snap ik in iedergeval die eentonigheid , bedankt voor de korte maar bondige uitleg:)
Jordii zegt
amerika is gewoon mooi
Casey zegt
@ Jordii
En wat vind je van die Audi……?
Svennos zegt
hahahaha Casey:p
Nou en toch vind ik audi’s geweldig mooie auto’s
Nick zegt
Ik hoop dat Audi ooit nog komt met een nieuwe W12 met een droogcarter smeringsysteem, een hogere compressieverhouding, directe injectie (FSI) én klopsensoren voor elke cilinder.
En dat die dan in de A7 te verkrijgen is, hopelijk als de sterkste benzine motor én niet zo’n tien cilindertje.
phantom zegt
wat is dit nou voor pure onzin zeg, nu is er helemaal geen verschil meer tussen een a7 en a8, de a8 is al niet eens veel ruimer dan de a6 en dan moet er nog een tussenmodel bij ook, totaal overbodig als je het mij vraagt
Nas zegt
Stiekem hoop ik op de RS6 v10 motor maar in Frankfurt wist één van die audi gasten met te zeggen dat het om een atmosferische V10 zou gaan ..
Of hij zou me zand in de ogen willen strooien ..
Murcielago zegt
http://www.autojunk.nl/pix/view/130779
greg zegt
Kan iemand mij vertellen met welke auto’s deze bak moet gaan concurreren?? Ik snap er namelijk weinig van nu.
Audi probeert een klasse te creeren waar volgensmij totaal geen vraag naar is.
Murcielago zegt
@ greg: Mercedes CLS? Is nochtans een verkoophit geweest..
lebastille zegt
Jammer dat Audi zo lang op zich laat wachten m.b.t. de A7. Dit aangezien Aston Martin, Porsche en Mercedes binnenkort uitkomen met hun 4-deurs coupé modellen of deze al voeren (Mercedes). Vind de auto trouwens niet uitgesproken mooi ook al weet ik dat het slechts een impressie is. Van een R8 met V10 motor ben ik een groot voorstander, dat moet echt een enorm goede rijmachine worden, net als de R8 nu al is. Nog meer vermogen, goede handling o.a. door de 4WD.
greg zegt
@Murcielago
hmmm CLS…. Misschien wel ja. Zit wel wat in. Maar in dat geval vind ik de A7 niet dat extraatje bieden dat de CLS wel heeft.
De CLS heeft een uniek design, afwijkend van de CL, E en S klasse. Deze A7 is niets meer dan een A5 met 4 portieren. En t zal me niets verbazen als de nieuwe A6 als 2 druppels water op deze bak gaat lijken… Stelletje luie designers
CSL zegt
R8 met een v10 twinturbo. Een echte kogel dus.
Sorce zegt
Casey: dat geldt voor alle automerken… een A6 heeft vrij weinig voordelen die een A4 niet heeft bijvoorbeeld, heel objectief gekeken dan. Het is tuurlijk wel fijner, meer luxe, meer vermogen etc. …
Trouwens, in de CLS wil je niet achterin zitten tenzij je kleiner dan 1,70 ofzo bent. Hoofdruimte valt vies tegen!
WIjnand zegt
@ casey: Dat kan je toch van elk automerk zeggen:
-de 3-serie , voor een gezin met zo’n 2-3 kinderen (zonder benen:P),
-de 3-serie touring, voor gezinnen met zo’n 2-3 kinderen en een hond(zonder benen..),
-de 3-serie coupe, voor, tja, voor wie eigenlijk, voor mannen die iets anders willen(met benen..:P),
-de 5-serie, voor gezinnen met 2-3 kinderen met iets meer geld dan de gezinnen van de 3-serie
-de 3-serie touring, voor gezinnen met 2-3 kinderen en een hond met iets meer geld dan de gezinnen van de A4
-de 6-serie, voor, tja, voor wie eigenlijk, mannen die meer geld hebben dan de mannen van de 3-serie coupe,
Tja audi hanteert nou eenmaal 1 model in de maten S, M, L, XL en XXl :P
Ik vind het in ieder geval heel erg geslaagd, Less is more!
Vapid zegt
2012!?!?
Dat is nog een hele tijd duimen draaien en nachtjes dromen
Patrick zegt
Wel een goede zet van Audi.
Hopen dat die er wel wat
anders uit ziet dan de andere
Audi’s. Begint wel een trend
te worden om al je verschillende
modellen hetzelfde eruit te laten zien..
In ieder geval hÉÉl veel
terugkomende elementen,,dat maakt
het wel saai….Jammer
(Seat,,Audi,,Opel)
MCM zegt
tja een a7…geen cls rijder die in een audi gezien wil worden…blijft toch een audi..auto voor mensjes die zich hip voelen en no niet zo lang centjes hebben…maar eerlijk…een r8 cabrio is wel een eye-catcher..voor de rest worden audi’s alleen serieus genomen door audi-rijders……
MCM zegt
ps. heb zelf ook een audi s3 maar meer uit schaamte dan uit vrije wil…had zelfs nog liever een 3 -diesel gehad maar ja…wat een lusters die tdi-rijders…
rider zegt
of die A7 daadwerkelijk lichter zal worden dan de RS-6 is nog maar zeer de vraag! de mercedes CLS is ook al zwaarder dan het model waar hij op baseerd (de e-klasse).
een diesel R8. hmmmm. maar waarom ook niet. misschien dat ze hiermee een nieuw segment creeeren. maar het zal in ons nederland zeker geen succes worden. (met dank aan ons parlement, belastingen enzo) die auto zou dan onbetaalbaar worden. prijs staat dan niet meer in verhouding met de prestaties.
r8 cabrio lijkt me ook de beste keuze. dat zal zeker een succes gaan worden. maar alsjebliefd geen alu klapdak constructie. gewoon een softtop.
en jongens breng die RS-6 v10 biturbo ook maar in de A7 en R8. Spectakel gegarandeerd!
