Als je student bent en per se geen Benz of BMW wenst, wat is dan een leuke obscure sedan?
Bij veel aanvragen zien we dat Duits en premium heel erg ‘in’ is. Dat is helemaal niet erg. In Nederland zijn Duitse premium auto’s niet zo gek veel duurder dan buiten Europa het geval is. En als het prijsverschil dan toch zo klein is, stappen veel mensen graag over op Duits premium. Het nadeel is dan wel dat de meeste mensen de leuke aparte auto’s overslaan en een standaardkeuze maken.
Obscure sedan
Voor Nick is dat niet echt leuk, want hij wil juist iets aparts en bijzonders. Een heerlijk obscure sedan met een beetje power en lekker veel luxe. Kan dat? Hij heeft ongeveer 5.000 euro te besteden. Op dit moment rijdt Nick een Lexus IS200, maar de kleppen zijn helaas doorgebrand. Lang leve de LPG-installatie.
Nick wil zo veel mogelijk bang-for-buck qua auto. En oh ja, het mag geen Volkswagen zijn. Jammer, want we hadden een leuke Yolo in gedachte (de Phaeton pik je nu voor 5.000 euro op bij een particulier…). Gelukkig zijn er nog heel veel andere mogelijkheden.
De wensen en eisen van Nick voor een obscure sedan kun je lezen in onderstaande tabel:
Huidige / vorige auto’s: | Seat Arosa TDI, Lexus is200, Renault Megane,Suzuki ignis sport, Daihatsu yrv turbo, VW Beetle, VW Lupo, fiat seicento |
Koop / lease: | Koop |
Budget: | 5.000 euro |
Jaarkilometrage: | 20.000 |
Brandstofvoorkeur: | Benzine of LPG |
Reden aanschaf andere auto: | Kleppen van de Lexus doorgebrand door LPG |
Gezinssamenstelling: | 1 |
Voorkeursmerken / modellen: | Luxe of snelheid (-8 seconden), sedan |
No-go merken / modellen: | Alfa Romeo, VW (gewoon te duur als occasions vergeleken een Seat of Skoda en sinds Audi) |
Skoda Octavia vRS (1Z)
€ 5.500
2006
235.000 km
De eerste generatie Skoda Octavia RS is met gemak te vinden in het budget. In principe is die ook nog eens betrouwbaarder. Daarbij heeft die eerste generatie meer een ‘wow-factor’. Toch raden we aan om naar een Gen-II te kijken als je een leuke auto wenst. De 2.0 TFSI kun je je veel beter kietelen en als je dat doet, is er veel meer power voorhanden. Ook is de 2.0 een stukje zuiniger. Wel zijn er wat issues met schraapveren, maar dat is bij de meeste wel onder handen genomen. Zeker de exemplaren waar al wat meer mee gereden is. Check dus even goed de documentatie ervan.
De Octavia RS is heerlijk incognito. Bijna niemand ziet dat jouw Tsjechische sedan een stuk sneller is dan hun auto. Maar daarmee is het meer een sleeper dan een obscure sedan. In het interieur is het niet slecht voor elkaar, maar de ambiance is functioneel Tsjechisch. Niet gezellig, aangenaam of behaaglijk. De stoelen zijn dan weer wel prima en de zitpositie is zeer puik te noemen. Qua onderhoud en onderdelen kun je overal terecht met de VW-techniek. Wel heb je met dit budget te maken met exemplaren met veel kilometers, dus check sowieso ons Skoda Octavia aankoopadvies! Leuk alternatief van hetzelfde formaat: de Volvo S40 T5.
Honda Legend (KA9)
€ 4.885
1999
185.000 km
Een van de meest favoriete auto’s van ondergetekende. De Honda Legend is een auto waar Honda traditioneel gezien veel te veel hun best op heeft gedaan. Alleen was de auto dermate eenvoudig en ingetogen vormgegeven dat niemand het op is gevallen. Niemand kijkt dus een tweede keer op. De Legend is een onopvallende obscure sedan, dus. Vanwege de uiterst bescheiden krachtbron (een 3.5 V6 met slechts 205 pk) is het ook geen sleeper of zo.
