Well, het ziet er in ieder geval opvallend uit…
Deze Mustang is gemaakt door Obsidian en draagt officieel de naam “SG-One Mustang”. De 6.4 liter V8 heeft twin superchargers met 1000 Nm koppel en een vermogen van 800 pk on pump gas, met wat tuning zou er echter een vermogen van 1000 pk gehaald kunnen worden. De sprint naar de 100 (60mph) zou mogelijk moeten zijn in 4 seconden, dat is redelijk weinig en lijkt me toch wel het minste met deze specs. De topsnelheid wordt niet gegeven maar volgens eigen zeggen zou dit wel eens de snelste Mustang ooit kunnen zijn… De prijs? $1.3 miljoen.
ENGINE & DRIVE TRAIN:
* Obsidian 392 cubic inch engine (351W based), 800+HP on pump gas
* Big Stuff 3 fuel injection w/on-board computer mgt. & in-dash diagnostics
* Rotrex C38-81 twin superchargers & Active twin blow off valves
* Hogan custom aluminum intake manifold w/Viper twin throttle bodies
* Spearco custom twin air to air intercoolers
Custom billet aluminum pulley system, radiator core support & firewall
Aeromotive fuel pump & custom alum. fuel tank (sumped & baffled)
Doug Thorley custom headers, custom dual exhaust & aluminum tips
Tremec TKO 600 5-speed manual w/Master Shift paddle shifters
Mittler Brothers 9″ fabricated rear end housing w/Currie 31-spline axlesCHASSIS:
* Integrated tubular chassis, 4-point hidden roll cage & 4-piece belly pan
* Redesigned shock towers, rear frame rails, reinforced frame rails & jack pads
* Lowered center of gravity (for high speed stability & aggressive look)
* Engine & firewall have been pushed back (for better weight distribution)SUSPENSION, BRAKES & STEERING:
* RRS Phase 5 front coil over suspension (Koni shocks w/Eibach springs)
* RRS rear 3-link coil over suspension w/torque Arm
* Brembo 14″ 4-wheel disc brakes w/4-piston calipers
* RRS power rack & pinion steering w/IDIDIT brushed tilt steering
* Power Brake Service hydroboost power brakesINTERIOR (17 CUSTOM INTERIOR PANELS):
* 2-seat conversion w/seats/boxes pushed back (for a modern sports car feel)
* Recaro custom ultra heated leather seats w/full lumbar support
* 4-point safety harness system
* Luxury carpeting, sound proofing & heat insulation
* Electronic A/C, Electric Life power windows, door locks & 3-speed wipers
* Kicker 3,000 watt sound system w/5.1 Dolby digital surround sound
* DVD GPS Navigation, XM Radio, MP3, WMA, iPod, Bluetooth, 60 Gig hard drive, Mobile Wi-Fi Internet, HomeLink & more
* 10.5″ LCD touch screen monitor (operates electronics for vehicle)
* Keyless ignition, remote keyless entry & vehicle security system
* Stewart Warner gauges w/chameleon light package
* Hand crafted color matched dash board extends several inches over stock
* Hand crafted 2-piece door panels, headliner, center console & rear panels
* Leather wrapped billet steering wheel w/manual paddle shifters
* Lokar billet pedals & various billet accessories
Met dank aan iedereen voor de tip!
Fruitcake zegt
Leuk schermpje :lol:
Klassiekerrally zegt
Ik vind de achterzijde wel geslaagd, maar de voorkant net even te agressief…
Klassiekerrally zegt
Waar zijn trouwens de uitlaatpijpen?
bmw6cil4life zegt
en nou maar hopen dat ie niet uit de eerste de beste bocht vliegt.
Zephyr zegt
Koop dan gewoon een small-jet en ga vliegen.
the bugcollector zegt
800 pk en dan 4seconden naar de 100?
Kijk maar uit in de bochten dan, komt zijn power niet echt kwijt geloof ik.
(Of zoals het een amerikaan betaamt het gewicht van een middelgroot vrachtschip natuurlijk)
Qua looks wel een coole Goth/Batmobile.
Jop zegt
buitenkant en engine bay zijn te gek. Echt supervet. Maar dan verprutsen ze het met zo’n Dell scherm in t interieur. Jammer.
