Twee keer V12-power, twee keer super exclusief, maar toch totaal verschillend. Behalve qua prijs.
Om met de Aston te beginnen: 77 stuks gebouwd, 7.3-liter V12, rijdende chick magnet en onder de kap minstens net zo mooi als daarbuiten. Nadelen zijn er echter ook. Het simpele stuurwiel past niet bij een auto in deze klasse, spotters laten je niet met rust (bewijs) en de elektronica is nogal, hoe zeggen we het netjes, Brits. Dit exemplaar heeft iets meer dan 1.000 km op de teller en mag mee naar huis voor een heftige 1.695.000 GBP, zeg een euro of 2,4 miljoen.
Aan de andere kant een straatvechter van de buitencategorie: de Ferrari Enzo. 660 pk uit een fikse V12, kloeke prestatiecijfers, een uiterlijk gedicteerd door de windtunnel en een waardevastheid die elke investeerder over de streep zou moeten trekken. Daarbij heeft dit exemplaar een koets waarbij het carbon duidelijk zichtbaar is en een maagdelijke 5.000 km op de teller. Genieten. Prijskaartje? Ruim 2,7 miljoen euro.
Het prijsverschil tussen deze twee rappe boys is dus te overzien (voor wie in deze klasse shopt), maar de breinbreker die dat oplevert is dan weer onbetaalbaar. Vertel op, welke kies je?
bubbel zegt
Enzo ?
martinus zegt
@bubbel: De AM. Want een brit.
Dutchdriftking zegt
One-77 voor mij niet moeilijk.
bofkont zegt
@dutchdriftking: Probeer hem eens te betalen, kijken hoe moeilijk het wordt ;)
Dutchdriftking zegt
@bofkont: vind er maar eens een.
406_v6 zegt
@dutchdriftking: Aston Martin ONE 77 for € 2.451.600 at mobile.de: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=213490746
henkhupelschoten zegt
De edele Brit aub
henkhupelschoten zegt
Sinistere..
boogieman zegt
Ik vind het toch een lastige keuze, eerst maar even een proefritje doen
PeugeotGTI zegt
De Enzo. Voor dat geld zie ik er liever uit als Darth Vader dan James Bond. Zwart staat de Enzo sowieso geweldig.
opgooier zegt
Enzo, One-77 vind ik één van de minder mooie Aston Martins. Een Enzo is nog lelijker, maar wel pure porno.
Beide merken hebben overigens veel mooiere auto’s te bieden, tegen veel lagere prijzen…
wimbraber zegt
@opgooier: zeker waar. Voor die 2,7 miljoen zou ik wel wat anders shoppen. Voor dat geld zou ik mn 3 auto droomgarage wel kunnen volzetten: GT40, 670SV & 599 GTO
werf76 zegt
@wimbraber: Dat was de vraag toch niet…
560pkferrari zegt
Normaal gesproken kies ik de Ferrari bij zulke keuzemomenten. De Enzo wordt eigenlijk niet mooi oud, ik vind hem steeds lelijker worden. De one-77 vind ik een stuk mooier. Ondanks de oude techniek dus tovh de AM
henkhupelschoten zegt
@560pkferrari: Precies dat
Shenkie zegt
@560pkferrari: wat mij betreft het tegenovergestelde; de Enzo vond ik bijzonder lelijk, maar met de jaren juist steeds mooier!
OT: Enzo> One-77, al zeg ik daar ook geen nee tegen.
opgooier zegt
Bij de One-77 krijg ik altijd het beeld van een natural beauty, die door Robert Schoemacher onder handen is genomen.
zoraul zegt
Die enzo uiteraard maar jammer van dat halfords randje bij de velgen…..
vonklausenburg zegt
Ik doe beide en trek m’n doorlopend krediet wel leeg.
trustmeiamanengineer zegt
Een gewone Enzo en een mooie Vanquish ernaast voor mij graag.
allesmetturbo zegt
Carbon enzo
dennisjuh95 zegt
One-77!
norge zegt
Een handtasje of een straat racer…..
koenigsegggone1 zegt
De one-77? wat een prachtauto is dat
gijzerrr zegt
Een zwarte enzo met rood getinte ramen….man man man? dan de one-77 maar ?
jessetje zegt
One-77 voor mij graag
rainman zegt
Ik ga voor de one-77
Rossifummi zegt
De prachtige Ducati Senna op de achtergrond:)
rob5nismo zegt
De brit voor mij
berlinetta zegt
Ik vind de Enzo wel een fenomenale auto. Het design is apart, maar ik hou er wel van. Ik vind het zelfs wel een tijdloos design. Zowel van binnen als van buiten ziet ie er nog goed uit.