Gek genoeg is de Legend wel de ideale auto voor mensen die veel in Nederland rijden. Want tot 150 km/u is ‘ie echt vlot zat en daarboven loopt ie prima door. Aan boord is het bijzonder stil. Dit is echt een kwaliteitsproduct dat gevoelsmatig meer tussen de Lexus GS en LS in zit dan dat het een rechtstreekse GS-concurrent is. Nadelen: niemand heeft er van gehoord, dus je moet ‘m oprijden.
Lexus GS300 Executive (S160)
€ 4.500
2000
270.000 km
Uiteraard kunnen we de Lexus GS300 niet niet benoemen. Het is namelijk precies wat je wil in een auto (en Nick benoemde ‘m ook in zijn aanvraag). De GS300 van de tweede generatie is een zeer onderschatte auto. Sterker nog, qua rijeigenschappen was deze generatie zelfs beter dan zijn opvolger! De motor is een 2JZ, wat spannender klinkt dan dat het is. De Supra had gewoon een ‘sedan’-motor met twee turbo’s. Het is hoe je ernaar kijkt. Met 220 pk is de motor krachtig voldoende voor ons landje.
De zes-in-lijn loopt zo mogelijk nog mooier en soepeler dan de V6 in de Honda. Qua interieur merk je wel dat deze uit uit de jaren ’90 stamt, maar is dat een probleem? De tellers zitten overigens erg gaaf weggewerkt en je kan eenvoudig een eigen radio met navigatiemodule en Apple CarPlay monteren. In vergelijking met de Honda zijn de Lexussen wat duurder, of hebben ze meer gelopen. Lexus heeft een behoorlijk goede naam als het aankomt op steengoede occasions en dat zie je aan de prijzen.
Hyundai Grandeur 3.3i V6 Style (TG)
€ 3.650
2005
170.000 km
Ja, een Kia Opirus is een geinig ding en een zeer originele keuze. Maar het is ook best een lelijke auto. Daarbij was ‘ie ook niet echt denderend. Het is een leuk ding omdat het een obscure sedan is, maar die obscuriteit is dan eigenlijk de enige reden. De Hyundai Grandeur is een stukje moderner en dat zie je in de uiterst strakke styling. Dit is gewoon een gaaf ding, zeker als je ‘m in het echt ziet. Het is echt een lel van een auto. De motor is een 3.3 V6 met meer dan 235 pk, dus in dit lijstje kom je goed mee. Sterker nog, op de Autobahn kun je menig BMW nog verrassen met het snelheidspotentieel van de Hyundai.
Nadelen? Het interieur is super-luxe qua uitrusting, maar niet qua ambiance of materialen. Maar het is zeker beter dan oude XG’s of die Kia Opirus. Ook hier kun je redelijk eenvoudig een Apple Car Play unit plaatsen dankzij een groot dubbel-din gat in het midden. Wat dan wel heel erg prettig is, is de prijs. Je hoeft niet eens je gehele budget erop stuk te slaan. Ook lekker: de auto heeft dan ook nog niet eens de hele wereld rond gereden.
Chevrolet Epica 2.5 Executive (V250)
€ 3.750
2010
110.000 km
Nog een auto waarbij je je budget niet op kunt krijgen is de Chevrolet Epica. Zelfs deze Executive met 2.5 motor is minder dan 4.000 euro. En dan te bedenken dat ‘ie iets meer dan een ton heeft gelopen! De neus lijkt wat op die van een E60 5 Serie, waarschijnlijk om een hoedtik uit te delen vanwege diens motor. De Epica heeft namelijk een heuse zes-in-lijn in het vooronder liggen! De 2.5 produceert met moeite 150 pk, maar dat mag de pret niet drukken.
Qua uitrusting zit je goed met deze Koreaanse slagschepen. Wel is de Epica merkbaar een maatje kleiner dan de Grandeur. Tevens heeft de Epica niet het epische grandeur van de Grandeur. Maar ja, het kost dan ook niet zoveel en is zo goed als nieuw. Ongeveer. Maak overigens niet de fout door een diesel te nemen, dat zijn namelijk géén zes-in-lijn motoren. Dan is het helemaal een obscure sedan, maar niet een leuke.
