Je strandlaken achterin, je bikinibabe naast je en in stijl naar de kust. Met deze omgebouwde Kever voor eindbazen ben je de hipste hipster van het hipsterstrand.
Deze hotrod is door de RDW “Volkswagen Volkstruck” gedoopt. De body is zelf ontworpen en je hoeft geen gordel te dragen in deze hotrod met 1600 motor en dubbele carburateur. De auto is straatlegaal, en omdat het kenteken 42 jaar oud is betaal je ook geen belasting.
De basis voor deze ombouw is natuurlijk een Volkswagen Kever, zeer populair bij bouwers van kitcars. Het geheel oogt erg netjes, en de verkoper meldt ook nog dat er nieuwe remmen en remleidingen rondom gemonteerd zijn. Zie jij jezelf in zo’n pickup hotrod rijden? Check dan snel ff de advertentie op Marktplaats.nl, de vraagprijs is €9500 euro, inclusief APK tot december volgend jaar.
e36thuglife zegt
hahaha lelijk
keeper1 zegt
@e36thuglife: lelijk? Geweldig!
kapitein zegt
@keeper1: Ja maar je weet toch, is niet thug life g.
keeper1 zegt
@kapitein: ah ja das waar… ;p
poarneemn zegt
@e36thuglife: dat zei je moeder ook toen je geboren werd
CRX zegt
@poarneemn: Volgens mij heb ik jouw nick vrij veel voorbij zien komen, zo vlak voor de laatste zaterdag van juni.
Mooi feestje.
OT: geinig als 4e auto ofzo. Helaas ben ik nog aan het sparen voor de derde…
xiran zegt
knap gedaan, jammer van die uitlaat. Als je er te dicht langs loopt verbrand je je been.
Design_Driven zegt
@xiran: Er niet te dicht langslopen dan! Duidelijk opgegroeid in de rubberen-tegel-maatschappij die Xiran
xiran zegt
@sketcher: ik heb me been een keer half verbrand bij een lotus super seven. Dat wens ik niemand toe.
Design_Driven zegt
@xiran: Ik heb me vorig weekend nog verbrand aan de Turbo van mijn Disco. Gewoon stom.
branko zegt
Gaaf! Alleen die uitlaat mag anders
Alfarobert zegt
Normaal mogen de banden niet buiten de wielkasten steken en dit wordt wel goedgekeurd?Heel vreemd. Als het heet is buiten kun je de badkuip vol water laten lopen? Wel wat anders dan airco maar wel fris,haha
gtwillem zegt
@Alfarobert: bij de APK zetten ze er dan waarschijnlijk wielkappen er op, on ze na de keuring er weer af te halen.
clarkson zegt
@gtwillem: 150 euro per wiel als de politie vervelend wil doen. Maar je kan het er op gokken. Wel een gokje van 600 euro waar is niks mee kan winnen.
Dutchdriftking zegt
@clarkson: Ik denk dat je sowieso bijzonder vaak aan wordt gehouden met dit apparaat.
clarkson zegt
@dutchdriftking: Daar zou je zo maar is gelijk in kunnen hebben.
kilum zegt
Zeker gaaf gedaan. Maar de uitlaat zou ik vervangen. En ik heb het idee dat je de bak die er achter hangt niet kunt gebruiken voor je handdoek zoals Casper schrijft. Die zit helaas vol met motorblok. Anders was het inderdaad de ideale strand auto geweest.
launchcontrol zegt
Deze Volkstruck stond recent nog bij iemand anders te koop, daar waren toen foto’s bij met de spatborden er nog op.
toempf zegt
Gaaf, nooit verwacht dat je zoiets überhaupt op Nederlands kenteken kon krijgen!
truckertje zegt
Gaaf! Alleen die kever(in dit geval) motorkap mag weg blijven
MARS zegt
Welke motorkap @truckertje:?
truckertje zegt
@mars: je weet wel, dat ding tussen de koplampen en t voorraampje
noodles zegt
@truckertje:
Ah, je bedoelt het kofferdeksel, de motor ligt open en bloot in de laadbak.
Arnoud zegt
@truckertje:
Dat is… Ach laat ook maar…
MARS zegt
@truckertje: oh oké! Maar wat staat er in de ‘kofferbak’ dan?
truckertje zegt
@mars: oké oké, ik zal nooit meer m’n aanhalingstekens vergeten haha.
Kofferbak klep dus….
steelboy zegt
Geen gordelplicht volgens de verkoper…?! Dacht ut wel! http://www.anwb.nl/rechtshulp/in-het-verkeer/verkeersregels/gordelplicht
escort77 zegt
@steelboy:
wat de ANWB zegt, is niet zo belangrijk. Wat de RDW zegt echter wel:
https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=76-BE-21
“Bijzonderheden Dit voertuig behoeft niet te zijn voorzien van bevestigingspunten voor gordels.”
slowland zegt
@escort77: Wat jij zegt klopt; als er een aantekening in het kentekenbewijs staat is het goed.
