De Audi A6 e-tron is eindelijk hier en vormt een serieuze bedreiging voor de BMW i5.
Audi pakt groot uit deze maand, met twee hele belangrijke onthullingen. Eerder deze maand konden we de nieuwe A5 aan jullie voorstellen (de opvolger van de A4) en nu is daar de nieuwe A6 (de opvolger van de A6, maar dan elektrisch).
Productieversie vs. concept
De A6 e-tron kregen we in 2022 al te zien als concept, maar nu onthult Audi eindelijk de productieversie. De concept car werd destijds heel goed ontvangen en het goede nieuws is: Audi heeft weinig veranderd.
Op bepaalde punten is de productieversie zelfs mooier dan de concept car. Die had namelijk een overdreven diffuser, die nu een stuk subtieler is. Ook de achterlichten die regelrecht van een kermisattractie leken te komen zijn vervangen door een strakkere LED-streep.
Sportback & Avant
De A6 e-tron is er in twee varianten, een Sportback en een Avant. Net als bij de nieuwe A5 is er dus geen sedan. Gek genoeg noemt Audi de A5 hatchback wel een ‘limousine’, terwijl het hier dus een Sportback is. Enfin, maakt verder niet uit.
Een nieuwe gimmick is het verlichte Audi-logo aan de achterkant, wat collega @willeme gisteren al uitgebreid behandelde. Qua neus en achterlichten lijkt de A6 e-tron veel op de Q6 e-tron. Dat is niet de enige overeenkomst, want de auto’s staan ook op hetzelfde platform: het PPE-platform.
750 km range
De Audi A6 e-tron heeft dezelfde 100 kWh-accu als de Q6 e-tron, maar heeft toch een aanzienlijk grotere range. Met een Cw-waarde van 0,21 is de A6 e-tron Sportback de meest aerodynamische Audi ooit. Dat is dus een belangrijke reden om géén SUV te kopen. Als Sportback heeft de A6 een range van maar liefst 750 km en als Avant 720 km. Daarmee zet de A6 e-tron zijn belangrijkste rivaal in zijn hemd, want de BMW i5 heeft maximaal 582 km WLTP-range.
De A6 e-tron heeft standaard alleen achterwielaandrijving (jazeker), met een 367 pk sterke elektromotor op de achteras. Daarmee zit je in 5,3 seconden op de 100 km/u en de topsnelheid komt uit op 210 km/u. Laden kan met 270 kW, dankzij de 800V-technologie. Ook op dat punt heeft Audi Vorsprung durch Technik, want de i5 moet het doen met 205 kW.
Audi S6 e-tron
Mocht je 367 pk te mager vinden, dan is er ook meteen een S6 e-tron. Deze heeft wel quattro, maar de nadruk ligt op de achterwielen. De S6 heeft een systeemvermogen van 503 pk. Met launch control heb je tijdelijk zelfs 551 pk. Genoeg om in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten en 240 km/u te rijden op de Autobahn. De range van S6 e-tron is nog steeds heel netjes: 670 km voor de Sportback en 640 km voor de Avant.
Interieur
Het interieur van de Audi A6 e-tron is geen verrassing. Dat is namelijk bijna exact hetzelfde als dat van de Q6 e-tron. Ook hier zien we het (optionele) scherm voor de bijrijder terug. Bij de A6 e-tron zien we nog wel twee extra schermen, voor de cameraspiegels. Als je daar helemaal niet op zit te wachten, niet getreurd: ook dit is optioneel.
Sta je te popelen om de Audi A6 e-tron te bestellen? Dan moet je nog even geduld hebben tot september. Tegen die tijd kunnen we ook vertellen wat ‘ie moet kosten.
driver79 zegt
Gaaf! Ik vind hem mooi en nog een goede range ook
anthwan zegt
Dit is wel even wat anders dan dat we gewend zijn bij Audi… maar die koplampen lijken wel van een Citroën te komen.