Ford Mondeo 3.0 V6 Titanium
€ 4.550
2005
165.000 km
We wilden eigenlijk een Volkswagen Passat W8 aanraden. Dat is pas écht een obscure sedan. Toch hebben we het maar niet gedaan, want om heel eerlijk te zijn is het helemaal geen leuke auto. Die motor is het hoogtepunt. De Ford Mondeo heeft een veel prettiger chassis. De besturing is directer en biedt veel meer feedback. Dat niet alleen, de koets helt minder en de auto voelt stabieler aan. Het bijzondere is dat het nauwelijks ten koste gaat van het comfort.
De Mondeo 3.0 V6 Titanium was een soort ‘ST220-light’. De motor is bijna identiek, het scheelt een handjevol pk’s. Ook is het chassis iets minder sportief en het interieur is luxer. Maar de rijbeleving is grotendeels hetzelfde. Een ST220 met meer kilometers kan prima in het budget. Als kilometerstanden niets uitmaakt is een derde generatie Mondeo met 2.5T ook mogelijk!
MG ZT 190
€ 3.950
2003
120.000 km
Een schromelijk onderschatte auto is de Rover 75 en diens sportieve broertje, de MG ZT. Rovers mochten niet sportief zijn van toenmalig eigenaar BMW, dus de MG ZT kwam pas toen de Phoenix Group de boel overnam van de Duitsers voor 10 pond. De KV6 levert un de ZT 190, inderdaad, 190 pk.
De motor klinkt duurder en sterker dan dat deze is. Het is geen racemonster, maar in vergelijking met een BMW 2.5 zes-in-lijn uit deze periode pakt de Rover motor beter op onderin de toeren. Qua rijden is de auto een van de fijnere voorwielaandrijvers van zijn tijd. De auto doet in meerdere opzichten aan de Ford Mondeo. Wel is het interieur van de MG een stukje fraaier.
YOLO: Cadillac CTS 3.6 Sport Luxury
€ 4.850
2007
95.000 km
In het budget kun je bijna elke Cadillac sedan kopen die je wilt. In alle gevallen is het een obscure sedan. De BLS is een Saab 9-3, mar dan nog obscuurder. Een Seville SLS of STS is ook mogelijk. In alle gevallen heb je een auto met overdwars geplaatste motor en voorwielaandrijving. Met de CTS heb je de motor in lengte geplaatst én achterwielaandrijving. Ondanks de maffe looks van dit apparaat zijn de rijeigenschappen meer dan puik.
Sterker nog, BMW was sinds de E39 een beetje soft geworden en de Cadillac is aanzienlijk sportiever en strakker dan de BMW. Kortom, een heerlijk obscure sedan waarmee je echt een statement maakt. De motor is goed voor meer dan 250 pk. We vonden zelf een origineel Irmscher getuned exemplaar voor minder dan 5.000 euro!
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
revstars-net zegt
Student, 5k budget en dan zo’n auto willen. Idee is erg leuk natuurlijk maar de meeste van deze auto’s zullen 1k+ bij de volgende grote beurt kosten en dat elk jaar met een beetje pech.
Deze lijst was beter geweest als er 10k budget was.
ar156sw zegt
@iconicracecars: Helemaal waar. Er is een reden dat je wat oudere grote, luxe auto’s voor een appel en een ei op kan pikken.
Dat gezegd hebbende: die Cadilac en MG zijn wel leuk! En ik zou toch ook de Alfa 166 overwegen. Ruim binnen budget met 3 liter Busso V6 te krijgen. Zelf 1 gehad (helaas maar een 2 liter twin spark) en is wel echt een fijne, en wat mij betreft zeer fraaie, auto.
Deze bijvoorbeeld:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-166-3-0-v6-sportronic-voor-de-echte-alfist-benzine-blauw-a23476fe-1e45-4ce9-989f-04d95acae272?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Verkoopprijs: € 3.950,-
Kilometerstand: 254.236 km
Bouwjaar: 11/1999
tvklarenbosch zegt
@ar156sw: en de Busso is ook een hele betrouwbare motor, dus prima advies. Lust wel een slokje
ar156sw zegt
@tvklarenbosch: Klopt! Overigens lust de 2.0TS ook een aardige slok, dus daar hoef je de V6 niet voor te laten staan. De TS was op zich ook een erg lekker blok dat voor een viercilinder ook prima klonk, maar achteraf heb ik toch spijt dat ik geen V6 heb gezocht.
cloverleaf zegt
@ar156sw: ik zou met 20k per jaar een 166 1.9jtd nemen. Die 2.4 is net even wat duurder in onderhoud rondom. Die 1.9’s blijven maar lopen. Zo’n zwarte met de facelift en wit leer je hebt echt een pornokar!
vaakbenjetebang zegt
@cloverleaf: Dan zul je hem zelf moeten bouwen, want Alfa Romeo zelf deed alleen 2.4-diesels in de 166…
tinnemans zegt
@iconicracecars; En dan komt de wegenbelasting en de verzekering er nog bovenop. Ook geen feest voor beginnende bestuurders.
