De Duitse tuner 9ff heeft de vermogenslat voor hun GTurbo-reeks nog een stukje hoger gelegd. Waar voorheen 1000 pk het maximum was dat ze uit hun zwaar gemodificeerde GT3’s wisten te trekken, mag je daar nu 20% bij optellen. En je krijgt er nog een geile tijgerprint en dichte achterwielen bij ook.
Tja, wat moeten we hier nog over zeggen? Als je met 850 pk al zo’n resultaat neer kunt zetten, hoeveel voegt een sloot extra pk’s dan nog toe? En hoe is het op de weg te houden, als al dat vermogen naar de achterwielen gaat? En hoe blijven de schijven achter koel, met die dichte units er voor?
Feit is wel dat het een zeer markante verschijning is, de mannen van 9ff hebben zich duidelijk niet ingehouden, zowel aan de binnen- als de buitenkant. Mocht de Porker Veyron-records gaan breken, dan ziet u dit hier uiteraard meteen. Qua pk’s kan dit elfje zich in ieder geval reeds meten met de Veyron SS, maar ik vraag me af wat er prettiger rijdt (en langer meegaat).
mclarenf1lm zegt
AI dat moet hard gaan.
Deze kleur is ook super handig op de autobahn gaat iedereen meteen aan de kant. :p
nokiaaaaa zegt
whatch out tiger coming true :D
SimonMc zegt
@nokiaaaaa: bedoel je “watch out tiger coming through?”
AQ zegt
@nokiaaaaa: Ja, die tijger komt zeker waar. Haha ongelooflijk
Sneep zegt
@nokiaaaaa:
School?
speedgeek zegt
oeh vet, ga hem zeker bekijken zondag als ik naar essen ga:)
Fortuna zegt
@speedgeek: Neem je wel een zakdoek mee om je kwijl op te ruimen?
Vhelden zegt
gesponsord door duyvis?
BmwMPower zegt
@Vhelden: Meerdere levende figuren uit de ‘Lion King’ zijn hiervoor gebruikt.. ;)
Sneep zegt
@BmwMPower:
Slechte grap.
misteralmostknowitall zegt
@Sneep: soms
911GT2 zegt
De achterste schijven zijn toch minder belangrijk bij remmen dan de voorste, en zullen waarschijnlijk niet zo heet worden, waardoor ze hier mee wegkomen. Daarnaast kan de lucht ook van een andere plaats aangevoerd worden!
bpc zegt
@911GT2: inderdaad achterste remmen verbeteren is voor weggebruik inderdaad niet nodig
Macready zegt
@bpc:
Uh, die vlieger gaat niet helemaal op als je op de autobahn ver boven de 300km/u rijdt en regelmatig afremt.
Fietsblogger zegt
9ff met zekerheid een van de beste ’tuners’ (als je dat mag zeggen ;))
Dimglor zegt
Die tijgerprint is stiekem best cool :-)
En wat een vermogen…. Ongelooflijk…. Zal wel snel gaan.. maar of het nog prettig rijdt? Heeft trouwens ook een redelijk kaalgeplukt interieur..
mynameisjeroen zegt
Als je met 350km/h door de savanne knalt ziet de politie je niet door die schutkleur.
Megakix zegt
@mynameisjeroen: ze hebben vast een vermoeden…een luipaard loopt niet zo hard… ;-)
jagx zegt
Zie hem liever in Jaguar print
Cantago zegt
Ik geloof niet dat je hiermee met 20km/u door een woonwijk kan, of lekker boodschappen kan doen… Circuitdagje dan maar?
Martijn zegt
En dan te bedenken dat de enige mogelijke afnemer net in een tijgerprintje onder de grond gestopt is…..: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.destentor.nl/multimedia/archive/01636/Man_bijt_hond-cory_1636440b.jpg&imgrefurl=http://www.destentor.nl/algemeen/show/7592288/Man-bijt-hond-coryfee-Nel-Veerkamp-overleden.ece&usg=__AYELD1tXIKC44xA4IRFj9vZuDsU=&h=311&w=468&sz=22&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=Jq0k9kzBWfwWZM:&tbnh=125&tbnw=151&prev=/images%3Fq%3Dnel%2Bveerkamp%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1899%26bih%3D994%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=104&vpy=534&dur=4712&hovh=183&hovw=276&tx=141&ty=111&ei=GwbwTMKQOsOhOoHLxYMK&oei=GwbwTMKQOsOhOoHLxYMK&esq=1&page=1&ndsp=63&ved=1t:429,r:0,s:0
Slechte timing 9ff
Martijn zegt
En dan te bedenken dat de enige mogelijke afnemer net in een tijgerprintje onder de grond gestopt is…..: RIP Nel, jammer dat je dit moest missen!!
Slechte timing 9ff
PS: sorry voor vorig bericht.. weet niet hoe ik een plaatje moet uppen denk :(
koekepan zegt
de velgen……..ja
de kleur………ja
de auto……….ja
de tijgerprint…GOD NO!!
Jokkebrok zegt
@koekepan: Exact!
GeoBem007 zegt
Zijn ermee naar Nardo geweest met Auto, Motor und Sport.
Stond in de vorige editie. Ik herinner me dat ze wat aerodynamische problemen hadden en niet harder dan 387km/h zijn geraakt.
Megakix zegt
@GeoBem007: klopt ! En steeds opnieuw, ieder jaar, proberen ze het weer met een defecte auto….verwacht er steeds weer ‘veel’ van..maar tot op heden ‘fail !’.
BMWmannetje zegt
Net alsof de achter remmen gekoeld worden door de wind die tussen de spaken van de velg door gaat:S Gaat via de gaten in de sideskirts en de achterbumber via lucht buizen!
Macready zegt
@BMWmannetje:
Beide. Met dichte velgen raak je je warmte altijd minder snel kwijt.
mrB zegt
Ik zou alleen het tijger printje willen op mijn gt3 rs (als ik er 1 had) Je gebruikt een gt3 eigelijk toch alleen op een circuit, dus dan kan zo’n opvallend printje best. Ik gok alleen dat de achter remmen toch een beetje heet worden, kunnen ze wel minder belangrijk zijn, ze zitter er niet voor niks!
Ow, en de originele spoiler is stukken beter dan dit rare ding achterop.
spykerboy zegt
de veyron zal wel langer meegaan en beter rijden maar toch neem ik deze. de veyron is zo ongeloofelijk lelijk!
Eric zegt
911’s van 9FF zijn doorgaans enkel geschikt voor heel snel rechtdoor te rijden. Als je een 911 wil voor het betere bochtenwerk neem je buiten een fabrieksmodel beter een Sportec-exemplaar. Qua technologie zijn de mensen van 9FF wel heel goed bezig. Alle respect daarvoor!
flatfour zegt
acceleratie tijden svp.