Lijkt een stuk kleiner dan de nieuwe
5 serie.
THSD zegt
Eerder koplampen van een hyndai kona
I Love Porsche zegt
Je bedoelt dagrijverlichting, de koplampen van de Kona zijn groot en zitten in de bumper
THSD zegt
My bad idd ik bedoelde de dagrijverlichting van de kona die hier bij de audi als koplampen worden gebruikt 😉
AudiRS zegt
@ THSD Nee.. die worden niet bij deze Audi als koplampen gebruikt. Die smalle lampen zijn dagrij- en knipperlichten. Daaronder in het zwarte gedeelte van de bumper zitten dim- bocht- en grootlicht.
THSD zegt
@AudiRS
Hmm dus dan worden ze op dezelfde manier gebruikt als de hyndai kona.
Maar vooral de dagrijverlichting is zowat 1 op 1 van de kona overgenomen.
AudiRS zegt
Ja en zo zijn er wel meer Lynk&Co, Tucson enz…
Marco Pachen zegt
Precies dat
En van de zijkant een Mondeo
Marco Pachen zegt
Precies dat
En van de zijkant een Mondeo
Marco Pachen zegt
Precies dat
En van de zijkant een Mondeo
Marco Pachen zegt
Precies dat
En van de zijkant een Mondeo
adyton zegt
Goed gelukt, maar het is net als de Q4 nogal een hangbuikzwijntje door de batterijen. Een bleke kleur staat hem niet zo goed.
I Love Porsche zegt
En die rare zwarte plakstrip accentueert die buik alleen maar inderdaad.
mashell zegt
Op de mayonaise kleurige is dat effect inderdaad vrij sterk maar op de grijze en blauwe valt het juist wel mee.
Gulli zegt
Als ze die zwarte strip aan de zijkant wat lager zouden maken zodat de lakkleur er niet meer onder komt zou het al een hoop schelen. Hier moet wel een slank model van te maken zijn toch?
Edit; @I Love Porsche
Great minds think alike :)
adyton zegt
Bij BMW en Mercedes lukt het beter om het te verbergen, maar Audi legt idd nog extra aandacht daarop in hun ontwerpen. Ik had gehoopt dat ze hieruit geleerd hadden sinds de nieuwe designtaal, maar ze doen het dus nog steeds.
HZW zegt
Als de uitsparing in de dorpel lijst zwart zou zijn, zou al een verbetering kunnen zijn.
De auto’s zien er mega lomp uit, zoiets van, ziet u, ik ben een lompe elektrische auto van dik 2 ton plus.
Misschien dat Audi er goed aan zou doen om de nieuwe Audi’s A5 en A6 aan FORD te verkopen, en dan zelf opnieuw beginnen.
Die Marc Lichte gaat gelukkig heel snel weg, en komt er gelukkig een nieuwe Audi designer.
Hopelijk gaat hij wel weer met Mooie Audi’s ontwerpen, want deze zooi wil ik niet eens gratig voor de deur hebben staan.