Ik vind er best wel wat leuke auto’s tussen zitten, maar zonder voldoende schadevrije jaren en een vast inkomen is de kans groot dat het een pijnlijke les gaat worden.
Nick zegt
Met 8 schade vrije jaren is de verzekering geen probleem. Als ik de berekening hou wat ik voor mijn eerste auto betaalde wegenbelasting+ verzekering vergeleken een hoop auto’s op dit lijstje kom ik er goedkoper bij weg in de maandelijkse lasten.
r3fl3x zegt
Aan de andere kant, je studententijd is dé tijd voor onverstandige maar wel leuke keuzes. Zo te zien heeft ie ook al aardig wat auto’s gehad dus hij zou een beetje moeten weten waar ie aan begint.
slickrick zegt
@iconicracecars: behalve als je een Lexus koopt dan
vetnek zegt
@iconicracecars: deze amice zit gewoon op de IVA, draagt louter paardje en heeft van papa uit Aerdenhout een zakcent gekregen om deze voiture te kopen. De hertjes van TMO uit Doorn keuren dit goed.
monsieurleloure zegt
@vetnek
Het is het IVA in plaats van de IVA.
Heb de Lexus en Caddilac gehad, fijne auto’s.
John Beckers zegt
Ik rijd bijna 14 jaar in dezelfde Cadillac CTS met vast onderhoud van de garage die de auto leverde en nooit meer dan 400 euro voor een beurt betaald.
Nick zegt
Budget van 5K is ook een beetje met het idee dat ik vaak een inhaalslag moet maken met het onderhoud.
Naast student ben ik in het weekend manager in de logistiek financiël zit het wel goed (laat gaan studeren).
Ook doe ik onderhoud helemaal zelf en heb ik daarom ook liever een grotere motor, daar is het vaak gewoon een stuk makkelijker om aan te werken dan een kleine auto waar ik van onderen bij moet en de halve auto uit elkaar moet hebben voor bijvoorbeeld een dynamo.
bernoulli zegt
Octavia is eigenlijk geen sedan. :)
De Lancia Thesis vind je ook voor dit geld. Of als het echt obscuur moet zijn een KIA Opirus. Met een beetje mazzel heb je de ex van Jan Lammers.
SpiderIV zegt
Je reactie zag ik nog niet toen ik die van mij tikte. We zijn het helemaal eens!
SpiderIV zegt
Tja Obscure sedan en dan aangeven een Skoda, Ford, Chevrolet ……………………… neen als je iets aparts wilt dan komt toch deze boven drijven:
https://www.autotrack.nl/a/lancia-thesis-benzine-2003-50341325?_ga=undefined
voor het budget misschien ook nog wel te vinden met het mooie Busso blok.
Alfarobert zegt
Dom advies he. Eeuwige student? Studeert nog maar heeft al 8 auto’s versleten. Dat heb ik in m’n hele leven.Ben nu 55.
potver7 zegt
Mooi toch? Ik had ook van die studiegenoten die een paar keer per jaar een ander wrak kochten voor een appel en een ei. Als het ding stuk ging brachten ze ‘m naar de stort. Was toen best een goedkope manier van autorijden.
Persoonlijk vind ik jouw score ook best hoog: ik ben 57 en heb nu m’n 4e auto… 🤔
hondafn2 zegt
Ik zat ook aan een Honda te denken, maar dan een Accord. Staan er 9x zo veel van te koop als een Legend, is betaalbaarder, minder wegenbelasting, zuiniger, maar alsnog een feestje om mee te rijden. En een stuk fraaier in mijn opinie. Ik heb er ook een gehad, maar moest weg toen ik auto van de baas kreeg.
https://www.autowereld.nl/honda/accord/2-4i-type-s-navi-camera-35823171/details.html?_ga=GA1.2.1231813162.1525503165
roadster1976 zegt
Een student en 5k budget… gok dat er niet veel zijn!
drsjeroen zegt
Duidelijk de Caddy! Ik vind deze qua vormgeving spot on. Rx-8 ook in het budget? Redelijk obscuur maar spot on goed. Geluid als een stofzuiger, alleen dan 10.000 toeren
petroldrinker zegt
De cadillac van dit lijstje natuurlijk 😎
r525 zegt
Zo maf zijn de looks van zo’n CTS toch niet?