Maar voor de rest supergaaf. Lord Vader zn wagentje
Auke zegt
oei oei oei,
hijs wel mooi!!
maar of ie nou ook lekker rijd? hmmmmm
Hilgert zegt
mooi…hoe agressiever hoe beter in mijn optiek..
jurrian zegt
@ Klassiekerrally. die rechthoekige dingen volgens mij, nog voor de diffuser. over de auto deel ik dezelfde mening als jij
jack zegt
Idd jammer van het scherm,
zo’n auto is zo goed als elektronica vrij, proppen ze het er nog in.
Hier moet gewoon zo’n ouderwetse typisch amerikaanse teller in die zo op en neer gaat van links naar rechts:D
DJD zegt
dat ding aan de voorkant is een beetje overdone, past dus eigenlijk wel bij de auto
Frasker (Maserati MC12) zegt
Bruut! Alleen die achterkant lijkt meer op’n oude camaro. Voor de rest zijn die uitlaten echt cool!
CasperH zegt
Mijn gezicht deed ongeveer dit toen ik door de plaatjes scrollde: :D :| :) :shock:
Het begint veelbelovend, die achterkant is heerlijk, maar het interieur en de voorkant, gadverdamme.
Alex zegt
Niet de meest efficiente plaats voor de intercoolers. Verder zeer gaaf, ik teken ervoor! :)
IbiTDI zegt
Zouden die intercoolers daar ook echt nut hebben? Veel rijwind ‘pakken’ ze daar niet lijkt me…
Verders wel een dikke Amerikaan. 8)
ZwerverRoodbaard zegt
Overkillllll met hoofdletter O en met 6 L’en.
Zie je je hiermee al in NL rijden van benzinepomp naar 250m voor de volgende benzine pomp :P
bakkerst zegt
ik geef het niet gauw toe over tuning en PK projectjes, zeker niet uit america,
maar dit, dit ziet er gewoon vét uit..
maar k ben het wel eens met Jack, wtf doet dat scherm daar?
DVD kijken ofzo? terwijl je 800 PK en 1000 nm in bedwang probeert te houden op een mustang onderstel.. (in hoeverre is dat nou verbeterd? ‘k kan het niet goed opmaken)
maar vét
sacha zegt
Die achterkant is HELEMAAL goed.
Jan zegt
De achterkant vind ik echt wel DIK! Het interieur is dan weer niets, zeker niet met zo’n gigantisch scherm in het midden
GeoBem007 zegt
Duur en met 800pk vallen er wel snellere 0-60 tijden te halen.. Maar dat kontje vind ik best heerlijk, de rest is wat overkill. (met kleine o en 2 ll’en ;))
Spaz zegt
Echt een vet ding, alleen die luchthapper verneukt het helemaal, die had toch wel wat mooier gekunt.
Michel zegt
De achterkant is mooi gedaan, maar ik vin de zijkanten van die luchtinlaat echt niet mooi. Het aantal paardjes is tof gedaan:P
Michael zegt
Ben ik de enige die schrikt van het prijskaartje?!
Maar hij is wel fly :D
Whoohoow zegt
Beetje te groot die supercharger voor de redelijk kleine auto.
Ze hadden beter de wielverbreders breder kunnen maken, zodat de lijnen beter bij elkaar passen.
Interieur is strak gemaakt !
jack zegt
En trouwens,
de voor en achterkant passen helemaal niet bij elkaar.
Voorkant is voorzien van scherpe lijnen, en de achterkant is badkuip.
Vind het eigenlijk maar een foute bak.
Zal ook wel rijden als een dweil als ze de ori vering erin hebben laten zitten.
Plak er maar een stempel “afkeur” op.
JD zegt
Ik mis de versnellingspook. zie ik helemaal niet zitten. Ook niet aan het stuur… of ben ik nou gek?
Wolluis zegt
Het interieur is prachtig gemaakt voor weer een retro model. Waarom kunnen ze dit niet doen bij de Chevrolet Camaro?
jack zegt
pook lijkt links naast het stuur te zitten, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Mr Hyde zegt
wat is dat voor KITT interieur!
Racer X zegt
Geinig, een manuele transmissie die gebruik maakt van flippers achter het stuur. Ben benieuwd hoe dat werkt.
Verder wel een strak ding… Echt zo’n mooi neo-futuristisch achtig iets.
jan aka pueblo zegt
achterkant is zalig
voorkant is bijna slecht te noemen
jordey zegt
1 ding is zeker. Het is de mooiste mustang! snelste? denk het niet. zoveel van die gekke amerikanen die hun auto laten vliegen met zoveel turbo’s en nitro etc!
robgym zegt
jongens geloof me dit gaat af en zeer goed door de bocht prachtige wagen , wowwww
Mr. V8 zegt
Wauw!!! :P Wat een bak!