JelmerS zegt
Eens, lijkt meer op een nieuwe Mondeo dan een traditionele Audi
gekketurbo zegt
@adyton: Op Audi.de kan je al spelen met kleuren en velgen. Zwart staat best sinister en kleed best wel af. Al met al een redelijk strakke limousine:
https://mediaservice.audi.com/media/fast/H4sIAAAAAAAA_y2VS6sltxHHz8x4xoMNDslggvfmEjCkpH734pLMbO3AQIw3E7iUWo_WkfolqdX3NvksWWbl7-IP4I2_gFfeeBNwneCNfqcef9WRVHXO9z9fXu7h8uLDh3df_–Lz435sX1-uTyul8vlGfmff3j3_S9__vXV629_-t396t-Xl2kPYnlGKe-ff2InNAquqzJ_uHxMrsvLW-CRlmf_peXVD7R89K_L_9db5LNb5D83-9XXLy6XT_9-uXz8-qa7fPZmD37FgNNfg4rrMkeb1R__IjrNqq7TVd_xjrWibIuhKis-lEOrNOvqoUXOWfMnKv2jVDtoLOUQZz50j3UKYEbEoYOCFTV8KX1-iNbMDxx49RVTTEHdfLUkQMTKlIRdMQQUuMuWEPhKlpKFtIBmYoasMXPJAK2odnJabzJZ3myqAFxXE2vAqJpHRzAKKRYnM9HWMdZXkscn5nrAhPyRBElcewO4R-w14JG7aw0Cx0JlQubnAEIsjb6CkL7aGGG9jhyERrYjCC8Eu8E4UYJIyPIAw4jF2BPCduUwLMPAGAwr2lQShN0bwnBVN0vag5AezcFAouLCgRyEH0uQypZ6BampegtqULPloOTRIoKyYz1lgs-pJuxbp0GtY__IQEXbHiSIce8VIZmzoCeRTCNotTd0IXo8suagfextDXqReiUr2CJXoKPY6Xw6rrWnzDNqOp9xI3uaCZldFZhpSWUPJmBHJzIh5YGBiavhJ4wqYM0JdNeMcHQTwSKbyWmnZt4IsZwTjA573GGMR2efYNylo4ezXufIwc5S0552jnuNYEOsfAMOFXOKEFwXCHFzHJyM1ViD86gcI5zsiZzTuoWeECtqFLdMRpBzyfV5BRexpq1d3B1W4M5Ucgceh9q1BKdFBX5Yt40gxXxwgpyvBcHonREWFSlToWce_Hii7cBb7AwJ7OQTZTpsWSKIttwIQ9sg-CW0dMk-IJ8EIVNvgY-qC5QZV38rFGMx1OD3qR0FTBgb6pBJRj21MKkJ6fknjX3sYXJKTQXQM0wFh3me9clhxcmsjBD7foB1SH0fYVWuprKr3vvOwWpQJ7Ls3HcUc76ntlnd0nck8Nh3GdZo-97CZiZNzb7tiFsJAWVTZ8Le0wCFYVGBQ5CupQcIym6sJ_hMjRIoYhhEFM1QQRShy08Qh7T5GqIcK9VCVJhtA1HHgq486rOgVozGcUs6K-ZiJ6jyJrBjhSXhZP6A6PD6SJk-dNsV4jx2TySYQ-wptu5tP0IMY0MNHeNYuQFiSuZKhfKikZw55OaEeISOdkkSi6OHZFRDJ0ouV66GtJpeMIIXjFKCrvUNRzlQSlZbLiE9rVwJwlmcLWThOE1A1oJTh-TFGeSEuHEJOeX-VHBgUDTaR8RWNYRYGQ2nCMWBcOqJJQmnVdW5wulyiQWcXl5pAs7Je_qe5z72U_k3NWcblnlSc7r_znqPD2_9sAg1S4wP_0AZrLw7rEzjPe8Ldjcqa8Z0z6uK3aFfR7xPYVd3A040nff_TLu0y8Pbh-KBMUqY6R8kWfq1v3-_RHv79M1NfheTUsHOBmfj1T2v37x4-9373wBu9cwurwYAAA?mimetype=image/png
HZW zegt
Ik zou zeggen hou hem maar lekker, wat een lelijk inspiratie lose bak, ook weer een FORD met Audi emblemen.
jaso013 zegt
Ik moest aan de Mondeo denken idd. De station is nog redelijk te pruimen maar die sportback… mehhh
mashell zegt
Prachtig. De hatchback in rood met chroomaccenten rond de vensters graag en met normale spiegels graag.
aerohead zegt
En zonder dat glimmende plastic in het interieur.
Vind ik in al die Benzen ook zo verschrikkelijk lelijk.
Zit er zo cheap-ass uit.