Een redelijk nette Town Car moet voor dit budget ook nog wel lukken. Betrouwbaar, net verbruik voor een V8, en niet eens zo heel zwaar, dus de wegenbelasting is te doen.
henkp1 zegt
Renault Vel Satis 3.5 V6 phase II.
lecomte zegt
Ik zou voor de Honda gaan of anders de Lexus. Als het niet zo zogenaamd obscuur moet zijn, want dat zijn geen van allen die hierboven genoemd zijn, dan zou ik naar een Volvo S80 T-6, Volvo S60 T-5 en een Saab 9000 Aero/Griffin zoeken.
Tip aan de redactie, als jullie woorden of gezegdes gebruiken maar de betekenis niet weten, zoek ze eerst even op alvorens te gebruiken. Valt me de laatste tijd op dat men leuk of interessant probeert te doen in de tekst maar eigenlijk sla je de plank mis.
kenner zegt
YOLO 2: Audi S8 D2. Gewoon omdat het kan
tvklarenbosch zegt
Saab 9-5 2.3T Aero!
Robert zegt
Een Saab 9-5 Aero binnen het gestelde budget? Succes met zoeken. Of je moet de neus niet ophalen voor een exemplaar met LPG en 3+ ton op de teller.
Uit het lijstje is de Caddy wel heel erg tof, al zou ik misschien iets pragmatischer gaan voor een van de genoemde Koreanen. De Honda Legend is ook een stille favoriet, maar erg zeldzaam geworden en het onderhoud is qua kostenpost de belangrijkste reden voor z’n schappelijke aanschafprijs.
kniesoor zegt
Die IS200 levert met z’n verbrande kleppen geen reedt meer op. Waarde NUL dus. Aannemend, dat die oto verder gewoon nog goed is (niet ondenkbaar bij een Jap) is een koprevisie een overweging. Dat kost bij lange na geen EUR 5000. Goedkoper dan aan een andere oto beginnen waarvan je niet weet hoe goed of slecht die is. Tenzij je met alle geweld weer eens wat anders wil rijden, dan kan je bovenstaand verhaal als niet geschreven beschouwen.
faalhaas zegt
@amghans: Aan de historie te zien moet het met alle geweld wat anders wezen.
Nick zegt
Ik ben naar een revisie specialist geweest maar door de zeldzaamheid aan spullen.
(Normaal gaan de blokken eigenlijk niet stuk)
Kwam het plaatje al snel boven de 1500 euro uit en dan heb ik alleen de kop gereviseerd.
In onderdelen heeft de auto mij nog ~3k opgeleverd, ja deze auto’s zijn gewoon meer waard in delen dan in zijn geheel wat je langzamerhand weer in de prijs gaat terug zien.
pignon zegt
Als liefhebber van Frans spul (ja, ze bestaan!) zou ik een Vel Satis op de kop tikken. Zeker obscuur qua vorm en naam, met toch een Japanse V6 voor betrouwbaarheid en vermogen.
mondial zegt
Saab 9-5 ?
rob5nismo zegt
De MG en de caddy zijn wel toffe auto’s om meer op de weg te krijgen
detroitv8 zegt
Ik heb zo’n CTS gehad. Lachen ding, maar neem niet de kleinste motor (3.2 of latere 2.8). Dingen zuipen flink. De sterkere 3.6 kan veel beter met het gewicht overweg.
schreute01 zegt
Obscuur is vooral dubieus, duister, onguur. Als je je dat realiseert vallen de meeste van het rijtje af en blijft alleen de Caddy over, mits met heftig getint glas. Of… de meest obscure auto van deze eeuw: de Chrysler 300c. Zo zwart mogelijk natuurlijk!
rob5nismo zegt
@schreute01: 300c staat hoog op mijn lijstje
schreute01 zegt
@rob5nismo: bij mijn zoon ook….als ik maar betaalde!