Ik heb ook zo’n auto. Wel na 1971, geen grodelplicht
lexaudi zegt
@steelboy: klopt helemaal. Gaat er inderdaad niet perse om wat de ANWB (of de RDW) zegt, maar wat de wetgeving zegt. De ANWB geeft in dit geval wel aan hoe de regels voor de gordelplicht zijn, dat mag want zij leggen de wetgeving uit aan hun leden, niks mis mee. Overigens moeten alle auto’s met een bouwjaar na 1970 verplicht gordels hebben voorin. Auto’s van voor dat bouwjaar waar fabrieksaf al gordels in zaten zijn overigens ook verplicht om deze te blijven voeren (Volvo Amazon bezitters: eat your heart out!)
escort77 zegt
@lexaudi: de mening van de ANWB is net zo veel waard als die van jou, je buurvrouw of mijn mening: die doet er niet toe.
Echter de RDW is een overheidsinstantie met een wettelijke taak. Het is een wat lastig juridisch verhaal, maar het komt er op neer dat als zij zeggen dat er in een bepaald voertuig geen bevestigingspunten hoeven te zitten, er in dat voertuig dus ook geen gordels hoeven te zitten en je als bestuurder of passagier dus ook niet verplicht kan worden om een gordel te dragen.
In veel gevallen gaat het daarbij om kleine cabriolets van begin jaren ’70: Alfa spider, MG B, Triumph Spitfire enz. Veel van die auto’s hebben zo’n vrijstelling.
Iets vergelijkbaars geldt ook voor airbags: sommige auto’s hebben een typegoedkeuring gekregen terwijl ze geen wettelijk verplichte airbag hebben. Daar kan de RDW een uitzondering voor maken, door bijv. te eisen dat er vierpuntsgordels gemonteerd worden. Dat gaat dan met name om exoten als een Spyker enz.
lexaudi zegt
@escort77: Bij mijn weten is het RDW een uitvoerend orgaan (net zoals bijvoorbeeld de politie) en hebben zij zich aan de geldende wetgeving te houden. Zij kunnen geen regels/vereisten creëren. Als zij zeggen dat een voertuig geen gordels hoeft te hebben moet hiervoor een wettelijke basis zijn, die is er bij mijn weten niet (indien het voertuig van na 1970 is dan). Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dit lastige juridische verhaal nu!
Overigens zeg ik ook niet dat de “mening” van de ANWB ertoe doet, zij doen een poging om geldende wetgeving uit te leggen. Dat mogen zij en ik vind het ook goed dat zij dit doen want hoewel elke burger de wet behoort te kennen kom je er vaak echt niet uit als je je alleen op het wetboek baseert, dat is namelijk veels te lastig samengesteld. Maar dit ter zijde.
bmw1m zegt
Dinkitoy!
sr20det zegt
Ik zie mezelf er wel in rijden hoor. Denk dat ik dan wel me baard voor zo’n auto moet laten staan haha ?, zal het vrouwtje leuk vinden…
lexaudi zegt
Ik vind de vraagprijs eigenlijk nog niet eens heel gek als je ziet wat er al voor een standaard kever gevraagd wordt. En dan te bedenken hoeveel werk en tijd er in dit ding moet zitten.
Frankypanky zegt
Ik zie een ruptuurtje opduiken….APK tot ‘december volgend jaar’…Ok, ok. Dus over een jaar moet je in december met dit (open) ding naar de APK-boer rijden?
LOL!
Design_Driven zegt
Leuke tip! Leuk ding ook. Maar eigenlijk wil je zoiets naar eigen smaak zelf maken.
noodles zegt
@sketcher:
Dat ben ik met je eens, dit vormt echter wel een mooie basis.
Ik zou er o.a. een mooi dubbel uitlaatsysteem onder hangen, de velgen verbreden met bijpassend rubber erom.
Alles wel zonder dat het ordinair wordt maar iets meer een tech uitstraling lijkt mij dan wel geinig.
clarkson zegt
Voor een rotrod is hij wel gaaf hoor! Geen gekke vlammen en rare wielen. Maar ik zou hem niet willen hebben.
marinepower zegt
Ziet er leuk uit uit, tot dat ie gestart wordt, fluitende gepruttel uit een kever is nou niet echt top, minimaal een blokje adopteren met een cilindertje meer, of zelfs twee.
xiran zegt
@marinepower: en dan met gewoon injectie en een dubbele nokkenas.
Dutchdriftking zegt
Wat een heerlijk stukje huisvlijt!
bofkont zegt
Wel grappig , maar 5k te duur.
Esprit_de_Flandre zegt
Jammer dat de motor in de bak zit. Daar heb je dus niets meer aan…
baardmijt zegt
@Esprit_de_Flandre: mwah, op zich is ie wel handig als je die kar eens wilt verplaatsen. :p
Maar inderdaad, niet functionele laadruimte met zo’n bak is erg jammer.
Wel een leuk ding, al zou ik ‘m liever zelf bouwen. Met een andere neus, zonder käferklep.
E34M5Touring zegt
Ik vind het veel geld. Ik hou al een tijdje een mega toffe ratrod in de gaten in de States. 13k dollar maar dan wel met een Ford flathead V8 en ongelofelijk veel coole details. Zou ik die liever nemen, ondanks de extra kosten van transport etc.
stationcar zegt
Ik kan thuis ook in bad zitten…
mrrallycross zegt
Alleen de dikke V8 mist nog