Gulli zegt
Hoe meer glimmertjes Mercedes toevoegt in het interieur, hoe goedkoper ik het vind ogen. Niet om aan te zien!
mashell zegt
Je bedoeld dat pianolak op de middenconsole? Ik vind het Enyaq achtige stoflapje op het dashboard wel leuk.
Gulli zegt
Wat mij vooral stoort is het glimmende ‘aluminium’ op ieder randje en in ieder hoekje
waterisnat zegt
Hallo ford mondeo. Terug uit het dodenrijk?
aerohead zegt
Zelfs de “grille” heeft nagenoeg dezelfde vorm.
gilettelubbers zegt
De trend om lelijke EV’s te maken lijkt krampachtig voortgezet te worden. In mijn ogen is dit een klodder mayo op wielen. Doe mij maar een huidige A6 avant dan
HZW zegt
De Nieuwe Audi A5 is al net zo erg, en de interieurs lijken ook bijna het zelfde.
I Love Porsche zegt
Wat een kermis aan de achterkant met dat rood-verlichte Audilogo.
drivingmenny zegt
Maar belangrijk voor Audi-rijders, welke licht- en geluidseffecten zijn er naast natuurlijk de dansende richtingaanwijzer?
harrie zegt
Scheetjes en plofjes uit het accupakket?
I Love Porsche zegt
In de video van de A5 werd duidelijk dat je de LEDs van de verlichting helemaal kunt customizen. Echt, alsof je je auto’s verkoopt aan kinderen. Wie gaat er nou kiezen uit 10 verschillende mogelijkheden om je achterlichten te laten branden? Laat staan dat je dat iedere rit gaat wijzigen… Maar waarschijnlijk zal dat onderdeel zijn van een (te) duur abonnement.
JelmerS zegt
Als je bij gebrek aan een ballenbak of lego corner je kids maar in de auto’s laat spelen dan zijn dit soort functies wel degelijk van belang om de ‘hele familie’ onder de indruk te krijgen
mattr zegt
Beetje een hangbuikzwijntje met dat accupakket zo onder de auto geplakt, net een Nio. Ook dat verlichte audi logo achterop ziet eruit als een vreemde pukkel. De i5 Touring is toch geslaagder…
Ik begin me nu ook af te vragen waarom ik wel onder de indruk was van de concept car, deze productieversie valt tegen.
harrie zegt
Die dorpels die niet naar binnen lopen, maar maximaal breed blijven om maar zoveel mogelijk batterijen erin te proppen maken van elke EV dat ie niet enkel zwaar is, maar ook vooral zwaar oogt.
Hier ook, en dan kan je dat wel krampachtig proberen te verbloemen met een raar zwart inzetstukje maar dat maakt het er, zeker in een lichte kleur, niet beter op.
En dat is samen met het infantiele lampjeslogo dan ook het enige wat er nog een beetje uitspringt in een verder nogal generiek design.
racerx zegt
Opzich een mooie auto, ze hebben hun best gedaan het accupakket te verbergen. Helaas niet helemaal gelukt.
probono zegt
Ben misschien niet objectief meer, maar ik had er echt rekening mee gehouden dat ik de nieuwe A6 zo mooi zou vinden dat ik wat minder blij zou worden van m’n i5. Maar nee, ik moet toch zeggen dat ik ‘m niet zo mooi vind als de concept deed vermoeden & eerder blij ben dat ik hier niet op heb gewacht.
Wel mooie range, maar dat is nogal afhankelijk van je gebruik of je er echt veel aan hebt.
ericc zegt
Afwachten of ze die range wel halen. Veel EV’s vallen achteraf door de mand.