tmenges zegt
Mitsubishi Sigma misschien? Wel goed zoeken want er staan er weinig te koop. En anders de laatste galant, ook met 6 cilinder geleverd
ar156sw zegt
Ook nog leuk:
Een Jaaaaaaaag:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-s-type-3-0-v6-executive-leer-clima-navi-benzine-grijs-b9045ce6-3c4c-4d0d-99db-32722c3fdf1a?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
De illusie van betrouwbaarheid:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-850-2-5-20v-t-comfort-benzine-groen-753f05c4-96c6-45b0-95f5-823eddfaf9f6?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Oké, vooruit, een échte Jaaaaaaaag:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/jaguar-sovereign-3-2-v8-benzine-blauw-4bf756ab-83bd-4698-98c2-4f03e6eaad1f?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Ultiem Amerikaans:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chrysler-300-m-3-5i-v6-le-benzine-brons-af6b51dc-c9f2-4908-a2dd-68c65a22c181?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Of juist lekker Frans:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-xm-benzine-blauw-b7af22cd-5d81-125f-e053-0100007f4962?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
timdawg zegt
@ar156sw: die XM is erg fraai!
Maar in de categorie “o ja, die is er óók nog”: de Xantia V6! Helaas momenteel geen Activa te vinden, maar deze is erg fraai:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-xantia-3-0-v6-exclusive-benzine-groen-31fd3cb6-297a-4ea8-8fb2-c0b508b47d83?cldtidx=7&sort=standard&lastSeenGuidPresent=false&cldtsrc=listPage
Svenska II zegt
Oeh, dit is echt een leuke! Ik hou van obscuur… Veel leuke auto’s al voorbij gekomen in de reacties! Saab 9-5 Aero is geweldig natuurlijk. Een 9-3 Sedan ook, en is al een pak ruimer dan een IS 200. De MG heb ik ook een zwak voor, de basislijnen van de 75 zijn geweldig. Lexus heeft natuurlijk ook zat moois. Een GS is wel het compleet tegengestelde van een IS 200! Scherp sturende Sport Sedan vs. luxe sloep. Nee, Saabje 9-3 Sedan is de beste keus. Stuurt erg goed (versloeg in zijn tijd de 156 als ‘best sturende voorwielaangedreven auto’s) en de 4 cilinder Turbo’s kun je erg makkelijk chippen. Als dat niet al gedaan is door de vorige eigenaar, dat is namelijk vaak het geval
potver7 zegt
Een Jaaag S-type of Rover 75 V6 valt toch ook wel binnen dit budget? Of een Peugeot 607 ofzo, prima auto’s.
audiadrie zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
r3fl3x zegt
Leuk advies! Stuk voor stuk potentiële money pits, maar wel erg leuk :-D
p993 zegt
Naast advies moet de jongen vooral een waarschuwing krijgen zoals hierboven meerdere malen beschreven
Daarna gewoon lekker doen, dit is het moment!
rikus zegt
De Ford en de Skoda doen niet mee. Of vind iemand hier iets obscuur aan een Mondeo of Octavia?
mat1980 zegt
Een Citroën C6?? Je krijgt voor het budget weliswaar een diesel maar dat hoort bij die auto!
pier zegt
De GS300, MG of Cadillac voor mij. Ik hoop wel dat er nog 2k budget is voor eventuele tegenvallers. Daarbij, student en 20.000km per jaar? Leuk met deze benzineprijzen 😬
Nick zegt
Normaal gesproken wel 30K omdat ik ook altijd Europa intrek met de auto maar dat is de afgelopen 2 jaar wat minder voor gekomen.
cossiekiller zegt
Een Caddilac STS!!
De iets grotere versie van de CTS. Met een 6 cilinder. Dat is pas obscuur!
Liefst nog het model uit 2000.
pivavar zegt
Een Nissan Maxima. Komt nooit voor in een lijstje.
Groninger zegt
Zoek een mooie BMW E39 5 serie, genoeg te vinden in het budget en houdt je nog wat geld over voor onderhoud.
BerlingoHdi zegt
Mazda Xedos, Camry of een Galant laat je misschien minder snel in de steek in deze prijsklasse?
mark383 zegt
Ik zou een Alfa 166 halen. Schitterend interieur en een heerlijke V6 busso motor.