C63AMG zegt
@Sorce haha inderdaad , was dacht je dan van zicht naar buiten als je achterin een cls zit?, ik zat eerst in een s achterin en daarna in de cls, voel je je echt opgesloten en je zou haast zeggen dat je het benauwd krijgt.
RScosworth zegt
@ Sorce en C63AMG
Ik ben 1.80 lang en vind de CLS eigenlijk heerlijk zitten! Ik vind het echt heerlijk om zo discreet achterin te zitten, aangezien je in de chiquere Mercedessen in Nederland behoorlijk nagekeken wordt. Jij ziet alles maar niemand ziet jou, een soort geblindeerde ramen principe alleen dit ziet er niet vies uit. Tuurlijk een S met gekoelde en masserende stoelen zit een stuk beter maar toch persoonlijk voel ik mezelf fijner in een CLS. Ik voel mezelf daarin meer omringd door de schoonheid van de auto dan dat ik het benauwd krijg. Een S vind ik zo ruim dat het haast kil word, een CLS daarentegen is voor mijn gevoel veel behaaglijker.
Deze Audi vind ik overigens geen bal aan maar dat heeft meer met de huisstijl van Audi te maken dan specifiek met dit model.
kzary zegt
Ik wacht wel op de RS7 :)
pelezinho zegt
hm, niet goed bezig audi, alles lijkt echt op mekaar, trekt op niets…………
GerreLekker zegt
’t zat er aan te komen: zelfde onderdelen blijven recycleren.
Same shit, different day
Citrofiel zegt
Wie heeft die photoshop gemaakt?! :lol: Erg hoog niveau is het niet, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het beter kan, want ik kan er helemaal niets mee, maar toch… :P
OnT; Nog meer eenheidsworst. Een A6 met een laag dak en een motorvariant op een bestaand model. *gaap*
Rob USA zegt
@Casey en Wijnand; Ik zie het meer zo..
1 serie voor een vrouw.
3 serie voor een vertegenwoordiger.
3 touring voor een vertegenwoordiger met meer spullen.
3 coupe voor een kleine drugdealer.
3 cabrio voor een gemiddelde drugdealer.
5 serie voor een patatboer/sloper.
5 serie voor een grote patatboer/sloper.
6 serie voor een grote drugdealer.
6 cabrio voor een grotere drugdealer.
7 serie voor een gepensioneerde drugdealer. :)
Pilot zegt
Zie je wel het is een slap kopie van de BMW’s Audi loopt altijd achter de feiten aan. Het is echt een 3-serie maar dan in het groot. A7 = A5, oftewel aftesten !!!!
henk goedman zegt
als je ziet dat dit de fabrikant is van b.v. de NSU RO80, en je ziet die smakeloze ontwerpen van vandaag de dag…….jammer jammer jammer….
ad zegt
Hopelijk wel raamstijlen bij de A7, want de A5 portierramen klapperen als een ouwe Datsun Cherry Coupé bij hoge snelheden.
sebastian zegt
concurenten; BMW 6, Mercedes Benz cls…
Persoonlijk vind ik het een overbodige klasse, voor dat geld haal je ook een echt interesante auto; een masarati Quatro Porte.. een betere auto als zowel de bmw als de mercedes en de “toekomstige” Audi A7!
Windhoos zegt
Dit gaat idd de concurent van de 6 serie en de CLS worden, wellicht lichtelijk overbodig, maar zolang de concurent dit soort auto’s blijft produceren doet Audi dat nautuurlijk ook ;-)
Alex zegt
Kijk, zo kan het dus ook ;-)
rs zegt
volvo v70 velgen? zelfde achtergrond en nummerplaat als op de preview foto van de a5? PHOTOSHOP!
Chief_S5 zegt
@ rs: Ooit de moeite genomen om de tekst en de comments goed te lezen?
Die R8 V10 (TT) mag meteen komen! :D Die A7 wil ik eerst goedkeuren. Want ik denk dat over dat model heel maar dan ook heel veel verschillende meningen zullen zijn. :)
jeroen zegt
o.k. nu beginnen ze een beetje te overdrijven met “wie heeft de grootste motor”…
Nick zegt
@kzary: RS7 zal vast niet komen. Daar is de auto te zwaar voor.
De S7 zonder twijfel wel.
Tommy zegt
@ Nick
Waarom geen RS7? er is toch ook een RS6… en aangezien de A7 op de bodemplaat van de A6 zie ik niet in dat hij zwaarder wordt. Eerder lichter. Maar ik denk wel dat deze dan meer pk’s dan de RS6 zal krijgen… 600+ mischien?