JelmerS zegt
Idem aan zowat elke WLPT score van een ICE.. dus 1-1 in het voorliegen tegen de klant
Marco Pachen zegt
Gelukkig dat je niet gewacht hebt! Ik vind de i5 vele malen mooier. De voorkant en achterkant van de Audi vind ik niks. Veel te scherp getekend, veel te veel tierlantijntjes en led lampjes. Nee geef mij maar de i5 dan ondanks de lagere range
minimoke1984 zegt
Vindt m een stuk beter ogen dan een I5. Dus smaken verschillen. Ook de range en laadsnelheid maken m serieus interessant. Zodra mijn S LRplus er uit gaat ga ik hier zeker naar kijken. Als ze nu bij VAG ook nog met een eigen laadnetwerk komen met vergelijkbare Tesla prijzen dan denk ik dat Tesla echt moet vrezen.. want waar ze eerst dik voorliegen worden ze nu links en rechts ingehaald….
pyrat zegt
Ik vind hem erg geslaagd! Zowel de Avant als de Sportback. Interieur alleen iets teveel scherm en lomp vormgegeven.
Stuk mooier dan een i5, plus betere specs! 750 km is echt netjes.
Dutchdriftking zegt
Net als de concept erg goed gelukt. Hier gaan ze wel weer wat leaserijders mee richting de showroom krijgen.
Poulusma zegt
Ze zijn bij Audi de laatste tijd nogal inspiratieloos…
Die ‘sportback’ lijkt niet meer dan een Ford Mondeo….
En zeker gezien de nieuwe A5 de neus van de Focus gekopieerd heeft is ook dit niet bepaald een fraaie conclusie.
jaapiyo zegt
Vind de reacties verrassend negatief. Vind ‘m zelf erg geslaagd. De plastic strip om te vermommen dat de beltline zoals bij alle moderne auto’s/EV’s te hoog is hoeft van mij niet. De wielen zijn iets te groot en de frontoverhang had nu met RWD nog iets kleiner kunnen zijn. Maar al met al…Dit is gewoon de nieuwe maatstaf in zijn klasse.
Maatstaf in E segment:
Mensenheugenis-1996: Mercedes
1996-2023: BMW e39 tot en met g3x
2024- : Audi
Gulli zegt
Ik vind hem prachtig, maar ik denk dat het nog mooier kan :)
jaapiyo zegt
Nu heb ik net wel gezien dat achterbank op miraculeuze wijze knaak is voor een auto van bijna 5m lang die puur ontwikkeld is als EV. Zonde. Hoe krijgen ze het voor elkaar ook.
https://m.youtube.com/watch?v=8iWD0D5wCEo&t=20m57s
gekketurbo zegt
@jaapiyo Klopt, maar hoe vaak zit jezelf nou op de achterbank? Dat je schoonmoeder niet zo lekker zit lijkt me nou niet echt top prioriteit…
waterisnat zegt
Autogefuhl meneer met z’n heerlijke engels en z’n heerlijke vriendin..
ty5500 zegt
“Let’s gooooo”
En dan verwacht je een hevig introfilmpje maar dan begint hij gewoon droog aan zen presentatie
gekketurbo zegt
@jaapiyo: 750km (500 echte km’s) range, RWD (premium ftw!) en binnen 10 minuten 300km bijladen voor €77k is natuurlijk een rete goede aanbieding!
n0zem zegt
Helemaal mee eens. Komt ook omdat audi stteds de eerste was en de andere twee dan met een betere kwamen. Nu is audi de hekkensluiter.
admm zegt
Na 1 stap vooruit met de nieuwe A5 is dit toch weer 2 stappen achteruit met de A6 wat design betreft. Ze hebben de concept met minimale veranderingen maximaal verknald. De S6 met normale spiegels en minder zwart in de voorbumper is nog enigszins OK, maar lang niet wat het had moeten/kunnen zijn. De zwarte accenten aan weerszijden die zogenaamd verklappen dat het een elektrische auto is geven ‘m een zwaarlijvig en lomp voorkomen. De achterzijde is op zich niet verkeerd, de achterlichten vind ik zelfs een verbetering ten opzichte van de concept. Maar in z’n geheel toch helaas een teleurstelling. Jammer.