David zegt
1,3 miljoen voor 4 seconden naar 100
die motorkap ziet er ook al niet uit.
lincoln zegt
mooie billen .. en heerlijk over de top .. maar met zo,n prijs denk ik dat er geen kopers op af komen ..
Dennis zegt
$1.3 miljoen AMERIKAANSE dollar???
GeoBem007 zegt
880.000 euro.. Koop ik me idd wel wat anders mee dan zo’n Mustang.
Fastback zegt
Holy fap…
Is dit de nieuwe, nieuwe knightrider?
thom zegt
Als je een gekke amerikaan wilt hebben doe et dan goed
1974 Vette
http://www.lateral-g.org/distad/
Statler@Unaversatah zegt
Ziet er bijzonder gaaf uit; lekker klassiek. je zou haast vermoeden dat er een klassieke mustang als donorauto voor gebruikt is. Dat zou me gezien het prijskaartje ook niet echt verbazen.
Wat die foto’s van die rode standaard mustang onderaan het bericht doen snap ik niet zo…
Robin zegt
En als je in de bocht met je bovenbeen richting de zijkant van je stoel schuift heb je een probleem…
Rikus zegt
stond ook op de sema show en wat andere grote beurzen.. wat een machtige machine.. hebben hebben hebben
Polman zegt
ik vind dit geen Muscle-car niet meer :S
w0o0dy zegt
Jammer van de monitor en andere onzinnige meuk in het interieur en ik zou liever midner vermogen hebben dan altijd tegen die vluchtheuvel aan gaan zitten kijken…. Waarom is er eigenlijk geen v8 met de inlaten aan de buitenkant van de v en de uitlaat IN de v? Is dat technisch te moeilijk? Je zou dan wel de compressor(s) of turbo’s aan de buitenkant kunnen monteren, redelijk koel en een lager motorblok……
Anyway misschien dat één van de heren techneuten hier even op in kan/wil gaan…..?
Citrofiel zegt
Wauw! :shock: Ik vind hem heel mooi, met uitzondering van die, ehm, bult op de motorkap (what’s the word?). Maar zo’n prijs…? Ach, ze hebben vast inspiratie opgedaan bij die andere Mustangs voor recordprijzen hier op Autoblog…
Cooper S zegt
Dit had voor mij de nieuwe KITT mogen worden in Knight Rider. Ik vind de achterkant zeer geslaagd.
The Devil Tuner zegt
@ Whoohoow
zo’n mustang is een stuk groter da die lijkt hoor…. (is ongeveer qua lengte en breedte even groot als een hyundai santa fe)
vin zegt
Ik baal er elke keer van als één of andere stomme Amerikaanse tuner z’n eigen cultureel erfgoed verneukt door een eind jaren ’60 “Bullit” Mustang Fastback om te bouwen tot een dergelijk quasi-modern gedrocht…
Ik had echt liever het origineel [wel in zwart, met andere velgen ;) ]:
http://picasaweb.google.com/obsidiansgone/ObsidianSGOneMustang
joey zegt
mooie wagen alleen de motorkap maakt het echt minder.
voor de rest vind ik het een super mooie wagen.
Kevski Style zegt
@ Wooody:
Waar wil je dan naartoe met de uitlaten? technisch gezien kan het wel, maar die moeten dan hele rare bochten maken om weer beneden uit te komen. Weg flow….
Van de achterkant ben ik wel weg, alleen loopt de fastback net te ver door voor mijn gevoel. Motorkap is 3 x niks. En het had ook niet zo hoeven zijn, alleen zie je dan de compressors niet meer, en is het uiterlijk minder agressief….
Kevski Style zegt
Ohja, dit had nog even bij mijn vorige comment gemoeten: Het blok wordt er normaal gesproken niet lager door. Dit hebben ze alleenm allemaal de hoogte ingebouwd, terwijl dit makkelijk de lengte in had gekunt (intercoolers naar voren en onderen), of als het echt moet zelfs in de breedte (intercoolers voven de wielkasten, en flowplates gebruikenom de lucht te geleiden)….
dekster zegt
De voorkant ziet er beetje goedkoop uit, maar de achterkant is werkelijk “wow” :D
(Ben ik de eerste die zie dat “Well” met 2 L-en is geschreven?)