De techniek is ook om van te smullen. Laag gewicht en een heerlijke V12.
De AM is een verhaal apart vind ik. Eem van de dikste GT’s ooit gemaakt. Ik vind het niet de AM ooit gemaakt, maar een lelijke AM bestaat niet.
De techniek is echter niet al te best, met name de elektronica inderdaad. Maar dat weerhoudt me er niet van toch voor de stijlvolle Brit te gaan en de opgefokte Italiaan even te laten staan.
Rob zegt
@berlinetta:
De techniek is niet best van de Aston Martin?
Huh, ik dacht dat dit ding voor Aston Martin begrippen ontzettend goed in elkaar zat. Carbon monocoque, 750pk V12 (ietsiepietsie minder dan de technische briljant geachte Ferrari F12), onderstel/demping/ophanging/etc. wat uit de racerij komt, carbon remmen, enzovoort….
Ik dacht oprecht dat ie ontzettend goed was. Of ben ik nu volledig voor de gek gehouden door Aston Martin…?
bietje zegt
One-77 boven de Enzo. De Enzo heeft mij uiterlijk nooit aangetrokken, vind de vormgeving echt niet om aan te zien. Functie boven vorm ofzo, want dat het een goede wagen is, geloof ik helemaal.
enricoleerdam zegt
normaal gesproken als ik een dikke portemonnee zou hebben, een am v12 vantage en een 458 italia. maar ok als ik hier uit moet kiezen de one77. zoals hierboven al vaker gezegd, niet het mooiste wat de merken te bieden hebben
rolov zegt
Enzo .
FredT zegt
Doe mij maar de Enzo!
reistje zegt
De Enzo voor mij, ik vind hem juist niet lelijk oud worden, omdat hij niet ouder lijkt te worden. De One 77 heb ik nooit mooi gevonden, hij is gewoon niet zo elegant als de andere Aston’s. Het lijkt meer alsof het een creatie van Fab-design is en dat is geen compliment.
harrie zegt
Daarom kreeg je toch een zo’n vermomde japanse Cygnet bij je AM, voor als de echte brit weer eens kapot was.
fconderkantlat zegt
Enzo.
jorden zegt
Is die enzo met dat naakte Carbon zo de fabriek uit komen rollen???
mashell zegt
De Aston natuurlijk. De Ferrari is in de foute kleur.
wildbeest zegt
Altijd voor de ferrari gaan
brave zegt
Meneer de verkoper heeft een dikke collectie, maar ook flinke prijskaartjes. Bijvoorbeeld 46000 voor een landrover defender uit 2008… wat bla bla over weinig km’s en limited edition…. Maar ja, vragen kan altijd hè..
Donstil zegt
@brave: En dan hebben we het nog over ponden ook. Enorme prijzen idd, zeker voor auto’s net het stuur rechts, lijkt mij voor de wereld markt toch iets minder waardevol.
cupsport zegt
Beide… Een beetje groot denken graag!
bofkont zegt
Damn moeilijke keus als ik het geld zou hebben.
Beide is wat voor te zeggen.
thomasthomas zegt
5000km al das wel een beetje teveel, doe die rode Enzo met 220km dan maar (van van de week).
joostvd zegt
One 77 voor mij graag!
spykerboy zegt
Enzo without a doubt!
dutchcorvette zegt
One-77 graag
kobus1967 zegt
Hoezo kiezen?
clarkson zegt
Moeilijke keuze. Maar dan zou ik toch voor de am gaan.
insomnia zegt
Ik heb blijkbaar geld. Ik neem ze beide.
maferick74 zegt
Altijd +1 Ferrari… omdat Ferrari… of ze nou 200pk of 1 miljoenmiljard pk’s hebben. Of er nou 2 of 499 zijn gemaakt.History, naam, Ferrari
meridian zegt
Ik vond de One-77 ook fantastisch, tot ik op een dag de youtube video review zag van EVO met de titel ‘Aston Martin One-77 drive – evo Diaries world exclusive review’ https://www.youtube.com/watch?v=d3m4DCL0nwk
TDI-goeroe zegt
1
GP19 zegt
Ik kijk liever met open mond naar een mooie auto dan dat een auto met open mond naar mij kijkt.. Die grill is m.i. echt te groot, dus de Enzo graag!