brennie-1994 zegt
hmm… het zal wennen zijn maar ik ben er niet direct van overtuigd. ben sowieso al geen fan van die gespleten koplampen zoals ook bij de BMW 7-serie is.
de hoekige lijne van de vorige A6 stonde de auto veel beter dan dit design..
mij niet gezien!
citroen55 zegt
Audi komt laat, dan nog krijgen ze het niet voor elkaar het zijaanzicht er fatsoenlijk uit te laten zien. Gewoon foeilelijk dit doorgezakte model, wat, indien, je uitsluitend in zwart kan kopen om het te camoufleren.
str8six zegt
Mwoa, ben er niet weg van. Dat gezegd hebbende kunnen de nwe 5 en E mij ook niet bekoren.
lekkaah zegt
Ik vind Audi 3x niks na de mooie modellenreeks van de jaren 2005-2010 ish. Maar eerlijk, ik ben positief verrast. Alleen al door de RWD aandrijving. Ben nu wel benieuwd naar de RS edities.
denniyo zegt
Ziet er opzich niet onaardig uit, hij doet me echter wel een beetje denken aan een Platgeslagen Q8 (E-Tron), dus een revolutionair design kun je het in mijn ogen niet noemen.
Verder vind ik het interieur behoorlijk achterhaald ogen, die 2 schermen naast elkaar had Mercedes 10 jaar geleden al en zelfs dat ziet er vandaag de dag nog beter uit vind ik, deze schermen hadden net zo goed het interieur van een Hyundai Ioniq of Kia EV6 kunnen vormen en dat vind ik persoonlijk wel een behoorlijke afknapper en had beter gekund!
Ze stralen in ieder geval niet het stijlvolle design en de luxe uit die je van een merk als Audi wel zou verwachten.
Hawkeye72 zegt
Ik geloof niet heel erg in elektrisch rijden en Audi noem ik nog wel eens Faudi, maar euh… dit is gewoon een heel erg mooi ding, vooral de fastback.
pomoek zegt
Met pornorood leer is ie niet te versmaden, prima range, ziet er netjes uit, fijn dat er eens een ev estate is, ben alleen bang voor de prijs en de kosten van de opties…
Richmond zegt
Waarom dit design niet op de a4/a5 toegepast?
Jantje_555 zegt
750 km in theorie. ben eens benieuwd voor de wintersport dan?
En waarom ook dat lichtgevende logo, had het al op de VW Touareg gezien. Hoe supermarkt tuning ziet het er uit. man man waar gaat het heen.
Geef maar een Audi met de 3 liter diesel, die ging in de praktijk 750 km!
Hawkeye72 zegt
Dan reed je niet erg zuinig, jaren een A6 3.0tdi gereden, met tuning, haalde vaak meer dan 1000km en ik rij toch best door.
audirs3 zegt
Als je lekker door kart, 150km/u ofzo, en met koude temperaturen, en altijd met 10% al laden en tot 80% om het tempo erin te houden , dan moet je die range wel halveren. Elke 3 uur een kwartiertje pauze, is best prima, en dat slechts 2x denk ik.
THSD zegt
Range voor een ev station is best ok.
Het uiterlijk is tja wat zal ik zeggen…het front en dat zwarte kunststof oogt behokrlijk cheap.
mashell zegt
Hoezo cheap? Premium koplampen in twee delen. Grote vlakken in carrosseriekleur. Glimmend zwarte sier- en aeroelementen. Dit is zeker niet cheap. Cheap zou een groot zwart vlak met luchtinlaat van matzwart plastic zijn zoals de A6 tien jaar terug had.
THSD zegt
Cheap ja want ik vind dat zwarte glimmend plastic afbreuk doen aan het design.
En dat front had net zo goed een xpeng (niks mis mee) kunnen zijn…past gewoon niet bij een audi.
harrie zegt
Koplampen in twee delen is premium…
Lijkt me sarcasme maar ik ben bang dat je serieus bent.
utregcity zegt
Oei, wat een gedrocht. Waarom al dat zwarte (of grijze) plastic rondom?
rfocus zegt
Doe mij maar niet! Lijkt wel een i4
kareljansen zegt
Hoe zou zich dit qua prijs gaan verhouden tot een Q6? Iemand een idee?
Diesel Rocks zegt
750 km range, ja ja. Uitgaande van 20% tot 80% dus 40% eraf en daar 2/3 van komt de realistische range uit op 300 km in de winter en misschien 400 in de zomer als je lekker langzaam rijdt.
Als ik dezelfde truc toepas op mijn diesel dan heb ik een theoretisch bereik van 68 liter * 22 = 1496 kilometer. Zeg maar 1500 kilometer actieradius. Maar leeg rijden doe je nooit, dus 10% eraf en dan 4/5 omdat je toch lekker wilt doorrijden (diesel is relatief zuiniger op hogere snelheden dan een EV) dan kom ik uit op een realistische actieradius van 1077 kilometer. Dat red ik niet maar het komt wel in de buurt.
Met deze EV zou ik dus drie keer zo vaak moeten laden als dat ik met mijn diesel zou moeten tanken. Ik ga uit van tenminste 30 minuten snelladen, dat is 1,5 uur duimen draaien voor een rit van 1000 km. In de diesel is dat 3 minuten het goddelijke aroma opsnuiven. Zal ik ook nog even de kosten van snelladen tov de diesel liter prijs uitrekenen?
Voor mij is deze EV dus nog steeds geen auto om mee op vakantie te gaan of voor lange weekenden.
Wel goed van Audi dat ze zo ver komen, en een blamage voor BMW. Het zou natuurlijk ook kunnen dat BMW eerlijker is of zelfs bescheidener. Dat zijn ze met vermogens in elk geval wel in vergelijking met Audi.
audirs3 zegt
@Diesel Rocks Je hebt enigzins gelijk, maar deze auto laad wel rete snel. Stel je gaat op wintersport, dan vertrek je gewoon met 100%, laden bij 10%. Dus je gebruikt 90% van de accu, en stel de realistische range is 500km, dan ga je dus op 450km laden. Daarna kwartiertje laden tot 80%, en dan kan je daarna 70% van de range gebruiken, dus 350km. Zit je dus al op 800km. Nog een 2e pauze van een kwartier en je redt je bestemming.
Dus ja, je moet vaker tanken, maar ik denk niet dat je vaker gaat stoppen. Ik kan me niet voorspellen dat je minder dan 2x even stopt tijdens zo’n lange rit.
rrk147 zegt
Nu dus een sportback. Waar Mercedes wordt afgefikt vanwege de daklijn bij de EQE, doet Audi hetzelfde. Een ook de nieuwe 5 serie heeft geen echte sedan kont meer, jammer.
Vind hem verder best mooi, en ben benieuwd of het uitsluiten van ICE de juiste keuze is. Of komt er nu nog een A7 met ICE, net als de A5 dat ook alleen heeft
audirs3 zegt
Dan ben je nu wel gek als je voor de BMW kiest. Je moet ook de laad curves eens zien tussen de i5 en de Macan (zelfde techniek), die BMW is echt achterlijk.
degrotemuis zegt
De sportback heeft wel duidelijke Mondeo trekjes, beetje een kruising tussen Mondeo en ID.7, niet echt Audi styling van buiten zo. De Avant heeft nog wel wat meer het Audi gevoel, die zou dus mijn voorkeur hebben.
Zo te zien aan de cijfers lijkt het erop dat de A6 hetzelfde accu/drivelinepakket krijgt als de Q6 en er meer uithaalt alleen door flink zuiniger te zijn. Dat is dan wel weer een flinke plus. En dat geeft ook maar eens aan hoe lomp de Q6 en Macan zijn.